Просмотр одиночного сообщения
Old 06-12-2008, 23:37   #38
kisumisu
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от alexxx73
Я,честно говоря,не совсем понимаю - где Вы живете - такое впечатление,что Вы вообше не в курсе,что вокруг проиcходит...Мер Хелсинки,что само по себе сенсация,выступил - МЕСТА нету РАЗМЕШАТЙ беженцев и денег тоже,а у кисимиси все какие-то 700 человек в год :-)))
Пора бы и газеты Вам хотй иногда почитыватй :-) Местные,разумеется :-)

Turvapaikanhakijoita saapuu yhä kiihtyvässä tahdissa

Suomesta haki turvapaikkaa tammi–lokakuussa 2 809 ulkomaalaista. Tahti on kiihtynyt kuukaudesta toiseen: jo elokuun 382 hakijaa tiesi merkittävää nousua viime vuoteen verrattuna, syyskuussa hakijoita saapui 500, lokakuussa 631. Koko viime vuoden luku oli vain 1 505.

Merkittävimmin ovat nousseet somalialaishakijoiden määrät. Lokakuussa heitä tuli 321 eli yli puolet koko kuukauden hakijamäärästä. Suurin hakijaryhmä kymmenen ensimmäisen kuukauden aikana on kuitenkin ollut irakilaiset (783). Somalialaiset ovat tilastoissa toisena (779). Seuraavaksi eniten hakijoita on tullut Venäjältä (165) ja Afganistanista (163).

Yksintulleita alaikäisiä saapui tammi–lokakuussa yhteensä 461, joista yli puolet eli 247 somalialaisia. Lokakuussa alaikäisten somalialaisten määrä nousi jyrkästi yltäen tasan 100:aan. Vielä tammi–huhtikuussa somalialaislapsia saapui alle kymmenen kuukaudessa.

Turvapaikkoja on myönnetty lokakuun loppuun mennessä 77, joista kolme yksintulleille alaikäisille. Kun mukaan lasketaan myös oleskeluluvat, myönteisen päätöksen on saanut yhteensä 638 turvapaikanhakijaa. Alaikäisistä Suomeen on saanut jäädä 127 eli noin 77 prosenttia hakijoista.

Tarkat tilastot tammi–lokakuun 2008 sekä edellisvuosien turvapaikkahakijoista, -päätöksistä ja -käsittelyajoista ovat luettavissa Maahanmuuttoviraston internetsivuilta: www.migri.fi > Tilastot > Turvapaikka ja pakolaiset.

Lisätietoja medialle: johtaja Esko Repo, puh. 071 873 0431, s-posti: esko.repo@migri.fi

asun helsingissä ja vastaanottokeskus on minun taloni vastaapäätä ja näen näitä ihmisiä usein, koska moni käy turkilaisessa kaupassa vanha talvitiellä. Lehdet (luen joka päivää 26 vuotta, joten olen asioista perill&#228. Hakijoita voi olla paljon, mutta Suomella on velvollisuus ottaa kiintiöpakolaisia, joita on n. 700 vuodessa- tämän velvollisuuden kanssa ei voi mitään. Mitä tulee hakijoihin, niin byrokratiaa pitäisi vähentää, nopeuttaa käsittelyä ja tehdä päätökset JO rajalla, jolloin he vasta pyrkivat maahaan. Minä kirjoitin aikaisemmin että vastustan elintasopakolaisia, mutta minulla ei ole mitään kiintiöpakolaisia vastaan- he todella tarvitsevat turvapaikan.
Somaliassa ja Irakissa soditaan, ihmisiä pakenee joten ymmärrän sen pakolaistulvan. Olisitkö jäänyt itse sodan jälkoihin vai lähtisitkö? Minä ainakin lähtisin, koska haluan elää rauhassa ja kasvattaa lapsia, joten ymmärrän näitä ihmisiä
Mutta kuten (taas) aikaisemmin sanoin- pakolaisseulonta pitäisi tiukentaa ja uudistaa kriteerit, joiden perusteella Suomeen otetaan pakolaisia -välitön sotauhka, sota, kuolema, kidutus ym. - nämä on minusta ne tärkeät kriteerit, jotka ovat pakolaisuuden peruste -
Ja niin kauan kun soditaan - pakolaisia tulee.
ps- Somaliaan on mahdotonta tulla takaisin tällä hetkellä - itse varma tiedät, kun luet paikallisia lehtiä

0

0