Olen lukenut teidän väittelyjä ja ne saivat minut pohtimaan asiaa. Olisin voinut lisätä monet asiat, sekä suomalaisten näkökulmaan, että venäläiseen (viimeisestä on itsellä kokemusta, niin saatan olla enemmän pro-venäläinen) mutta ajattelen pysyä asialla tällä kertaa, etten olisi liian monisanainen. Väittelyissä kävi ilmi seuraavat seikat:
· Ongelma on, sen molemmat puolet hyväksyy. Ongelmana voidaan pitää venäläisten ryssätely ja epäkunnioittava suhtautuminen muutenkin. Tässä tapauksessa Kissa esittää monet syyt siihen. Syyt voidaan ottaa huomioon (toivottavasti otetaankin). Kissan aloituksessa ongelma aloitettiin käsitellä vähän semmoisella enemmän makro-tasolla (suomi- venäjä = suomen kanssa – venäjän kanssa). Ok sitten, mutta miksi mennään henkilökohtaisuuksiin (minulla on venäläinen mies ja minun mummot ei sanoo ryssä-sanaa (tai sitten sanoo mutta ”ei millään pahalla”) tai minulla on paljon venäläisiä kavereita)? Samaa pääte myös Sinichkalle (minä asun suomessa 18,5 (hyvää tarkkuus ei 19v eikä 18 vaan just ja just, ootsä päivän tarkkuudella sitä ajatellut laskea, sorri en millään pahalla, se on vain vähäsen epäilyttävää, tai ei ihan epäilyttävä (en epäilekään että olet asunut 18,5 v, mutta... mutta miksi olet niin tarkkaa?) ja minulle kukaan koskaan ei sanonut mitään, mutta yleensä sanotaan). Eli minun ehdotus on seuraava: jos me pysytään tässä teemassa vielä, niin ei mennä turhan henkilökohtaiseksi. Eli vielä kerran ongelma ON, ja ongelma on kansojen välillä.
-----------------
бестолковый словарь
|