Просмотр одиночного сообщения
Old 13-11-2007, 23:42   #202
Sangurasu
Registered User
 
Аватар для Sangurasu
 
Сообщений: 20
Проживание: Турку/Turku/Åbo.
Регистрация: 10-11-2007
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от likka
OK. Jag fattar nu. Tack att du har förklarat det åt mig.
Jag flyttade till Finland i september 2006. Alltså jag har bott här bara ett år och två månader. Jab bor i Vasa med min hund Enkeli som är 3,7 år. jag är en vuxen "flicka" (34 år )
Min farfar är fådd i Teuva (det är närä av Vasa, ca 70 km). Därför fluttade jag hit som Suomen kansalaisen jälkeläinen (jag vet inte vad är det pä svenska, ursäkta!)
Min mormor är inkeriläinen (är det ingermanlanderska?). Därför har haft jag hela livet också finska som hemspråck, men mitt modersmål är ryska.
jag har några yrken (finska och ryska lärare, redaktör, speaker och tränare i rytmiskt gymnastik). Nu studerar jag i svenskspråkig skolan (Evangeliska Folkhögskolan i Österbotten). Jag började studera svenska den 15 augusti, därför jag vet inte många ord och gör så många fel. men jag tror att det (att jag gör fel) betyder ingenting om du förstår vad jag vill säga. Eller hur?
jag arbetar också som ryska lärare i Vasa (jag lärar ryska åt finskspråkiga) och gör ryskspråkigt program på Radio Vasa. Mitt program kan du höra på vår forumet. jag har en tema, som heter "Radio Vasa på ryska".


Vau, du har studerat svenska bara tre månader och du kan redan så här bra! :O
Suomen kansalaisen jälkeläinen = ättling till en finsk medborgare (: Men jag har ingen aning vad är inkeriläinen på svenska
Det låter ju fint, göra ett ryskspråkigt progam på radio, oh! Vilken ras är din hund?

-----------------
Finnish, Swedish, German, Spanish, Russian, English and Latin. Take your pick.
I'm also interested in philology, etymology, mythology and philosophy.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием