Финляндия по-русски

Финляндия по-русски (https://www.russian.fi/forum/index.php)
-   Suomenkielinen keskustelupalsta (https://www.russian.fi/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Murmanskin alue (https://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=10554)

arktika 06-06-2005 11:16

Murmanskin alue
 
Онкохан палсталаистен ёукосса кетääн Мурманскин алуеен тунтияа таи ёпа сиелтä емигроитунутта хенкилöä? Омат ериттäин хывäт миеликувани алуеелта я еритыисести сен етелä- я кескиосиен каупунгеиста оват муутаман вуоден такаа я миелеллäни пäивиттäисин тиетояни митен сиеллä ныкыисин елäмä суюу я миллаисет теемат ныт оват пääлиммäисинä.

Zolushka 06-06-2005 11:40

Цитата:
Сообщение от arktika
Онкохан палсталаистен ёукосса кетääн Мурманскин алуеен тунтияа таи ёпа сиелтä емигроитунутта хенкилöä? Омат ериттäин хывäт миеликувани алуеелта я еритыисести сен етелä- я кескиосиен каупунгеиста оват муутаман вуоден такаа я миелеллäни пäивиттäисин тиетояни митен сиеллä ныкыисин елäмä суюу я миллаисет теемат ныт оват пääлиммäисинä.

Здрово как! Я из Кондопоги. Давно не слышала карельского языка.. Мои две бабушки и дедушка разговаривали при нас только на карельском. Последняя карелоязычная бабушка умерла 6 лет назад, после этого я ни с кем не общалась на карельском. Понимаю почти всё, а сказать :-(....

mapko135kg 06-06-2005 13:53

Karjalan pakiseminen
 
MOlo

Ai, oliks toi arktikan teksti karjalaa. Mut nämä poijat rokkaa karjalaksi...

http://talvisovat.onego.ru/

http://www.myllarit.ru/

Calve 06-06-2005 16:53

Onks toi karjalaa? Kuka on väärässä , minä tai Zolushka ?Näytää niin että kirjoitettu suomeksi mutta käytetty venäläisijä kirjaimija.

belaja 06-06-2005 17:13

Цитата:
Сообщение от arktika
Онкохан палсталаистен ёукосса кетääн Мурманскин алуеен тунтияа таи ёпа сиелтä емигроитунутта хенкилöä? Омат ериттäин хывäт миеликувани алуеелта я еритыисести сен етелä- я кескиосиен каупунгеиста оват муутаман вуоден такаа я миелеллäни пäивиттäисин тиетояни митен сиеллä ныкыисин елäмä суюу я миллаисет теемат ныт оват пääлиммäисинä.



Я знаю очень хорошо Мурманскую обл., а с какой целью интересуетесь?
Olen kotoisiin Murmanskista. Voisin kertoa, mitä itse tiedän. Mitä kiinostaa?

Zolushka 06-06-2005 20:10

Цитата:
Сообщение от Calve
Onks toi karjalaa? Kuka on väärässä , minä tai Zolushka ?Näytää niin että kirjoitettu suomeksi mutta käytetty venäläisijä kirjaimija.

Varmaan sä oot oikeassa, sillä en tarkan ole lukenut koko tekstia, vaan vilkaissut sitä... Jostain syystä luulin sitä karjalan kieleksi, joten olen pahoilani! Mull on varmaan vain ikävää karjalan kieltä ja Karjalaa....

mapko135kg 07-06-2005 16:32

Vauvaska
 
Moi

Onpas sulla nätti tenava:). Miten ton kuvan voi lisätä tohon profiiliin, meinaan ei oikein toi venäjän lukeminen aina onnistu, kun Heillä on ärrätkin väärin päin... Meinaan, voisitte sitten peloitella lapsia mun kuvalla, et tollainen tulee, jos syö liikaa karkkia...

katja.jkl 07-06-2005 16:56

Suomeksi
 
Oikeastaan joku kiltti ihminen voisi suomentaa muutenkin vähän näitä rekisteröitymisohjeita yms. Tänne asti selvisin kyllä varmaan ihan tuurilla, mutta valituksia olen kuullut muilta, että olisi hankalaa. Kaikki ei ole ihan niin "pitkällä" venäjänopinnoissa kuin minä ja se on aika vähän se... :trussia:

~Aurora~ 07-06-2005 17:01

Цитата:
Сообщение от katja.jkl
Oikeastaan joku kiltti ihminen voisi suomentaa muutenkin vähän näitä rekisteröitymisohjeita yms. Tänne asti selvisin kyllä varmaan ihan tuurilla, mutta valituksia olen kuullut muilta, että olisi hankalaa. Kaikki ei ole ihan niin "pitkällä" venäjänopinnoissa kuin minä ja se on aika vähän se... :trussia:


Mitä sä haluat tietää ? Onks kuvan laittaminen ?

katja.jkl 07-06-2005 17:19

Kuva
 
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Mitä sä haluat tietää ? Onks kuvan laittaminen ?


Testasin, että kuva tulee näköjään tuolta avatar-kohdasta kontrolnaja panelista. Koneelta voi valita kuvan, mutta saa olla korkeintaan 100 x 100 pikseliä, että aika pieni.

Siellä on sellainen sähköpostikohta, että lähetä sähköpostia. Sitä ei ole vielä löytynyt, että mistä säädetään? Samoin yksityisviesti? Ja tuo ikä... onko sen pakko olla vuosi 1992, jos ei halua kertoa?

~Aurora~ 07-06-2005 17:33

Цитата:
Сообщение от katja.jkl
Testasin, että kuva tulee näköjään tuolta avatar-kohdasta kontrolnaja panelista. Koneelta voi valita kuvan, mutta saa olla korkeintaan 100 x 100 pikseliä, että aika pieni.

Siellä on sellainen sähköpostikohta, että lähetä sähköpostia. Sitä ei ole vielä löytynyt, että mistä säädetään? Samoin yksityisviesti? Ja tuo ikä... onko sen pakko olla vuosi 1992, jos ei halua kertoa?


Se pitäs klikata control panel ja siellä on персональные сообщения sitten
ensin kenelle sä haluat lähettää kirjeen seuraavaks on aihe no sen jälkeen sä voit kirjoittaa mitä sä haluat ja kenelle sä haluat.

Syntymäpäivän tiedot sä voit muutta profilssa профиль. :smile:

arktika 08-06-2005 10:01

kehitystä vai taantumaa
 
Цитата:
Сообщение от belaja
Я знаю очень хорошо Мурманскую обл., а с какой целью интересуетесь?
Olen kotoisiin Murmanskista. Voisin kertoa, mitä itse tiedän. Mitä kiinostaa?


Puoli vuosikymmentä sitten sain Murmanskista hieman ristiriitaisen kuvan - toisaalta suuria kaasu-/öljyhankkeita odoteltiin, toisaalta väki tuntui vähenevän. Mitkä ovat nyt tunnelmat? Onko PK yritystoiminta kehittymässä? Tuntuuko lisääntyvä matkailu Sallan kautta turismielinkeinoissa? Eli lähinnä metsästän sitä, millainen henki kaupungissa/alueella nyt vallitsee, tulevaisuudenuskoa vai pakoa etelään?

Finsvet 08-06-2005 10:40

Онкохан палсталаистен ёукосса кетääн Мурманскин алуеен тунтияа таи ёпа сиелтä емигроитунутта хенкилöä? Омат ериттäин хывäт миеликувани алуеелта я еритыисести сен етелä- я кескиосиен каупунгеиста оват муутаман вуоден такаа я миелеллäни пäивиттäисин тиетояни митен сиеллä ныкыисин елäмä суюу я миллаисет теемат ныт оват пääлиммäисинä.

В июне собираюсь в Апатиты на симпозиум "Mining in Arctic". Жду с нетерпением поездки. Еду в командировку уже третий раз и каждый раз получаю массу новых приятных впечатлений от природы, Хибин, общения с людьми Кольского полуострова.
Вот подлечим природу Апатито-Кировск-Мончегорска и надеюсь появится чувство, что сделано полезное дело для необычной северной природы Кольского полуострова.
Наверное немного помпезно сказала, но действительно люблю этой край. :)


Часовой пояс GMT +3, время: 04:41.