Цитата:
Сообщение от celine dion
вариант 2
Olipa kerran akka jolla oli lehmä. Kerran akka lypsänyt lehmää ja tehnyt maidosta kerman.
Hän kaatoi kermaa kannuun ja jättänyt kannun pöydälle. Ennen kuin akka lähti torille, se sanoi kissalle: käyttäytyy nätisti, älä syö kermaa!
Heti kun akka poistui alkoi kissa kiertää kannun ympärille ja sanomaan: Onpas se mun lempi ruoka, maistanpas minä vähän kermaa, ei akka huomaa. Näin kissa maistanut kermaa kerran ja sitten vielä kerran ja sitten niin monta kertaa, että kermaa on loppunut.
Palattuaan kotiin, akka sanoi: “ se joka söi kerman menettä karvat ja häntää!”
Tämän kuultuaan alkoi kissa itkemään, lähteekö minun karvat ja irtoaako häntä?
No älä pelästy, mutta älä valehtele enää koskaan.
|
Всё хорошо, только проверьте ошибки ))
Olipa kerran akka jolla oli lehmä. Kerran akka ON lypsänyt (лучше lypsi) lehmää ja tehnyt (лучше teki) maidosta kerman.
Hän kaatoi kermaa kannuun ja jättI kannun pöydälle. Ennen kuin akka lähti torille, se sanoi kissalle: käyttäy DY nätisti, älä syö kermaa!
Heti kun akka poistui alkoi kissa kiertää kannun ympärill Ä ja sanoI: Onpas se mun lempi ruoka, maistanpas minä vähän kermaa, ei akka huomaa. Näin kissa ON maistanut (лучше maistoi) kermaa kerran ja sitten vielä kerran ja sitten niin monta kertaa, että kerm A on loppunut (лучше loppui).
Palattuaan kotiin akka sanoi: “se joka söi kerman menettä Ä karvat ja hän NÄN!”
Tämän kuultuaan alkoi kissa itkeÄ, lähteekö minun karvat ja irtoaako häntä?
No älä pelästy, mutta älä valehtele enää koskaan.
|