Проживание: Свой дом
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Nefertiti
Moi, Ralphie!
Miten missikisoissa meni perjantaina? voittiko sun mielestä juuri se kaunein?
Moi, Nefertiti!
Oli hauskaa nähdä Café Europassa.. Hyvin meni missikisoissa, mutta kaverini (nro 6) ei voittanut, vaikka hän oli mielestäni finaalin söpöin. Tuli toiseksi perintöprinsessaksi... Nro 9 voitti. Bikinikierros oli kiva
Oli hauskaa nähdä Café Europassa.. Hyvin meni missikisoissa, mutta kaverini (nro 6) ei voittanut, vaikka hän oli mielestäni finaalin söpöin. Tuli toiseksi perintöprinsessaksi... Nro 9 voitti. Bikinikierros oli kiva
samoin, oli kiva nähdä sut.. sä oot söpö poika
-----------------
Я не червонец, чтобы всем нравиться. (Бунин)
У Нефертити было две нефертитьки, неферпопка и неферпипка...
Последнее редактирование от Nefertiti : 12-02-2006 в 18:54.
Проживание: Turku
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Onko teillä tietoa, mistä tulee suomalainen sanonta "oksat pois" (ветки прочь)?
Eilen oli niin kiva ilma, että oksat pois. Liitteenä hieman naiskauneutta viikonlopun miss Tampere kisoista ja lauantain oksista..
Tärkein ensin: kiitos näteistä naisenkuvista. Noita vois pussata.
Sitten muuta: Ilmaisu "oksat pois" on mielenkiintoinen. Pitääkin selvittää paremmin. Joka tapauksessa ilmaisua käytetään, kun halutaan ilmaista päättäväisyyttä.
Se on nyt oksat pois! = Nyt teette niinkuin minä käsken!
Проживание: AU
Цитата:
Сообщение от maxa
Ok, esitetäänpä tästäkin kysymys. Jotta pysyttäisiin samassa huumorin kategoriassa myös kebabien kohdalla, mikä sana pitäisi lisätä sanan "kebabit" eteen? Täytyy olla eri sana kuin ilmoituksessa on jo.
Цитата:
Сообщение от Ralphie
En keksi mitään.. Kerro!
Oli varmaan liian lapsellinen eli oikeaa * ja kakka -huumoria. Eli kun tuossa kuvassa oli lasten kielellä KAKKI PIZZAT niin vastaavasti pitää tietysi olla *SI KEBABIT. Ja vielä kun kirjoitettaisiin sanat yhdyssanoiksi ...
Цитата:
Сообщение от maxa
Oli varmaan liian lapsellinen eli oikeaa * ja kakka -huumoria. Eli kun tuossa kuvassa oli lasten kielellä KAKKI PIZZAT niin vastaavasti pitää tietysi olla *SI KEBABIT. Ja vielä kun kirjoitettaisiin sanat yhdyssanoiksi ...
Проживание: все там же
Kaikkea sitä Microsoftin koodaajat on saaneet aikaan…
Kokeilkaapas tätä ja ihmetelkää .....
Avaa Word- ohjelma.
Kirjoita tyhjälle sivulle seuraavat
=rand (200,99)
Paina enteriä ja ihmettele.
Tätä ei Microsoftikaan osaa selittää.
Todella omituista!!!!
Eikä tässä kaikki
Muistatko syyskuun 11. päivän tapahtumat vuodelta 2001? Toisen
WTC-torneihin lentäneen lentokoneen lennon koodi oli Q33 NY.
Kirjoita tuo numero Q33 NY. Maalaa teksti ja valitse tekstikoko 48 ja fontti Wingdings.
Eikö ole ihmeellistä?
Pistetään yksi samanhenkinen nörttijuttu. Eli avaa http://www.google.fi/ kirjoita failure ja paina Kokeilen onneani -näppäintä. Katso mitä tapahtuu.... tadaam
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Pistetään yksi samanhenkinen nörttijuttu. Eli avaa http://www.google.fi/ kirjoita failure ja paina Kokeilen onneani -näppäintä. Katso mitä tapahtuu.... tadaam
Mitä pitäisi tapahtua??? Minut se heitti tänään whitehouse.gov Gerge W Bushin elämäkertaan, eilen Michael Mooren sivustolle .... Saman tekee myös google.com.au
Noista По-душкаn jutuist. Mielenkiintoista, jos Microsoft ei osaa selittää Word-ohjelmaansa kirjoitettua =rand (200,99) funktion kutsua. Jokainen vähänkin tietokoneita ohjelmoinut taatusi osaa. Tuo toiminto on laitettu Wordiin kirjasinlajien testaamista varten.
Varmaan moni jo tietääkin, että tuo "Q33 NY" on pelkkä urbaani legenda. Se ei ole ollut koskaan minkään lennon tunnus, vielä vähemmän 11.9.2001 terrori-iskussa käytetty.
No, mielenkiintoista kuitenkin, miten ihmisillä on tarve mystifioida asioita ja nähdä niissä jotakin yliluonnollista.
Последнее редактирование от maxa : 18-02-2006 в 14:07.
Проживание: все там же
Цитата:
Сообщение от maxa
No, mielenkiintoista kuitenkin, miten ihmisillä on tarve mystifioida asioita ja nähdä niissä jotakin yliluonnollista.
Tämä on keino muuttaa tylsän arkielämän vähän jännittävämmäksi. Tuntematon kiehtoo ja mielikuvitus lentää.
Luulen, ettet usko yliluonnollisiin asioihin, koska olet kovan sarjan realisti.
D_F sekoilee.. Pitää kirjoittaa vanha viesti uudestaan..
Цитата:
Сообщение от maxa
Mitä pitäisi tapahtua??? Minut se heitti tänään whitehouse.gov Gerge W Bushin elämäkertaan, eilen Michael Mooren sivustolle .... Saman tekee myös google.com.au
Oikein! Siinä onkin se juju. Kun laittaa Googleen hakusanaksi "failure" (=vahinko, pettymys jne) niin se ohjaa Bushin elämänkertaan. Poliittinen kannanotto.
Näitä Googlen juttuja on aika paljon. Esim. ennen kun kirjoitti "tyhmä lehmä" hakusanaksi niin Google ohjasi Tanja Karpelan kotisivuille Tai, jos kirjoittaa "pölyharja" niin Google.fi antaa mielenkiintoisen korjauksen
Tieto, viihteellinen tieto, viihde...
Цитата:
Сообщение от maxa
Varmaan moni jo tietääkin, että tuo "Q33 NY" on pelkkä urbaani legenda. Se ei ole ollut koskaan minkään lennon tunnus, vielä vähemmän 11.9.2001 terrori-iskussa käytetty.
Kyllähän ihmisellä on mystiikan kaipuuta. Se on pääasiassa positiivinen piirre.
Ne mielikuvat, jotka muodostamme ympäröivästä maailmasta, perustuvat aina osaksi kuvitteluumme. Vaikka seuraisi maailman menoa kuinka tarkaan, on aina asioita joista tietää saaneensa joko väärää tai ainakin puutteellista tietoa tai asioita, joita ei kykene käsittämään oikein.
Tiedonvälitys on osaksi viihdettä. Hyvin monille sitä paitsi pelkkä viihde riittää tiedoksi. Eikä monillekaan ole vaaraksi uskoa lennon "Q33 NY" olemassaoloon. Ehkä se on tapa käsitellä outoa ja ahdistavaa asiaa. Antaa sille eksoottinen nimi ja samalla siirtää se hieman loitommalle arkipäivästä.
Hei, kiva tyttö, ei saa masentua! Hmm, sun pitää jotenkin piristää arkipäiviä. Tai muuta Tampereelle! Täällä aina on niin hulvaton meininki
Mä ajattelin käydä joku päivä tähtitornilla. Saattaa olla mielenkiintoinen kokemus.
O'kei. Mä haluaisin aloittaa uuden arkipäiväni huomenna shoppailemalla. :smile: Sitten mulla on suunnitelma käydä jumpassa muuttama kertaa täälä viikolla. No... semmonen juttu, että mä oon ihan yksin talvilomalla. Miehelläni on työtä koko talviloman. Ehkäpä siksi mä olen masentunut niin kovasti, että kirjoitin omasta tunteestani tällä palstalla.
Miten vietätte talvilomaa?
Meilläkin on tähtitorni Kaivopuistossa Helsingissä Ursan tähtitorni mutta näyttää siltä, että teidän tähtitorni Tampereella on isompi kuin Helsingissä. Kesällä meillä on matka Tunisiaan, jossa tuhannet tähdet syttyvät tuikkimaan taivaalla. Voi taivas, minä odotan innolla sitä.
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
O'kei. Mä haluaisin aloittaa uuden arkipäiväni huomenna shoppailemalla. :smile: Sitten mulla on suunnitelma käydä jumpassa muuttama kertaa täälä viikolla. No... semmonen juttu, että mä oon ihan yksin talvilomalla. Miehelläni on työtä koko talviloman. Ehkäpä siksi mä olen masentunut niin kovasti, että kirjoitin omasta tunteestani tällä palstalla.
Meilläkin on tähtitorni Kaivopuistossa Helsingissä Ursan tähtitorni mutta näyttää siltä, että teidän tähtitorni Tampereella on isompi kuin Helsingissä. Kesällä meillä on matka Tunisiaan, jossa tuhannet tähdet syttyvät tuikkimaan taivaalla. Voi taivas, minä odotan innolla sitä.
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
O'kei. Mä haluaisin aloittaa uuden arkipäiväni huomenna shoppailemalla. :smile:
Naiset.. Veikkaanpa, että shoppailu saa sut taas hymyilemään!
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Ehkäpä siksi mä olen masentunut niin kovasti, että kirjoitin omasta tunteestani tällä palstalla.
Ei kannata masentua! Hän palaa kohta...
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Mulla ei oo talvilomaa... Jos olisi, niin lähtisin hetkeksi jonnekin lämpimään.. Jopa Kanarian saaret kelpaisivat.
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Kesällä meillä on matka Tunisiaan, jossa tuhannet tähdet syttyvät tuikkimaan taivaalla. Voi taivas, minä odotan innolla sitä.
Wau.. Tunisia saattaa hyvinkin olla ikimuistoinen kokemus. Minä olen sen verran romanttinen sielu, että arvostan todella korkealle lämpimiä iltoja upean tähtitaivaan alla... *huokaus*
Цитата:
Сообщение от Nefertiti
missä täällä on hulvaton meininki? jäikö multa taas jotain välin, bai oliko tää joku vitsi taas?
Heh.. Eiks täällä muka ole? Sulta jäi taas meidän bileet väliin..
Minullakaan ei ole talvi- eikä kesälomaa. Vaimolla on, ja hän on lomalla ja minä olen ollut kesäleskenä kohta 4 viikkoa. Ensimmäistä kertaa Australiassa ollessa minulla on oikeus palkalliseen lomaan maaliskuun lopussa. Sitä on "vain" 4 viikkoa. En vielä tiedä, miten sen käyttäisin, milloin ja minkä kokoisissa pätkissä. Matkustella ei ainakaan tarvitse, koska lämmintä riittää kotonakin ja tähtitaivas on täälläkin etelänristin alla huikaisevan ihana. Siitä nautin yleensä aamulenkin alussa kun on vielä pimeä. Toivon, että saadaan vihdoinkin ostettua talo niin, että pääsen käyttämään lomani sen remontoimiseen ja puutarhan hoitamiseen.
Цитата:
Сообщение от Ralphie
D_F sekoilee.. Pitää kirjoittaa vanha viesti uudestaan..
Oikein! Siinä onkin se juju. Kun laittaa Googleen hakusanaksi "failure" (=vahinko, pettymys jne) niin se ohjaa Bushin elämänkertaan. Poliittinen kannanotto.
Näitä Googlen juttuja on aika paljon. Esim. ennen kun kirjoitti "tyhmä lehmä" hakusanaksi niin Google ohjasi Tanja Karpelan kotisivuille Tai, jos kirjoittaa "pölyharja" niin Google.fi antaa mielenkiintoisen korjauksen
Varsin mielenkiintoinen juttu tämä moderni sovellus vanhasta totuudesta "tieto on valtaa".
Pelottavaa siinä vaiheessa kun hakurobottien tietoa aletaan liikaa manipuloimaan ja sensuroimaan. Sitäkin google jo tekee, ainakin Kiinassa.
Mitähän toveri Lenin sanoisi kun vallankumous ei enää olekaan palatsien valtaamista vaan hakurobotteja ohjaavan koodin hakkerointia ?
Цитата:
Сообщение от По-душка
Tämä on keino muuttaa tylsän arkielämän vähän jännittävämmäksi. Tuntematon kiehtoo ja mielikuvitus lentää.
Luulen, ettet usko yliluonnollisiin asioihin, koska olet kovan sarjan realisti.
No, aika vähän uskon, mutta joihinkin kylläkin. Tosin tuossa New Yorkin tapauksessa en usko, että takana oli mitään mystisiä voimia vaan pelkkää julmaa ja raakaa
"maailmanpolitiikkaa" eli taistelua vallasta.
Цитата:
Сообщение от Eki_fin
Kyllähän ihmisellä on mystiikan kaipuuta. Se on pääasiassa positiivinen piirre.
Se voi olla myös positiivinen piirre, mutta myös elämää häiritsevä. Jos asioiden takana nähdään yliluonnollisia, ihmistä suurempia voimia, motivaatio niiden muuttamiseen voi laskea.
Цитата:
Сообщение от Eki_fin
Ne mielikuvat, jotka muodostamme ympäröivästä maailmasta, perustuvat aina osaksi kuvitteluumme. Vaikka seuraisi maailman menoa kuinka tarkaan, on aina asioita joista tietää saaneensa joko väärää tai ainakin puutteellista tietoa tai asioita, joita ei kykene käsittämään oikein.
Tiedonvälitys on osaksi viihdettä. Hyvin monille sitä paitsi pelkkä viihde riittää tiedoksi. Eikä monillekaan ole vaaraksi uskoa lennon "Q33 NY" olemassaoloon. Ehkä se on tapa käsitellä outoa ja ahdistavaa asiaa. Antaa sille eksoottinen nimi ja samalla siirtää se hieman loitommalle arkipäivästä.
Ongelmat tulevat siinä vaiheessa kun uskonto ja politiikka astuvat kuvaan eli tulee johtajia, jotka käyttävät hyväkseen ihmisten hyväuskoisuutta ja mystiikan kaipuuta.
Minä en kyllä näe tuossa "Q33 NY" -jutussa paljoa positiivista. Se vain tekee asiasta niin usvaisen ja mystisen, että siihen on vaikea tarttua millään tavalla. Minusta rationaalisuus olisi tuossa asiassa paras lähestymistapa.
Последнее редактирование от maxa : 22-02-2006 в 05:22.
Onko se "parannetaan maailmaa" palstan korvake nykyään?
Muuten ihan sama.
Miten on suomeksi "мочегонное средство" (таблетки/микстуры, короче) pitää jossa vaiheessa hakea apteekista.
Mä tykkään aika paljon tuosta Britney-kuvasta. Työpöydällä on!
Ralphie.... mä en voi uskoa, että sä tykkäät Britneysta tai tästä kuvasta. Miksi ?
Hän on blondi.
Цитата:
Сообщение от maxa
Siitä nautin yleensä aamulenkin alussa kun on vielä pimeä. Toivon, että saadaan vihdoinkin ostettua talo niin, että pääsen käyttämään lomani sen remontoimiseen ja puutarhan hoitamiseen.
Kuulostaa hyvältä. Minä en koskaan ollut teidän taivaanne alla.
Цитата:
Сообщение от Brat-kvadrat
Onko se "parannetaan maailmaa" palstan korvake nykyään?
Muuten ihan sama.
Miten on suomeksi "мочегонное средство" (таблетки/микстуры, короче) pitää jossa vaiheessa hakea apteekista.
Jaaha! Sä haluaisit laihduttaa tällä tavalla ? Mä kuulin, että urheilijat tekevät sen.
Цитата:
Сообщение от maxa
Se voi olla myös positiivinen piirre, mutta myös elämää häiritsevä. Jos asioiden takana nähdään yliluonnollisia, ihmistä suurempia voimia, motivaatio niiden muuttamiseen voi laskea.
Ongelmat tulevat siinä vaiheessa kun uskonto ja politiikka astuvat kuvaan eli tulee johtajia, jotka käyttävät hyväkseen ihmisten hyväuskoisuutta ja mystiikan kaipuuta..
Pohdit asioita kivasti. Näistä pitää oikein vaihtaa mielipiteitä. Ihan nyt en kuitenkaan ehdi pohtia tätä tarpeeksi. Olen nimittäin saamaisillani yhden kirjoituksen valmiiksi. Mutta viimeisten pikkutietojen metsästys ja kaikkien viidensadan kirjoitusvirheen löytäminen vie vielä aikaa. Palataa.
On paastonaika. Suuri pääsisäinen lähestyy. Mystiikka on siis ajankohtainen juttu. Positiivisesti.
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Ralphie.... mä en voi uskoa, että sä tykkäät Britneysta tai tästä kuvasta. Miksi? Hän on blondi.
Mitä vikaa on blondeissa? Minusta Britney näyttää oikein viehättävältä jossain kuvissa... Varsinkin tuossa mustavalkoisessa. Vietteleva katse.. Mustavalkoiset valokuvat ovat hienoja!
Mitä vikaa on blondeissa? Minusta Britney näyttää oikein viehättävältä jossain kuvissa... Varsinkin tuossa mustavalkoisessa. Vietteleva katse.. Mustavalkoiset valokuvat ovat hienoja!
mustavalkoiset valokuvat nuorentaa huomattavasti.. muisteleen kun telkkarista joskus tuli старые песни о главном niin pugacheva näytti niissä ihan nuorena naisena, kun häntä näytettin aina mustavakoisissa kuvissa
-----------------
Я не червонец, чтобы всем нравиться. (Бунин)
У Нефертити было две нефертитьки, неферпопка и неферпипка...
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Kuulostaa hyvältä. Minä en koskaan ollut teidän taivaanne alla.
No, milloin aiot korjata sen puutteen ja käydä katsomassa meidän taivasta?
Tai sama taivashan se oikeastaan on, katsotaan sitä vain eri näkökulmista. Vahinko vain, etten tunne tähtitaivasta niin hyvin, että osaisin verrata sitä Suomessa ja täällä, joten täytyy vain uskoa muita ja kuvitella tähtiä katsoessaan, että Suomessakin joku voi katsoa samoja tähtiä, jopa samaan aikaan silloin kun minulla on aamuyö.
No, milloin aiot korjata sen puutteen ja käydä katsomassa meidän taivasta?
Ehkäpä eläkeiläisenä.
Цитата:
Сообщение от maxa
Tai sama taivashan se oikeastaan on, katsotaan sitä vain eri näkökulmista. Vahinko vain, etten tunne tähtitaivasta niin hyvin, että osaisin verrata sitä Suomessa ja täällä, joten täytyy vain uskoa muita ja kuvitella tähtiä katsoessaan, että Suomessakin joku voi katsoa samoja tähtiä, jopa samaan aikaan silloin kun minulla on aamuyö.
Meidän taivaallamme ei ole samoja tähtiä. Meillä on Pohjan Tähti ja tähdistöt Iso Karhu ja Pieni Karhu (Otava). Teillä on Etelän Risti. Kun minä olen pieni tyttö, minä halusin, että minusta tuli austronautti. Äh...se oli vaan unelmaa. :smile: Mutta maailman kaikkeus on sielussamme.
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Kun minä olen pieni tyttö, minä halusin, että minusta tuli austronautti. Äh...se oli vaan unelmaa. :smile:
Vau, astronautti on hieno unelma! Minä haaveilin sitä, että minusta tulisi höyrylaivan lämmittäjä. Ei sekään ollut huono unelma. Höyrylaivat vaan alkoivat poistua silloin kun minä aloin olla aikuinen.
Hei! Kiinnostaa kyllä. Aunuksessa olen kierrellyt jonkin verran, Vienassa en ole käynyt juuri ollenkaan.
No, minä kysyin siksi, että eilen minä löysin sivun Vienan runokylät, jossa on tarina tai legenda minun kaupungista Kostamuksesta. Minä lupasin antaa nämät tiedot opettajalle. Hän oli kiertomatkalla Vienassa, jossa Lönnrot oli kerännyt erillaisia tarinoita Vienasta. Minulla on joku tarina Pistojärven alueesta. Mutta minä en voi löytää sellaisia alueita Pistojärven alueesta; Ihmistysjärvi ja Seitsenoikien järvi. Minä haluaisin kysyä onko olemassa näitä järviä Vienassa ? No... sinä et ollut Vienassa.
Ash, tuolla venäjänkielisellä puolella on aina niin paljon vihaa, riitoja, näsäviisausksia... Ärsyttää..
Harmi juttu, en ymmärrä miksi ja mistä syystä on semmosi tapauksia. Voi olla, että joskus on vaikeaa ymmärtää ihmisten ajatuksia ja minkälainen on puheen sävy.
Siinä on paratiisi. Kiitos Ralphie sulle, mun mielestäni sinä olet hyvä ihminen ja hyvä moderaattori. Ja kaikki ihmiset, jotka kirjoittavat tähän.
Mitä tarkoittaa moderaattori. Moderaattori, joskus myös sheriffi on internetissä käytävän keskustelun asiallisuutta valvova henkilö, joka toimii ylläpitäjän apulaisena.
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Harmi juttu, en ymmärrä miksi ja mistä syystä on semmosi tapauksia. Voi olla, että joskus on vaikeaa ymmärtää ihmisten ajatuksia ja minkälainen on puheen sävy. Siinä on paratiisi. Kiitos Ralphie sulle, mun mielestäni sinä olet hyvä ihminen ja hyvä moderaattori. Ja kaikki ihmiset, jotka kirjoittavat tähän.
Syitä voi olla monia... Kiitos näistä kehuista
(Ollaan ilmeisesti hieman eri mieltä ruotsinkielisten asemasta Suomessa)
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Mitä tarkoittaa moderaattori. Moderaattori, joskus myös sheriffi on internetissä käytävän keskustelun asiallisuutta valvova henkilö, joka toimii ylläpitäjän apulaisena.
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
Haluaisitko keskustella tästä asiasta ? Minä voin sanoa, että suomalaisruotsalaisilla on hyvä asema Suomessa. :wink:
Keskustellaan vaan. Minulla on paljon mielipiteitä tästä asiasta, koska suomenruotsalaisuus on aina ollut osa elämästäni. Jep, olen pakkoruotsin kannalla.
Niin kuin sanoin aikaisemmin, suomenruotsalainen vähemmistö nauttii maailman parhaista eduista. Silti haluaisin nähdä vähän enemmän ruotsinosaajia valtion virastoissa. Esim. Espoossa on aika huono tilanne, vaikka Grankulla (=Kauniainen) on ihan vieressä.