PDA

View Full Version : Uusi palsta (chatti-ketju)


Страницы : [1] 2 3

D_F
25-12-2005, 23:29
mites jos avattais uusi palsta, kun se edellinen on päässyt niin pitkäksi kasvamaan?

space_monkey
25-12-2005, 23:31
Eka viesti!!

Grog
25-12-2005, 23:43
Kolmas nah ;)

Ralphie
26-12-2005, 00:10
mites jos avattais uusi palsta, kun se edellinen on päässyt niin pitkäksi kasvamaan?

Aivan sama mulle ;)

D_F
26-12-2005, 00:11
no ei sitten ;)

Ralphie
26-12-2005, 00:49
Voidaanko tämän perusteella tehdä johtopäätös: kaikki lesbot ovat älykkäitä.

Älä tee nopeita johtopäätöksiä, mutta olen aina ollut tätä mieltä: naisia pitää rakastaa ja rakastella ;) Aaaah, mä rakastan teitä naisia! :serdechko Antoisia joulupäiviä teillekin! :hali:

По-душка
26-12-2005, 01:08
Älä tee nopeita johtopäätöksiä, mutta olen aina ollut tätä mieltä: naisia pitää rakastaa ja rakastella ;) Aaaah, mä rakastan teitä naisia! :serdechko Antoisia joulupäiviä teillekin! :hali:
Oikea asenne! :hug:


Ja teillekin, miehet! Hyvin antoisia päiviä!

По-душка
26-12-2005, 01:15
Haluaisin tietää kaiken kaikesta
Luulen, että tämä on väärä paikka. Sisältörikkaimmat jutut löytyy venäjänkieliseltä puolelta.

По-душка
26-12-2005, 01:20
Onko kukaan muuten lukenut Waltarin Minun illusioni:a?

Kuulin, että se kertoo nuorukaisesta, joka viettää Joulun prostituoidun kanssa Pariisissa.
Juoksin oitis lainaamaan sen Jouluksi, ja kirjastotäti hymyili siihen malliin, että juttu voisi pitää paikkansa. Olen nyt kuitenkin jo puolessavälissä, eikä mitään ole vielä tapahtunut.
Onko mua huijattu?

eli vastaus on:

"Suu...ri...il...lu...si...o...ni...Suu-ri...il-lu-si-o-ni."

Nefertiti
26-12-2005, 11:38
jotenkin tuntuu, että tämä on ainoa palsta missä ihmiset eivät tappelee :)

hyvää tapaninpäivää kaikille..

AlinaR
26-12-2005, 11:44
Hyvää Tapaninpäivää Imatraltakin.
Tämä suomenkielinen palsta on ollut aina ystävällishenkinen.
:)

D_F
26-12-2005, 11:50
jotenkin tuntuu, että tämä on ainoa palsta missä ihmiset eivät tappelee :)

hyvää tapaninpäivää kaikille..
mistäköhän tämä johtuu?

Nefertiti
26-12-2005, 11:55
mistäköhän tämä johtuu?

oliko tämä joku vinkki? :)

mikkakaulio
26-12-2005, 12:05
Luulen, että tämä on väärä paikka. Sisältörikkaimmat jutut löytyy venäjänkieliseltä puolelta.

Suokaa anteeksi.Viivyn täällä vain pari minuuttia vielä.Voinko ottaa tämän "Tervetuloa"
mukaani?
:(

Nefertiti
26-12-2005, 12:06
Suokaa anteeksi.Viivyn täällä vain pari minuuttia vielä.Voinko ottaa tämän "Tervetuloa"
mukaani?
:(

sä ymmärsit ihan väärin :)

jää tänne meidän seuraksi :)

Zaichik
26-12-2005, 12:17
Miten on zanuda suomeksi? :) Kiitos :)

По-душка
26-12-2005, 12:58
Suokaa anteeksi.Viivyn täällä vain pari minuuttia vielä.Voinko ottaa tämän "Tervetuloa"
mukaani?
:(
Napit irti kruunun omaisuudesta! Kyltti on tarkoitettu pysyväksi ja kaikille käyttäjille. Onhan meillä varastossa yksi toinenkin kyltti (Tervemenoa!). Tosin se on päässyt pahasti homehtumaan, kun ei ollut koskaan käytössä.

Vastauksessani tarkoitin lähinnä sitä, että täältä et löydä paljon mitään ”tietoa”, mutta ystävällisyyttä, lämpöä ja huumoria kyllä. Maistuisiko tällainen tervetuliais-cocktail edellä mainituista aineksista?

По-душка
26-12-2005, 13:00
Miten on zanuda suomeksi? :) Kiitos :)
Esim. (turhanpäiväinen) kitisijä, märisijä, vatvoja. AlinaR:lta joskus kuulin vielä parempia vastineita, mutta en enää muista niitä.

D_F
26-12-2005, 13:24
oliko tämä joku vinkki? :)
njaa... olisko tämä kierro kysymys ;)

Pivo
26-12-2005, 14:35
Gitler kaput

Шаман
26-12-2005, 15:35
Jee... Joulu on ohi. Tänään pitäis ryhdistyä ja raahautua duuniin... Onneks talviloma jo häämöttää ja ajatus siitä lämmittää sielua...

space_monkey
26-12-2005, 15:49
Esim. (turhanpäiväinen) kitisijä, märisijä, vatvoja. AlinaR:lta joskus kuulin vielä parempia vastineita, mutta en enää muista niitä.

Nipottaja? Niuhottaja?

По-душка
26-12-2005, 17:41
Nipottaja? Niuhottaja?
Bingo! (10 pistettä)

По-душка
26-12-2005, 17:52
Jee... Joulu on ohi. Tänään pitäis ryhdistyä ja raahautua duuniin... Onneks talviloma jo häämöttää ja ajatus siitä lämmittää sielua...
Riittääkö ajatuksesi teho lämmittämään muitakin paikkoja vai aiotko hakea lisää lämpöä ja aurinkoa ulkomailta talvilomalla?

AlinaR
26-12-2005, 19:01
Esim. (turhanpäiväinen) kitisijä, märisijä, vatvoja. AlinaR:lta joskus kuulin vielä parempia vastineita, mutta en enää muista niitä.
zanuda- kävisikö ihan valittaja?

AlinaR
26-12-2005, 19:03
Nipottaja? Niuhottaja?
Mieheni sanoi että nipottaja on se jolle kaikki pitää olla tip top ja se ei välttämättä narisee vaan nipottaa ;)

AlinaR
26-12-2005, 20:36
Nalkuttaja on myös zanuda, tai poikani mielestä on.

Eki_fin
26-12-2005, 21:49
Nalkuttaja on myös zanuda, tai poikani mielestä on.


Hei! Eki tässä. Pahus kun en osaa käyttää tätä foorumia. Venäjänkielen taito riitti just ja just siihen, että sain rekisteröidyttyä. Tuurilla löysin ittelleni tuon variksenkuvan.

Tykkään teistä kaikista! Erityisesti naisista. Tolla, jonka sitaatin otin, on kiva tonttulakki. Sanokaa mulle jotain, ihan mitä vaan. En suutu mistään. Olen vähän hölmö, mutten paha.

Eki

Nefertiti
26-12-2005, 21:55
eki, kerro vähän itsestä, mistä olet, mitä teet :) esimerkiksi :)

teresia
26-12-2005, 22:10
Iltaa kaikille!

Törmäsin koulussa seuraavaan ongelmaan: eräs opettajamme käyttää ":" merkin sijalla ";" merkkiä. Esim. hän kirjoitta "Lisäpalvelut; aamiainen, siivous jne." Venäjän kielessä olisin laittanut ":". Onks se sitten opettajan virhe vai Suomen kielessä on erilaiset säännöt?

Eki_fin
26-12-2005, 22:10
eki, kerro vähän itsestä, mistä olet, mitä teet :) esimerkiksi :)


Upeeta, että joku vastaa!

Olen vanheneva, perheellinen mies Turusta. Se, että sanon tykkääväni naisista ei tarkoita mitään sen kummempaa.

Harrastelen kirjoittamista ja perinneasioita. Sen takia olen vähän kierrelly lähialueiita kuten Karjalan Tasavaltaa ja Kannasta.

Periaatteessa yritän opiskella venäjän kieltä. Käytännössä tällä hetkellä loppukin taito hiipuu. Johtuu vissiin siitäkin, että mulla on Karjalassa suomenkielentaitoisia tuttuja. Niin ettei juuri tarvi venäjää itse puhua.

Sain juuri yhdeltä ystävältäni joulutervehdyksen Sortavalasta. Kiva kun ihmiset välittää!

Nefertiti
26-12-2005, 22:12
Upeeta, että joku vastaa!

Olen vanheneva, perheellinen mies Turusta. Se, että sanon tykkääväni naisista ei tarkoita mitään sen kummempaa.

Harrastelen kirjoittamista ja perinneasioita. Sen takia olen vähän kierrelly lähialueiita kuten Karjalan Tasavaltaa ja Kannasta.

Periaatteessa yritän opiskella venäjän kieltä. Käytännössä tällä hetkellä loppukin taito hiipuu. Johtuu vissiin siitäkin, että mulla on Karjalassa suomenkielentaitoisia tuttuja. Niin ettei juuri tarvi venäjää itse puhua.

Sain juuri yhdeltä ystävältäni joulutervehdyksen Sortavalasta. Kiva kun ihmiset välittää!

oho.. tulipa pitkä tarina :) tervetulo meidän pieneen kerhoon :) toivottavasti viihdyt täällä meidän seurassa :)

По-душка
27-12-2005, 00:18
Se, että sanon tykkääväni naisista ei tarkoita mitään sen kummempaa.

:cry:


Harrastelen kirjoittamista ja perinneasioita. Sen takia olen vähän kierrelly lähialueiita kuten Karjalan Tasavaltaa ja Kannasta.



Saanko udella, mitä kirjoittelet? Perinteitäkin on monenlaisia. Mitä harrastelet?

JULA
27-12-2005, 02:03
teresia
Mielestäni se on opettajasi tekemä virhe. Suomen kieliopin mukaan siinä pitäisi myös olla kaksoispiste, jos lause on sellainen, kuin olet sen kirjoittanut. Eli "aamiainen" ja "siivous" ovat "lisäpalveluja" eikä niillä tarkoiteta muita palveluja "aamiaisen" ja "siivouksen" lisäksi.
Toivottavasti selitykseni ei ole liian monimutkainen. Olisi helpompaa antaa yksinkertainen vastaus, jos koko teksti olisi näkyvissä. :)

По-душка
AlinaR
Tervehdys tytöille pitkästä aikaa! :sun:

Muillekin lämpimiä tervehdyksiä ja toivotuksia sekä juhlamieltä! :xpresent:

teresia
27-12-2005, 08:16
teresia
Mielestäni se on opettajasi tekemä virhe. Suomen kieliopin mukaan siinä pitäisi myös olla kaksoispiste, jos lause on sellainen, kuin olet sen kirjoittanut. Eli "aamiainen" ja "siivous" ovat "lisäpalveluja" eikä niillä tarkoiteta muita palveluja "aamiaisen" ja "siivouksen" lisäksi.
Toivottavasti selitykseni ei ole liian monimutkainen. Olisi helpompaa antaa yksinkertainen vastaus, jos koko teksti olisi näkyvissä. :)

No niin, siitä minäkin... Kiitos selityksestä! Eihän suomen kielioppi voinut olla niin erilainen.
Onpas hyviä opettajia amk:ssa :)

Eki_fin
27-12-2005, 22:24
:cry:



Saanko udella, mitä kirjoittelet? Perinteitäkin on monenlaisia. Mitä harrastelet?

Kiitos kysymyksestä!

Harrastelen ja kirjoittelen historiaa, luontoasioita ja kulttuurijuttuja - siis vähän. Olen tehnyt yhdestä luovutetun Karjalan kohteesta pari juttua. Sain juuri yhden jutun valmiiksi yhdestä Saaristomeren kohteesta. Julkaistaan ruotsiksi ensi vuonna (itse kirjoitan suomeksi)

Ei ne kirjoitukset niin merkillisiä ole. Omaksi ilokseni niitä teen.

mitä SE PO DYSKA nyt taas olikaan?

Eki

Eki_fin
27-12-2005, 22:27
oho.. tulipa pitkä tarina :) tervetulo meidän pieneen kerhoon :) toivottavasti viihdyt täällä meidän seurassa :)


Kiitos! Onko tämä siis pieni joukko?

Viittaako Nefertiti Egyptiin?

По-душка
27-12-2005, 22:48
Kiitos kysymyksestä!

Harrastelen ja kirjoittelen historiaa, luontoasioita ja kulttuurijuttuja - siis vähän. Olen tehnyt yhdestä luovutetun Karjalan kohteesta pari juttua. Sain juuri yhden jutun valmiiksi yhdestä Saaristomeren kohteesta. Julkaistaan ruotsiksi ensi vuonna (itse kirjoitan suomeksi)

Ei ne kirjoitukset niin merkillisiä ole. Omaksi ilokseni niitä teen.

mitä SE PO DYSKA nyt taas olikaan?

Eki

Missä julkaistaan? Miksi ne julkaistaan ruotsiksi eikä suomeksi? Olen sopivan utelias, eikö niin? Vai omaksi iloksesi kirjoittelet. En usko! Sitä paitsi jaettu ilo on tuplailo.

Подушка on tyyny, mutta душка tarkoittaa kivaa ihmistä, murua ja kullanmurua, eli olen tavallaan risteymä.

Miten muuten löysit tämän foorumin?

Nefertiti
28-12-2005, 08:32
Kiitos! Onko tämä siis pieni joukko?

Viittaako Nefertiti Egyptiin?

Nefertiti kai alunperin viittasi Egyptin, mutta oikeastaan se ei merkitse mitään :) tai voihan siitä keksiä kaikennäkööistä :)

AlinaR
28-12-2005, 17:06
teresia
По-душка
AlinaR
Tervehdys tytöille pitkästä aikaa! :sun:

Muillekin lämpimiä tervehdyksiä ja toivotuksia sekä juhlamieltä! :xpresent:
Teuvveppa teuvve, Jula! Kiva nähdä sinuakin näillä palstoilla.
Miten menee, kuinkas kullanmuruset jakselee.
:)

Ralphie
28-12-2005, 20:06
Harrastelen ja kirjoittelen historiaa, luontoasioita ja kulttuurijuttuja - siis vähän. Olen tehnyt yhdestä luovutetun Karjalan kohteesta pari juttua. Sain juuri yhden jutun valmiiksi yhdestä Saaristomeren kohteesta.

Tänne aina välillä eksyy näitä luovutetun Karjalan havittelijoita ja Pro Karelian trolleja. Tervetuloa vaan mukaan keskusteluun! :agree:

JULA
29-12-2005, 18:24
AlinaR

Olen edelleenkin kotiäiti. Olen töissä kuitenkin pari tuntia viikossa tulkkina. Ensi syksynä palaan yliopistoon (ehkä tänä keväänäkin saan joitakin kursseja suoritettua).

Lasten kanssa välillä on vaikeaa. Varsinkin isompi on niiiin omatahtoinen, mutta kuitenkin kultainen. Nuorempi tähän mennessä on ollut aika helppo lapsi. :) Oppii joka päivä uusia sanoja. Osaa jo kiittää (on oppinut hiljattain), nyökkää ja sanoo "абудЯ".

Miten itselläsi menee? Olen miettinyt sinua juolukuun alussa. ;)
Onneksi olkoon syntymäpäivän johdosta! :roza: Лучше поздно, чем никогда. :stid:

AlinaR
29-12-2005, 18:54
AlinaR

Olen edelleenkin kotiäiti. Olen töissä kuitenkin pari tuntia viikossa tulkkina. Ensi syksynä palaan yliopistoon (ehkä tänä keväänäkin saan joitakin kursseja suoritettua).

Lasten kanssa välillä on vaikeaa. Varsinkin isompi on niiiin omatahtoinen, mutta kuitenkin kultainen. Nuorempi tähän mennessä on ollut aika helppo lapsi. :) Oppii joka päivä uusia sanoja. Osaa jo kiittää (on oppinut hiljattain), nyökkää ja sanoo "абудЯ".

Miten itselläsi menee? Olen miettinyt sinua juolukuun alussa. ;)
Onneksi olkoon syntymäpäivän johdosta! :roza: Лучше поздно, чем никогда. :stid:
Kiitos, Jula.
Minulla oli syntymäpäivänä sellainen tunne, että joku ajattelee minua
Hyvin elämäni soljuu, edessäni uudet haasteet, paljon asioita on hoidettavana mutta mitäpä siinä, onhan minulla rakkaat ihmiset tukena ja elämän kokemus.

Hyvää Uutta Viotta teidän perheelle :rose3:

teresia
29-12-2005, 19:22
Ihana ilma ulkona! Kävin äsken kahden tunnin lenkilla, nyt istun kumman kupin teetä kanssa tietokoneen ääressä ja tuntuu niin mukavalta!

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

PS Onneksi foorumilla on ainakin yksi palsta, jossa on rauhallista ja ei riidellää

Nefertiti
29-12-2005, 19:24
minäkin kävin ulkona, siellä on kauhean kylmä, eikä huvita mennä lenkille. yritän siivota, mutta ei siitä tuu mitään, kun niin laiskottaa...

hyvä uutta vuotta kaikille :)

JULA
29-12-2005, 19:38
Minulla oli syntymäpäivänä sellainen tunne, että joku ajattelee minua
Ihan totta? Telepatiaa. ;)

Hyvin elämäni soljuu, edessäni uudet haasteet, paljon asioita on hoidettavana mutta mitäpä siinä, onhan minulla rakkaat ihmiset tukena ja elämän kokemus.
Niinpä, se onkin tärkeintä! :)

Hyvää Uutta Viotta teidän perheelle :rose3:
Kiitos samoin! :sun:

JULA
29-12-2005, 19:46
teresia
Nefertiti

Kiitos, samaa teillekin! :sun:

Minun pitäisi pakata, mutta laiskottaa minuakin. Ja huomenna aamulla on jo lähdettävä Lahteen, olisi kivaa, jos kaikki olisi silloin jo valmiina matkaa varten. Joten lähdenpä minä täältä ahkeroimaan. ;)

Eki_fin
29-12-2005, 21:14
Missä julkaistaan? Miksi ne julkaistaan ruotsiksi eikä suomeksi? Olen sopivan utelias, eikö niin? Vai omaksi iloksesi kirjoittelet. En usko! Sitä paitsi jaettu ilo on tuplailo.

Подушка on tyyny, mutta душка tarkoittaa kivaa ihmistä, murua ja kullanmurua, eli olen tavallaan risteymä.

Miten muuten löysit tämän foorumin?


Vastauksia:

1) Löysin tämän foorumin erään ystäväni avulla. Hän on paluumuuttaja ja tullut Aunuksesta.

2) Tuota noin. Se Saaristomeren juttu julkaistaan ruotsiksi, koska kyseinen luonnonkaunis saariryhmä (osa Saaristomeren kansallispuistoa) on ruotsinkielisellä alueella. Olen lisäksi vain yksi neljästä kirjoittajasta. Muut kolme kirjoittavatkin ruotsiksi. Teos toimitetaan aikanaan suomeksikin. Kohde on Jungfruskär.

3) hyvä, että se душка on kullanmuru. Katsoin tuota tunnuskuvaasi ja siitä tuli mieleen rotzka tai joku sen tapainen.

Eki

Eki_fin
29-12-2005, 21:20
Nefertiti kai alunperin viittasi Egyptin, mutta oikeastaan se ei merkitse mitään :) tai voihan siitä keksiä kaikennäkööistä :)


Kiitos selostuksesta. Ei yhtään liity tähän, mutta muistanko oikein, että Sihune epyptiläinen sekosi yhteen naiseen nimeltä Nefernefernefer (tai sinne päin). Tuo ihminen vei kaikki Sinuhen ja hänen vanhempansa omaisuuden eikä kuitenkaan osoittanut Sinuhelle mitään myötuntoa tai hellyyttä.

Sihuhesta tulikin sitten kirjailija. Minäkin kirjoitan, vaikka vähän.

Ralphie
29-12-2005, 22:32
Ihana ilma ulkona! Kävin äsken kahden tunnin lenkilla, nyt istun kumman kupin teetä kanssa tietokoneen ääressä ja tuntuu niin mukavalta

Joo, ihan kiva ilma! :) Mä kävin tänään luistelemassa, ekan kerran tänä talvena. Taidot ovat ruostuneet, mutta tästä se nyt lähtee! Luistelu on kivaa! Harmi kun Tampereen keskustassa ei ole tälläistä siistiä kaupungin luistinrataa niin kuin esimerkiksi Tukholmassa (http://img517.imageshack.us/img517/2086/tukholmanluistinrata5qm.jpg)...

Kohde on Jungfruskär.

Aivan loistava tutkimuskohde ja paikan nimi! Missä tää paikka on? Mä muutan heti sinne! :D

Ootteko löytäneet mitään hienoa alennusmyynneistä? Mä ostin sairaan siistit pyjamahousut! ;)

По-душка
29-12-2005, 23:08
Ootteko löytäneet mitään hienoa alennusmyynneistä? Mä ostin sairaan siistit pyjamahousut! ;)

Kuinkahan pitkään ne pysyy siisteinä? ;)

JULA
29-12-2005, 23:14
Ralphie
Onneksi olkoon uusien housujen johdosta! :)

Meidän paras löytö oli Iittalan kattila, jonka löysimme vahingossa. 90 euroa eroa alkuperäiseen hintaan! :) Mies on onnellisempi kuin minä ja on innokas käyttämään sitä, mistä taas minä olen onnellinen. :D

Ralphie
29-12-2005, 23:25
Kuinkahan pitkään ne pysyy siisteinä? ;)

Heh.. :nakaz: Niin kauan kuin sä haluut, beibe!

Onneksi olkoon uusien housujen johdosta!

Kiitti! Enää ei tarvitse kämpillä iltaisin heilua alasti.. :D

Meidän paras löytö oli Iittalan kattila, jonka löysimme vahingossa.

Onko Iittalan kattilat jotenkin parempia kuin muut? Mä en tiedä näistä yhtään mitään..

JULA
29-12-2005, 23:35
Ralphie
Ehkä kestävämmät. En tiedä. Miehen mielestä ruoka maistuu paremmalta. :D

Nefertiti
30-12-2005, 08:27
Kiitos selostuksesta. Ei yhtään liity tähän, mutta muistanko oikein, että Sihune epyptiläinen sekosi yhteen naiseen nimeltä Nefernefernefer (tai sinne päin). Tuo ihminen vei kaikki Sinuhen ja hänen vanhempansa omaisuuden eikä kuitenkaan osoittanut Sinuhelle mitään myötuntoa tai hellyyttä.

Sihuhesta tulikin sitten kirjailija. Minäkin kirjoitan, vaikka vähän.

oho.. nyt meni vaikeaksi.. en mä niin hyvin historia tunne, vaika olenkin joskus kauan sitten lukenut ton kirjan, ja asiakkailekin ollaan tänä vuonna lahjoitettu :)

Nefertiti
30-12-2005, 08:28
Kuinkahan pitkään ne pysyy siisteinä? ;)

tosi hauska :)

Eki_fin
31-12-2005, 14:19
Aivan loistava tutkimuskohde ja paikan nimi! Missä tää paikka on? Mä muutan heti sinne! :D

Jungfruskärin pieni saariryhmä on keskellä Saaristomerta, Kihdin aukossa.

Saariryhmä on ollut asuttuna ainakin 1700-luvulta lähtien. Sotien jälkeen alkoi nopeasti tyhjentyä. Viimeiset kanta-asukkaat poistuivat paremmille kalamaille 1980-luvulla. Nykyään vain kesäasukkaita.

Nykyään kesäisin Metsähallituksen luontokohde. Osa saariryhmästä oli rannikkolinnakkeena 1940 alkaen. Puolustusvoimien luovuttua maa-alueistaan ne siirtyivät Metsähallitukselle.

Jungfruskärin erikoisuudet: Luonnontilaista saarimetsikköä, lehdesniittyjä, kesäisin karjaa. Runsas perhoslajisto. Mieletön määrä käärmeitä.

Saareen tuskin pääset muuttamaan. Maat tiukasti joko yksityisten vanhojen sukujen tai valtion hallussa. Ei yhteysalusliikennettä eikä palveluita.

Mitä tämä muuten kuuluu Suomi.ru foorumille? Oli kyllä kiva kertoa tästä.

Ensi kerralla voin kertoa Laatokan Nieriästä, jos joku sattuu olemaan kiinnostunut. (punalihainen maukas kala...)

Ralphie
31-12-2005, 19:38
Iloista Uutta Vuotta 2006 kaikille!

:xdedmoroz :vopivu: :jit: :siski: :xdrinkers

D_F
01-01-2006, 22:25
jepp onneksi juhlinta on ohitte jo

По-душка
01-01-2006, 23:08
Ensi kerralla voin kertoa Laatokan Nieriästä, jos joku sattuu olemaan kiinnostunut. (punalihainen maukas kala...)

Aiotko kertoa kenties Kuolimosta? Se on ainut paikka, missä
saimaan nieriä lisääntyy luontaisesti.

По-душка
01-01-2006, 23:10
jepp onneksi juhlinta on ohitte jo
Menikö se pahasti ohi?

Ralphie
02-01-2006, 03:32
jepp onneksi juhlinta on ohitte jo

Joo, mutta ei krapula... :xolut: Ei muuta ku Axen Anti-Hangoveria (http://ebd.nl/geheim/) naamaan :rulez:

Vanha venäläinen sanonta piti jälleen paikkansa, не бывает не красивых женщин - бывает мало водки. :xapl:

D_F
02-01-2006, 09:00
Menikö se pahasti ohi?
en onneks osaa vetä ihan överiksi, mutta vaikea aamu on ollut kyllä. kai mä sitten vanhenen kummiskin.

D_F
02-01-2006, 09:01
Joo, mutta ei krapula... :xolut: Ei muuta ku Axen Anti-Hangoveria (http://ebd.nl/geheim/) naamaan :rulez:

Vanha venäläinen sanonta piti jälleen paikkansa, не бывает не красивых женщин - бывает мало водки. :xapl:
aijaa ;) 10symbolsnospaces

Ralphie
07-01-2006, 00:06
Hyvää Joulua kaikille ortodokseille! :newyear:

Tv: ateisti

Sananjalka
08-01-2006, 18:44
Hyvää Joulua kaikille ortodokseille! :newyear:

Tv: ateisti


Hyviä härkäviikkoja kaikille yhteisesti. Olen uusi tällä palstalla. Toivottavsti mahdun mukaan.

Sananjalka

По-душка
08-01-2006, 22:09
Hyviä härkäviikkoja kaikille yhteisesti. Olen uusi tällä palstalla. Toivottavsti mahdun mukaan.

Sananjalka
Tervetuloa! Mahdut hyvin, on täällä tilaa, ehkä liikaakin.
Montako jalkaa sinulla on? Miten tänne eksyit?

Ralphie
08-01-2006, 22:31
Hyviä härkäviikkoja kaikille yhteisesti. Olen uusi tällä palstalla. Toivottavsti mahdun mukaan.

Mahdut hyvin mukaan, welcome! :D

Sananjalka
09-01-2006, 00:26
Tervetuloa! Mahdut hyvin, on täällä tilaa, ehkä liikaakin.
Montako jalkaa sinulla on? Miten tänne eksyit?

Kiitos toivotuksista! Sananjalalla on yksi jalka. Lehtiä muutama. Itiöpesäkkeitä sitäkin enemmän.

Miten tänne eksyin? Se on niin pitkä juttu, että ...

Pläräsin sanakirjaa. Luultavasti ymmärsin väärin ненасытная юзерша. Avataristasi en kysy mitään. Eikö näin talvella tule kylmä?

По-душка
09-01-2006, 12:13
Kiitos toivotuksista! Sananjalalla on yksi jalka. Lehtiä muutama. Itiöpesäkkeitä sitäkin enemmän.

Miten tänne eksyin? Se on niin pitkä juttu, että ...

Pläräsin sanakirjaa. Luultavasti ymmärsin väärin ненасытная юзерша. Avataristasi en kysy mitään. Eikö näin talvella tule kylmä?

Statukseni on kiihoke tai ärsyke vastaanottajasta riippuen. Sama koskee avatariani.

Saniainen on pidettävä aina kosteana, silloin viherkasvi viihtyy ja voi hyvin. Oletko samanlainen? Vai onko sinulla myös kuivia kausia?

По-душка
09-01-2006, 12:19
On minulla tausta. Itse asiassa ei kovin kummallinen noin globaalisti. Palaillaan taustaani joskus, sopiiko? Mikä on oma taustasi?

Taustani on globaaliton ja hyvin intiimi. Käyttöoikeudet vain valituilla.

По-душка
09-01-2006, 12:21
Tänä vuonna on Kazanin kaupungin 1000-vuotisjuhlat. Kuka on lähdössä? Itse menen junalla.

Milloin lähdet? Kerrotko meille matkastasi?

Ralphie
09-01-2006, 19:26
Statukseni on kiihoke tai ärsyke vastaanottajasta riippuen. Sama koskee avatariani.

Mmm.. statuksesi kiihottaa kyl enemmän kuin ärsyttää.. :hali: Tosta kuvasta en oikein osaa sanoa mitään.. En ole mitenkään SM:n enkä oluenkaan fani.

Ralphie
09-01-2006, 19:38
Kiitos. En enää sano kenenkään avataria hölmöksi. Nyt olen valistunut, viisas ja vakaa. Ei mahtuneet saniasien kuvat. Laitoin tilapäisesti hymyilevän kukan. Muistakaa kastella sitä.

Kuka on käynyt Joskar-Olassa?

Hyvä, hyvä! :) Jos välttämättä haluat saniaisen kuvan, voit laittaa linkin tänne (tai liitteenä ) niin mä pienennän kuvan tarvittavaan kokoon.

Missä on Joskar-Ola? En ole käynyt.

Sananjalka
09-01-2006, 19:57
Hyvä, hyvä! :) Jos välttämättä haluat saniaisen kuvan, voit laittaa linkin tänne (tai liitteenä ) niin mä pienennän kuvan tarvittavaan kokoon.

Missä on Joskar-Ola? En ole käynyt.


Kiitos etukäteen!

Mahtaako näistä saada pienennettyä

http://www.kristosavola.net/saniainen.jpg
http://www.cs.helsinki.fi/u/sissonen/photos/saniainen.jpg
http://www.materiaalipankki.net/kuvat/kasityot_1/saniainenthumbjpg.jpg

Joskar-Ola on Marin Tasavallan pääkaupunki. Sieltä ei ole pitkää matkaa Kazaniin, jonka sanotaan olevan oikein mielenkiintoinen, siisti ja kehittynyt kaupunki. 1000 vuotta vanhakin. Toivoisin voivani käydä niissä.

Ralphie
09-01-2006, 20:18
Mahtaako näistä saada pienennettyä

Yritin säilyttää järkevät mittasuhteet. Viimeistä kuvaa ei tarvinnut pienentää ;)

Kuva 1 (http://img432.imageshack.us/img432/8585/saniainen24wa.jpg) Kuva 2 (http://img258.imageshack.us/img258/8240/saniainen34hp.jpg) Kuva 3 (http://img258.imageshack.us/img258/6404/saniainen46da.jpg)

Joskar-Ola on Marin Tasavallan pääkaupunki. Sieltä ei ole pitkää matkaa Kazaniin, jonka sanotaan olevan oikein mielenkiintoinen, siisti ja kehittynyt kaupunki. 1000 vuotta vanhakin. Toivoisin voivani käydä niissä.

Ööh, okei. Mä en tiedä mitään näistä. Tiedän vain et Ak Bars Kazan on todella rikas lätkäjoukkue. Olen Baltian "asiantuntija" :D

Sananjalka
09-01-2006, 22:45
Ööh, okei. Mä en tiedä mitään näistä. Tiedän vain et Ak Bars Kazan on todella rikas lätkäjoukkue. Olen Baltian "asiantuntija" :D

Lämmin kiitos Sinulle. Enhän minäkään ole mikään asiantuntija. Enemmän uneksija.

По-душка
10-01-2006, 00:55
Tosta kuvasta en oikein osaa sanoa mitään..

It´s for you, my baby

Eki_fin
10-01-2006, 14:40
It´s for you, my baby


Kiva kuva. onnittelut!

Eki

AlinaR
10-01-2006, 15:42
Ja uskokaa minua, muistuttaa originellia täysin :)

По-душка
10-01-2006, 22:14
Kiitos Eki ja AlinaR.
Olen iloinen kuvan puolesta.

Ralphie
11-01-2006, 01:01
Ja uskokaa minua, muistuttaa originellia täysin :)

Enkelimäisen söpö vai enkelimäisen kiltti? Viimeistä on vaikea uskoa :D По-душкаssa on asennetta, huomattu on ;)

Eki_fin
11-01-2006, 07:03
Kiitos Eki ja AlinaR.
Olen iloinen kuvan puolesta.

Kiitos kiitoksesta! Entisen kuvan muista tarvikkeista ei niin väliä, mutta kysyisin, minne joutui olut? Et kai vaan kaatanu viemäriin?

Nimimerkki жаждущий (алчущий)

Eki_fin
11-01-2006, 07:10
Lämmin kiitos Sinulle. Enhän minäkään ole mikään asiantuntija. Enemmän uneksija.

Uneksiminen onkin tärkeä juttu. Terv Eki

По-душка
11-01-2006, 13:39
Kiitos kiitoksesta! Entisen kuvan muista tarvikkeista ei niin väliä, mutta kysyisin, minne joutui olut? Et kai vaan kaatanu viemäriin?

Nimimerkki жаждущий (алчущий)

Olut meni hyvään tarkoitukseen.

Ralphie
12-01-2006, 00:44
Olut meni hyvään tarkoitukseen.

Joit itsensä mukavaksi? :D :xpope:

По-душка
12-01-2006, 01:01
Joit itsensä mukavaksi? :D :xpope:
Minähän olen aina mukava, riippumatta oluen pitoisuudesta elimistössäni :xponka:

Ralphie
12-01-2006, 01:30
Minähän olen aina mukava, riippumatta oluen pitoisuudesta elimistössäni :xponka:

Eli et ole suomalainen? *vitsi* ;)

По-душка
12-01-2006, 23:51
Eli et ole suomalainen? *vitsi* ;)
Alkoholin vaikutuksen alaisena olen erityisen mukava. ;)

По-душка
13-01-2006, 00:29
Minua joskus, tai oikeastaan useinkin häiritsee, kun en tiedä kumpaa sukupuolta virtuaalihenkilö edustaa. Suomen kieli on tässä mielessä niin demokraattinen ja tasavertainen, ettei asia helposti selviää kielen rakenteista.

Esimerkiksi Sananjalka. Onko hän nainen vai mies? Luulen, että hän on tyttö.
Perustelut:
- hän pitää shoppailusta tai ainakin shoppailee
- ei pidä politiikasta
- pyytää jatkuvasti anteeksi
- on hyvin huolissaan kirjoitusvirheistään
- on hyvin joustava, on valmis muuttamaan tapojaan
- tietää, mistä naiset tykkää
- kysymykseen, kuinka monta jalkaa hänellä on, vastasi että yksi ja höpötti jotain itiöpesäkkeistä (kunnon mies vastaisi aina, että 3 jalkaa)

Johtopäätös: kaikki edellä mainitut seikat viittaavat vahvasti siihen, että kohde on feminiini.

Lisäksi Sananjalka on myös pedantti (kuten Eki_finkin). Kummatkin jaksavat otsikoida melkein kaikki viestinsä.

Eikö ole hyvä analyysi?

Seuraavaksi voisimme pohtia toisen uuden käyttäjämme, Astraalista asti tänne saapuneen Maxan sukupuolta. Minulla on vahvat epäilyt, että hän on...

Eki_fin
13-01-2006, 16:09
Minua joskus, tai oikeastaan useinkin häiritsee, kun en tiedä kumpaa sukupuolta virtuaalihenkilö edustaa. Suomen kieli on tässä mielessä niin demokraattinen ja tasavertainen, ettei asia helposti selviää kielen rakenteista.

Esimerkiksi Sananjalka. Onko hän nainen vai mies? Luulen, että hän on tyttö.
Perustelut:
- hän pitää shoppailusta tai ainakin shoppailee
- ei pidä politiikasta
- pyytää jatkuvasti anteeksi
- on hyvin huolissaan kirjoitusvirheistään
- on hyvin joustava, on valmis muuttamaan tapojaan
- tietää, mistä naiset tykkää
- kysymykseen, kuinka monta jalkaa hänellä on, vastasi että yksi ja höpötti jotain itiöpesäkkeistä (kunnon mies vastaisi aina, että 3 jalkaa)

Johtopäätös: kaikki edellä mainitut seikat viittaavat vahvasti siihen, että kohde on feminiini.

Lisäksi Sananjalka on myös pedantti (kuten Eki_finkin). Kummatkin jaksavat otsikoida melkein kaikki viestinsä.

Eikö ole hyvä analyysi?

Seuraavaksi voisimme pohtia toisen uuden käyttäjämme, Astraalista asti tänne saapuneen Maxan sukupuolta. Minulla on vahvat epäilyt, että hän on...

По-душка on etevä analysoija. Ja taitava kielenkääntäjä. Luulen hänen olevan venäjänkielen opettaja, kääntäjä, tulkki tai tutkija. Koska hän on vaihanut avatarinsa, olisi aika vaihtaa tunnuslausekin. Tuo "ненасытная юзерша" on aikansa elänyt. Ehdotan tilalle "oivallinen opettaja" (Ujutnaja uzizelniza). Kuka kannattaa?

Eki_fin
13-01-2006, 16:16
Alkoholin vaikutuksen alaisena olen erityisen mukava. ;)


En osaa tuoda kuvaa sivulle, mutta linkin takana pitäisi olla lisää olutta. Jätä vähän minullekin.

T: Pedantti

http://virtuoosi.pkky.fi/vilma/oikeudet/olut.gif

Sananjalka
13-01-2006, 19:00
Minua joskus, tai oikeastaan useinkin häiritsee, kun en tiedä kumpaa sukupuolta virtuaalihenkilö edustaa. Suomen kieli on tässä mielessä niin demokraattinen ja tasavertainen, ettei asia helposti selviää kielen rakenteista.

Esimerkiksi Sananjalka. Onko hän nainen vai mies? Luulen, että hän on tyttö.
Perustelut:
- hän pitää shoppailusta tai ainakin shoppailee
- ei pidä politiikasta
- pyytää jatkuvasti anteeksi
- on hyvin huolissaan kirjoitusvirheistään
- on hyvin joustava, on valmis muuttamaan tapojaan
- tietää, mistä naiset tykkää
- kysymykseen, kuinka monta jalkaa hänellä on, vastasi että yksi ja höpötti jotain itiöpesäkkeistä (kunnon mies vastaisi aina, että 3 jalkaa)

Johtopäätös: kaikki edellä mainitut seikat viittaavat vahvasti siihen, että kohde on feminiini.

Lisäksi Sananjalka on myös pedantti (kuten Eki_finkin). Kummatkin jaksavat otsikoida melkein kaikki viestinsä.

Eikö ole hyvä analyysi?

Seuraavaksi voisimme pohtia toisen uuden käyttäjämme, Astraalista asti tänne saapuneen Maxan sukupuolta. Minulla on vahvat epäilyt, että hän on...

"Eikö ole hyvä analyysi?" - On, on. kiitti Sulle. Olet kiva.

Mitä sen on väliä, mikä on jonkun "virtuaalihenkilön" sukupuoli. Pääasia on, etta ollaan olemassa ja ollaan reiluja. Luulen vaan, että naisen ja miehen ajattelutapa on niin erilaiset, että pian selviää se sukupuolikin.

Monilla foorumeilla viesti ei lähde ilman otsikkoa. Siksi olen tottunut sellasen tekemään. Sitten on niin, että suomalaiset miehet ovat varsinaisia "anteeks-niemisiä" jos niikseen tulee.

Mulle tulee kamalasti "kirotusvireitä" Ei johdu kielitaidosta. En juuri muuta osakaan kuin suomea. Monet itkut on sen takia itketty.

Sulla on По-душка varmaan upea fantasiaelämä. Miesten "kolmannen jalan" funtsaaminen on turhan yksipuolista. Suosittelen "kaljamaha ja napero" -showta (толстый живот и маленьки пенис ) Siinä lähtee liikkeelle vaikka mitkä...

По-душка
13-01-2006, 21:00
По-душка on etevä analysoija. Ja taitava kielenkääntäjä. Luulen hänen olevan venäjänkielen opettaja, kääntäjä, tulkki tai tutkija. Koska hän on vaihanut avatarinsa, olisi aika vaihtaa tunnuslausekin. Tuo "ненасытная юзерша" on aikansa elänyt. Ehdotan tilalle "oivallinen opettaja" (Ujutnaja uzizelniza). Kuka kannattaa?
Kaikkihan me olemme tutkijoita. Toiset menevät tutkimuksissaan hyvinkin syvälle, toiset taas tyytyvät matalikkoon.

Eki, sinulle tiedoksi. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei koskaan suostu tekemään sitä, mitä mies haluaa. Se kuuluu hänen itsesuojeluvaistoonsa. Eli statuksen vaihtoa ei heru!

По-душка
13-01-2006, 21:02
En osaa tuoda kuvaa sivulle, mutta linkin takana pitäisi olla lisää olutta. Jätä vähän minullekin.

T: Pedantti

http://virtuoosi.pkky.fi/vilma/oikeudet/olut.gif

Älä innostu liikaa. Ettei käy näin:

По-душка
13-01-2006, 21:05
Suosittelen "kaljamaha ja napero" -showta (толстый живот и маленьки пенис ) Siinä lähtee liikkeelle vaikka mitkä...
Kyllä. Kyllä. Esimerkiksi:

Eki_fin
13-01-2006, 21:33
Kaikkihan me olemme tutkijoita. Toiset menevät tutkimuksissaan hyvinkin syvälle, toiset taas tyytyvät matalikkoon.

Eki, sinulle tiedoksi. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei koskaan suostu tekemään sitä, mitä mies haluaa. Se kuuluu hänen itsesuojeluvaistoonsa. Eli statuksen vaihtoa ei heru!

Loivennetaan hiukan. Aika tasii... Miten oikeasti kirjoitettaisiin tuo "oivallinen opettaja" (Ujutnaja uzizelniza(

Eki_fin
14-01-2006, 14:56
Kaikkihan me olemme tutkijoita.

Eki, sinulle tiedoksi. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei koskaan suostu tekemään sitä, mitä mies haluaa. Se kuuluu hänen itsesuojeluvaistoonsa...


Kiitos muuten tuosta TIEDOSTA!! Olen (kevyen sarjan ) TIETOkirjailija. Tällä hetkellä kirjoitan erään naisjärjestön historiikkia. Tämä järjestö on tehnyt vuosikymmenet palvelutyötä miesten maailmassa ja saanut miltei tyhjästä aikaan erinomaisia tuloksia. Mietin johdantoon jotain kaunista ja kunnioittavaa. Voisikon tuo Sinun ilmaisusi "...itseään kunnioittava nainen ei koskaan suostu tekemään sitä, mitä mies haluaa... " olla sinne päin. Pitäisi tietenkin muokata, puhua naisen arvostelukyvystä, herkkyydestä ja kärsivällisyydestä... Löydätkö asiaan jotain sopivaa?

Tomcat
14-01-2006, 15:18
Loivennetaan hiukan. Aika tasii... Miten oikeasti kirjoitettaisiin tuo "oivallinen opettaja" (Ujutnaja uzizelniza(
"oivallinen opettaja" - отличная, замечательная, прекрасная учительница :) на выбор
уютная - очень редкий эпитет для женщины :) и никак для учительницы не подходит, разве что для учительской (opettajainhuone)

По-душка
14-01-2006, 19:06
Kiitos muuten tuosta TIEDOSTA!! Olen (kevyen sarjan ) TIETOkirjailija. Tällä hetkellä kirjoitan erään naisjärjestön historiikkia. Tämä järjestö on tehnyt vuosikymmenet palvelutyötä miesten maailmassa ja saanut miltei tyhjästä aikaan erinomaisia tuloksia. Mietin johdantoon jotain kaunista ja kunnioittavaa. Voisikon tuo Sinun ilmaisusi "...itseään kunnioittava nainen ei koskaan suostu tekemään sitä, mitä mies haluaa... " olla sinne päin. Pitäisi tietenkin muokata, puhua naisen arvostelukyvystä, herkkyydestä ja kärsivällisyydestä... Löydätkö asiaan jotain sopivaa?

Mies kirjoittamassa naisjärjestön historiikkia. Tosi siisti juttu!
Tekstini ovat yleensä täysin vastuutonta huulenheittoa. Varoitan, mikään vakuutusyhtiö ei suostu korvaamaan niistä aiheuttavia jälkiseurauksia.

Olisiko tällainen sopiva:
On edelleenkin käsittämätöntä, miten naiset, jotka ovat tunnettuja arvostelukyvystään, herkkyydestään ja kärsivällisyydestään, ovat pystyneet saamaan aikaan näin erinomaisia tuloksia miesten maailmassa.

Eki_fin
14-01-2006, 21:39
"oivallinen opettaja" - отличная, замечательная, прекрасная учительница :) на выбор
уютная - очень редкий эпитет для женщины :) и никак для учительницы не подходит, разве что для учительской (opettajainhuone)


Kiitos - etsin tuolla "уютная учительница" ilmaisulla pehmeää korvaan sopivaa ilmaisua. Olin hassu. Selittyy sillä, etten osaa venäjää oikeastaan yhtään. Muutan ehdotukseksi "замечательная учительница " Vaikka ei sillä väliä. Tuo "По-душка " ei kuulemma vaihda statustaan. Ja mitäpä se minulle kuuluukaan.

"Tomcat" kuulosta kivalta termiltä. Mitä sellainen tekee?

Eki_fin
14-01-2006, 21:53
Mies kirjoittamassa naisjärjestön historiikkia. Tosi siisti juttu!
Tekstini ovat yleensä täysin vastuutonta huulenheittoa. Varoitan, mikään vakuutusyhtiö ei suostu korvaamaan niistä aiheuttavia jälkiseurauksia.

Olisiko tällainen sopiva:
On edelleenkin käsittämätöntä, miten naiset, jotka ovat tunnettuja arvostelukyvystään, herkkyydestään ja kärsivällisyydestään, ovat pystyneet saamaan aikaan näin erinomaisia tuloksia miesten maailmassa.


Kiitos - arvostelukykysi ja herkkyytesi on huipputasoa. Kärsivällisyytesikin kohtalaista. Se, että kirjoitan naisjärjestölle historiikkia, selittyy ihan järkisyillä. mutta ei niistä nyt sen enempää. Tietenkin historiikki tulee olemaan kuiva ja karu.

Muokkailen tuota ilmaisuasi "On edelleenkin käsittämätöntä, miten ... " ehkä pikkusen positiivisemmaksi. Olet kuitenkin löytänyt kultajyvän, kullanmuru.

По-душка
15-01-2006, 00:03
kullanmuru.

:kiss: :kiss: :kiss:

Tomcat
15-01-2006, 11:10
Selittyy sillä, etten osaa venäjää oikeastaan yhtään.
"Tomcat" kuulosta kivalta termiltä. Mitä sellainen tekee?
Jojo, saman verran minä osaan suomea ;)
Tomcat - uroskissa englanniksi :) siis hiirestän kun on pakko muuten laiskotelen.

AlinaR
15-01-2006, 12:18
Olippa mielenkiintoisia juttuja teillä eilen "käsittelypöydällä". Itse ajattelin niin että jos forumissa olisi jotkut vaalit ( vaikka olihan tässä uusista moderaattoreista äänestys taannoin) niin Po-dushka olisi melko suosittu persoona.
Oivallinen opettaja - hyvin osuvasti sanottu oivallus Ekiltä. Oivallinen kuten viisas - умная, мудрая, проницательная...

Mitä naisjärjestön voimaan miesmaailmassa niin sellainen tekee pelkkä hyvää pienellä annoksella höystettynä (naisenergiaa esimerkiksi). Enkä ihan kyllä heti usko että Po-dushka jätä miestoivomukset toteuttamatta. Riippuu mikä mies, heh ;)

Nefertiti
15-01-2006, 12:21
Telkkarista nyt tule mielenkiintoinen ohjelma kissan pennusita :)

Eki_fin
15-01-2006, 19:33
Olippa mielenkiintoisia juttuja teillä eilen "käsittelypöydällä". Itse ajattelin niin että jos forumissa olisi jotkut vaalit ( vaikka olihan tässä uusista moderaattoreista äänestys taannoin) niin Po-dushka olisi melko suosittu persoona.
Oivallinen opettaja - hyvin osuvasti sanottu oivallus Ekiltä. Oivallinen kuten viisas - умная, мудрая, проницательная...

Mitä naisjärjestön voimaan miesmaailmassa niin sellainen tekee pelkkä hyvää pienellä annoksella höystettynä (naisenergiaa esimerkiksi). Enkä ihan kyllä heti usko että Po-dushka jätä miestoivomukset toteuttamatta. Riippuu mikä mies, heh ;)


"Yмная учительница" - aivan loistava ilmaisu, kiitos Aljonuska! Kuka ehtii ensimmäiseksi muuttaa statuksensa!

AlinaR
15-01-2006, 19:47
"Yмная учительница" - aivan loistava ilmaisu, kiitos Aljonuska! Kuka ehtii ensimmäiseksi muuttaa statuksensa!
Olkoon niin, mutta usko tai älä умная учительница -statuksena ei käy mielestäni Po-dushkalle millään, sillä hänen täytyisi jatkuvasti ylläpitää sitä ope- imagoa, joka taas haittaisi tätä leppoisaa ilmapiiria.

По-душка
15-01-2006, 20:31
Joka osaa, se tekee. Joka ei osaa, opettaa. (Bernard Shaw)

AlinaR
15-01-2006, 20:48
Minäkin mieluummin tekisin kuin opettaisin. Mutta kaikkiin ja kaikkeen ei tuota B.Shown aforismia voi sovita vaikka siitä syystä että jotain me tekijät opimme kuitenkin kouluissa.

Ralphie
15-01-2006, 21:13
Joka osaa, se tekee. Joka ei osaa, opettaa. (Bernard Shaw)

Eikös ole aika itsekäs ajatus? Tämä pätee aika usein valmentajiin.. :)

По-душка
15-01-2006, 21:53
Eikös ole aika itsekäs ajatus? Tämä pätee aika usein valmentajiin.. :)
Aika usein keskinkertaisesta urheilijasta tulee huippuvalmentaja ja huippu-urheilijasta tulee keskinkertainen valmentaja.

Eki_fin
16-01-2006, 17:09
Joka osaa, se tekee. Joka ei osaa, opettaa. (Bernard Shaw)

Tätä ketjua voi jatkaa:

- se joka ei osaa opettaakaan, kirjoittaa kirjoja opettamisesta

Ralphie
16-01-2006, 22:12
Aika usein keskinkertaisesta urheilijasta tulee huippuvalmentaja ja huippu-urheilijasta tulee keskinkertainen valmentaja.

Esimerkkejä kehiin.. :D Kiinnostaa kovasti ketä naiset arvelisivat huippu-urhelijoiksi ja huippuvalmentajiksi.

Seuraatko, По-душкa, mitään urheilua muuten?

Ralphie
16-01-2006, 22:48
Tiedättekö pojat, miten naiselle saa hyvän olon? Eikä maksa paljon?

Hmm.. Sanomalla jonkun vilpittömän kohteliaisuuden? Tytöt, ja ihmiset yleensä, pitävät kohteliaisuuksista! :D Kerro lisää?

Se on varma, että pojat tietävät naisista paljon. Ralphie on ensimmäinen ehdokas kisaan. :xbunny:

Hehe... Olet saanut mielenkiintoisen kuvan minusta.. :D

Minustakin Ralphie on ihan kultainen, vaikka hiukan lyhytpuhuinen. Älkää kirjotako niistä haarojen välin jutuista. Korvien välistä voisi kirjoittaa.

Yritän nyt parantaa. Aina ei ole tarpeeksi aikaa kirjoittaa pitkiä vastauksia.. Oikeassa elämässä minä en ole lyhytpuheinen, sen voin luvata ;)

Onko joku teistä lähdössä viikonloppuna Matkamessuille? Se on mun jokavuotinen vaelluskohde, halpojen sekä ilmaisien matkojen lähde, ja mukavaa ajanvietettä.

Aiheesta lisää - Matka 2006 (http://www.finnexpo.fi/exhibition_body.asp?M1Id=5004&ExhId=1365&code_language=fi)

~Aurora~
17-01-2006, 17:41
Onko joku teistä lähdössä viikonloppuna Matkamessuille? Se on mun jokavuotinen vaelluskohde, halpojen sekä ilmaisien matkojen lähde, ja mukavaa ajanvietettä.

Aiheesta lisää - Matka 2006 (http://www.finnexpo.fi/exhibition_body.asp?M1Id=5004&ExhId=1365&code_language=fi)

Jaaha... Ralphie on tulossa Stadiin. :molotok: Tervetuloa. Välitettävästi mä en lähde messuille. No... luulen, että joskus se olisi kivaa tavata muiden kanssa, jotka kirjoittavat suomenkielisella palstalla. Mutta se toivo on aina epätoivoinen. :wink:

Ralphie
17-01-2006, 21:54
Jaaha... Ralphie on tulossa Stadiin. :molotok: Tervetuloa. Välitettävästi mä en lähde messuille. No... luulen, että joskus se olisi kivaa tavata muiden kanssa, jotka kirjoittavat suomenkielisella palstalla. Mutta se toivo on aina epätoivoinen. :wink:

Jep, stadiin.. :) Kiitos, kiitos. Надежда умирает последней :hali:

По-душка
20-01-2006, 22:08
Esimerkkejä kehiin.. :D Kiinnostaa kovasti ketä naiset arvelisivat huippu-urhelijoiksi ja huippuvalmentajiksi.

Seuraatko, По-душкa, mitään urheilua muuten?

Uskaltaako tänne enää kirjoittaa? Pykälä 4 on kovaa tekstiä
(4 § Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen. Miettikää hetki ennen kuin painatte ”lähetä”-nappulaa: onko viestissänne todellakin annettavaa ketjuun. )

Mitä seuraa sääntöjen noudattamatta jättämisestä? Uhkasakkoko? Saako muuten sakko maksaa luonnossa?

Mitä tulee kysymykseesi, niin en nykyään seuraa urheilua ollenkaan. Olen pahvi tässä asiassa. Vastaan yhden sormen tuntumalla. Huippuvalmentaja on mielestäni Tatjana Tarasova kaunoluistelussa.

Tuleeko sinun mieleesi ketään huippuurheilijoista, joista on tullut huippuvalmentaja?

Ja nyt pyydän arviosi. Oliko viestissäni mitään TODELLA ANNETTAVAA tähän ketjuun?

Sananjalka
21-01-2006, 21:27
Uskaltaako tänne enää kirjoittaa? Pykälä 4 on kovaa tekstiä
(4 § Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen. Miettikää hetki ennen kuin painatte ”lähetä”-nappulaa: onko viestissänne todellakin annettavaa ketjuun. )

Mitä seuraa sääntöjen noudattamatta jättämisestä? Uhkasakkoko? Saako muuten sakko maksaa luonnossa?

Mitä tulee kysymykseesi, niin en nykyään seuraa urheilua ollenkaan. Olen pahvi tässä asiassa. Vastaan yhden sormen tuntumalla. Huippuvalmentaja on mielestäni Tatjana Tarasova kaunoluistelussa.

Tuleeko sinun mieleesi ketään huippuurheilijoista, joista on tullut huippuvalmentaja?

Ja nyt pyydän arviosi. Oliko viestissäni mitään TODELLA ANNETTAVAA tähän ketjuun?

Voi! Kannattaako nyt kiusata Ralphia! Hän on oikein hyvä moderaattori. Säännöt ovat hyvin selviät. Kaikki me tarviemme niitä.

Sinä kirjoitat ihan miehen tavalla. Kaikki (miehetkin) ymmärtää, ettei ANTAMINEN ole sitä yhtä... Vai olenko minä liian vanha näihin juttuihin. No sinä По-душка olet silti oikein kiva.

По-душка
22-01-2006, 00:18
Sinä kirjoitat ihan miehen tavalla.
Onko tämä kehu vai haukku?

Eki_fin
22-01-2006, 09:15
Uskaltaako tänne enää kirjoittaa? Pykälä 4 on kovaa tekstiä
(4 § Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen. Miettikää hetki ennen kuin painatte ”lähetä”-nappulaa: onko viestissänne todellakin annettavaa ketjuun. )

Mitä seuraa sääntöjen noudattamatta jättämisestä? Uhkasakkoko? Saako muuten sakko maksaa luonnossa?

Mitä tulee kysymykseesi, niin en nykyään seuraa urheilua ollenkaan. Olen pahvi tässä asiassa. Vastaan yhden sormen tuntumalla. Huippuvalmentaja on mielestäni Tatjana Tarasova kaunoluistelussa.

Tuleeko sinun mieleesi ketään huippuurheilijoista, joista on tullut huippuvalmentaja?

Ja nyt pyydän arviosi. Oliko viestissäni mitään TODELLA ANNETTAVAA tähän ketjuun?

По-душка kysyy leikillisesti "voiko sakon maksaa luonnossa." Jatketaan ajatusleikkiä.

Kuvitellaan, että Ralphie määrää По-душка:lle 10 euroa (350 ruplaa) sakkoa hassusta viestistä. Neuvokas По-душка keksii heti monta tapaa maksaa sakko. Tässä muutama

- "luonnon antimet" - vaikka 10 litraa puolukoita
- "luonnolliset palvelut" - esimerkiksi siivous, pyykinpesu, ruuanlaitto
- "luonnollinen taide" - esimerkiksi laulu, soitto, tanssi
- "luonnollinen hoito" - esimerkiksi hieronta

Tietysti sen 10 euroa voi maksaa konkreettisesti luonnossa eli esimerkiksi metsässä. Mutta se ei säästä rahaa.

Keksitkö lisää?

D_F
22-01-2006, 17:24
en jaksa lukea kaikkea, mut hei vaan kaikille, kuis hurisee?

По-душка
22-01-2006, 19:04
en jaksa lukea kaikkea, mut hei vaan kaikille, kuis hurisee?
Hei alokas!

Meillähän ei ole mitään hätää. Toista on varmaan siellä armeijassa. Onko mukava olla koko ajan muiden käskettävänä?

AlinaR
22-01-2006, 19:13
Hei, D_F. :)
En ajatellut että olet armejassa, vaikka aavistin että vaihdoit maisemia. Kuinkas maisemat vaikuttaa?

По-душка
22-01-2006, 19:14
По-душка kysyy leikillisesti "voiko sakon maksaa luonnossa." Jatketaan ajatusleikkiä.

Kuvitellaan, että Ralphie määrää По-душка:lle 10 euroa (350 ruplaa) sakkoa hassusta viestistä. Neuvokas По-душка keksii heti monta tapaa maksaa sakko. Tässä muutama

- "luonnon antimet" - vaikka 10 litraa puolukoita
- "luonnolliset palvelut" - esimerkiksi siivous, pyykinpesu, ruuanlaitto
- "luonnollinen taide" - esimerkiksi laulu, soitto, tanssi
- "luonnollinen hoito" - esimerkiksi hieronta

Tietysti sen 10 euroa voi maksaa konkreettisesti luonnossa eli esimerkiksi metsässä. Mutta se ei säästä rahaa.

Keksitkö lisää?

Kyllä keksin, mutten kerro tässä. On nimittäin vaara saada lisäsakkoja. Mitä tulee laulamiseeni, luulen, että Ralphie maksaa minulle heti 50 euroa vaan saadakseen suuni kiinni. Kukaan ei kestää laulamistani minuuttia pitempää. Mutta hieronnassa olen hyvä, hieron kotiväkeäni päivittäin.

По-душка
22-01-2006, 19:19
Hei, D_F. :)
En ajatellut että olet armejassa, vaikka aavistin että vaihdoit maisemia. Kuinkas maisemat vaikuttaa?

Загляни сюда.

не стоит тут афишировать ;)

AlinaR
22-01-2006, 20:14
Загляни сюда.

Uhhh, täytynee sanoa että sen lukemiseen pitää varata aika. Mutta hyvä tietää, tänks vinkistä ;)

Ralphie
22-01-2006, 23:58
Uskaltaako tänne enää kirjoittaa? Pykälä 4 on kovaa tekstiä

Tässä ketjussa nelospykälän kumoa pykälä numero 2:

2 § Vapaaseen keskusteluun/chatti-ketjuun voi kirjoittaa sellaisista aiheista, jotka eivät kuulu millekään alueelle. :)

Tottakai sä uskallat, beibi! Mäkin uskalsin hypätä 30 metristä, ja mitä, vieläkin elossa ollaan.. :D

Mitä seuraa sääntöjen noudattamatta jättämisestä? Uhkasakkoko? Saako muuten sakko maksaa luonnossa?

Saa maksaa luonnossa ja se on myös ainoa tapa. Sääntöjen rikkomisesta tulee virtuaali-spanky! Spanky = hellä virtuaali-läpsy pyllylle :p

Tuleeko sinun mieleesi ketään huippuurheilijoista, joista on tullut huippuvalmentaja?

Hmmm... Aika paha. Ei nyt tuu mieleen.

Ja nyt pyydän arviosi. Oliko viestissäni mitään TODELLA ANNETTAVAA tähän ketjuun?

Ehdottomasti oli!

Voi! Kannattaako nyt kiusata Ralphia! Hän on oikein hyvä moderaattori.

Kiitos. Mut mä myös pidän ajatuksesta: Rules are made to be broken.. :D

en jaksa lukea kaikkea, mut hei vaan kaikille, kuis hurisee?

Moi!!!!!! :) Kerro armeijajuttuja, pliis! Mun mielestä armeija on hyvä elämänkoulu.

Hyvin hurisee, kun ei ole enää aamuja...... :agadou02: *En vittuile, tämä on hauskaa*

Jaaha... Ralphie on tulossa Stadiin.

Juu, oli ihan kiva reissu. Kävin Matkamessuilla, siellä oli kaikkea kivaa. Valitettavasti en voittanut Blue1:n lentoja, vaikka se olisi ollut aika helppoa. Voitin kaikkea muuta Blue1-krääsää. Näin pitkästä aikaa mun ihkun kaverin. Lauantaina kävin Onnelassa, siellä oli oikein kuuma tunnelma, paljon tyttöjä... :D Tampereen Onnela on vähän erilainen kuin Hesan. Hesassa alempi ikäraja, eikä Hesan Onnela maksa 10€ sisälle. Onnellisena palasin tänään Tampereelle.. :)

D_F
23-01-2006, 15:52
Hei alokas!

Meillähän ei ole mitään hätää. Toista on varmaan siellä armeijassa. Onko mukava olla koko ajan muiden käskettävänä?
ei meitsilläkään oo mitään hätää. miksi kysyt tommosia kun ittekin tiedät vastauksen ihan hyvin?

Hei, D_F. :)
En ajatellut että olet armejassa, vaikka aavistin että vaihdoit maisemia. Kuinkas maisemat vaikuttaa?
ei siinä mittään kummempaa.


Moi!!!!!! :) Kerro armeijajuttuja, pliis! Mun mielestä armeija on hyvä elämänkoulu.

Hyvin hurisee, kun ei ole enää aamuja...... :agadou02: *En vittuile, tämä on hauskaa*

joskus toiste

Ralphie
23-01-2006, 19:03
joskus toiste

Sano tarkempi ajankohta. Paljon on TJ?

Mikä se on? Kaljahana?

Sellainen jääkaappi tölkeille tai pulloille. Alhaalla näet kuvan :)

D_F
23-01-2006, 19:39
Ralphi, olien tosi pahoillani, painin väärä nappulaa.

Ralphie
23-01-2006, 20:17
Ralphie, olien tosi pahoillani, painin väärä nappulaa.

Saat tämän kerran anteeksi ;)

maxa
24-01-2006, 00:48
Sellainen jääkaappi tölkeille tai pulloille. Alhaalla näet kuvan :)

No, näyttää kyllä tyypilliseltä turhakkeelta. Se tuntuu kyllä mukavalta lahjalta ensin mutta sitten varmaan voi jäädä käyttämättä. Ja jos kysymyksessä on muotiturhake, niitä saa sitten kirppiksiltä halvalla muutaman kuukauden päästä.

Ralphie
24-01-2006, 01:10
No, näyttää kyllä tyypilliseltä turhakkeelta. Se tuntuu kyllä mukavalta lahjalta ensin mutta sitten varmaan voi jäädä käyttämättä. Ja jos kysymyksessä on muotiturhake, niitä saa sitten kirppiksiltä halvalla muutaman kuukauden päästä.

Todella turha kapine.. :) (Luki myös mun edellisessä viestissä ennen kuin D_F "muokkasi" sitä ). Ihan hienolta se näyttää, mutta ei sille ole käyttöä. Pidän myös todella paljon mun egyptiläisestä vesipiipusta - se on kanssa aika turha, mutta hieno.

Ei ole muotiturhake. Mä en pahemmin seuraa muotia enkä yritä mitenkään hullun lailla pysyä mukana. Arvostan todella korkealle kaksi ruotsalaista brändiä: Ikea ja H&M. Halpaa ja hienoa designea. "Henkka ja Maukka" löytyy myös 5th avenuella. Miten on Australian laita?

maxa
24-01-2006, 03:18
"Henkka ja Maukka" löytyy myös 5th avenuella. Miten on Australian laita?

Ei löydy meiltä H&M:ää. Sen sijaan Ikea löytyy ainakin kolmesta kaupungista, meiltä ei ihan nurkan takaa sillä matkaa lähimpään Ikeaan on 1800 kilometriä. Tosin voisi ostella kyllä netin kautta ja saada tavarat rautatierahtina. Eipä kuitenkaan kiinnosta. Mieluummin ostellaan kirppiksiltä. Ihmisten pitämät autotalli- ja pihakirppikset ovat kaikista mukavin paikka ostella turhakkeita :D

Ikea on myös lähin paikka löytää joitain "suomalaisia" tuotteita, mm. turkinpippurisalmiakkia.

Ralphie
24-01-2006, 20:01
Joo, niin olenkin vanhempi mies, mutta kun huumori on munkin makuun niin ei se ikää katso. Enkä ole sitä paitsi kymmentäkään vuotta sen tekijöitä vanhempi. Susta on siis outoa, että ihminen voi samaan aikaa pitää sekä sauvakävelystä että South Parkista ?
:D

Juu, ei kovin perinteinen yhdistelmä.. :D

Olet oikeassa, ei iällä ole väliä. Minusta on todella kivaa, että sä "diggaat" South Parkista :) Ootko nähnyt Trey Parkerin Team America: World Policea?

Ikea on myös lähin paikka löytää joitain "suomalaisia" tuotteita, mm. turkinpippurisalmiakkia.

Mä en tykkää Tyrkisk Peberistä :) Mitä suomalaisia tuotteita/ruokia sä eniten kaipaat?

maxa
25-01-2006, 01:05
Juu, ei kovin perinteinen yhdistelmä.. :D
Olet oikeassa, ei iällä ole väliä.

Minusta on oikeastaan mukava olla epätyypillinen samoin kuin epämuodikas, toimia vastoin stereotypioita, tehdä niin kuin itse haluaa jos siitä ei tule vahinkoa muille tietenkin.


Ootko nähnyt Trey Parkerin Team America: World Policea?


En ole nähnyt kavereiden muita tuotoksia. Aion säästää niitä siihen päivään kun South Park alkaa maistumaan puulta. Vielä ei ole niin tapthunut vaikka olen seurannut sitä kohta 6 vuotta.


Mä en tykkää Tyrkisk Peberistä :) Mitä suomalaisia tuotteita/ruokia sä eniten kaipaat?

En kaipaa niitä nyt niin hirveästi, vaikka syönkin vain kasvisruokaa, pidän silti monista ruuista: kiinalaisesta, intialaisesta, thai-ruuasta j Minun makuuni paras kokki olen minä itse, joten teen ruokani useimmiten itse yhdistelemällä ja keksimällä itse.

Joskus kaipaisi Oululaisen jälkiuunileipää kuten jo olen sanonut. Samoin metsäsieniä ja mustikoita joskus, mutta niitä pitäisi päästä metsään itse poimimaan. Mutta kun ei pääse niin ei sitten. Ei se ole mikään ongelma kuitenkaan. Niin paljon on muita hyviä ruokia tilalla kuten kaikki trooppiset hedelmät, joita saa tuoreena suoraan puusta.

По-душка
25-01-2006, 13:10
Kysymys Sanajalalle:

Miksi pidät saniaisista? Podetko pteridomaniaa? (saniaisiin kohdistuva voimakas halukkuus)

По-душка
25-01-2006, 13:14
Kysymys venäjää opiskeleville tai venäjää osaaville:

Missä venäjänkielisessä sanassa on 7 o-kirjainta? Entäs missä sanassa on 3 щ-kirjainta?

maxa
25-01-2006, 13:39
Kysymys venäjää opiskeleville tai venäjää osaaville:

Missä venäjänkielisessä sanassa on 7 o-kirjainta? Entäs missä sanassa on 3 щ-kirjainta?

Ensimmäisen kysymyksen kohdalla nostan käteni pystyyn puolustuskyvyttömyyteni merkiksi.
Toisen kohdalla, hmmm. kolme annosta kaalikeittoa Щи-Щи-Щи

:D

По-душка
25-01-2006, 14:05
Ensimmäisen kysymyksen kohdalla nostan käteni pystyyn puolustuskyvyttömyyteni merkiksi.
Toisen kohdalla, hmmm. kolme annosta kaalikeittoa Щи-Щи-Щи

:D
Hyvä Maxa! Olit aika nopea. Vastauksesi ensimmäiseen kysymykseen on oikea.
Tässä on vinkki toiseen kysymykseen. Se liittyy puolustamiseen.

Arvaa, mitä vatsallesi tapahtuu kolmen kaalikeittoannoksen jälkeen?

Olka
25-01-2006, 14:13
[QUOTE=По-душка]Hyvä Maxa! Olit aika nopea. Vastauksesi ensimmäiseen kysymykseen on oikea.
Tässä on vinkki toiseen kysymykseen. Se liittyy puolustamiseen.

Arvaa, mitä vatsallesi tapahtuu kolmen kaalikeittoannoksen jälkeen?[/QUOTE

заЩиЩаюЩий Щенка от Щуки!

Kelpaako? :-) Nyt kerropas mulle venäjänkielinen sana missä on peräkkään kolme "E" kirjainta?

По-душка
25-01-2006, 14:28
[QUOTE=По-душка]Hyvä Maxa! Olit aika nopea. Vastauksesi ensimmäiseen kysymykseen on oikea.
Tässä on vinkki toiseen kysymykseen. Se liittyy puolustamiseen.

Arvaa, mitä vatsallesi tapahtuu kolmen kaalikeittoannoksen jälkeen?[/QUOTE

заЩиЩаюЩий Щенка от Щуки!

Kelpaako? :-) Nyt kerropas mulle venäjänkielinen sana missä on peräkkään kolme "E" kirjainta?
Kelpaa.
ЗМЕЕЕД. ДЛИННОШЕЕЕ. Kiitos Яndex!

Olka
25-01-2006, 14:34
Kelpaa.
ЗМЕЕЕД. ДЛИННОШЕЕЕ. Kiitos Яndex!

Näin ei ole rehellistä :( Minä keksin vastaus sinun tehtävälle itse. Mutta Yandexin vastaus on aivan oikein silti.

По-душка
25-01-2006, 14:56
Näin ei ole rehellistä :( Minä keksin vastaus sinun tehtävälle itse. Mutta Yandexin vastaus on aivan oikein silti.
Minä en olisi ikinä itse arvannut tätä sanaa. Ovat niin harvinaisia. Olen ylipäätään heikko sanojen arvoitustehtävissä, mutta pidän paljon sanaleikistä

D_F
25-01-2006, 18:48
morjentes, oon IVlla. käyn saunomassa, syön jotain hyvää ja lähren takaisin.

Ralphie
25-01-2006, 19:23
Missä venäjänkielisessä sanassa on 7 o-kirjainta? Entäs missä sanassa on 3 щ-kirjainta?

Ensimmäiseen en osaa vastata. Toiseen voisin keksiä jotain........... (miettii hetken).

Щекощющий, eli superlatiivi sanasta щекотный (=kutiava).. :thumbup:

ЗМЕЕЕД. ДЛИННОШЕЕЕ.

:lamo: Mitä noi meinaa?

morjentes, oon IVlla. käyn saunomassa, syön jotain hyvää ja lähren takaisin.

Naiset eivät tiedä mikä on IV. IV = iltavapaa. Lähden takaisin? Palveletko asuinpaikkakunnallasi? Vähän siistiä. Minä kun suoritin asepalveluksen Lapissa, ihan omasta tahdosta. Hienoihin etuihin kuului mm. armeijan maksamat lennot Etelä-Suomeen.

Ootko saanut vielä yhtään "kölliä"? Naisille tiedoksi: Kölli=kuntoisuusloma=KL. Saa vapaapäiviä, jos tekee jotain merkittävää tai on muuten vaan "noheva sotilas". Vihasin tuota sanaa, enkä koskaan ollut tarpeeksi noheva. :mol:

D_F
25-01-2006, 19:45
Naiset eivät tiedä mikä on IV. IV = iltavapaa. Lähden takaisin? Palveletko asuinpaikkakunnallasi? Vähän siistiä. Minä kun suoritin asepalveluksen Lapissa, ihan omasta tahdosta. Hienoihin etuihin kuului mm. armeijan maksamat lennot Etelä-Suomeen.:

juu, 8 km pihasta pihaan ;) tuskin saan mitään etuja.


Ootko saanut vielä yhtään "kölliä"? Naisille tiedoksi: Kölli=kuntoisuusloma=KL. Saa vapaapäiviä, jos tekee jotain merkittävää tai on muuten vaan "noheva sotilas". Vihasin tuota sanaa, enkä koskaan ollut tarpeeksi noheva. :mol:

en oo vielä kerinnyt. ei ollut tilaisuutta vielä. ;) munkikahvit toisin sain ;)

По-душка
25-01-2006, 21:48
Ensimmäiseen en osaa vastata.

Toiseen voisin keksiä jotain........... (miettii hetken).

Щекощющий, eli superlatiivi sanasta щекотный (=kutiava)


Maxa vastasi jo ensimmäiseen kysymykseen. Se on обороноспособность.

Щекощющий ei ole superlatiivi vaan partisiippi ja sen oikea muoto on щекочущий.
Hyvä yritys kuitenkin.

По-душка
25-01-2006, 21:52
:lamo: Mitä noi meinaa?


ЗМЕЕЕД = тот, кто питается змеями

ДЛИННОШЕЕЕ = тот, у кого шея длиннее (не уверена)

Ralphie
25-01-2006, 22:15
Щекощющий ei ole superlatiivi vaan partisiippi ja sen oikea muoto on щекочущий. Hyvä yritys kuitenkin.

Kiitos, yritin parhaani. Yritän aina miellyttää sua mahdollisuuksieni mukaan :D

Щекотный -> Щекотнее -> Щекочущий?

ЗМЕЕЕД = тот, кто питается змеями
ДЛИННОШЕЕЕ = тот, у кого шея длиннее (не уверена)

Huh. Sanahirviöt.

maxa
26-01-2006, 00:47
Maxa vastasi jo ensimmäiseen kysymykseen. Se on обороноспособность.

Hassua, että vastasin oikein, vaikka tarjosinkin vastaukseksi tuon vastakohtaa eli puolustuskyvyttömyyttä, eikös se olisi оборононеспособность?

Enkä minäkään tuota vastausta itse löytänyt, vaan muistin jostain joskus lukeneeni/kuulleeni.



Щекощющий ei ole superlatiivi vaan partisiippi ja sen oikea muoto on щекочущий.
Hyvä yritys kuitenkin.

Sanokaas te suomen kieltä vähän vähemmän tuntevat, että mikä on kutiavan superlatiivi monikossa.

Minäkin pidän sanaleikeistä. Siihen liittyen yksi juttu, jota kaipaan Suomesta on Uutisvuoto-ohjelma ja muut verbaalisesti mielenkiintoiset tv- ja radio-ohjelmat. Enkä nyt puhu mistään Idolseista tai Big Brothereista.

Tuohon sanoilla leikkimiseen littyen muistan hauskan kielikömmähdykseni vuosien takaa. Olin jälleen Pietarissa perheessä, jossa kaikki lapset olivat tyttöjä, silloin teini-ikäisiä. Keskusteltiin teepöydässä kaikenlaista venäjäksi. Vaikka huonosti kieltä osasinkin, satuin sanomaan jotain mitä muut pitivät hauskana ja nokkelana. He sitten kysyivät, olinko itse keksinyt sen. Kerroin, että kyllä varmaan ja lisäsin, että koska kielet kiinnostavat minua, nautin myös niillä leikkimisestä. Sanoin jotenkin "мне нравится играть языками". No, siitäkös tytöt alkoivat nauraa ja kiusata minua asialla. Sen johdosta oli hauskaa monta kertaa vielä vuosienkin päästä.

En sanonut "играть словами", koska nimenomaan tarkoitin leluina kaikkia kieliä, joita vähän osaan tai opiskelen. No, se omalla äidinkielellään leikkiminen (tai sen sanoilla) on tietysti helppoa, mutta vieraan kielen kohdalla vaatii jo taitoa, kokemusta ja lahjakkuutta.

maxa
26-01-2006, 01:27
Arvaa, mitä vatsallesi tapahtuu kolmen kaalikeittoannoksen jälkeen?

Riippuu kyllä keitosta ja annoksen koosta! Ainakin se kovin pullottaisi. Minun vatasani onneksi kestää kaalia varsin hyvin. Ja kaali onkin yksi suosikkiruuistani. Kaalikeittoakin teen aika usein. Minun kohdallani lienee sanomattakin selvää, että sitä EI ole tehty perinteisen suomalaisen eikä venäläisen reseptin mukaan, vaan se on aika tulista ja se maistuu intialaiselta.

maxa
26-01-2006, 02:11
ЗМЕЕЕД = тот, кто питается змеями

Jaa, mitähän tuo olisi suomeksi yhdellä sanalla?
Jos vegetariaani syö kasveja niin vastaavasti käärmeitä syö olisi serpentariaani (käärme on latinaksi serpens, monikko serpentes). Yhden tuollaisen henkilön olen tavannut. Hän oli alun perin egnlantilainen, joka kääntyi buddhalaiseksi ja muutti luostariin Thaimaaseen. Hän oli ollut kasvissyöjä jo monta vuotta ja järkyttyi siitä kun munkkien ruokalistalla oli lihaa päivittäin: nimittäin sammakoita ja käärmeitä.

Nefertiti
26-01-2006, 08:51
onko pizzassa jotain vika? :)

По-душка
29-01-2006, 22:42
Sanokaas te suomen kieltä vähän vähemmän tuntevat, että mikä on kutiavan superlatiivi monikossa.

olisiko kutiavimmat?

maxa
30-01-2006, 01:14
olisiko kutiavimmat?

On, joskin sinua По-душка, ei lasketa kategoriaan "suomen kieltä vähemmän tuntevat" :D

Entä mikä muoto on kutiavammiksikaanko ?
Miten menisi vastaava superlatiivi? entä yksikkö?

Ralphie
30-01-2006, 01:22
Tuohon sanoilla leikkimiseen littyen muistan hauskan kielikömmähdykseni vuosien takaa.

Kielikömmähdykset ovat hauskoja. Hyvin tuttuja minulle tässä vuosien varrella. Muistan erääna juhannuksena olin viettämässä iltaa Fäbodassa (http://www.trendfaboda.fi/faboda.html) ja puhuin tytölle ruotsia:

- "Okej, vi ska träffas ( då och då ). Vi ska göra det."
- "No men... jag känner dej inte ännu så bra.. Jag kan inte ha sex med dej.." :)

Muistan kuinka repesin tuohon vastaukseen.. :D (En kuitenkaan paljasta miten se kaunis ilta päättyi) ;)

maxa
30-01-2006, 01:36
onko pizzassa jotain vika? :)

Ok, esitetäänpä tästäkin kysymys. Jotta pysyttäisiin samassa huumorin kategoriassa myös kebabien kohdalla, mikä sana pitäisi lisätä sanan "kebabit" eteen? Täytyy olla eri sana kuin ilmoituksessa on jo.

Ralphie
30-01-2006, 12:39
Viimeiset kaksi päivää ovat olleet ehkä tämän talven kivempiä. Aurinkoa, suhteellisen lämmin. Talven pitäisi aina olla tälläinen.

Kaipaatko talvea, maxa?

Otin eilen nää kuvat.

~Aurora~
30-01-2006, 13:48
Ensimmäinen valokuva ei tuo talvitunnelmaa. :) Mistä sä otit sen ?

Ralphie
31-01-2006, 00:18
Ensimmäinen valokuva ei tuo talvitunnelmaa. :) Mistä sä otit sen ?

Tampere on vanha teollisuuskaupunki.. :D Kuva on otettu Naistenlahden (kiva nimi) voimalaitoksen savupiipuista, Rauhaniemi, Tampere.

maxa
31-01-2006, 00:47
Viimeiset kaksi päivää ovat olleet ehkä tämän talven kivempiä. Aurinkoa, suhteellisen lämmin. Talven pitäisi aina olla tälläinen.
Kaipaatko talvea, maxa?
Otin eilen nää kuvat.

Ihan kivoja ja tunnelmallisia kuvia. On tullut Tampereellakin muutama kerta käytyä.

Muistan kyllä, miten oma mielialani erityisesti Oulussa asuessani kohosi kun tammikuussa alkoi aurinko näyttäytyä ja lämmittää. En nyt erityisemmin talvea kaipaa. Kiva sitä on kuvista katsoa, ja videoilta, joita mulla on paljon Suomesta - myös tavlisesta Pietarista ja Karjalasta.

Olisi se tietysti kiva käydä välillä suomalaisessa talvessa, mutta sieltä pitäisi kyllä päästä parin tunnin päästä takaisin lämpimään. Ehkäpä joskus käyn Kamchatkalla, Japanissa tai Etelänavalla jäähdyttelemässä :D

Ralphie
07-02-2006, 23:05
Ok, esitetäänpä tästäkin kysymys. Jotta pysyttäisiin samassa huumorin kategoriassa myös kebabien kohdalla, mikä sana pitäisi lisätä sanan "kebabit" eteen? Täytyy olla eri sana kuin ilmoituksessa on jo.

En keksi mitään.. Kerro! :D

Radogost
08-02-2006, 09:34
ЗМЕЕЕД = тот, кто питается змеями

ДЛИННОШЕЕЕ = тот, у кого шея длиннее (не уверена)
Mun mielestä ДЛИННОШЕЕЕ on vain neutri sanasta pitkäkaulainen (длинношеий?)
En tiedä voiko sanoa Я длинношеее (длинноногее итд) чем ты. :)

Radogost
08-02-2006, 09:39
Kun täällä näyttää olevan aivojumppa vauhdissa niin tässäpä teille pähkäiltaäväksi.
Aikoinaan minulle kerrottiin, että venäjän kielessä on 5 sanaa, joiden pääte on "-CO". Lapsena keksin kaikki viisi, mutta tässä muutama päivä sitten keksin myös kuudennen. Tosin en muista enää kuin neljä niistä viidestä sanasta.
Eli 6 sanaa venäjäksi, jotka loppuu "-CO".hon (Ei erisnimiä, kiitos:))

Tomcat
08-02-2006, 12:35
Kun täällä näyttää olevan aivojumppa vauhdissa niin tässäpä teille pähkäiltaäväksi.
Aikoinaan minulle kerrottiin, että venäjän kielessä on 5 sanaa, joiden pääte on "-CO". Lapsena keksin kaikki viisi, mutta tässä muutama päivä sitten keksin myös kuudennen. Tosin en muista enää kuin neljä niistä viidestä sanasta.
Eli 6 sanaa venäjäksi, jotka loppuu "-CO".hon (Ei erisnimiä, kiitos:))
со
кюрасо
колесо
песо
калипсо
накосо
просо
серсо
инкассо
лассо
мясо
просто было нечего делать.....

space_monkey
08-02-2006, 13:15
Ты где нашел столько?

Tomcat
08-02-2006, 13:26
google помог :)

space_monkey
08-02-2006, 13:32
Надо их инструкцию прочитать.

Я просто подумал, вдруг ты электронным пользуешься. И поделиться не откажешься. :)

Radogost
08-02-2006, 13:40
со
кюрасо
колесо
песо
калипсо
накосо
просо
серсо
инкассо
лассо
мясо
просто было нечего делать.....
А без гугля слабо было?:)
Unohdin mainita, että pitää olla substantiivi perusmuodossa... накосо & со hylätään?
кюрасо, серсо oli mulle uusia. калипсо'a ei opettaja silloin hyväksynyt, kun en tiennyt muuta merkitystä kun mytologiasta.

Tomcat
08-02-2006, 13:54
А без гугля слабо было?:)

лень :)
Калипсо - спутник Сатурна, корабль Жака Кусто :)


space_monkey - нет у меня электронного словаря, а какие вообще бывают? какие ты знаешь? можно поискать, если вещь стоящая :)

space_monkey
08-02-2006, 16:26
Пес его знает, разные бывают.

Я все, кроме "калипсо", "накосо", и "серсо" в словаре Лебедева (http://scon155.phys.msu.ru/~swan/orthography.html) нашел. Думал, просто, вдруг у тебя дополненный.

PS. Mitenkäs tarkkaa täällä on muuten kielen kanssa? Vetääkö arvon sheriffit herneen nenään jos ei aina kirjoiteta suomeksi?

Ralphie
08-02-2006, 18:22
PS. Mitenkäs tarkkaa täällä on muuten kielen kanssa? Vetääkö arvon sheriffit herneen nenään jos ei aina kirjoiteta suomeksi?

Нее, спокойно, гороха в носу не будет :D

Käytetetään ensisijaisesti suomea, mutta saa kirjoittaa venäjäksikin, jos ei muuten osaa ilmaista itseään. En mä nyt mikään Stalin ole ;)

нет у меня электронного словаря, а какие вообще бывают? какие ты знаешь? можно поискать, если вещь стоящая :)

Muutaman kokeillut ja kahteen olen päättynyt, mutta en pidä kauheasti kummastakaan.

Yksi on Euroword 2004 Pro, jossa on aika suppea sanavarasto, mutta paljon kielivaihtoehtoja (20 kieliparia! mm. su-ve-su, en-ve-en).

Toinen on MOT:in Sanakirjasto (Kielikone Oy), jossa on parhaat näkemäni suomi-venäjä ja suomi-englanti -sanastot, mutta mun versio kaipaa "hieman" päivitystä (MOT98).. :)

Yliopisto-opiskelijoilla on mahdollisuus käyttää MOT:in laadukasta nettisanakirjaa (http://mot.kielikone.fi/finelib/netmot.shtml).

Radogost
08-02-2006, 20:42
лень :)
Калипсо - спутник Сатурна, корабль Жака Кусто :)


space_monkey - нет у меня электронного словаря, а какие вообще бывают? какие ты знаешь? можно поискать, если вещь стоящая :)
Как спутник Сатурна так и корабль Кусто имена нарицательные (ei erisnimiä kiitos):). А вообще Калипсо - так звали нимфу, у которой Одиссей застрял на несколько лет.
Но я это слово принимаю, так как танец такой есть, если верить интернету:) Итого 9 слов одобрямс.

Nefertiti
10-02-2006, 12:11
No mutta tapaaminen olis kiva juttu. Eiks Hesassa ole hyvä paikka, jossa saa borssikeittoa ja shaslikkia? Miehet voi juoda vodkaa, niin että ne tulee kipeiksi. Naiset voi juoda shamppanjaa, niin että ne tulee iloisiksi.

Mutta naistenpäivä tulee oikein pian. Sitten kukaan mies ei keksi yhtään vitsiä naisesta. Minä aloitan paaston vasta sitten kun naistenpäivä on ohi. No, Suomessa paasto vois alkaa jo ennen, mutta paasto on ihmisen hyväksi eikä kurjaksi. Sitten olen ajatellut, että voin aloittaa paaston naistenpäivän jälkeen.

mä tarkoitin, että voitaisiin tavata TAMPEREELLA :)

Sananjalka
10-02-2006, 13:30
mä tarkoitin, että voitaisiin tavata TAMPEREELLA :)


дорогоя Светлая Nefertiti

Asun Hesan lähellä. No, jos sanot että tavataan Tampereella, niin sano että millon tavataan. Kyllä voi olla että en pääse. Sitten mulla on monta pulloa vodkaa, jotka toin Venäjältä. Että voidaan antaa miehille, että ne tulee varmaan kipeiksi. Sitten mulla on monta pulloa sovetskaja-shampanjaa (сладкoe). Niin me voidaan tulla hyvin iloiseksi.

я тоже cветлая

Nefertiti
10-02-2006, 13:41
дорогоя Светлая Nefertiti

Asun Hesan lähellä. No, jos sanot että tavataan Tampereella, niin sano että millon tavataan. Kyllä voi olla että en pääse. Sitten mulla on monta pulloa vodkaa, jotka toin Venäjältä. Että voidaan antaa miehille, että ne tulee varmaan kipeiksi. Sitten mulla on monta pulloa sovetskaja-shampanjaa (сладкoe). Niin me voidaan tulla hyvin iloiseksi.

я тоже cветлая

ideana oli se, että kun te aina näette toiseene helsingissä, mutta kukaan ei halua tulla tampereen asti, joten ajattelin jos taas tehtäs, niin kuin viime vuonna, että tulisi vähän enemmän porukka ympäri suomea.. mutta ei sitten, kun tä idea ei kelva muille :)

Ralphie
10-02-2006, 13:43
Tytöt, tässä ketjussa keskustellaan tapaamisista jne. Vitsi-ketjussa puhutaan vitseistä.. Kiitän! :D

Nefertiti
10-02-2006, 13:45
Tytöt, tässä ketjussa keskustellaan tapaamisista jne. Vitsi-ketjussa puhutaan vitseistä.. Kiitän! :D


oletpas sä ankara.. :)

Ralphie
10-02-2006, 13:59
oletpas sä ankara.. :)

Enhän oo :)

Nefertiti
10-02-2006, 14:20
Enhän oo :)

en ukso.. :)

Ralphie
12-02-2006, 12:46
Äh, en jaksa enää kirjoittaa ryssittely-ketjuun.. :(

Onko teillä tietoa, mistä tulee suomalainen sanonta "oksat pois" (ветки прочь)? :)

Eilen oli niin kiva ilma, että oksat pois. Liitteenä hieman naiskauneutta viikonlopun miss Tampere kisoista ja lauantain oksista.. :D

Nefertiti
12-02-2006, 12:48
Moi, Ralphie!
Miten missikisoissa meni perjantaina? voittiko sun mielestä juuri se kaunein? :)

Ralphie
12-02-2006, 13:20
Moi, Ralphie!
Miten missikisoissa meni perjantaina? voittiko sun mielestä juuri se kaunein? :)

Moi, Nefertiti! ;)

Oli hauskaa nähdä Café Europassa.. :D Hyvin meni missikisoissa, mutta kaverini (nro 6) ei voittanut, vaikka hän oli mielestäni finaalin söpöin. Tuli toiseksi perintöprinsessaksi... Nro 9 voitti. Bikinikierros oli kiva :D

Nefertiti
12-02-2006, 17:17
Moi, Nefertiti! ;)

Oli hauskaa nähdä Café Europassa.. :D Hyvin meni missikisoissa, mutta kaverini (nro 6) ei voittanut, vaikka hän oli mielestäni finaalin söpöin. Tuli toiseksi perintöprinsessaksi... Nro 9 voitti. Bikinikierros oli kiva :D


samoin, oli kiva nähdä sut.. sä oot söpö poika :D

D_F
12-02-2006, 17:46
njaa. aika.... aika... matalaprofiiliset kisat oli. ;)

Nefertiti
12-02-2006, 17:55
njaa. aika.... aika... matalaprofiiliset kisat oli. ;)

no ei miss suomi kisatkaan olleet mitenkän huippua :)

mikkakaulio
12-02-2006, 18:10
Miss Yliopisto 2006 :)

D_F
12-02-2006, 18:16
no ei miss suomi kisatkaan olleet mitenkän huippua :)
that's an excuse? ;)

~Aurora~
12-02-2006, 19:36
Äh, en jaksa enää kirjoittaa ryssittely-ketjuun.. :( Jaaha, ainakin Zoja ilmestyi paikalle. No...valitettavasti, mulla on vain vähän aikaa osallistua keskusteluun.

Onko teillä tietoa, mistä tulee suomalainen sanonta "oksat pois" (ветки прочь)? :)

En ole kuullut siitä Suomessa. Mutta "oksat pois" tarkoittaa "руки прочь" Venäjällä. Ehkäpä. :lamo:

samoin, oli kiva nähdä sut.. sä oot söpö poika Äh, Ralphie on söpö poika. :xobmorok:

Ralphie
12-02-2006, 20:25
Miss Yliopisto 2006 :)

Juma! Tunnen voittajan ja ekan perintöprinsessan.

Liitteenä vähän parempi kuva voittajasta.

Eki_fin
12-02-2006, 22:25
Onko teillä tietoa, mistä tulee suomalainen sanonta "oksat pois" (ветки прочь)? :)

Eilen oli niin kiva ilma, että oksat pois. Liitteenä hieman naiskauneutta viikonlopun miss Tampere kisoista ja lauantain oksista.. :D

Tärkein ensin: kiitos näteistä naisenkuvista. Noita vois pussata.

Sitten muuta: Ilmaisu "oksat pois" on mielenkiintoinen. Pitääkin selvittää paremmin. Joka tapauksessa ilmaisua käytetään, kun halutaan ilmaista päättäväisyyttä.

Se on nyt oksat pois! = Nyt teette niinkuin minä käsken!

maxa
13-02-2006, 11:31
Ok, esitetäänpä tästäkin kysymys. Jotta pysyttäisiin samassa huumorin kategoriassa myös kebabien kohdalla, mikä sana pitäisi lisätä sanan "kebabit" eteen? Täytyy olla eri sana kuin ilmoituksessa on jo.


En keksi mitään.. Kerro! :D

Oli varmaan liian lapsellinen eli oikeaa * ja kakka -huumoria. Eli kun tuossa kuvassa oli lasten kielellä KAKKI PIZZAT niin vastaavasti pitää tietysi olla *SI KEBABIT. Ja vielä kun kirjoitettaisiin sanat yhdyssanoiksi ...

No, se siitä huumorista tällä kertaa.

Ralphie
13-02-2006, 17:41
Oli varmaan liian lapsellinen eli oikeaa * ja kakka -huumoria. Eli kun tuossa kuvassa oli lasten kielellä KAKKI PIZZAT niin vastaavasti pitää tietysi olla *SI KEBABIT. Ja vielä kun kirjoitettaisiin sanat yhdyssanoiksi ...

No, se siitä huumorista tällä kertaa.

Ok, nyt ymmärän.. :xbye2:

Ralphie
14-02-2006, 00:16
Hyvää Ystävänpäivää kaikille!
Всех с днём Влюблённых! :rose3:

:inlove2:
:jit:

Nefertiti
14-02-2006, 08:24
hyvää ystävänpäivä :)

AlinaR
14-02-2006, 08:57
Hyvää Ystävänpäivää!!!! Aurinkoa, lämpöä ja hyvää oloa kaikille!

space_monkey
14-02-2006, 23:04
^^ hevostalli.net? :D

PS. Ei, tässäkään viestissä ei ole mitään sisältöä.

Ralphie
14-02-2006, 23:08
^^ hevostalli.net? :D

PS. Ei, tässäkään viestissä ei ole mitään sisältöä.

Se oli hyvä lähde.

Alkuperäinen ilmoitus: http://www.russian.fi/forum/showthread.php?t=17873

Ei mielellään turhia viestejä siihen toiseen ketjuun...

По-душка
16-02-2006, 10:44
Kaikkea sitä Microsoftin koodaajat on saaneet aikaan…

Kokeilkaapas tätä ja ihmetelkää .....

Avaa Word- ohjelma.
Kirjoita tyhjälle sivulle seuraavat
=rand (200,99)
Paina enteriä ja ihmettele.
Tätä ei Microsoftikaan osaa selittää.
Todella omituista!!!!

Eikä tässä kaikki

Muistatko syyskuun 11. päivän tapahtumat vuodelta 2001? Toisen
WTC-torneihin lentäneen lentokoneen lennon koodi oli Q33 NY.
Kirjoita tuo numero Q33 NY. Maalaa teksti ja valitse tekstikoko 48 ja fontti Wingdings.
Eikö ole ihmeellistä?

Ralphie
16-02-2006, 21:12
По-душка, vanhoja juttuja :)

Ralphie
16-02-2006, 21:35
Pistetään yksi samanhenkinen nörttijuttu. Eli avaa http://www.google.fi/ kirjoita failure ja paina Kokeilen onneani -näppäintä. Katso mitä tapahtuu.... tadaam :)

maxa
18-02-2006, 13:05
Pistetään yksi samanhenkinen nörttijuttu. Eli avaa http://www.google.fi/ kirjoita failure ja paina Kokeilen onneani -näppäintä. Katso mitä tapahtuu.... tadaam :)

Mitä pitäisi tapahtua??? Minut se heitti tänään whitehouse.gov Gerge W Bushin elämäkertaan, eilen Michael Mooren sivustolle .... Saman tekee myös google.com.au


Noista По-душкаn jutuist. Mielenkiintoista, jos Microsoft ei osaa selittää Word-ohjelmaansa kirjoitettua =rand (200,99) funktion kutsua. Jokainen vähänkin tietokoneita ohjelmoinut taatusi osaa. Tuo toiminto on laitettu Wordiin kirjasinlajien testaamista varten.

Varmaan moni jo tietääkin, että tuo "Q33 NY" on pelkkä urbaani legenda. Se ei ole ollut koskaan minkään lennon tunnus, vielä vähemmän 11.9.2001 terrori-iskussa käytetty.

No, mielenkiintoista kuitenkin, miten ihmisillä on tarve mystifioida asioita ja nähdä niissä jotakin yliluonnollista.

По-душка
18-02-2006, 14:58
No, mielenkiintoista kuitenkin, miten ihmisillä on tarve mystifioida asioita ja nähdä niissä jotakin yliluonnollista.
Tämä on keino muuttaa tylsän arkielämän vähän jännittävämmäksi. Tuntematon kiehtoo ja mielikuvitus lentää.
Luulen, ettet usko yliluonnollisiin asioihin, koska olet kovan sarjan realisti.

Ralphie
18-02-2006, 18:50
D_F sekoilee.. Pitää kirjoittaa vanha viesti uudestaan.. :(

Mitä pitäisi tapahtua??? Minut se heitti tänään whitehouse.gov Gerge W Bushin elämäkertaan, eilen Michael Mooren sivustolle .... Saman tekee myös google.com.au

Oikein! :) Siinä onkin se juju. Kun laittaa Googleen hakusanaksi "failure" (=vahinko, pettymys jne) niin se ohjaa Bushin elämänkertaan. Poliittinen kannanotto.

Näitä Googlen juttuja on aika paljon. Esim. ennen kun kirjoitti "tyhmä lehmä" hakusanaksi niin Google ohjasi Tanja Karpelan kotisivuille :) Tai, jos kirjoittaa "pölyharja" niin Google.fi antaa mielenkiintoisen korjauksen :D

Näitä lisää: Google Bomb (http://en.wikipedia.org/wiki/Google_bomb)

~Aurora~
19-02-2006, 15:54
Joo, arkielämäni on lian tylsä. Ehkäpä se on vain talven masennus. :yel:

Eki_fin
19-02-2006, 16:38
Varmaan moni jo tietääkin, että tuo "Q33 NY" on pelkkä urbaani legenda. Se ei ole ollut koskaan minkään lennon tunnus, vielä vähemmän 11.9.2001 terrori-iskussa käytetty.

No, mielenkiintoista kuitenkin, miten ihmisillä on tarve mystifioida asioita ja nähdä niissä jotakin yliluonnollista.

Kyllähän ihmisellä on mystiikan kaipuuta. Se on pääasiassa positiivinen piirre.

Ne mielikuvat, jotka muodostamme ympäröivästä maailmasta, perustuvat aina osaksi kuvitteluumme. Vaikka seuraisi maailman menoa kuinka tarkaan, on aina asioita joista tietää saaneensa joko väärää tai ainakin puutteellista tietoa tai asioita, joita ei kykene käsittämään oikein.

Tiedonvälitys on osaksi viihdettä. Hyvin monille sitä paitsi pelkkä viihde riittää tiedoksi. Eikä monillekaan ole vaaraksi uskoa lennon "Q33 NY" olemassaoloon. Ehkä se on tapa käsitellä outoa ja ahdistavaa asiaa. Antaa sille eksoottinen nimi ja samalla siirtää se hieman loitommalle arkipäivästä.

Ralphie
19-02-2006, 17:04
Joo, arkielämäni on lian tylsä. Ehkäpä se on vain talven masennus. :yel:

Hei, kiva tyttö, ei saa masentua! :hali: Hmm, sun pitää jotenkin piristää arkipäiviä. Tai muuta Tampereelle! :D Täällä aina on niin hulvaton meininki :D

Mä ajattelin käydä joku päivä tähtitornilla (http://www.tampereenursa.fi/torni.shtml). Saattaa olla mielenkiintoinen kokemus.

~Aurora~
19-02-2006, 18:43
Hei, kiva tyttö, ei saa masentua! :hali: Hmm, sun pitää jotenkin piristää arkipäiviä. Tai muuta Tampereelle! :D Täällä aina on niin hulvaton meininki :D

Mä ajattelin käydä joku päivä tähtitornilla (http://www.tampereenursa.fi/torni.shtml). Saattaa olla mielenkiintoinen kokemus.

O'kei. Mä haluaisin aloittaa uuden arkipäiväni huomenna shoppailemalla. :smile: Sitten mulla on suunnitelma käydä jumpassa muuttama kertaa täälä viikolla. No... semmonen juttu, että mä oon ihan yksin talvilomalla. Miehelläni on työtä koko talviloman. Ehkäpä siksi mä olen masentunut niin kovasti, että kirjoitin omasta tunteestani tällä palstalla.

Miten vietätte talvilomaa?

Meilläkin on tähtitorni Kaivopuistossa Helsingissä Ursan tähtitorni (http://www.ursa.fi/ursa/torni/index.html) mutta näyttää siltä, että teidän tähtitorni Tampereella on isompi kuin Helsingissä. Kesällä meillä on matka Tunisiaan, jossa tuhannet tähdet syttyvät tuikkimaan taivaalla. Voi taivas, minä odotan innolla sitä.

Nefertiti
19-02-2006, 20:09
Hei, kiva tyttö, ei saa masentua! :hali: Hmm, sun pitää jotenkin piristää arkipäiviä. Tai muuta Tampereelle! :D Täällä aina on niin hulvaton meininki :D

Mä ajattelin käydä joku päivä tähtitornilla (http://www.tampereenursa.fi/torni.shtml). Saattaa olla mielenkiintoinen kokemus.


missä täällä on hulvaton meininki? jäikö multa taas jotain välin, bai oliko tää joku vitsi taas? :)

Eki_fin
19-02-2006, 22:08
O'kei. Mä haluaisin aloittaa uuden arkipäiväni huomenna shoppailemalla. :smile: Sitten mulla on suunnitelma käydä jumpassa muuttama kertaa täälä viikolla. No... semmonen juttu, että mä oon ihan yksin talvilomalla. Miehelläni on työtä koko talviloman. Ehkäpä siksi mä olen masentunut niin kovasti, että kirjoitin omasta tunteestani tällä palstalla.

Miten vietätte talvilomaa?

Meilläkin on tähtitorni Kaivopuistossa Helsingissä Ursan tähtitorni (http://www.ursa.fi/ursa/torni/index.html) mutta näyttää siltä, että teidän tähtitorni Tampereella on isompi kuin Helsingissä. Kesällä meillä on matka Tunisiaan, jossa tuhannet tähdet syttyvät tuikkimaan taivaalla. Voi taivas, minä odotan innolla sitä.

Hei!

Tässä on linkki taivaalle (http://org.utu.fi/yhd/ursa/astro.cgi). Se on Turun Ursan sivulta. Turussa on kyllä aika pieni torni.

Ralphie
20-02-2006, 00:38
O'kei. Mä haluaisin aloittaa uuden arkipäiväni huomenna shoppailemalla. :smile:

Naiset.. :D Veikkaanpa, että shoppailu saa sut taas hymyilemään! ;)

Ehkäpä siksi mä olen masentunut niin kovasti, että kirjoitin omasta tunteestani tällä palstalla.

Ei kannata masentua! Hän palaa kohta... :hali:

Miten vietätte talvilomaa?

Mulla ei oo talvilomaa... Jos olisi, niin lähtisin hetkeksi jonnekin lämpimään.. Jopa Kanarian saaret kelpaisivat.

Kesällä meillä on matka Tunisiaan, jossa tuhannet tähdet syttyvät tuikkimaan taivaalla. Voi taivas, minä odotan innolla sitä.

Wau.. Tunisia saattaa hyvinkin olla ikimuistoinen kokemus. Minä olen sen verran romanttinen sielu, että arvostan todella korkealle lämpimiä iltoja upean tähtitaivaan alla... *huokaus*

missä täällä on hulvaton meininki? jäikö multa taas jotain välin, bai oliko tää joku vitsi taas? :)

Heh.. Eiks täällä muka ole? :D Sulta jäi taas meidän bileet väliin.. :D

Nefertiti
20-02-2006, 08:20
Ralphie, sun täytyy joskus ottaa mut mukaan että minäkin näkisin teidän bileet :)

Ralphie
20-02-2006, 20:10
Ralphie, sun täytyy joskus ottaa mut mukaan että minäkin näkisin teidän bileet :)

Как только так сразу :)

Mä tykkään aika paljon tuosta Britney-kuvasta. Työpöydällä on! ;)

maxa
22-02-2006, 03:45
Minullakaan ei ole talvi- eikä kesälomaa. Vaimolla on, ja hän on lomalla ja minä olen ollut kesäleskenä kohta 4 viikkoa. Ensimmäistä kertaa Australiassa ollessa minulla on oikeus palkalliseen lomaan maaliskuun lopussa. Sitä on "vain" 4 viikkoa. En vielä tiedä, miten sen käyttäisin, milloin ja minkä kokoisissa pätkissä. Matkustella ei ainakaan tarvitse, koska lämmintä riittää kotonakin ja tähtitaivas on täälläkin etelänristin alla huikaisevan ihana. Siitä nautin yleensä aamulenkin alussa kun on vielä pimeä. Toivon, että saadaan vihdoinkin ostettua talo niin, että pääsen käyttämään lomani sen remontoimiseen ja puutarhan hoitamiseen.

maxa
22-02-2006, 04:01
D_F sekoilee.. Pitää kirjoittaa vanha viesti uudestaan.. :(

Oikein! :) Siinä onkin se juju. Kun laittaa Googleen hakusanaksi "failure" (=vahinko, pettymys jne) niin se ohjaa Bushin elämänkertaan. Poliittinen kannanotto.

Näitä Googlen juttuja on aika paljon. Esim. ennen kun kirjoitti "tyhmä lehmä" hakusanaksi niin Google ohjasi Tanja Karpelan kotisivuille :) Tai, jos kirjoittaa "pölyharja" niin Google.fi antaa mielenkiintoisen korjauksen :D

Näitä lisää: Google Bomb (http://en.wikipedia.org/wiki/Google_bomb)

Varsin mielenkiintoinen juttu tämä moderni sovellus vanhasta totuudesta "tieto on valtaa".
Pelottavaa siinä vaiheessa kun hakurobottien tietoa aletaan liikaa manipuloimaan ja sensuroimaan. Sitäkin google jo tekee, ainakin Kiinassa.

Mitähän toveri Lenin sanoisi kun vallankumous ei enää olekaan palatsien valtaamista vaan hakurobotteja ohjaavan koodin hakkerointia ? :D

maxa
22-02-2006, 04:20
Tämä on keino muuttaa tylsän arkielämän vähän jännittävämmäksi. Tuntematon kiehtoo ja mielikuvitus lentää.

Luulen, ettet usko yliluonnollisiin asioihin, koska olet kovan sarjan realisti.


No, aika vähän uskon, mutta joihinkin kylläkin. Tosin tuossa New Yorkin tapauksessa en usko, että takana oli mitään mystisiä voimia vaan pelkkää julmaa ja raakaa
"maailmanpolitiikkaa" eli taistelua vallasta.

Kyllähän ihmisellä on mystiikan kaipuuta. Se on pääasiassa positiivinen piirre.

Se voi olla myös positiivinen piirre, mutta myös elämää häiritsevä. Jos asioiden takana nähdään yliluonnollisia, ihmistä suurempia voimia, motivaatio niiden muuttamiseen voi laskea.


Ne mielikuvat, jotka muodostamme ympäröivästä maailmasta, perustuvat aina osaksi kuvitteluumme. Vaikka seuraisi maailman menoa kuinka tarkaan, on aina asioita joista tietää saaneensa joko väärää tai ainakin puutteellista tietoa tai asioita, joita ei kykene käsittämään oikein.

Tiedonvälitys on osaksi viihdettä. Hyvin monille sitä paitsi pelkkä viihde riittää tiedoksi. Eikä monillekaan ole vaaraksi uskoa lennon "Q33 NY" olemassaoloon. Ehkä se on tapa käsitellä outoa ja ahdistavaa asiaa. Antaa sille eksoottinen nimi ja samalla siirtää se hieman loitommalle arkipäivästä.

Ongelmat tulevat siinä vaiheessa kun uskonto ja politiikka astuvat kuvaan eli tulee johtajia, jotka käyttävät hyväkseen ihmisten hyväuskoisuutta ja mystiikan kaipuuta.
Minä en kyllä näe tuossa "Q33 NY" -jutussa paljoa positiivista. Se vain tekee asiasta niin usvaisen ja mystisen, että siihen on vaikea tarttua millään tavalla. Minusta rationaalisuus olisi tuossa asiassa paras lähestymistapa.

Brat-Kvadrat
22-02-2006, 05:00
Onko se "parannetaan maailmaa" palstan korvake nykyään?
Muuten ihan sama.
Miten on suomeksi "мочегонное средство" (таблетки/микстуры, короче) pitää jossa vaiheessa hakea apteekista. ;)

Ralphie
22-02-2006, 09:11
Miten on suomeksi "мочегонное средство" (таблетки/микстуры, короче) pitää jossa vaiheessa hakea apteekista. ;)

Vaikea sanoa. Englanniksi se on uretic medicine. Katso näitä sivuja:

- http://www.miesklinikka.com/virtsaamishairiot/
- http://www.clinivet.fi/index.php?mid=118

мочегонное
мед. emictory (средство); urinative

U*ret"ic

<1>a. [L. ureticus, Gr. &?;. See Urine.] (Med.) <2>Of or pertaining to the urine; diuretic; urinary; as, uretic medicine.

~Aurora~
22-02-2006, 17:54
Mä tykkään aika paljon tuosta Britney-kuvasta. Työpöydällä on! ;) Ralphie.... mä en voi uskoa, että sä tykkäät Britneysta tai tästä kuvasta. Miksi ?
Hän on blondi. ;)
Siitä nautin yleensä aamulenkin alussa kun on vielä pimeä. Toivon, että saadaan vihdoinkin ostettua talo niin, että pääsen käyttämään lomani sen remontoimiseen ja puutarhan hoitamiseen. Kuulostaa hyvältä. Minä en koskaan ollut teidän taivaanne alla.
Onko se "parannetaan maailmaa" palstan korvake nykyään?
Muuten ihan sama.
Miten on suomeksi "мочегонное средство" (таблетки/микстуры, короче) pitää jossa vaiheessa hakea apteekista. ;)
Jaaha! Sä haluaisit laihduttaa tällä tavalla ? Mä kuulin, että urheilijat tekevät sen.

Tomcat
22-02-2006, 18:43
Miten on suomeksi "мочегонное средство" (таблетки/микстуры, короче) pitää jossa vaiheessa hakea apteekista. ;)
virtsaneritystä lisäävät aineet

Eki_fin
22-02-2006, 23:05
Se voi olla myös positiivinen piirre, mutta myös elämää häiritsevä. Jos asioiden takana nähdään yliluonnollisia, ihmistä suurempia voimia, motivaatio niiden muuttamiseen voi laskea.

Ongelmat tulevat siinä vaiheessa kun uskonto ja politiikka astuvat kuvaan eli tulee johtajia, jotka käyttävät hyväkseen ihmisten hyväuskoisuutta ja mystiikan kaipuuta..

Pohdit asioita kivasti. Näistä pitää oikein vaihtaa mielipiteitä. Ihan nyt en kuitenkaan ehdi pohtia tätä tarpeeksi. Olen nimittäin saamaisillani yhden kirjoituksen valmiiksi. Mutta viimeisten pikkutietojen metsästys ja kaikkien viidensadan kirjoitusvirheen löytäminen vie vielä aikaa. Palataa.

On paastonaika. Suuri pääsisäinen lähestyy. Mystiikka on siis ajankohtainen juttu. Positiivisesti.

Eki

Ralphie
23-02-2006, 00:36
Ralphie.... mä en voi uskoa, että sä tykkäät Britneysta tai tästä kuvasta. Miksi? Hän on blondi. ;)

Mitä vikaa on blondeissa? :D Minusta Britney näyttää oikein viehättävältä jossain kuvissa... Varsinkin tuossa mustavalkoisessa. Vietteleva katse.. ;) Mustavalkoiset valokuvat ovat hienoja!

Tässä yksi minun ottama sepia (http://img159.imageshack.us/img159/6546/pict18719sb.jpg) :)

Brat-Kvadrat
23-02-2006, 02:57
Ralphie, Tomcat, kiitoksia.

Aurora, joo, se on yleinen tapa hoitaa ylipaine tiettyyn aikaan. ;)

Nefertiti
23-02-2006, 09:51
Mitä vikaa on blondeissa? :D Minusta Britney näyttää oikein viehättävältä jossain kuvissa... Varsinkin tuossa mustavalkoisessa. Vietteleva katse.. ;) Mustavalkoiset valokuvat ovat hienoja!

Tässä yksi minun ottama sepia (http://img159.imageshack.us/img159/6546/pict18719sb.jpg) :)


mustavalkoiset valokuvat nuorentaa huomattavasti.. muisteleen kun telkkarista joskus tuli старые песни о главном niin pugacheva näytti niissä ihan nuorena naisena, kun häntä näytettin aina mustavakoisissa kuvissa :)

maxa
23-02-2006, 11:15
Kuulostaa hyvältä. Minä en koskaan ollut teidän taivaanne alla.

No, milloin aiot korjata sen puutteen ja käydä katsomassa meidän taivasta?

Tai sama taivashan se oikeastaan on, katsotaan sitä vain eri näkökulmista. Vahinko vain, etten tunne tähtitaivasta niin hyvin, että osaisin verrata sitä Suomessa ja täällä, joten täytyy vain uskoa muita ja kuvitella tähtiä katsoessaan, että Suomessakin joku voi katsoa samoja tähtiä, jopa samaan aikaan silloin kun minulla on aamuyö.

~Aurora~
24-02-2006, 13:19
No, milloin aiot korjata sen puutteen ja käydä katsomassa meidän taivasta? Ehkäpä eläkeiläisenä.
Tai sama taivashan se oikeastaan on, katsotaan sitä vain eri näkökulmista. Vahinko vain, etten tunne tähtitaivasta niin hyvin, että osaisin verrata sitä Suomessa ja täällä, joten täytyy vain uskoa muita ja kuvitella tähtiä katsoessaan, että Suomessakin joku voi katsoa samoja tähtiä, jopa samaan aikaan silloin kun minulla on aamuyö. Meidän taivaallamme ei ole samoja tähtiä. Meillä on Pohjan Tähti ja tähdistöt Iso Karhu ja Pieni Karhu (Otava). Teillä on Etelän Risti. Kun minä olen pieni tyttö, minä halusin, että minusta tuli austronautti. Äh...se oli vaan unelmaa. :smile: Mutta maailman kaikkeus on sielussamme.

Mitä vikaa on blondeissa? Blondi on blondi Afrikassakin. :) Blondi vitsit (http://gamma.nic.fi/~janpul/blondi_vitsit.htm)

Eki_fin
24-02-2006, 17:33
Kun minä olen pieni tyttö, minä halusin, että minusta tuli austronautti. Äh...se oli vaan unelmaa. :smile:

Vau, astronautti on hieno unelma! Minä haaveilin sitä, että minusta tulisi höyrylaivan lämmittäjä. Ei sekään ollut huono unelma. Höyrylaivat vaan alkoivat poistua silloin kun minä aloin olla aikuinen.


Mutta maailman kaikkeus on sielussamme.

Tuo on kauniisti sanottu.

~Aurora~
24-02-2006, 17:39
Ekille: Muistaakseni sinä sanoit, että sinua kiinnostaa Vienaa ja Aunusta. Onko totta?

Eki_fin
24-02-2006, 20:18
Ekille: Muistaakseni sinä sanoit, että sinua kiinnostaa Vienaa ja Aunusta. Onko totta?

Hei! Kiinnostaa kyllä. Aunuksessa olen kierrellyt jonkin verran, Vienassa en ole käynyt juuri ollenkaan.

~Aurora~
24-02-2006, 20:46
Hei! Kiinnostaa kyllä. Aunuksessa olen kierrellyt jonkin verran, Vienassa en ole käynyt juuri ollenkaan.

No, minä kysyin siksi, että eilen minä löysin sivun Vienan runokylät (http://www.juminkeko.fi/viena/index.html), jossa on tarina tai legenda minun kaupungista Kostamuksesta. Minä lupasin antaa nämät tiedot opettajalle. Hän oli kiertomatkalla Vienassa, jossa Lönnrot oli kerännyt erillaisia tarinoita Vienasta. Minulla on joku tarina Pistojärven alueesta. Mutta minä en voi löytää sellaisia alueita Pistojärven alueesta; Ihmistysjärvi ja Seitsenoikien järvi. Minä haluaisin kysyä onko olemassa näitä järviä Vienassa ? No... sinä et ollut Vienassa.

Hei, kysymys kuuluu kaikkille. :)

Ralphie
26-02-2006, 18:57
Ash, tuolla venäjänkielisellä puolella on aina niin paljon vihaa, riitoja, näsäviisausksia... Ärsyttää.. :( :(

~Aurora~
26-02-2006, 21:07
Ash, tuolla venäjänkielisellä puolella on aina niin paljon vihaa, riitoja, näsäviisausksia... Ärsyttää.. :( :(

Harmi juttu, en ymmärrä miksi ja mistä syystä on semmosi tapauksia. Voi olla, että joskus on vaikeaa ymmärtää ihmisten ajatuksia ja minkälainen on puheen sävy. :(
Siinä on paratiisi. Kiitos Ralphie sulle, mun mielestäni sinä olet hyvä ihminen ja hyvä moderaattori. Ja kaikki ihmiset, jotka kirjoittavat tähän. :sun:

Mitä tarkoittaa moderaattori.
Moderaattori, joskus myös sheriffi on internetissä käytävän keskustelun asiallisuutta valvova henkilö, joka toimii ylläpitäjän apulaisena. :)

Ralphie
26-02-2006, 22:24
Harmi juttu, en ymmärrä miksi ja mistä syystä on semmosi tapauksia. Voi olla, että joskus on vaikeaa ymmärtää ihmisten ajatuksia ja minkälainen on puheen sävy. :( Siinä on paratiisi. Kiitos Ralphie sulle, mun mielestäni sinä olet hyvä ihminen ja hyvä moderaattori. Ja kaikki ihmiset, jotka kirjoittavat tähän. :sun:

Syitä voi olla monia... Kiitos näistä kehuista :hali:

(Ollaan ilmeisesti hieman eri mieltä ruotsinkielisten asemasta Suomessa) :D

Mitä tarkoittaa moderaattori. Moderaattori, joskus myös sheriffi on internetissä käytävän keskustelun asiallisuutta valvova henkilö, joka toimii ylläpitäjän apulaisena. :)

:D :D :D

~Aurora~
27-02-2006, 15:08
(Ollaan ilmeisesti hieman eri mieltä ruotsinkielisten asemasta Suomessa)


Haluaisitko keskustella tästä asiasta ? ;) Minä voin sanoa, että suomalaisruotsalaisilla on hyvä asema Suomessa. :wink:

Ralphie
27-02-2006, 21:02
Haluaisitko keskustella tästä asiasta ? ;) Minä voin sanoa, että suomalaisruotsalaisilla on hyvä asema Suomessa. :wink:

Keskustellaan vaan. Minulla on paljon mielipiteitä tästä asiasta, koska suomenruotsalaisuus on aina ollut osa elämästäni. Jep, olen pakkoruotsin kannalla.

Niin kuin sanoin aikaisemmin, suomenruotsalainen vähemmistö nauttii maailman parhaista eduista. Silti haluaisin nähdä vähän enemmän ruotsinosaajia valtion virastoissa. Esim. Espoossa on aika huono tilanne, vaikka Grankulla (=Kauniainen) on ihan vieressä.

Nefertiti
28-02-2006, 08:34
huomenna pitäisi alkaa kevät, ainakin kalenterin mukaan.. mutta ei siltä tunnu ollenkaan :(

no.. ainakin aurinko paistaa ikkunaan, jos ei muuta :)

Eki_fin
28-02-2006, 09:18
huomenna pitäisi alkaa kevät, ainakin kalenterin mukaan.. mutta ei siltä tunnu ollenkaan :(

no.. ainakin aurinko paistaa ikkunaan, jos ei muuta :)

Turussa on kiva talvi. Oikein puhdas lumipeite maassa ja puissa. Aurinko välillä paistaa.

Nefertiti
28-02-2006, 09:40
Turussa on kiva talvi. Oikein puhdas lumipeite maassa ja puissa. Aurinko välillä paistaa.


mun ikkunasta näkyy moottoritie tampere-helsinki, mutta toisaalta onhan tämä ihan nykyaikaista.. melkein high-tech`kia :).. ja autot ajelee ohi

~Aurora~
28-02-2006, 09:49
Turussa on kiva talvi. Oikein puhdas lumipeite maassa ja puissa. Aurinko välillä paistaa.

Huomenna on ihana kevät tulossa . :wink:

Tänään minulla on oikeinkirjoitustentti. Äh...oli vähän aikaa valmistukseeni.

~Aurora~
28-02-2006, 18:45
Keskustellaan vaan. Minulla on paljon mielipiteitä tästä asiasta, koska suomenruotsalaisuus on aina ollut osa elämästäni. Jep, olen pakkoruotsin kannalla.

Niin kuin sanoin aikaisemmin, suomenruotsalainen vähemmistö nauttii maailman parhaista eduista. Silti haluaisin nähdä vähän enemmän ruotsinosaajia valtion virastoissa. Esim. Espoossa on aika huono tilanne, vaikka Grankulla (=Kauniainen) on ihan vieressä. Ralphie, minä olen ihan pihalla tästä asiasta. Koska minun on vaikeeta selittää suomeksi mitä minä haluaisin sanoa venäjäksi. :smile: No, yritetään. Suomenruotsalaiset ovat hauskoja ihmisiä. Believe me! Mutta he ovat enemmän ruotsalaisia kuin suomalaisia. Jotkut puhuvat ruotsia paremmin kuin suomea, koska heidän mielestään ruotsin kielen taitoa riittää tässä elämässä. Minä en ymmärrä oikeastaan tätä tilannetta Suomessa. Mistä syystä ruotsin kieli on toinen virallinen kieli Suomessa. Mun mielestäni yksi kieli riittä ihan hyvin.

Tomcat
28-02-2006, 21:19
Mistä syystä ruotsin kieli on toinen virallinen kieli Suomessa. Mun mielestäni yksi kieli riittä ihan hyvin.
Luulen siksi, että ruotsi oli joskus ainoa virallinen kieli Suomessa. :)

Ralphie
28-02-2006, 22:42
Suomenruotsalaiset ovat hauskoja ihmisiä. Believe me!

I do. Kaikenkarvaisia löytyy.

Mutta he ovat enemmän ruotsalaisia kuin suomalaisia. Jotkut puhuvat ruotsia paremmin kuin suomea, koska heidän mielestään ruotsin kielen taitoa riittää tässä elämässä.

He ovat ruotsinkielisiä suomalaisia, suomenruotsalaisia. Aika moni puhuu ruotsia paremmin kuin suomea, mutta usko mua, ei ole yhtään niin tyhmää, joka luulee että pelkällä ruotsilla pärjää Suomessa. Kaikkea koulutusta ei edes saa ruotsiksi. Ruotsilla pärjää erinomaisesti Pohjanmaalla ja Ahvenanmaalla, mutta ei Keski- tai Etelä-Suomessa. Sen takia haluaisinkin, että ruotsinsuomalaisille helpottaisi asiointia valtion virastoissa, koska lakikin niin vaatii.

Minä en ymmärrä oikeastaan tätä tilannetta Suomessa. Mistä syystä ruotsin kieli on toinen virallinen kieli Suomessa. Mun mielestäni yksi kieli riittä ihan hyvin.

Pitkä historiallinen tausta. Näen tätä vain ainutlaatuisena suomalaisena rikkautena.

Tampereella asuu muuten eniten suomenruotsalaisia kaikista yksikielisistä kunnista. Aika yllättävää, koska mä kuulen todella harvoin ruotsin kieltä... Ruotsin taito alkaa ruostua, kun ei sitä saa yhtään harjoiteltua eikä näy SVT, Fyran.... :(

~Aurora~
02-03-2006, 11:23
He ovat ruotsinkielisiä suomalaisia, suomenruotsalaisia. Aika moni puhuu ruotsia paremmin kuin suomea, mutta usko mua, ei ole yhtään niin tyhmää, joka luulee että pelkällä ruotsilla pärjää Suomessa. Kaikkea koulutusta ei edes saa ruotsiksi. Ruotsilla pärjää erinomaisesti Pohjanmaalla ja Ahvenanmaalla, mutta ei Keski- tai Etelä-Suomessa. Sen takia haluaisinkin, että ruotsinsuomalaisille helpottaisi asiointia valtion virastoissa, koska lakikin niin vaatii.

Mutta jos ei vaatinutkaan ? Lain mukanan yhdellä ruotsinsuomalaisella tai suomenruotsalaisella :insane: (jos hän olisi aivan yksin Suomessa) on oikeus vaatia jotain. :) Ei tule mitään asiaa.

"Suomenruotsalainen on suomalainen, joka puhuu äidinkielenään ruotsia ja kuuluu suomenruotsalaisten vähemmistöryhmään."

Minkä maalainen on ruotsinsuomalainen ?

Jatketaan joskus, minun pitää mennä opiskelemaan ruotsia. Talar du svenska? :)
Ja minulla on uutiset, että Ruotsi voi menettää jääkiekon olympiakullan. Ruotsi voi menettää jääkiekon olympiakullan. (http://www.hs.fi/uutiset/tuoreet/artikkeli/Ruotsalaislehti+Ruotsi+voi+menett%C3%A4%C3%A4+j%C3%A4%C3%A4kiekon+olympiakullan/1135218986819)

Ralphie
02-03-2006, 13:44
Mutta jos ei vaatinutkaan ? Lain mukanan yhdellä ruotsinsuomalaisella tai suomenruotsalaisella :insane: (jos hän olisi aivan yksin Suomessa) on oikeus vaatia jotain. :) Ei tule mitään asiaa.

Mä tarkoitin suomenruotsalaisa. Menin sekaisin :)

Minkä maalainen on ruotsinsuomalainen?

Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä -elokuvasta (tai kirjasta) saattaa vastaus löytyä. Tai sitten ei :)

Talar du svenska? :)

Lite gran, men det räker ju att få bra kontakt med svenskspråkiga tjejer.. :D

Ja minulla on uutiset, että Ruotsi voi menettää jääkiekon olympiakullan

Ei ne kuitenkaan menetä.

~Aurora~
03-03-2006, 14:52
Mä tarkoitin suomenruotsalaisa. Menin sekaisin :) Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä -elokuvasta (tai kirjasta) saattaa vastaus löytyä. Tai sitten ei :)

Minäkin menin sekaisin. Eilen minä kysyin ruotsin kielen opettajaltani tästä asiasta. Hän sanoi,että .... suomenruotsalainen asuu Suomessa ja ruotsinsuomalainen asuu Ruotsissa. :molotok: Tiesitkö?

Lite gran, men det räker ju att få bra kontakt med svenskspråkiga tjejer.. :D . Jaså ? Kom till Helsingfors och studera svenska på universitetet. :Siinä on paljon ruotsinkielisiä tyttöjä. :xdetka:


Pitkä historiallinen tausta. Näen tätä vain ainutlaatuisena suomalaisena rikkautena. Kyllähän on historiallinen syy - kielen taistelun syy (fennomaanit svekomaanit vastaan). Todennäköisesti svekomaanit voitivat fennomaania. Enpä usko, että se on suomalainen rikaus. MInä luin Hesarista sen artikkelin "Isoveli kiusasi taas." Haluaisin kirjoittaa muuttaman lauseen artikkelista.

Ruotsia kohtaan podettu alemmuuskompleksi ei enää nykyaikana selity oikein millään. Eivät asiat näytä sen paremmin olevan lahden takana. Rikkaita ruotsalaiset kyllä ovat, ei niillä muuten olisi varaa asua siinä maassa.
Sama alemmuudentunto vaivaa talouselämässä. Kun ruotsalainen Telia ja suomalainen Sonera löivät hynttyynsä yhteen, ei mennyt kauaakaan kun suomalaiset oli savustettu pois kaikilta paikoilta, joissa olisi todellista sananvaltaa.

Se on vastaus: miksi suomalaiset eivät pysty voittamaan ruotsalaiset. Ja minun ajatus on se, että syy on kielipolitiikassa. Jep, minä en ole pakkoruotsin kannalla.

Ralphie
05-03-2006, 23:44
ruotsinsuomalainen asuu Ruotsissa. :molotok: Tiesitkö?

Kyl mä tiesin.. Aika helppoa päätellä näistä sanoista :) Ruotsinsuomalaisista on tehty ihan hyvä leffa, mainostan vielä kerran, "Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä". Katso se!

Jaså ? Kom till Helsingfors och studera svenska på universitetet. :Siinä on paljon ruotsinkielisiä tyttöjä. :xdetka:

Man kan plugga svenska och alla nordiska språk här i Tammerfors också.. :)

Enpä usko, että se on suomalainen rikaus. MInä luin Hesarista sen artikkelin "Isoveli kiusasi taas." Se on vastaus: miksi suomalaiset eivät pysty voittamaan ruotsalaiset. Ja minun ajatus on se, että syy on kielipolitiikassa. Jep, minä en ole pakkoruotsin kannalla.

Olen eri mieltä, mut en jaksa kinastella.. :whistling

~Aurora~
07-03-2006, 17:21
Olen eri mieltä, mut en jaksa kinastella.. :whistling Sinä et jaksa, minä en osaa. ;)

Eki_fin
07-03-2006, 19:29
Sinä et jaksa, minä en osaa. ;)


Olet käynyt naistenpäivän edellä kampaajalla. Hyvin on onnistunut.