Maine
Miksi jos kouluun tulee vaikkapa uusi oppilas niin sille heti leimataan ''otsaan'' maine... Vaikkapa jos tulle uusi oppilas ruotsista niin hänellä on sitten '''homo'' maine. Ja sitten jos vaikka joku tyttö on juuri ostanut muodikkaat vaatteet niin häntä nimitetään törkeällä nimellä ''huora'' ja sanotaan vaikka että ''huorii'' pimeästi jossain. Minusta se on niin väärin että ihmiset eivät edes halua oppia tuntemaan joitakin ihmisiä, koska heillä on joku idiottimainen maine. Koulussa on muutenkin ihmiset niin tasa-arvottomia, nimityksiä kuulee koko ajan, ja ne haukkujat eivät edes tajua kuinka paljon jokin sana voi koskea toista. Ei koskaan uskolla mennä meilkein omana itsenään kouluun koska aina kuulee jotakin negatiivistä sanontaa. Asian ei koske minua mutta olen sen tässä huomannut aika paljon matkan varrella. Minun mielestäni se on väärin että sellaista tehdään mutta mitä minä olen sitä muuttamaan, joskus vain tuollaiset asiat ärsyttävät. Ja ei siinä kaikki, joskus ihmiset menevät siihen haukuntaan mukaan koska haluavat esiintyä ja olla kovempia jossain porukassa ( esimerkiksi; tupakkapaikalla koulun pihalla) silloin haukutaan ja morkataan kaikki ne jotka eivät taas käy tupakalla suurin piirtein ja niitää voidaan myös kutsua nörtiksi tai luuseriksi. Ja vielä pahempi on se, että jos olet luokassa parempi kuin muut opiskelemaan niin sitten olet niin ''hikkari'' ku olla ja voi, ja sen jälkeen kaikki luulevat että et muuta tee kuin luet ja luet koko ajan. ''Hei niilläkin on elämä'' joskus tekisi mieli sanoa ja muutenkin olen ylpeä heistä kuka oikesti jaksaa ja välittää lukemisestaan. Koska mitä ne tulevat saamaan tulevaisuudessa kun ne jotka eivät lue tippakaan ja vielä kehtaavatkin kehua sitä kaikille. Ja hassua on myös se että moni kovistelee sillä että sai kokeesta hylätyn tai sitten arvosanaksi 4. Outoa.
|