Цитата:
Первоначальное сообщение от kissa
Nyt tulee tekstiä, josta osa teistä ei varmasti pidä. Toivon, että ymmärrätte, että en kirjoita tätä ilkeydestä. Haluan, että näette tätä asiaa toiselta puolelta, ette aina vain omalta puoleltanne.
Tällä keskustelupaikalla on yksi kestävä, ikuisesti suosittu teema:
"Suomalaiset käyttäytyvät rumasti ja syrjivät meitä, koska olemme venäläisiä."
Meille ei anneta työtä, koska olemme venäläisiä.
Meitä ei palvella, koska olemme venäläisiä.
Meille sanotaan rumasti, koska olemme venäläisiä.
Kaikki eivät ole ystäviämme, koska olemme venäläisiä.
Tiistaina satoi vettä, koska olemme venäläisiä.
Täti bussissa oli pahalla päällä, koska olemme venäläisiä.
Koulussa ei ole lapsilla kivaa, koska olemme venäläisiä.
Ettekö te voi juoda keittiössä teetä ilman sitä, että valittaisitte tai haukkuisitte suomalaisia ja meidän rakentamaamme yhteiskuntaa? Jos oikein yritätte, keksittekö jotain positiivista - nyrjähtääkö aivot, tuleeko rasitusvamma?
Te ihmettelette, miksi suomalaiset eivät ole teille kilttejä. Kuunnelkaa itseänne! Te ette käyttäydy yhtään kauniimmin.
|
Nyt tulee tekstiä, josta kissa ei varmasti pidä.
Mitä voisin sanoa. Tekstin on kirjotaannut ihminen joka ei tykkää venäläisistä ( en halua puhua vihasta, se on kuitenkin liian voimakas sana). Hän on kirjoittanut sen aika selvästi että on kyllästynyt venäläisiin Suomessa. Ja hänellä on tosi väärä käsitys siitä, mitä venäläiset ajattelevat.
Itsestäni voin sanoa:
Minulle ei kukaan käyttäydy rumasti eikä syrjä minua.
Minulla on työ. Vakituinen. Ja on ollut monta vuotta.
Minä aina saan hyvää palvelua.
Minulle ei kukaan puhu rumasti.
Minulla on paljon suomalaisia ystäviä.
Tiistaina satoi vettä, entä sitten? Vai syytäkö kissa venäläisiä tästä asiasta aina, jos kerran luule että venäläiset syytäisivät suomalaisia?
Täti bussissa oli pahalla päällä, se voi olla kiukullinen suomalaisellekin, eikös totta?Ja tuskin kissa tykkäisi jos hänelle olisi joku vihainen bussissa. Vai tykkäisitkö sitten?
Tytär tykkää koulusta ja siellä on kiva, vai kissa tietä sen paremmin?
Kissa etkö voi olla kotona onnellisena miehen kanssa ilman sitä, että valittaisit tai haukkuisit venäläisiä ja sitä mitä he ajattelevat? Jos oikein yrität, keksi jotain positiivista - nyrjähtääkö aivot, tuleeko rasitusvamma?
Sinä ihmettelet, miksi venäläiset eivät ole aina tyytyväisiä. Kuuntele itseä! Sinä et käyttäydy yhtään kauniimmin.
En tykkää sellaisista ihmisistä (ei venäläisistä, eikä suomalaisista, eikä kenestäkään muusta), jotka luulevat että he tietävät kaikki asiat paremmin kuin muut. Millä oikeudella kissa nyt päättä, että nain ajattelevat kaikki venäläiset, jotka asuvat Suomessa?
Minä rakastan Suomea, minä tykkään suomalaisesta, mutta en sellaisesta kuin kissa. Jotka haluavat vain melua tyhjästä.
Kissa, ensi kerta, ennen kun syytät kaikkia jostain, ajattele, ja vasta sitten kirjoitta.