PDA

View Full Version : Uusi palsta (chatti-ketju)


Страницы : 1 2 [3]

Ralphie
27-06-2006, 13:10
Nuo parhaat rantaviivakuvat ovat tästä nykyisestä asuinpaikasta, joka on n. 7 kilometrin päässä siitä uudesta. Siellä ei ole merta vaan se pieni järvi ja joki ja nuo puiston lammikot.

Kaipaan pitkää rantaviivaa. Tässä muutama kuva lapsuuteni rantaviivasta, kuvattu nastalgisissa tunnelmissa viime kesänä. Kyseessä siis Itämeri ja eräs Latvian rannikoista (ei Jurmala).

maxa
27-06-2006, 23:54
Kaipaan pitkää rantaviivaa. Tässä muutama kuva lapsuuteni rantaviivasta, kuvattu nastalgisissa tunnelmissa viime kesänä. Kyseessä siis Itämeri ja eräs Latvian rannikoista (ei Jurmala).

Ja mä kun olen käynyt Latvian rannoista ainoastaan Jurmalassa - niin kuin varmaan melkein kaikki muutkin. Aikaisemmin en pitänyt meren rannoista, koska siellä kävi aina kylmä tuuli edes talviyönä meren rannalla. Nyt on suhtautuminen muuttunut, koska meillä ei käy kylmä tuuli. Onko noissa sinun maisemissa muuten koskaan lunta? vai onko talvellakin vain räntää ja loskaa, muttei koskaan valkoista?

Meren katseleminen rauhoittaa mukavasti ... mistä puheen ollen, ja kielitaidosta ... tosin nyt ei enää ranskaa, koska et sitä osaa, enkä minäkään ... mutta onkohan jo vanha vitsi kun kysyn, että tiedätkö miten italialainen ymmärtää sen kun sanot hänelle suomeksi "katso merta!"?

Ralphie
28-06-2006, 00:38
Onko noissa sinun maisemissa muuten koskaan lunta? vai onko talvellakin vain räntää ja loskaa, muttei koskaan valkoista?

Kyllähän siellä on välillä kaikki lumen peitossa ja Itämeri jäässä, mutta useimmiten on sellaista epämääräistä keltaista loskaa ja aika kova tuuli.

tiedätkö miten italialainen ymmärtää sen kun sanot hänelle suomeksi "katso merta!"?

En. Veikkaisin, että "merta" voisi liittyä kakkaan.. :)

Tiedätkö sinä taas, miksi kotimaassani ei ravintoloissa soisi sanoa "maukas ruoka"? :)

PS: Miten Australian täpärä tippuminen Italialle on otettu vastaan? Pilkkuhan tuli viimeisillä sekunneilla ja todella oudosta tilanteesta... Olisin toivonut aussit jatkoon..

maxa
28-06-2006, 02:58
En. Veikkaisin, että "merta" voisi liittyä kakkaan.. :)


Aivan oikein! "cazzo merda" ei ole mikään lause tai fraasi vaan ruma ilmaus sanoille "kikki kakka" :D


Tiedätkö sinä taas, miksi kotimaassani ei ravintoloissa soisi sanoa "maukas ruoka"? :)


En tiennyt, vaan piti googlettaa. Nyt tiedän, mitä maukas on. Se on jotain aika kaukana meidän ihannenaisista ... luulisin :D

PS: Miten Australian täpärä tippuminen Italialle on otettu vastaan? Pilkkuhan tuli viimeisillä sekunneilla ja todella oudosta tilanteesta... Olisin toivonut aussit jatkoon..

Työpaikalla ovat olleet ihan hiljaa asiasta. TV:ssä ja
nettilehdessä (http://townsvillebulletin.news.com.au/common/story_page/0,7034,19612563%255E14793,00.html) puhuivat jotain aussien kärsimästä vääryydestä. Ei tuollaisista asioista täällä varmaan hirveän iso meteliä pidetä. Isompaa meteliä pidetään meneillään olevasta työmarkkinauudistuksesta, joka vie työntekijöiltä lähes kaikki oikeudet. Sitä vastaan protestoidaan (http://www.news.com.au/story/0,10117,19615358-5004140,00.html) tällä viikolla maanlaajuisesti.

Ralphie
28-06-2006, 18:02
Aivan oikein! "cazzo merda" ei ole mikään lause tai fraasi vaan ruma ilmaus sanoille "kikki kakka" :D

Nyt tarvitaan myös suomen kielen opetusta, koska mä en tiedä mitä "kikki" tarkoittaa.. :)

En tiennyt, vaan piti googlettaa. Nyt tiedän, mitä maukas on. Se on jotain aika kaukana meidän ihannenaisista ... luulisin :D

Aika kaukana, juu :) Perusmuoto on "mauka". Maukas on genetiivi.. :) Säkin opit jotain hyödyllistä! :D

Työpaikalla ovat olleet ihan hiljaa asiasta.

Pöh, jalkapallo on maailmanlaajuinen kuningaslaji.

Ja kysymys sulle: Oletko koskaan pitänyt sylissä maailman söpöimpiä eläimiä eli koalaa? :) Tai muuten nähnyt läheltä? Jostain syystä tykkään koaloista todella paljon.

D_F
28-06-2006, 20:14
njaa... no joo...

maxa
29-06-2006, 05:17
Nyt tarvitaan myös suomen kielen opetusta, koska mä en tiedä mitä "kikki" tarkoittaa.. :)

Jälleen lasten kieltä. Tutumpi kuin "kikki" on pidempi muoto, jossa lisäät kirjaimet e ja l viimeisen kirjaimen eteen. Poikalapsen "peli" siis.


Aika kaukana, juu :) Perusmuoto on "mauka". Maukas on genetiivi.. :) Säkin opit jotain hyödyllistä! :D


Aivan :D Entäs jos nimeni olisi Mauri, ja esittäytyisin latviassa lempinimelläni "Maukka". Herättäisikö se hilpeyttä?


Pöh, jalkapallo on maailmanlaajuinen kuningaslaji.


On se, jos mitataan katsojamäärissä. Se kun on suosittua joka mantereella, myös Afrikassa ja Etelä- ja Keski-Amerikassa.


Ja kysymys sulle: Oletko koskaan pitänyt sylissä maailman söpöimpiä eläimiä eli koalaa? :) Tai muuten nähnyt läheltä? Jostain syystä tykkään koaloista todella paljon.

Toki olen nähnyt läheltä ja silittänyt. En luonnossa, mutta eläinpuistossa. Olen ottanut kuvia kun toiset ovat pidelleet niitä sylissä. Kyllähän ne söpöiltä näyttävät, mutta kun asiaan perehtyy tarkemmin, käy vähän sääliksi niitä koaloja. Sanotaan, että ne tulevat eukalyptuksen lehdistä niin humalaan tai pilveen, etteivät ne tajua ympäröivästä maailmasta mitään. Siksi ne eivät sylistäkään yritä karkuun, mikä olisi luonnollista melkein kaikille muille eläimille. Ei silti voi snoa, että ne tykkäisivät olla sylissä.

Koaloita on täällä meidänkin seudulla luononvaraisina. Lähempää kontaktia kuin koaloihin, minulla on possumiin. Tuolla galleriassa on yksi kuvakin (http://www.russian.fi/gallery/displayimage.php?album=random&cat=21538&pos=-2854) sellaisesta. Se asui meillä vähän aikaa jäätyään orvoksi ja sitten pääsi takaisin luontoon.

Ralphie
30-06-2006, 12:12
Jälleen lasten kieltä. Tutumpi kuin "kikki" on pidempi muoto, jossa lisäät kirjaimet e ja l viimeisen kirjaimen eteen. Poikalapsen "peli" siis.

Aivan :D Entäs jos nimeni olisi Mauri, ja esittäytyisin latviassa lempinimelläni "Maukka". Herättäisikö se hilpeyttä?

Mä taidan käyttää sanaa kikki tästä lähtien ;) Maukka ei herättäisi hilpeyttä ;)

Sanotaan, että ne tulevat eukalyptuksen lehdistä niin humalaan tai pilveen, etteivät ne tajua ympäröivästä maailmasta mitään. Siksi ne eivät sylistäkään yritä karkuun, mikä olisi luonnollista melkein kaikille muille eläimille. Ei silti voi snoa, että ne tykkäisivät olla sylissä.

Tuota en oo kuullutkaan. Selittää aika hyvin niiden kiltteyden, "pilvessä" kun ovat! :D

Ralphie
03-07-2006, 00:53
Löysin tälläisen kivan flashin, Финский фольклор (http://4room.surgut.info/pictures/goez/tuma/).

Kenen musiikkia tämä on? Tykkäsin!

По-душка
03-07-2006, 11:40
Löysin tälläisen kivan flashin, Финский фольклор (http://4room.surgut.info/pictures/goez/tuma/).

Kenen musiikkia tämä on? Tykkäsin!
Vanha juttu:
http://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=20522

Ralphie
03-07-2006, 20:35
Kiitti linkistä! Kivaa musiikkia! :)

Ralphie
10-07-2006, 17:50
Terkkuja taalta New Brunswickista! Taalla on tosi kuumaa, mutta samalla aika hauskaa.. :) Olen kaynyt maailman suurimmilla jazzfestareilla Montrealissa ja tavannut loistavan bandin nimeltaan Bloodhound Gang.. :)

Aurinkoisia paivia Suomeen!

AlinaR
10-07-2006, 18:41
Oh, Ralphie!
Mitäh sie siel oikein teet????:)
Pitikö sinun karata ihanan tukahdattavan lämpimästä Suomesta ;)

herkkusieni
11-07-2006, 02:48
Мне тут в другом топике не ответили... Может быть вы поможете:
http://www.russian.fi/forum/showthread.php?p=662620#post662620

_________________
Учебник Чернявской. ст. 48

Если подлежащее стоит во множественном числе, то и сказуемое будет во множественном числе(кроме случаев, когда именная часть сказуемого не изменяется):

Pojat ovat rohkeat. Мальчики смелые.
Kuvat ovat hyvät. Картинки хорошие.

Но:

Kaupat ovat auki. Магазины открыты.
Autot ovat rikki. Машины сломаны.
_______________________
Значит так, совершенно не могу понять что это за "но"?!
Что это за "именная часть сказуемого", каким образом определить изменяется она или нет?
Для меня вся вторая половина выглядит заклинанием. Ну, выучить наизусть это два примера я могу, но может быть кто-то объяснит, в каких случаях сказуемое не ставиться в множественном числе, когда подлежащее множественное???

teresia
11-07-2006, 09:15
Наверное под именной частью сказуемого имеется ввиду прилагательное в конце предложения. Если оно не изменяется, то его нельзя поставить во множественное число и в таких случаях оно пишется в ед.числе.

И кстати я бы написала: Pojat ovat rohkeita и Kuvat ovat hyviä.

Dzuku
24-07-2006, 16:03
Mitä meininki?:D

AlinaR
25-07-2006, 20:50
Mitä meininki?:D
no...tuotaaaa....ihan hyvin...

Ralphie
05-08-2006, 01:17
Hei vaan kaikille! Miten teillä menee? :)

maxa
06-08-2006, 00:33
Hei vaan kaikille! Miten teillä menee? :)

Ihan mukavastihan meillä :D Tässä vaan kaikki odottelevat raporttejasi maailmalta. Missä kävit? Mitä näit? Mitä koit?

Ralphie
07-08-2006, 00:09
Ihan mukavastihan meillä :D Tässä vaan kaikki odottelevat raporttejasi maailmalta. Missä kävit? Mitä näit? Mitä koit?

Kaikkea tuli koettua ja nähtyä - ei jaksa kaikkea selostaa. Oli vaan yksi elämäni parhaimpia reissuja... Lisäsin muutaman kuvan (http://www.russian.fi/gallery/thumbnails.php?album=lastup&cat=0) galleriaan.

Sananjalka
13-08-2006, 19:24
Luulin jo, ettei tänä vuonna saa mustikkaa. Tänään oltiin kuitenkin uudessa paikassa. Mustikkaa tuli paljon. Lapsenlapsi löysi valtavan muurahaispesän.

~Aurora~
13-08-2006, 20:53
Luulin jo, ettei tänä vuonna saa mustikkaa. Tänään oltiin kuitenkin uudessa paikassa. Mustikkaa tuli paljon. Lapsenlapsi löysi valtavan muurahaispesän.

Sori, onko teidän lapsenlapsi ? :)

Sananjalka
13-08-2006, 22:57
Sori, onko teidän lapsenlapsi ? :)

On on. Neljä vuotias reipas poika. Viihtyy metsässä oikein hyvin. Oli toinenkin vanukka mukana. Hän on vasta 5 kuukautta.

Kiva kun kysyit!

Ralphie
14-08-2006, 12:35
Luulin jo, ettei tänä vuonna saa mustikkaa. Tänään oltiin kuitenkin uudessa paikassa. Mustikkaa tuli paljon.

Mä en ole vielä mustikoita syönyt, mutta vadelmia sitäkin enemmän. Tulee jo korvista ulos ;)

maxa
14-08-2006, 12:59
Mä en ole vielä mustikoita syönyt, mutta vadelmia sitäkin enemmän. Tulee jo korvista ulos ;)

Ja mun pitäis lentää melkein vuorokausi päästäkseni lähimmälle luonnonmustikkapaikalle. Meillä ei ole täällä mitään luonnonmarjoja poimittaviksi. Mustikoita on etelässä (Sydney, Melbourne), mutta ne ovat tarhassa kasvatettuja. Mustikoita voi toki ostaa pakastettuina tai hilloksi tehtynä, mutta ei se ole sama asia kuin itse poimia.

Mansikot ovat tässä maassa niin pahoja, että ne ovat lähinnä vain kakunkoristeina. Eikä sieniäkään ole metsissä. No, etelässä on joitakin, mutta hyvin vähän.

No, vastaavasti meillä taas voi käydä poimimassa esim. mangoja loppuvuodesta, ja ne ovat ihan eri maata kuin Suomessa myytävät säilykepurkkimangot.

Olka
14-08-2006, 13:52
Meillä Savvossa ei ole mustikoita paljon ollenkaan. Kuulemma Kainuussa vielä löytyy, jotkut kaverit lähtivät sinne kerämään. Kaverini Kuhmosta kertoi että mustikoita siellä keräävät taimaalaiset(!) tänä vuonna... Ahkerat ja vaatimattomat työntekijät, mutta paikallis eläkeläiset vihaavat niitä, koska vievät viimeiset marjat nenän alta pois :)
On tosi kuiva kesä, mutta mansikat tänä vuonna on harvinaisen makeita! Kävin itse poimimmassa ja söin massu täyteen, hyviä oli!
Maxa, harmi etten voi lähettää sinulle pari kiloa tai vaihtaa tuoreeksi mangoksi ;)

~Aurora~
14-08-2006, 14:49
On on. Neljä vuotias reipas poika. Viihtyy metsässä oikein hyvin. Oli toinenkin vanukka mukana. Hän on vasta 5 kuukautta.

Kiva kun kysyit!

Ajaaa... Tiedän sen nyt, että sä oot mummo. Sepä on kivaa. :) Mullakin on neljä vuotias reipas poika ja hän on mun kultalapsi, joka tykkää marjan syömisestä kesämökillämme. No... tänä kuivana kesänä on tullut vähän marjoja.

Mä en ole vielä mustikoita syönyt, mutta vadelmia sitäkin enemmän. Tulee jo korvista ulos ;) Hauskaaa on! :gy: Mulla on semmonen vihko, johon mä kirjoitan kaikenlaisia hauskoja lauseita. Eism. Oravannahkojen toivossahan ne tänne tulevat. No... mitä se tarkoittaa, että he ovat peloissaan vai jotain muuta ? Korvista ulos mä kuulen mieheltäni kun olen tehnyt saman aterian monta kertaa. ;)

Ralphie
14-08-2006, 14:54
Hauskaaa on! :gy: Mulla on semmonen vihko, johon mä kirjoitan kaikenlaisia hauskoja lauseita. Eism. Oravannahkojen toivossahan ne tänne tulevat. No... mitä se tarkoittaa, että he ovat peloissaan vai jotain muuta ? Korvista ulos mä kuulen mieheltäni kun olen tehnyt saman aterian monta kertaa. ;)

Tulevat rahan/palkan perässä. Joskus rahoina käytettiin oravannahkoja ja siitä se ilmaisu tulee.

No, vastaavasti meillä taas voi käydä poimimassa esim. mangoja loppuvuodesta, ja ne ovat ihan eri maata kuin Suomessa myytävät säilykepurkkimangot.

Egyptin tuorepuristettua mangoamehua tulee ikävä... Mmm... Mango on tosi hyvä hedelmä, vaikka vähän "karvainen" onkin. Jää "mangonkarvoja" hampaiden väliin.. ;)

~Aurora~
14-08-2006, 15:03
Tulevat rahan/palkan perässä. Joskus rahoina käytettiin oravannahkoja ja siitä se ilmaisu tulee. Sinä olet reipas poika! :wink: Vastasit silmänräpäyksessä. Kiitos vastauksestasi. Minun on tärkeää tietää enemmän mitä minä tiedän. :smile:

Ralphie
14-08-2006, 16:33
Sinä olet reipas poika! :wink: Vastasit silmänräpäyksessä. Kiitos vastauksestasi. Minun on tärkeää tietää enemmän mitä minä tiedän. :smile:

Kiitos sulle! :jiihaa: Juu, mä oon tosi nopea - oikea kobrakäsi! :D

Miten sun kesä on mennyt? En ole nähnyt sinua täällä pitkään aikaan... Kaipasin! :hali:

~Aurora~
14-08-2006, 17:03
Kiitos sulle! :jiihaa: Juu, mä oon tosi nopea - oikea kobrakäsi! :D

Miten sun kesä on mennyt? En ole nähnyt sinua täällä pitkään aikaan... Kaipasin! :hali:

Ah... Ralphie sä oot oikea hurmuri. :) Minä haluaisin kirjoittaa enemmän tällä palstalla mutta suomen kielen taitoa ei riittää. Minä osaan jooo heittää sanoja mutta ei tarinoita.
Kesä meni jooo mukavasti ja nyt olen suklaan himossa. :)

Mitä tarkoittaa "vesi kielellä" по-русски "в рот воды набрал" что-ли ?

Ralphie
14-08-2006, 17:35
Ah... Ralphie sä oot oikea hurmuri. :) Minä haluaisin kirjoittaa enemmän tällä palstalla mutta suomen kielen taitoa ei riittää. Minä osaan jooo heittää sanoja mutta ei tarinoita.
Kesä meni jooo mukavasti ja nyt olen suklaan himossa. :)

Mitä tarkoittaa "vesi kielellä" по-русски "в рот воды набрал" что-ли ?

Enhän minä... :loveya: Minusta sinulla on tosi hyvä suomen kielen taito! Olet vain niin vaatimaton. Sitä paitsi kirjoittamalla ja lukemalla taidot vain kehittyvät!

Miksi juuri suklaahimo? Oletko syönyt paljon suklaata kesän aikana? Onko sinulla jotain suosikkisuklaata? Tampereella on hyvä paikka nimeltään Pieni Suklaapuoti (http://www.pienisuklaapuoti.fi/) kaikille suklaan ystäville. Siellä minäkin käyn silloin tällöin, vaikka en pidä belgialaista suklaata maailman parhaana.

Vesi kielellä.. Hmmm.. Vähän niin kuin innostunut pikkupentu, jolla on kieli ulkona ja kuola valuu. Voi esimerkiksi odottaa jotain ihmistä "vesi kielellä" eli todella palavasti. Ждать кого-то так что "слюна течёт" или что-то в этом роде.. :) Очень сильно чего-то хотеть/ждать/желать итд. Näin minä sen ymmärrän, maxa voi korjata.. :)

maxa
15-08-2006, 13:13
Maxa, harmi etten voi lähettää sinulle pari kiloa tai vaihtaa tuoreeksi mangoksi ;)

Kiitos, Olka, kaunis ajatus kuitenkin :D Mansikat eivät varmasti tule tänne saakka. Tulli pysäyttäisi ne kuitenkin. mangoja jotkut ovat vieneet Suomeen saakka pakastettuina styrox-laatikoissa. Täytyy vielä odottaa pari kuukautta mangosesongin alkamista.

Ralphie, eivät kaikki mangot ole karvaisia, vain huonot laijikkeet ovat, hyvät ovat pehmeitä ja runsaita eikä niissä ole noita karvoja eli kuituja.

Meillä päin muuten on turistien pysähdyspaikka, jossa vessat. Toisen ovessa lukee "mangoes" ja toisen"no mangoes". Kummasta ovesta menisit ?

По-душка
15-08-2006, 13:52
Meillä päin muuten on turistien pysähdyspaikka, jossa vessat. Toisen ovessa lukee "mangoes" ja toisen"no mangoes". Kummasta ovesta menisit ?
Jos minulla olisi pieni tarve menisin "mangoes" -puolelle, jos taas vähän suurempi tarve, niin "no mangoes" -puolelle. Joutuisinko ikävyyksiin?

Löytyykö teiltäpäin muuten liitekuvan mukaisia paikkoja?

~Aurora~
15-08-2006, 16:15
Miksi juuri suklaahimo? Oletko syönyt paljon suklaata kesän aikana? Onko sinulla jotain suosikkisuklaata? Tampereella on hyvä paikka nimeltään Pieni Suklaapuoti (http://www.pienisuklaapuoti.fi/) kaikille suklaan ystäville. Siellä minäkin käyn silloin tällöin, vaikka en pidä belgialaista suklaata maailman parhaana.

Mites suomalaista suuklaata ? :) On joo minä olen maistannut paljon erillaisia suklaita joka ikisinä päivinä. Koska on mahdotonta olla maistamatta. ;) Mun suosikki "Marachino sydän" mitä me teemme erikoiskonvehtiosastolla. Varmaan, ymmärrät jo nyt miksi suklaa on minun himo.

Vesi kielellä.. Hmmm.. Vähän niin kuin innostunut pikkupentu, jolla on kieli ulkona ja kuola valuu. Voi esimerkiksi odottaa jotain ihmistä "vesi kielellä" eli todella palavasti. Ждать кого-то так что "слюна течёт" или что-то в этом роде.. :) Очень сильно чего-то хотеть/ждать/желать итд. Näin minä sen ymmärrän, maxa voi korjata.. :)

Ju, sinä olet oikeassa. Lause on "Lehdistö odottaa vesi kielillä, että...." No niin nyt tajuan, ettei oli mitään salaista vaan He odottavat innoissaan jotain mitä voisi tapahtua. On erillaisia lauseita joita on vaikeaa kääntä suomesta venäjään ja takaisin. Niitä ei voi kääntä suoraan lauseittain.

maxa
16-08-2006, 04:49
Jos minulla olisi pieni tarve menisin "mangoes" -puolelle, jos taas vähän suurempi tarve, niin "no mangoes" -puolelle. Joutuisinko ikävyyksiin?

No, tietysti joutuisit. Tällä, niin kuin muuallakin maailmassa, toilettteja ei ole suunniteltu tarpeita vastaaviksi vaan yksioikoisen seksistisesti: jos tyttöjen vessaan on kilometrin jono niin asetut kiltisti sen päähän odottamaan mieluummin kuin kävelisit vieressä olevaan tyhjään poikien vessaan.

Ja tuossa mango-ajattelussa seksismi menee vähän vieläkin pidemmälle: "nainen on mangoton mies", on ollut lausahduksen suunntittelijan ajatus. Näinhän ei välttämättä ole, sillä voisihan ajatella, että naisella on kaksi mangoa siinä missä miehelläkin, mutta ne vain ovat isommat ja ylempänä.


Toki voisimme ajatella asiaa myös näin, että kylteistä puuttuu kummastakin yksi sanaväli eli "man goes" ja "no man goes". Kaikkihan tietävät, että "man" tarkoittaa miestä. Eli toiseen mies menee ja toiseen ei kukaan mies mene. Mutta sitten taas kun muistetaan, että englannin sana "man" tarkoittaa myös ihmistä (tässäkin seksistisesti miessukukuntaa tarkoittavaa sanaa käytetään myös edustamassa koko ihmiskuntaa)... Mutta sitten kun lisätään alkuun epämääräinen artikkeli ...

Hooooh, no, joo. Ehkä tosiaankin käytetään tuota sun logiikkaa mieluummin :D


Löytyykö teiltäpäin muuten liitekuvan mukaisia paikkoja?

Eipä ole näkynyt :D

D_F
16-08-2006, 08:17
jos tyttöjen vessaan on kilometrin jono niin asetut kiltisti sen päähän odottamaan mieluummin kuin kävelisit vieressä olevaan tyhjään poikien vessaan.

ei pidä paikkansa. välillä tulee mietittyä, onkohan täällä miesten vessa ollenkaan?

maxa
17-08-2006, 03:28
ei pidä paikkansa. välillä tulee mietittyä, onkohan täällä miesten vessa ollenkaan?

Niin, onko sillä oikeasti väliä, miesten vai naisten? Lopputuloshan siinä on tärkeintä... tai no, siis se, että saa asian toimitettua, harvoille kait se tuotos sinänsä ;)

Mutta ihan positiivista jos noin on nykyään, että naiset toimivat vessajonossa rationaalisesti. Vuosia sitten ei ollut näin vaan oli vain muutama radikaali siinä suhteessa.

Kohta varmaan suomalaiset luopuvat myös tavasta odottaa tyhjässä risteyksessä, punaisen valon vaihtumista vihreäksi. Perinteisestihän on odotettu vaikka keskellä yötä vaikka ei näkyisi ristin sielua mailla halmeillakaan.

~aurinko~
17-08-2006, 03:38
Kohta varmaan suomalaiset luopuvat myös tavasta odottaa tyhjässä risteyksessä, punaisen valon vaihtumista vihreäksi. Perinteisestihän on odotettu vaikka keskellä yötä vaikka ei näkyisi ristin sielua mailla halmeillakaan.

En mä tiedä kaikista liikennevaloista, mutta meillä ne reagoi yöllä liikenteeseen ja jos ei ole muita autoja niin väri vaihtuu vihreäksi. :)

maxa
17-08-2006, 05:29
En mä tiedä kaikista liikennevaloista, mutta meillä ne reagoi yöllä liikenteeseen ja jos ei ole muita autoja niin väri vaihtuu vihreäksi. :)

No, niin tietysti, äkkiäpä mä unohdan, että on olemassa modernia tekniikkaa. Täällä Australiassa kun ollaan vähän jäljessä: ei ole vihreitä aaltoja liikennevaloissa eikä muutakaan älyohjattua toimintaa :D

Edes lukkojen sarjoitusta ei ole, tarkoitan talojen ovia siinä missä autojenkin.

D_F
17-08-2006, 08:30
Mutta ihan positiivista jos noin on nykyään, että naiset toimivat vessajonossa rationaalisesti.
ai rationaalisesti? tuottaahan se miehillekin "moraalista kärsimystä" ja onglemia virtsaamisen kanssa, jos vessassa on N kpl naista odottelemassa vuoroaan koppiin. (kuten kai tiedät, miesten vessoissa on pisuaareja ilman koppejakin) ;)

Radogost
17-08-2006, 17:47
ai rationaalisesti? tuottaahan se miehillekin "moraalista kärsimystä" ja onglemia virtsaamisen kanssa, jos vessassa on N kpl naista odottelemassa vuoroaan koppiin. (kuten kai tiedät, miesten vessoissa on pisuaareja ilman koppejakin) ;)
Ja mitenköhän se ""moraalista kärsimystä" tuottaa? Vai poteeko kyseinen mies huonoa omatuntoa, kun naiset joutuvat jonottamaan?

По-душка
17-08-2006, 20:38
ai rationaalisesti? tuottaahan se miehillekin "moraalista kärsimystä" ja onglemia virtsaamisen kanssa, jos vessassa on N kpl naista odottelemassa vuoroaan koppiin. (kuten kai tiedät, miesten vessoissa on pisuaareja ilman koppejakin) ;)
Ei kaikille. Itsepaljastajille se olisi varmaan herkkutilanne. Toisaalta naisten häipyisivät miesten vessasta hyvinkin äkkiä tällaisessa tilanteessa.

D_F
17-08-2006, 21:23
Ei kaikille. Itsepaljastajille se olisi varmaan herkkutilanne. Toisaalta naisten häipyisivät miesten vessasta hyvinkin äkkiä tällaisessa tilanteessa.
jokainen on itsensäpaljastaja vessassa ;) sitä huolimatta naiset eivät häivy.

Ralphie
18-08-2006, 00:29
Mites suomalaista suuklaata?

Menettelee. Fazerin Marianne-maitosuklaa on tosi jees. Tälläinen sivusto muuten löytyi äsken, http://www.suklaayhdistys.com/ ja TOP-50 Suklaat (http://www.suklaayhdistys.com/top.php)! :) Tuo kakkosena oleva Maraboun Digestive kuuluu myös mun suosikkeihin, kuten kaikki muutkin Marabout.

Ja lopuksi vielä äsken saamani maili + kuva,

STATISTICS ABOUT LEBANON

1. Lebanon has 18 religious communities.
2. It has 40 daily newspapers.
3. It has 42 universities.
4. It has over 100 banks (that is banks and not branches of a bank).
5. 70% of the students are in private schools.
6. 40% of the Lebanese people are Christians (this is the highest Percent all the Arab countries).
7. There's 1 doctor per 10 people in Lebanon (In Europe &
America, there's 1 doctor per 100 people).
8. The name LEBANON Appears 75 times in the Old Testament.
9. The name CEDAR (Lebanon's tree) appears 75 times too in the Old
Testament!!
10. Beirut was destroyed and rebuilt 7 times(this is why it's Compared to The Phoenix).
11. There are 3.5 Million Lebanese in Lebanon.
12. There are around 10 Million Lebanese outside Lebanon!

OTHER INTERESTING FACTS:

1. Lebanon, the country, was occupied by over 16 countries:
Egyptians-Hittites -Assyrians - Babylonians - Persians - Alexander theGreats Army - the Roman Empire Byzantine - the Arabian Peninsula -The Crusaders -The Ottoman Empire - Britain -France - Israel.

2. Byblos (city in Lebanon) is the oldest, continuously living City in The World.
3. Lebanon's name has been around for 4,000 yrs non- stop (it'sThe Oldest Country/ nation's name in the world!)
4. Lebanon is the only Asian/African country that doesn't have a Desert.
5. There are 15 rivers in Lebanon (all of them coming from its own Mountains)
6. Lebanon is one of the most populated countries in its Archeological Sites, in the World!!!
7. The first alphabet was created in Byblos (city in Lebanon)
8. The only remaining temple of Jupiter (the main Roman god) is in Baalbeck, Lebanon (The City of the Sun)
9. The name of BYBLOS comes from the BIBLE!!!
10. Lebanon is the country that has the most books written about It.
11. Lebanon is the only non-dictatorial country in the Arab world (It Has a President!)
12. According to Christianity Jesus Christ made his 1st miracle in Lebanon, In Sidon (The miracle of Turning water into wine).
13. The Phoenicians (Original People of Lebanon) built the1st Boat, And They were the first to sail ever!
14. Phoenicians also reached America long before Christopher Columbus Did.
15. The 1st law school in the world was built in Lebanon, in Downtown Beirut.
16. People say that the cedars were planted by God's own handsThis is Why they're called "The Cedars of God", and this is why Lebanon isCalledGod's Country on Earth."

Is not a real Crime Against Humanity to destroy a country with Such history?

GOD BLESS LEBANON

Sananjalka
18-08-2006, 15:32
Ei kaikille. Itsepaljastajille se olisi varmaan herkkutilanne. Toisaalta naisten häipyisivät miesten vessasta hyvinkin äkkiä tällaisessa tilanteessa.

Naiset kyllä välillä hermostuu. Kerran olin yhdellä matkalla. Johtaja aina välillä pysäytti busin ja sanoi

pisalle ja vaihtamaan. Naiset oikealle, miehet vasemmalle puolelle.

Lopuksi naiset alkoi sanoa, ettei he tarvitse niin paljon neuvoja

Jatkuu tässä ketjussa (http://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=24418)

-Ralphie :)