Просмотр одиночного сообщения
Old 12-07-2011, 14:18   #38
vrun
Пользователь
 
Сообщений: 165
Проживание:
Регистрация: 29-05-2011
Status: Offline
Etämyynti
Yritys vastaa normaaleista palauttamiskuluista
Etämyynnissä – kuten verkkokaupassa, puhelin- ja postimyynnissä – myyjän on annettava asiakkaalle kirjalliset ohjeet siitä, miten kaupan peruutustilanteessa on meneteltävä.

Jos haluat peruuttaa etämyyntiostoksen ja olet oikeutettu siihen, tee peruuttamisilmoitus myyjän antamien ohjeiden mukaan. Kaupan peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa mitään syytä.

Jos ohjeita ei ole, voit tehdä ilmoituksen esim. puhelimitse tai sähköpostitse. Jos kyse on tavaran kaupasta, peruuttamisilmoitukseksi katsotaan myös tavaran palauttaminen tai paketin noutamatta jättäminen. Tavara on palautettava myyjälle kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun teit peruuttamisilmoituksen.

Palautuskulut
Yritys vastaa etämyynnistä ostetun tuotteen palautuksesta aiheutuvista kuluista, jos tavaran voi palauttaa tavanomaisella tavalla postitse. Jos palauttaminen aiheuttaa kuluja, yrityksen pitää palauttaa tuotteen hinnan lisäksi tavanomaiset toimitus- ja palautuskulut.

Jos palautus esimerkiksi kokonsa tai painonsa takia edellyttää erityiskuljetusta, yritys voi vaatia kuluttajaa maksamaan lähetyskulut. Yrityksen on mainittava asiasta jo sopimusehdoissa.

Pakkaaminen
Etämyyntiyrityksen on laadittava kuluttajalle palautusta varten ohjeet tuotteen pakkaamisesta.

Jos tuote on ohjeiden mukaisesti pakattu palautusta varten ja kuljetusyritys vahingoittaa tuotetta, yritys ei voi vaatia asiakkaalta korvausta. Jos ohjeita ei selvästikään ole noudatettu, tuotteen tilaaja voi olla vastuussa mahdollisesta vahingosta.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-F...yynti/palautus/


Переведите, у кого есть время и желание.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием