Maxkvaks
08-01-2011, 20:57
Здравствуйте. У меня были (и пока еще есть) некоторые проблемы с интернетом. Обратился в тех поддержку Welho они прислали письмо с описанием решения проблемы. Но я не силен ни в финском языке, ни в компах... Поясните, что мне нужно сделать (желательно подробно) у меня русский Windows XP sp3, модем Cisco, использую Internet Exlorer и Mozilla. Заранее спасибо за помощь. Вот собственно письмо:
Modeemin palomuuri voi olla esteenä sille miten netti toimii. Eli NAT asetus pitäisi laittaa käyntiin. Ohjeet alla:
Thomson WLAN-modeemin NAT-asetuksen poistaminen
Yhdistä tietokone modeemiin joko langattomasti tai Ethernetin kautta
Kirjoita selaimeen osoite http://192.168.100.1 tai 192.168.0.1 mikäli MAC tai jokin muu selain kuin Explorer
Kirjaudu sisään tunnuksilla KÄYTTÄJÄNIMI jätetään tyhjäksi SALASANA admin , paina OK.
Valitse vasemmasta yläkulmasta "Status"
Klikkaa "Switch Mode"
Valitse alasvetovalikosta "Cable Modem"
Paina lopuksi "Apply"
Cisco EPC3825 WLAN-modeemin NAT-asetuksen poistaminen
Yhdistä tietokone modeemiin joko langattomasti tai Ethernetin kautta
Kirjoita selaimeen osoite http://192.168.0.1
Kirjaudu asetussivuille sisään jättämällä kummatkin kentät tyhjäksi (Käyttäjänimi ja Salasana) ja paina Log in.
Valitse keskeltä ylhäältä "Administration"
Valitse "Working Mode:" -alasvetovalikosta "Bridged only"
Paina lopuksi "Save Settings"
Motorola SBG900E WLAN - NAT-asetuksen poistaminen
Yhdistä tietokone modeemiin joko langattomasti tai Ethernetin kautta
Kirjoita selaimeen osoite http://192.168.100.1
Kirjaudu sisään tunnuksilla KÄYTTÄJÄ admin SALASANA motorola
1. Valitse vasemmasta laidasta "Gateway" (ks. alla oleva kuva)
2. Valitse yläreunan valikosta "LAN"
3. Poista täppä kohdasta "Enable NAT"
4. Paina Apply
5. Käynnistä modeemi uudestaan valitsemalla "Reboot" vasemmasta laidasta
ja paina OK, kun "Are you sure you want to reboot the modem?" - kysymys ilmestyy ruutuun
Mikäli tämä ei auta voi myös poistaa modeemin palomuurin käytöstä firewall/security kohdasta.
Modeemin palomuuri voi olla esteenä sille miten netti toimii. Eli NAT asetus pitäisi laittaa käyntiin. Ohjeet alla:
Thomson WLAN-modeemin NAT-asetuksen poistaminen
Yhdistä tietokone modeemiin joko langattomasti tai Ethernetin kautta
Kirjoita selaimeen osoite http://192.168.100.1 tai 192.168.0.1 mikäli MAC tai jokin muu selain kuin Explorer
Kirjaudu sisään tunnuksilla KÄYTTÄJÄNIMI jätetään tyhjäksi SALASANA admin , paina OK.
Valitse vasemmasta yläkulmasta "Status"
Klikkaa "Switch Mode"
Valitse alasvetovalikosta "Cable Modem"
Paina lopuksi "Apply"
Cisco EPC3825 WLAN-modeemin NAT-asetuksen poistaminen
Yhdistä tietokone modeemiin joko langattomasti tai Ethernetin kautta
Kirjoita selaimeen osoite http://192.168.0.1
Kirjaudu asetussivuille sisään jättämällä kummatkin kentät tyhjäksi (Käyttäjänimi ja Salasana) ja paina Log in.
Valitse keskeltä ylhäältä "Administration"
Valitse "Working Mode:" -alasvetovalikosta "Bridged only"
Paina lopuksi "Save Settings"
Motorola SBG900E WLAN - NAT-asetuksen poistaminen
Yhdistä tietokone modeemiin joko langattomasti tai Ethernetin kautta
Kirjoita selaimeen osoite http://192.168.100.1
Kirjaudu sisään tunnuksilla KÄYTTÄJÄ admin SALASANA motorola
1. Valitse vasemmasta laidasta "Gateway" (ks. alla oleva kuva)
2. Valitse yläreunan valikosta "LAN"
3. Poista täppä kohdasta "Enable NAT"
4. Paina Apply
5. Käynnistä modeemi uudestaan valitsemalla "Reboot" vasemmasta laidasta
ja paina OK, kun "Are you sure you want to reboot the modem?" - kysymys ilmestyy ruutuun
Mikäli tämä ei auta voi myös poistaa modeemin palomuurin käytöstä firewall/security kohdasta.