Тема: sanoa suoraan.
Просмотр одиночного сообщения
Old 01-11-2003, 21:38   #28
SEGE
Гость

Проживание:
Privet kaikille! Kissa kirjoitti pitkän listan syytteitä. Se on totta että Talvisota vaikuttaa edelleen ihmisiin.Se on ikuinen verta vuotava haava Suomen ja Venäjän suhteissa.Siitä ei pääse mihinkään.
Mutta miksi suomalaiset ylläpitää sitä VIHAA tahallaan? Suomalaisissa perheissä lapsille kerrotaan,tai he kuulee vanhempien puheista venäläisistä pelkkää negatiivistä:ryssä,ryssä on paha,ryssä on ryssä vaikka voissa paista,ryssä hyökkäsi tänne ja n.ed. Mihin tämä johtaa? Syvään vihaan,alitajuntaa myöten. Olisi hyvä aika herätä ja ymmärtää että Suomeen hyökkäsi Stalinin hirmuvalta eikä Venäjän kansa!
Juuri siksi venäläiset ei vihaa saksalaisia,koska kaikki ymmärtää että natsi,fasisti ja neofasisti ovat eri asia kun saksalainen.
Kissa voisi yrittää ymmärtää miltä tuntuu olla Suomessa muukalaisena ja vieläpä venäjänkielisenä.
Lyhyesti itsestälen syntynyt Suomalaisena Neuvostoliitossa,Petroskoissa.Asunu t Tallinnassa.Suomessa olen vuodesta1990.Puhun suomea hyvin.Silti aina törmään negatiiviseen suhtautumiseen suomalaisten puolelta heti kun selviää että en ole aitoa suomalainen. Olen käynyt läpi monet kriisit ja syvät masennukset,pääsin niistä yli ja yritän jatkaa elämääni kahden identiteetin voimalla. Mielestäni pitäisi yrittää ymmärtää toisiamme ja tuoda esille enemmän hyvää molemmista kulttureista.
Ehkä olen naiivi idealisti. Vihan kylvääjiä Suomessa on tosi paljon. Tiedän mistä puhun.Olen 7 vuotta töissä palvelualan ammatissa missä näkee ja kuulee tosi paljon.

Amerikansuomalaisten jälkeläinen.

0

0