Просмотр одиночного сообщения
Old 02-09-2009, 15:02   #10
kisumisu
Гость

Проживание:
Цитата:
Сообщение от Enologi
Kisumisu, se lukee joka jaksaa. Joku aloitti asiasta viestiketjun ja kun minulla oli muutama minuutti luppoaikaa, kirjoitin omia, punnittuja näkemyksiä alkuperäisen kirjoittajan spekulaatioihin.

Itse asiassa samalla tavalla kuin diplomatiassa ja politiikassa pyritään luomaan tulevaisuusskenaarioita siitä, mitä mahdollisia kehityskulkuja seuraa eri toimintamalleista, voidaan myös historiallisilla tapahtumilla ja niiden muutoksilla spekuloimalla pyrkiä irroittamaan historia staattisuudesta ja myös katsoa, voidaanko luoda malleja jotka auttaisivat tulevaisuuden kehityskulkujen ennustamisessa tai historiallisen toiston välttämisessä.

Tällaisella keskustelupalstalla yleensä kaikki löytävät jotain kiinnostavaa, mutta harveen ketään ihan kaikki kiinnostaa.

Hyviä lukuhetkiä sinua kiinnostavien viestiketjujen parissa, Kisumisu

en hyväksy spekulaatioita, koska niitä voi olla monta erilaista- hyväksyn faktat ja sen perusteella analyysit tulevaisuuden varalle ettei sama toistuu taas.
Ymmärrän toki sinun kantasi- haluat itse ymmärtää ja sen takia käänsit katseesi menneisyyteen joka on monille vielakin raskas muistettavaksi- Mieheni äiti on kotoisin Sakkolasta (luovutettu Karjala) - miehen sisko käy joka vuosi siellä ja aina pyytää minua mukaan. Joskus minäkin menen sinne, mutta luulen (vaikka se ei ole minun kotini)- että otan tämän matkan raskaasti- koska voin kuvitella evakon tuskan, kun joutui lähtemään....
En voi lähteä matkassa niin taakse kun vallankumouksen aika- se on liian kaukainen asia minulle enkä tiedä sitä paljon mitään- joten en voi edes spekuloida mitä olisi tullut jos valkoiset ja Suomi eivät olisi samalla puolella
Sen tiedän, että Suomen historia on niin monimutkainen, monisävyinen ja moniulotteinen että sen ymmärtäämiseen ja hyväksymiseen tarvitaan aikaa

0

0