PDA

View Full Version : Особенности CV


Гостья
24-05-2011, 14:13
в частности интересуют особенности CV для английского работодателя.
Что не обязательно о себе сообщать?
Какие основные требования к написанию?

спасибо!!

Crest
24-05-2011, 14:19
Resume/CV Model USA - Chronological
Cover Letter | Cover Letter Model | CV | CV Model | Internet
Back to CV guidelines
Thomas Fairfield
99 Drury Lane, #2
London, UK, 55516
069 4549 0909
thomasfairfield@iagora.com

EDUCATION
London College, London, UK, May 1998
B. A. in Psychology, GPA: 3.5

EMPLOYMENT HISTORY
Temporary Office Assistant August 1998-May 1999
Bergman Temporary Services London, UK
– Proofread, edited and revised new presentations, proposals and reports
– Updated and maintained donor database; performed mail merges and bulk mailings
– Wrote memos and correspondence; scheduled meetings; answered phones

Teaching Assistant, Kings College Summers 1997-98
Intensive English Language Program London, UK
– Reviewed student writing of recent immigrants and guided the revision process
– Worked one-on-one with students who needed special attention
– Helped lead and train new teaching assistants
– Solved problem of student lunchtime disruptions by initiating and organizing new lunch activity program; negotiated for funds and presented program ideas to teaching assistants; assessed and increased the new program's effectiveness
– Contributed to lesson plans

Advertising Assistant Summers 1994-96
Jones Advertising London, UK
– Managed large numbers of television and radio contracts and bills for multiple clients
– Negotiated optimal solutions to conflicts between clients and television stations
– Maintained Excel spreadsheets for media buyers

Film Production Assistant/Intern Summer 1996
Fauna Productions, Inc. London, UK
– Researched and negotiated affordable shooting location for directors
– Coordinated team of interns in art department

COMPUTER SKILLS
Highly skilled with IBM-compatible and Macintosh computers, including:
– HTML 4, Photoshop 5.5, Flash 4, Illustrator 8, Dreamweaver 2
– Powerpoint, Microsoft Excel, Microsoft Word, Corel WordPerfect; typing 70 wpm
– SPSS 8, Raiser's Edge
– Netscape Navigator 4, Internet Explorer 4

INTERESTS
– Conversational French; traveling; writing
– Running; photography; web and multimedia design; singing

Гостья
24-05-2011, 16:02
надо же как сжато и правильно! здесь когда то учили на курсах чуть ли не всю подноготную о себе расписывать что меня и бесило.

СтарикХалонен
24-05-2011, 16:40
Англо-американские книжки про то, как писать резюме, обретаются в сети в товарных количествах.

resume
24-05-2011, 17:19
А разговорный у Вас английский какой? ( и важно акцент какой)
просто заметила фминны и не только, хорошо пишут по-английски, а вот с учтной речью и постороением фраз - беда.

PS если правильно поняла Вы в UК собираетесь резюмэ посылать...

BRILLING
24-05-2011, 17:49
просто заметила фминны и не только, хорошо пишут по-английски, а вот с учтной речью и постороением фраз - беда.

Да не то слово, я первое время своего шефа больше интуитивно понимал, пока не привык к акценту и особенностям построения фраз.

fomabrut
24-05-2011, 17:49
Я бы посоветовал краткую выжимку нужных для позиции skills -НАВЕРХ курсивом

Гостья
24-05-2011, 19:23
Я бы посоветовал краткую выжимку нужных для позиции skills -НАВЕРХ курсивом
Ок. так и сделаю.

Meha
25-05-2011, 00:33
а где пункт про языки? это тоже важно и обычно во всех сиви указываются языковые скилз

ну и ещё, маленький совет - года учёбы/работы писать вначале, а затем где, так удобнее читать, всё таки это сиви, а не статья, главное должно бросаться в глаза

резюмэ
25-05-2011, 14:29
а где пункт про языки? это тоже важно и обычно во всех сиви указываются языковые скилз

ну и ещё, маленький совет - года учёбы/работы писать вначале, а затем где, так удобнее читать, всё таки это сиви, а не статья, главное должно бросаться в глаза
в приведёном резюмэ, человек носитель языка и видимо на ту позицию , что он претендует не нужны такие навыки или он не владеет в достаточной мере ими.

Что касается Автора темы, то если она не позиционирует себя как носителя английского языка, то у неё должен быть указан уровень языка и оценка ( например: TOEFL или IELTS ). Только в этом случае можно понять действительный уровень языка соискателя.

Гость123
25-05-2011, 14:46
в приведёном резюмэ, человек носитель языка и видимо на ту позицию , что он претендует не нужны такие навыки или он не владеет в достаточной мере ими.

Что касается Автора темы, то если она не позиционирует себя как носителя английского языка, то у неё должен быть указан уровень языка и оценка ( например: ТОЕФЛ или ИЕЛТС ). Только в этом случае можно понять действительный уровень языка соискателя.

Если и указывать ТОЕФЛ/ИЕЛТС, то вместе с баллами/достигнутым уровнем. Само упоминание сертификата на дает полного знания об уровне владения языком. В языковом разделе зачастую указываются языки и уровень владения: начальный уровень, удовлетворительно, хорошее знания/беглый и т.д.(можно подробно про устную и письменную речь расписать). ТОЕФЛ/ИЕЛТС можно разместить среди прочих сертификатов.

Crest
25-05-2011, 17:04
http://www.curriculumvitae-ansioluettelo.com/eurooppalainen_cv/eurooppalainen_ansioluettelomalli_englanniksi.php


Eurooppalainen ansioluettelo





Europass
Curriculum Vitae
Insert photograph. Remove heading if not relevant (see instructions)


Personal information

First name(s) / Surname(s)
First name(s) Surname(s) (remove if not relevant, see instructions)
Address(es)
House number, street name, postcode, city, country (remove if not relevant, see instructions)
Telephone(s)
(remove if not relevant, see instructions)
Mobile:
(remove if not relevant, see instructions)
Fax(es)
(remove if not relevant, see instructions)
E-mail
(remove if not relevant, see instructions)


Nationality
(remove if not relevant, see instructions)


Date of birth
(remove if not relevant, see instructions)


Gender
(remove if not relevant, see instructions)


Desired employment / Occupational field
(remove if not relevant, see instructions)


Work experience



Dates
Add separate entries for each relevant post occupied, starting from the most recent. (remove if not relevant, see instructions)
Occupation or position held

Main activities and responsibilities

Name and address of employer

Type of business or sector



Education and training



Dates
Add separate entries for each relevant course you have completed, starting from the most recent. (remove if not relevant, see instructions)
Title of qualification awarded

Principal subjects/occupational skills covered

Name and type of organisation providing education and training

Level in national or international classification
(remove if not relevant, see instructions)


Personal skills and competences



Mother tongue(s)
Specify mother tongue (if relevant add other mother tongue(s), see instructions)


Other language(s)

Self-assessment

Understanding
Speaking
Writing
European level (*)

Listening
Reading
Spoken interaction
Spoken production

Language











Language












(*) Common European Framework of Reference for Languages


Social skills and competences
Replace this text by a description of these competences and indicate where they were acquired. (Remove if not relevant, see instructions)


Organisational skills and competences
Replace this text by a description of these competences and indicate where they were acquired. (Remove if not relevant, see instructions)


Technical skills and competences
Replace this text by a description of these competences and indicate where they were acquired. (Remove if not relevant, see instructions)


Computer skills and competences
Replace this text by a description of these competences and indicate where they were acquired. (Remove if not relevant, see instructions)


Artistic skills and competences
Replace this text by a description of these competences and indicate where they were acquired. (Remove if not relevant, see instructions)


Other skills and competences
Replace this text by a description of these competences and indicate where they were acquired. (Remove if not relevant, see instructions)


Driving licence
State here whether you hold a driving licence and if so for which categories of vehicle. (Remove if not relevant, see instructions)


Additional information
Include here any other information that may be relevant, for example contact persons, references, etc. (Remove heading if not relevant, see instructions)


Annexes
List any items attached. (Remove heading if not relevant, see instructions)

Гостья
26-05-2011, 02:24
А разговорный у Вас английский какой? ( и важно акцент какой)
просто заметила фминны и не только, хорошо пишут по-английски, а вот с учтной речью и постороением фраз - беда.

PS если правильно поняла Вы в UК собираетесь резюмэ посылать...

Да собираюсь к своим финнам, а cv нужно для порядка английское.
Вот Креста с собой прихвачу, больно много знает.:)

Гостья
26-05-2011, 02:26
а вообще.. спасибо всем!!