Voiko lukihäriö alkaa 26-vuotiaalla? Luin nimittäin pikkunus*ija-Ralphie. Pari kertaa luin uudelleen, kun en voinut uskoa silmiäni. Sitten oli pakko tarkistaa, mitä sanan takaa löytyy... Pilkku...joo...
Vai johtuuko flunssasta..?
-----------------
Любовь помогает убить время, время помогает убить любовь.
Проживание: Свой дом
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Radogost
Voiko lukihäriö alkaa 26-vuotiaalla?
Mä oon miettinyt samaa. Välillä kun luen omia tekstejä huomaan, että usein olen sekoittanut kirjaimia tai niitä on liikaa tai liian vähän tai jopa sanoja puuttuu...
Koska olette molemmat niin taitavija suomen kielesaä. haluaisin kysyä lukivaikeus ja lukemisvaikeus? Mikä ero? Onko lukuvaikeus-проблемы обучения в широком смысле ja lukemisvaikeus -трудности связанные с чтением?
Цитата:
Сообщение от Дубравка
Koska olette molemmat niin taitavija suomen kielesaä. haluaisin kysyä lukivaikeus ja lukemisvaikeus? Mikä ero? Onko lukuvaikeus-проблемы обучения в широком смысле ja lukemisvaikeus -трудности связанные с чтением? Thanks beforehand
Проживание: планета Земля
Ei taida menny kovin vahvasti Haistan sitä koko aikaa, erityisesti Lahden hometta Eikä haitta enää, Haminan jälkeen tj 20 ja sitte komennus it:seen. Ja ne puol vuotta - alikessun natsien kans. Joten, bugagaa, UPS! Haista itte
-----------------
Ты сама себе держава,
Ты сама себе закон,
Ты на все имеешь право,
Ни за кем нейдешь вдогон.../М.Петровых/
Последнее редактирование от D_F : 25-11-2006 в 15:16.
Проживание: планета Земля
Цитата:
Сообщение от Cielo
Joten, bugagaa, "UPS" ! Haista itte Последнее редактирование от D_F : Сегодня в 14:16.
Voi v**** E... sun kaa! (kirjaimellisesti ) Aina kaikki hermot menee sun epäymmärryksen takii
Kato, minäkin vitsailen, kun pistän hymiöt like "" jne, joten älä oo kiukkunen sille "UPS":lle. EI SE OLLU NIIN HENKILÖKOITAISTA!!! Relax! and "давай дружить дружно"(c)!
-----------------
Ты сама себе держава,
Ты сама себе закон,
Ты на все имеешь право,
Ни за кем нейдешь вдогон.../М.Петровых/
Mitähän maxalle kuuluu? Ei maksalle vaan nimimerkki maxalle Toivottovasti hyvää! Tämä palsta (eli lähinnä minä ) kaipaa maxan viisaita sanoja... Missä ovat ~aurora~ ja AlinaR?
Mä kävin katsomassa uutta Bondia. En tykännyt kauheasti. Pidin Pierce Brosnanista enemmän. Uusi Bond-tyttö oli taas erittäin söpö..
Ja tälläisiin kuviin törmäsin äsken. Melkoinen pupu!
" Toinen vaihe laadullisessa analyysissä on arvoituksen ratkaiseminen. Usein empiirisen sosiaalitutkimuksen bla-bla-bla vastaavaa vaihetta nimitetään tulosten tulkinnaksi".
No voi helvetti, oliko pakko nimetä niin monimutkaisesti sitten??? Ärsyttää
-----------------
"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
Проживание: AU
Цитата:
Сообщение от Ralphie
Mitähän maxalle kuuluu? Ei maksalle vaan nimimerkki maxalle Toivottovasti hyvää! Tämä palsta (eli lähinnä minä ) kaipaa maxan viisaita sanoja...
Kiitos Ralphie Hyvää kuuluu, tai sitä tavallista. Eli työtä ja puutarhanhoitoa, talon laittoa. Tämä ensimmäinen kesäpäivä on kuuma. Vielä nyt illalla kymmeneltä on 28 astetta. On jo liian lämmintä tomaateille. Ne ovat kuolemassa. Sen sijaan banaanit istutin viime viikonloppuna. Mangokausi on alkanut. Omasta puusta ollaan jo saatu kymmenkunta mangoa, ja lisää kypsyy koko ajan.
Niin ja minulta myös jatkoa missä on? -kysymyksille. Muistan kun Habiiba Petroskoista oli lähdössä Ouluun joskus Suomen kesän alussa. Mitenkähän siinä kävi?
Цитата:
Сообщение от maxa
Kiitos Ralphie Hyvää kuuluu, tai sitä tavallista. Eli työtä ja puutarhanhoitoa, talon laittoa. Tämä ensimmäinen kesäpäivä on kuuma. Vielä nyt illalla kymmeneltä on 28 astetta. On jo liian lämmintä tomaateille. Ne ovat kuolemassa. Sen sijaan banaanit istutin viime viikonloppuna. Mangokausi on alkanut. Omasta puusta ollaan jo saatu kymmenkunta mangoa, ja lisää kypsyy koko ajan.
Moi, maxa! 'Hedelmätäytteinen' elämäsi kuullostaa hyvältä. Minä rakastan tuoreita hedelmiä! Täällä ollaan kaukana mangojen poiminnasta.. Tällä hetkellä mittari näyttää +6 astetta eli on suhteellisen lämmin. Kaikki lumetkin ovat sulaneet pois. Kaupat ovat taas auki sunnuntaisin ja jouluhärdelli on alkamassa..
"arkisessa vuorovaikutuksessa jumaluuteen verrattavissa oleva pyhän rooli on varattu ihmisen persoonalle. -- "Ihmisen persona on pyhä eikä sitä saa loukata, mutta samanaikaisesti korkein pyhä piilee yhteisyydessä toisten kanssa (Durkheim)" .
Ei aina toteudu foorumilla.... mutta hyvä huomautus sinänsä
-----------------
"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
voi-voi!
linnanjuhlat on ohi- vai onko?
mulla 2 kynttilää palaaa ikkunalaudalla niin kuin asiaan kuuluu. sytytin klo 18.00
hyvää itsenäisyyspäivävää kaikille!
Цитата:
Сообщение от По-душка
Tosi kummallista ja surullista. Mikä lienee syy sellaiseen itsemurhaan?
Entäpä jos hän alkoi päässään elää sotatapahtumia nähdessään tankit? Kuvitteli itsensä vänrikki koskelaksi ja heittäytyi uhkarohkeaan syöksyyn kohti tankkia heittäytyäkseen maahan sen vieressä ja vetääkseen taskustaan kasapanoksen, jolla räjäyttäisi sen ilmaan?
Vakvasti puhuen minä kyllä ihmettelen suuresti, mitä tekemistä panssarivaunuilla on ylipäätänsä kaduilla, varsinkin rauhan aikana. Eli olisi aika luopua tuollaisesta uhoamisesta ja aseiden kalistelusta Suomi-rouvan syntymäpäivänä! Jos pakko on aseilla pullistella, niin eikö siihen riitä kesäkuun neljäs?
no mitä on kesäkuun 4 suomella on tekemistä?
jos tarkoitit jenkkeja niin heillä on 4 of july.
mutta anyway puhuin aamulla naapurin kanssa, hän on sitä mieltä että vanhus eli sotaa uudestaan nähdessään tankin. hän oli kuulemma 86 vuotias. siinä iässä erilaiset sairaudet vaivaavat ja voi olla että hänellä on dementia tai ties mitä- joten voi olla että emme koskaan saamme tiedä mitä vanhuksen päässä pyörinyt kun hän heittäytynyt tankin alle.
sääli.
Цитата:
Сообщение от kisumisu
no mitä on kesäkuun 4 suomella on tekemistä?
jos tarkoitit jenkkeja niin heillä on 4 of july.
No, en kyllä tarkoittanut jenkkejä tosiaankaan. Se olisi vielä kuvottavampaa, jos Suomi alkaisi juhlia heidän kansallispäiväänsä.
Neljäs kesäkuuta on Suomessa puolustusvoimien lippujuhla eli armeijan oma juhlapäivä. Silloin niitä paraateja järjestetään, ja minusta olisi riittävää, että niitä olisikin vain yhden kerran vuodessa. Tuo päivä 4.6. on C G E Mannerheimin syntymäpäivä. Se kyllä esiintyy myös Tuntemattomassa sotilaassa. Se oli silloin kun sotilaat joivat itsensä humalaan ja Koskela räyhäsi.
Niin, minusta itsenäisyyspäivä pitäisi muuttaa kansallispäiväksi tai Suomi-rouvan syntymäpäiväksi. Juhlia enemmän iloisesti aamusta saakka: kuin toista vappua. Vai mitä mieltä olette te siellä asvuat?
No, en kyllä tarkoittanut jenkkejä tosiaankaan. Se olisi vielä kuvottavampaa, jos Suomi alkaisi juhlia heidän kansallispäiväänsä.
Neljäs kesäkuuta on Suomessa puolustusvoimien lippujuhla eli armeijan oma juhlapäivä. Silloin niitä paraateja järjestetään, ja minusta olisi riittävää, että niitä olisikin vain yhden kerran vuodessa. Tuo päivä 4.6. on C G E Mannerheimin syntymäpäivä. Se kyllä esiintyy myös Tuntemattomassa sotilaassa. Se oli silloin kun sotilaat joivat itsensä humalaan ja Koskela räyhäsi.
Niin, minusta itsenäisyyspäivä pitäisi muuttaa kansallispäiväksi tai Suomi-rouvan syntymäpäiväksi. Juhlia enemmän iloisesti aamusta saakka: kuin toista vappua. Vai mitä mieltä olette te siellä asvuat?
En tiedä miten voi juhlia tätä päivää. Eilen se oli tosi tylsää Linnassa ilman Lordia. Paikalla oli Valo, Tuisku ja Krisse. No moni juhlija ei tunne edes jotka he ovat. Toimittaja kysyi Valolta mitä mieltä hän on juhlista. No.. hän sanoi että tässä on tylsää ja hän on menossa katsomaan strippareita. Mun mielestäni että linnan juhlat on turhat ja tylsät. Aina samat ihmiset ja samat puvut ovat paikallat. Veronmaksajien rahat menevät tuplasti että ruotsinkieleset voivat myöskin katsoa juhlat ruotsiksi.
No kyllä tämä on aika pientä verorahojen tuhlausta verrattuna siihen että JOKAINEN kansalainen maksoi valtion huonosta taloudenpidosta (pankkikriisistä ylimääräisen noin 10 000 FIM eli noin 1680 euroa.
Mitähän maxalle kuuluu? Ei maksalle vaan nimimerkki maxalle Toivottovasti hyvää! Tämä palsta (eli lähinnä minä ) kaipaa maxan viisaita sanoja... Missä ovat ~aurora~ ja AlinaR?
Minä olen joskus täällä. Kiitos siitä että sä et unohda meitä. Jahontova sanoi "Kirjoittakaa lyhyemmin, lukekaa enemmin." Onpa viisasta.
Цитата:
Сообщение от ~Aurora~
En tiedä miten voi juhlia tätä päivää. Eilen se oli tosi tylsää Linnassa ilman Lordia. Paikalla oli Valo, Tuisku ja Krisse. No moni juhlija ei tunne edes jotka he ovat. Toimittaja kysyi Valolta mitä mieltä hän on juhlista. No.. hän sanoi että tässä on tylsää ja hän on menossa katsomaan strippareita. Mun mielestäni että linnan juhlat on turhat ja tylsät. Aina samat ihmiset ja samat puvut ovat paikallat. Veronmaksajien rahat menevät tuplasti että ruotsinkieleset voivat myöskin katsoa juhlat ruotsiksi.
Mukava kuulla sinusta, ~Aurora~
Minä en kyllä viitsi paljoa seurata noita linnan juhlia, mutta minusta ne ovat ihan ok. Eivät mene rahat minusta hukkaan. Se on hyvää viihdettä kansalle, paljon parempaa kuin Big Brother! Niin, ja kuten jo sanoin aiemmin, parempaa kuin sotilasparaatit.
Ja sittenhän on kyllä myös köyhien linnanjuhlat Hakaniemen torilla. Sinne minä varmaan enemmän haluaisin kuin Kauppatorin rantaan. Siellä Presidentin linnassa kuulemma kun on tavattoman kuuma ja iso tungos.
Siis kuka meni katsomaan strippareita? No ei se mitään. Miehellä pitää olla fantasiaa. Muuten se rupee juomaan ja lyömään. Mutta kyllä oli monta kaunista pukua. Hassua että joku laittaa pitkän laahaksen. Sitten mies astuu sen päälle. Mutta ehkä se on kiva nähdä kun katsoo televisiota.
Проживание: все там же
Olin tänään luennolla, jonka aiheena oli Miehen seksuaalisuus. Luento oli suunnattu naisille.
Miesluennoitsijan tekemä yhteenveto oli seuraava: mies on eläin.
Цитата:
Сообщение от По-душка
Olin tänään luennolla, jonka aiheena oli Miehen seksuaalisuus. Luento oli suunnattu naisille.
Yhteistyöterveisin
Kesyttäjätär
Kertoiko hän, mikä nainen sitten on??? Minä kun olen aina kuvitellut, että miehellä yleensä tarkoitetaan homo sapiens -nimisen eläinlajin koiraspuolisilla sukuelimillä varustettua yksilöä ja naisella saman eläinlajin naaraspuolisilla sukuelimillä varustettua. Onko jotain muitakin kriteerejä???
terveisin
ei vieläkään kesytetty
Последнее редактирование от maxa : 09-12-2006 в 00:35.
Yhteistyöterveisin
Kesyttäjätär
Luennoitsija yllätti ja shokeerasi naispuoliset kuulijat... Luennon jälkeen naiset siirtyivät jatkoille ja rupattelivat aiheesta... Kysymys kuului: "Miten voimme tulla toimeen ja kesyttää sen lauman eläimiä?" Kiivas keskustelu jatkui aamun pikkutunneille...