Вход

View Full Version : RAY-automaatit. Paljonko mennyt?


Vumnik
07-08-2006, 05:24
Tuokaverinsa menee noin nelja sata kuukaudessa. Mun mielesta, se on jo rippuvaisuus. Jnko teidan kavereitta tai tuttuj semmonen ongeelma?

Apollon
07-08-2006, 09:07
Olen tuntenut ihmisiä, joilla on ollut semmonen ongelma. En tiedä mitään heidän kohtalosta loppujen lopuksi. Itsellä ei koskaan ollut sellaista addiktiota. Osasin aina lopettaa ajoissa ilman ikäviä seurauksia. Uskon, että jokainen pystyy lopettamaan, jos järki voittaa sielun tarpeet...

Ralphie
07-08-2006, 11:51
Mua ei hedelmäpelit kauheasti innosta. Pelaan satunnaisesti, mutta aika harvoin. Vain jos on saanut liikaa kolikkoja..

Eikä mulla ole automaateista riippuvaisia kavereita.

maxa
07-08-2006, 23:03
Kyllä se addiktiolta kuullostaa, jos menee 400 € kuussa. Tietysti riippuu tuloista. Jos tulot on 4000 kuussa, ei tietysti kovin hälyttävää, vaikkei siinäkään tapauksessa 10% tuloista kuullosta kovin normaalilta.

Peliriippuvuus, se on kuitenkin vakava sairaus tai häiriö ihmisellä, joillakin niin vakava, ettei se parane pelkästään omalla tahdolla.

Itse jahtaan miljoonia nettilotoissa yms. mutta niihin käytetyt summat ovat hyvin pieniä, ehkä 0,1 % tuloista tms.

Mutta RAY:n pelit. Ai kun tulee ikävä vanhoja pajatsoja (http://koti.mbnet.fi/tersa/ray/kuvat/rayvanhat/pajatsot/pajatsot.html)
Niitä, erityisesti tätä mallia (http://koti.mbnet.fi/tersa/ray/kuvat/rayvanhat/pajatsot/50pjasso.jpg), tuli joskus kouluaikana, kauan kauan sitten, hakattua Esson baarissa. Silloin saatoikin mennä koko viikon tienesti - 5 markan viikkoraha, pajatsoon :D

On kuulemma vieläkin Suomessa jossain baarissa vanha 20 pennin pajatso. En vain muista, missä se oli.

Onkos muuten venäjällä / NL:ssa ollut koskaan mitään vastaavaa kuin RAY:n pelit?

Meillä Australiassa on tietysti lotot ja muut, ja sitten noita automaattipelejä, pokereita ja yksikätisiä rosvoja, hedelmäpelejä, on klubeilla eli hotellien ja baarien yhteydessä.. Niitä pitävät paikalliset yhdistykset, urheiluseurat lähinnä. Mitään keskitettyä RAY:n kaltaista elintä ei meillä ole tietääkseni.