Habiiba, Onnea sen työpaikan suhteen! Sehän on suuri asia, että sen sait
Ihan hyvä asia, että voit nyt laajentaa Suomi-kuvaasi ja käydä Oulussa sen puoli vuotta ainakin. Voitpa sitten sanoa, että tunnet muutakin kuin Helsinkiä. Onhan Oulu vähän kaukana Helsingistä, mutta eikös siellä Suomessa ole nykyään noita halpalentoyhtiöitä, että pääsevät kaverit käymään halvalla kylässä? Jos ei niin sitten vain yöjunalla ja vähän kalliimmalla lipulla.
Olen ihan oikeassa tuossa, että Helsistä pitää puhua aika varovasti muualla Suomessa. Kun tuonkin tiedät, niin luulen, että pärjäät missä vaan ilman että sulle pitää opettaa tosiasioita.
Oulu ei ole asukasluvultaan kovin iso, mutta se tuntuu vähän isommalta juuri yliopiston ja muiden oppilaitosten ansiosta. Kyllä siellä kaupungin keskustassa on kivoja vaatekauppoja. Viime vuonna kuulemma avattiin myös H&M. Oulussa on myös
Stockmann
Se, että missä kaupunginosassa on opiskelijalle sopivia asuntoja, riippuu siitä, missä päin opiskelupaikkasi on. Jopa ihan keskustan tuntumassa on Välkkylä niminen alue, jossa minä itsekin aikanaan asuin. Siitä on kävelymatka keskustaan mutta jos pitää mennä yliopistolla Linnanmaalle, täytyy mennä bussilla tai pyörällä. Omaa pyörää ei tarvitse viedä. Voithan vaikka ostaa jonkin käytetyn sieltä ja sitten pois lähtiessä myydä sen jollekin toiselle opiskelijalle.
Pyöräteillä liikkuu pyörien lisäksi kesällä paljon rullaluistelijoita.
Ja jos et halua asua keskustassa, on yliopiston ympärillä Linnanmaalla myös ihan kivoja asuntoja. Niitä saa varmaan halvemmallakin. Siellä on kokonainen pieni kaupunki opiskelijoita nykyään, ravintolat ja kaupatkin löytyy, ettei tarvitse edes lähteä keskustaan.
Ei Oulu ole kovin kallis kaupunki. Varmaan ihan keskitasoa käsittääkseni. Tosin minulla on siellä asumisesta aikaa jo parikymmentä vuotta.
On kiva kuulla, että Oulun yliopisto haluaa pitää yhteyksiä myös Venäjälle. Sen tiesinkin, että Oulu haluaa olla kansainvälinen korkean teknologian kaupunki. Siellä taitaa olla aika paljon ulkomaisia opiskelijoitakin nykyään.
Haluatko kertoa millä alalla olet? Ja missä päin Venäjää asut nykyään?