Тема: sanoa suoraan.
Просмотр одиночного сообщения
Old 04-11-2003, 10:33   #85
D_F
Пользователь

Проживание: регулярно
Status: Offline
· Osapuolet: suomalaiset, venäläiset (venäjän kileliset). Vaikka täällä oli semmoiset ehdotukset ei yleistetä koska ihmiset ovat erilaisia, niin onkin, mutta minun mielipide on just tässä asiassa pitäisi yleistä. Koska jos ei yleistetä niin osapuoliksi jää vain perussuomalaisten kansanpuolue, skinit (ja muut ”suomi suomalaisille”) ja ne venäläiset jotka henkilökohtaisesti kokeili huonoa kohtelua, eli ne joille suoraan tai selän takana on sanottu: ryssä tai jotain vastaava).
· Ratkaisu. Onko siihen ratkaisua? Tarvitaanko ratkaisua? Ketä se koskee? Pysytäänkö ”minä en nimitä ketään ryssäksi, se ei koske minua” tai ”minua ei kutsuttu ryssäksi ja minulla on hyviä suomalaisia kavereita” vai ruvetaanko jotenkin vaihtamaan näitä asenteita parempaan suuntaan? Vai annetaanko näiden ”historiallisien traumojen” olla vaan rauhassa ja (kuin on jo sanottu oikein) masokistisesti niistä aina muistellaan, koska Suomi on niin nuori maa ja, sen 80 vuoden itsenäisenä olemisen historiassa, 60 vuotta ei ole niin pitkä aikaa kuin venäläisille, joilla on paljon pidempi historia? Tai kauanko me vielä ryöstetään näitä ”pahoja suomalaisia” joka mahdollisessa ja mahdottomassa paikassa (kaduilla, tullilla, miliisillä, vakuutus yhtiöiss&#228, vain sen takia että ne oli joskus venäjän vallan alla, tyhmiä tai hitaita, ja muutenkin ne on rikkaita että vois ottaa jotain? Toisalta venäläiset, haluaisin kysyä mitä me tehdään, että meitä voitaisi kunnioittaa? Kaikki edellä mainittu? Että suomalaisturistit lakkasi ostamasta Viipurin matkoja meidän ”hyvien kansalaisien” takia... Aihe pohtimiselle. Ainakin minun mielestä se ei teke kunnia meille kaikille vaikka me ei syyllistetä siihen suoraan. (HUOM! Tässä minä yleistän tahollani! En missään nimessä sano, että jokainen täällä tekee tai on tehnyt jotain, mutta siitä on linkki sinne ”Нациoнальная особенность или в семье не без урода”). Teen tässä vaiheessa pienen poikkeuksen jä syytän venäläisiä. (kenen syy ja mitä tehdä J)

-----------------
бестолковый словарь

0

0