Вход

View Full Version : Venäjälle muutosta...


taisia
08-07-2005, 22:51
undefinedundefinedundefined
Moi!
Voitteko kertoo mulle Venäjästä?

Paljonko sielä maksaa asunnot vähintään?Minne alueelle kannattaa muuttaa jos haluaa halvan asunnon mutta kuitenkin semmoselta seudulta missä "voi asua"?

Miten ulkomaalainen saa luvan muuttaa Venäjälle?

Saako ulkomaalainen sieltä töitä?Tarviiko sielä kaikkiin ammatteihin koulutusta?Onko sielä samalla tavalla koulutus kun Suomessa?

Kiitos! Kirjotan lisää ku keksin

pavel
08-07-2005, 23:10
Asua voi missä vaa. Suomalaisille kannatta Pietaariin. Kaksio maksaa n-70000$.Perus palkka 200-300$.
Mikä ammatti? Venäjän kielen taso, tuttu porukka?MIten varten muutta?Kuinka vanha oot?

vikta
09-07-2005, 01:51
Tosi hauska juttu, Taisia! :thumbup:

taisia
09-07-2005, 14:28
vikta:mitä hauskaa siin oli?oon ihan tosissaa...
pavel:en tiiä viel ammatista, mut mikä ammatti ois semmone et ei tarttis hirveesti koulutusta?
mä opiskelen venäjää, enkä oo muuttamas sinne viel...
miks just pietarii kannattaa muuttaa?sielhän on kallista, verrattuna joihinki vähän "huonompii"
alueisii...
miten sielä ihmiset suhtautuu kun on ulkomaalainen?

Nefertiti
09-07-2005, 14:37
kerron myöhmmin mitä virallisia juttuja pitää otta huomioon :)

kun oli itselläkin aikomus muutta sinne muutamaksi vuodeksi, niin olen kerännyt kaikenlaista tietoa :)

malyal-2
09-07-2005, 14:39
vikta:mitä hauskaa siin oli?oon ihan tosissaa...
pavel:en tiiä viel ammatista, mut mikä ammatti ois semmone et ei tarttis hirveesti koulutusta?
mä opiskelen venäjää, enkä oo muuttamas sinne viel...
miks just pietarii kannattaa muuttaa?sielhän on kallista, verrattuna joihinki vähän "huonompii"
alueisii...
miten sielä ihmiset suhtautuu kun on ulkomaalainen?
kyllä ei kannattaa muuttaa pietarin. parempi muuttaa kylään , ja mennä töissa KOLHOSIIN!!!

Шаман
09-07-2005, 14:52
Harvemmin näin päin... Mutta jotkut suomalaiset asuvat ja viihtyvät Venäjällä. Taksissa yksi rouva kertoi että asuu Moskovassa jo monta vuotta. Viihtyy ja nauttii... Ei pystyis enää Helsingissa asua. Liian hiljaista ja kuollutta.
Raha ratkaisee. Ja mieltymykset myös.
Ehkä täältä löytyy jotai hyödyllistä- http://www.venajaseura.com/

Habiiba
09-07-2005, 15:23
taisia
itse oon Petroskoista, sieltä löytyy vakituisesti asuvaa porukkaa suomalaisia.
monet niistä ovat opiskelijoita joko yliopistojen opettajia.
myöskin tulee suomalaisia rakentajia, jotka juovat paljon viinaa venäläisten rakentajien kaa.

opiskeletko venäjää yliopistossa?
onko sulla jokin pakollinen kielen harjoitus, kun opiskelija lähetetään Venäjälle harjoittelemaan kieltä?
Tverissa on tosi paljon tommoisia suomalaisia opiskelijoita.

Calve
09-07-2005, 20:14
Ja asunnon saat halvemmalla , n 12-15 000 kaksio. ( ainakiin minun kaksio on arvioitu näin )

taisia
10-07-2005, 10:55
Calve:tarkotitko euroja?Ja entä paljon maksaa yksiö?
Malyal:mihin kylään?Miksi?Mikä se Kolhosi on?

Calve
10-07-2005, 11:04
Yksiöistä en tiedä mitään ,
kyllä hinnat ovat euroisa.
Peruskorjattu asunto maksaa enemmän , samoin asunnot keskustassa

Nefertiti
10-07-2005, 16:51
Jos olet menossa töihin Venäjälle, niin kannattaa selvittää seuraavat asiat:

- kuka hankii asunnon (perustamisraha?)
- miten työterveyshuolto järjestyy?
- kuka hankkii viisumit, työ- ja oleskeluluvan, rekisteröitymisen ja muut pakolliset jutut
- kuka maksaa matkustuskustannukset Suomesta asemapaikalle, sekä työmatkan ajalle vakuutusturvan
- kuka korvaa matkakustannukset asunnosta työkohteeseen?
- suojarokotukset, kansainvälinen ajokortti, muuttotavaroiden rahtikustannukset...
- miten työnantaja vastaa mahdollisista sairaanhoitokustannuksista
- onko työaika säännöllinen ja miten mahdollinen ylityö korvataan?
- miten loma kertyy ja miten lomarahat maksetaan
- miten mahdollinen sairaslomapalkka maksetaan?

siinä olisi ne mitä mulle tuli mieleen.

ja sitten täytyy tietää, että onko kyseessä työmatka Venäjälle (eli työpaikka on Suomessa ja toimitaan Suomen lain mukaisesti) vai onko se työpaikka Venäjällä (silloin verot maksetaan Venäjällä ja toimitaan Venäjän lain mukaisesti)

taisia
10-07-2005, 19:31
meen kyl Venäjälle ja tietysti myös käyn töis siel, mut en oo menos minnekkää työmatkalle, enkä oo muuttamas viel pariin vuotee, halusin vaa tietää...

katja.jkl
13-07-2005, 12:37
on aina joskus avoinna 1-2 vuoden pestejä viisumivirkailijaksi:
http://www.formin.fi/suomi/
Tällä hetkellä ei tosin näyttänyt olevan.

Vero-onika
14-07-2005, 23:58
moi, ma myöskin suosittelisin asua Petroskoissa yksiö maksaa n. 4000 ruplaa, ruoka on kyllä halvempi kuin Suomessa. Kaupunki on rauhallinen turvallisuuden kannalta, mutta myös ei ole provinssi, siellä on paljon diskoja ja venäläisten tunnettujen artistien konsertteja.