Финляндия по-русски

Финляндия по-русски (https://www.russian.fi/forum/index.php)
-   Mы и Oни (https://www.russian.fi/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Voisitko ajatella asuvasi ulkomailla? Опрос на сайте Elisa. (https://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=7119)

Shveshka 06-12-2004 12:57

Voisitko ajatella asuvasi ulkomailla? Опрос на сайте Elisa.

Сегодня, в день Независимости, проводится такой вот опрос.
http://elisa.net/kommentoi/

Voisitko ajatella asuvasi ulkomailla?
Suomi ja suomalaisuus ovat tänään vahvasti esillä kansakunnan täyttäessä vuosia. Voisitko itse kuvitella muuttavasi pysyvästi ulkomaille?
Kyllä: 65% Ei: 35% Äänestäneitä: 1142 (11:52)

Не ожидала, что так много финнов хотели бы уехать из своей страны. Вот последние комментарии:

ajh
11:02
Tunnetustihan kansainvaelluksen aikaan suomalaiset ja unkarilaiset tulivat yhdessä tienristeykseen, jossa oli viitat pohjoinen ja etelä. Unkarilaiset kääntyivät etelään, koska joku heidän joukostaan ymmärsikirjoitusmerkit. Me maksamme vieläkin alkusuomalaisten lukutaidottomuudesta!

kolumbus
11:00
Kyllä. Koti on siellä mihin sen rakentaa...

XXL
10:59
en asuisi,koska kotimaa on kuitenkin aina kotimaa.

JP
10:58
Kyllä täältä jääkar*ляп**ляп**ляп*en maasta voisi iloisin mielin muuttaa pois.

mama
10:58
en,mutta loka-huhtikuun voisi olla jossain lämpimässä ja aurinkoisessa paikassa

Miss/Mrs
10:57
Olen asunutkin nuorempana muualla. Se oli hyvä ja mielenkiintoinen kokemus. Ei tämä Suomi ole paras paikka asua. Kaikki on täällä Suomessa väärin. Korkea verotus pistää lisää miettimään, haluaako täne jäädä. Vaikka esi isät ovat tämän maan kuntoon saaneet. Nykyiset päättäjät eivät osaa ajatella kansan parasta. Kaikki vaan ajattelee että lisää liksaa. Kenellä on rahaa paljon haluaa sitä lisää. Köyhät eivät saa kun hyvin pieniä palkankorotuksia?

Suomi on henkinen vankila
10:57
Yritteliäälle, luovalle, vastuulliselle, ahkeralle, ihmiseen uskovalle ihmiselle Suomi on ahdistava vankila, oppurtunisteille taas oiva paikka.

mimmi
10:56
Olen asustellut kyllä Hollannissa ja muuallakin euroopassa en ole potenut koti-ikävää.Paljonhan kaikki riippuu ystävistä ketä on ja miten asiat rullaavat päivittäin.Haaveena on joku päivä taas kasata kamat ja pistää nenä näyttämään muualle.Pääseehän tänne nopeasti takaisin jos siltä tuntuu ettei haluakaan jäädä.

NIKOLAI IX
10:55
Kyllä! EI tämä maa niin taivaallinen ole, etteikö muualle voisi muuttaa. Eläkeläiset ja työttömätkin lienevät vähemmän innostuneita "Suomalaisuudestaan" Toisaalta; ei tarvitse kiertää maailman ympäri havaitakseen taivaan olevan kaikkialla sininen.

perus suomalainen tyttö
10:54
EN IKINÄ!!! suomi on paras maa enkä muuttaisi sieltä minnekkään vaikka mulle maksettais

jantsu
10:53
voisin mutta vain tilapäisesti...ehkä vaan kuukaudesta puoleen vuoteen maksimissaan.suomi on kyllä paras paikka asua!!!

AUS
kyllä voisin, suomessa on niin huonot säät. ja Helsinki on semmonen tuppukylä verratuna muihin vähän isompiin maihin.

amerikka <3
Ehdottomasti! muutan isona Amerikkaan..!

Mirangle
Olen syntynyt suomalaiseksi. Täällä minä olen ja tänne kuulun. Kyllä ulkomaillakin asumista täytyy kokeilla, mutta silti Suomi on kotimaani ja tänne minä vielä tulen palaamaan jos joskus lähden ulkomaille. Suomi on Suomi !!! Hieno maa.

V.P.P.
10:51
Kyllä. Koska olen lähes puolet aikuisiästäni asunut ja tehnyt töitä ulkomailla. Täällä Suomessa olen ja tulen pitämään "päämajaa" nyt eläkepäivinä mutta en sulje pois mahdollisuutta siltä että olisin osan talvista pois pilkkijäiltä Minulla on erittäin myönteisiä kokemuksia aumisesta ja työskentelystä neljässä maanosassa, joskin kaikenlaisia tilanteita syntyy silloin kun näin elää. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, mitä teet ja miten osaat itse hyväksyä paikallisväestön elmäntavat.Omalla asenteellasi on suurin merkitys siihen miten viihdyt ja miten sinut hyväksytään tai hyljitään paikallisten taholta. Turha on kuitenkin lähteä elämänohjeita sinne ulkomaille jakamaan, on parempi purputtaa vain itsekseen kuin julkisesti. Vaimoni joka omistaa nyt kaksi kotimaata, kyynelehtii vuosittain kahdesti itsenäisyyshymnin kuullessaan.Myöskin hän rakastaa molempia kotimaitaan tasapuolisesti.

kolobok 06-12-2004 13:05

просто 65% ответивших - укомалайцы :) всегда смешат подобные опросы ..

Shveshka 06-12-2004 13:11

Вы считаете, что в таких опросах принимают участие только эмигранты? Видимо, только 35% финнов имеют доступ к интернету... :)

kolobok 06-12-2004 13:45

Shveshka

ну а какой приличный , патриот в день независимости будет торчать в интернете? - ну, только улкомалаец и будет, потому как ему пофиг , какой там день :)

Katja 06-12-2004 16:06

Цитата:
ну а какой приличный , патриот в день независимости будет торчать в интернете?

Почему же. Например в Таллине сейчас очень много финнов. Поехали отдыхать туда. И не празднуют itsenäisyyspäivä в Финляндии.

Edellisen kerran tallinnalaishotelleissa oli yhtä paljon suomalaisturisteja viime heinäkuussa.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa/...?2004/12/334221

Valkat 06-12-2004 17:30

А у России когда день независимости???
12 декабря что ли?

kolobok 06-12-2004 17:32

Цитата:
Первоначальное сообщение от Paavo
А у России когда день независимости???
12 декабря что ли?

от кого? если от финляндии, то тоже в тот же день должно быть.

Valkat 06-12-2004 17:42

Нет просто когда в России день независимости?

D_F 06-12-2004 18:15

когда захотят тогда и празднуют ;)

Victoria 16-12-2004 16:20

kolobok :lol: :lol: :lol:

зюша 17-12-2004 10:18

12 июня

Victoria 17-12-2004 13:49

Paavo, 12 декабря день конституции РФ

HaeMHuk 17-12-2004 22:55

12.12 День Конституции РФ. Ровно через пол года, 12.6 День принятия декларации о государственном суверенитете РФ

Часовой пояс GMT +3, время: 11:20.