Тема: sanoa suoraan.
Просмотр одиночного сообщения
Old 01-12-2003, 00:51   #99
AlinaR
лучше Алинарчик

Проживание: artami
Status: Offline
onpa sinulla hyvät evät, olet lukenut historiaa, hyvä tyttö!

Olen törmännyt Suomessa asumiseni kautta vähäiseen ryssävihaan, mutta jostain syystään osasin sen niellä, mutta ei aina purematta. Kuitenkaan en voi syyttää suomalaisia yleisesti siitä että jotkut heistä sattuvat vihamaan meitä, suurin osaa ihmisistä ymmärtävät ja suhtautuvat ihan normaalisti, välittämättä mistä maasta on kotoisin. Se on sivistystä. Olen kiitollinen suomalaisille, että osasivat ottaa minut hyvin vastaan yhteiskuntaansa, pitävät minusta huolen, kunnioittavat minua ja uskovatkin....ja syystäkin, koska kunnioitan tätä maata, tässä on minun ja lapseni tulevaisuus, tässä on meidän kotimaa.
Kenenkään ei ole helppoa aloittaa puhtaalta pöydältä, kielitaitomattomana, työttömänä vaikka kuin korkeasti koulutettu omassa synnyinmaassa. Mutta tosiasioita on hyväksyttävä, ei Suomessa asiat niin huonosti ole, ettei ihmisen jätetään pulaan.
Omasta hyvinvoinnista täytyy huolehtia ensinäkin itse, läheisten avulla. Se että kotona ei ole hyvin asiat, ei ole kenenkään syytä, vaikka syntipukkeja etsitäänkin silloin ahkerasti. Ei minulle tule mieleen syyttää suomalaisia vihoittelusta venäläisiä kohtaan silloin kuin omat asiat jostain syystä menee pieleen, mutta kuin ne menee pieleen ja henkisesti on heikko, puheet yleistymisestä ja ennakkoluulot vaikuttavat tosi paljon henkiseen minään. Onneksi asioilla tapana järjestyä ja on ystäviä, suomalaisiakin, jotka ymmärtää ja kannustaa eteenpäin.

0

0