PDA

View Full Version : Puhutaan ja kirjoitetaan.


Страницы : 1 [2] 3 4

По-душка
28-01-2005, 18:16
Juu eli se on tosiaankin termi politiikan maailmasta ja YYA-sopimuksen ja idänkaupan kultakaudelta vuonna sirppi ja vasara. Parhaimmilla poliitikoilla oli useampikin kotiryssä, mutta niinpä oli rajan toisellakin puolella. En kyllä tiedä miksi heitä kutsuttiin. Nykyään kotiryssä on pikemminkin leikkisä ilmaisu sukuun tai perheeseen tulleesta venäläisestä. Tosin se on aika harvinainen ilmaisu - ainakin sen venäläisen kuullen... :)

Harri,
Et ole vastannut kysymykseeni. Senkin diplomaatti! Toistan. Onko sinulla ollut tai onko nyt ihka ikioma kotiryssä? (Pidät minua varmasti säädyttömän tunkeilevana persoonana). Mutta täytyyhän olla syy siihen, että eksyit tälle sivustolle ja käyt lisäksi täällä säännöllisesti.

AlinaR
28-01-2005, 18:24
Niin, Harri!
Mitenkä asiat ovatkaan?! ;)

wildcard
28-01-2005, 18:27
Unohditte mainita kuinka kauan tarjoukset ovat voimassa. :D

PS. Kunhan trollaan.

Harri
28-01-2005, 18:38
No eipä ole tällä hetkellä kotiryssää. En tunne mitään tarvetta palata 1800-luvun sukupuolirooleihin. ;)

По-душка
28-01-2005, 18:39
Ollaanks me jotain tarjoamassa? Kenties uteliaisuuttamme?

Harri
28-01-2005, 18:49
"Kotiryssä" - oli KGB yhteysmies. Heidän tehtävänään oli luoda luottamukselliset suhteet politiikan ja talouselämän keskeisiin vaikuttajiin.

No o.k., suurin osa kotiryssistä toimi KGB:n leivissä, mutta varsinkin Kekkosen kaudella kyseiset huippuagentit oli sen verran mukavuudenhaluista porukkaa että he olivat kaikkea muuta kuin ideologisesti täysin vakuuttavia 'agentteja'.

По-душка
28-01-2005, 18:57
No eipä ole tällä hetkellä kotiryssää. En tunne mitään tarvetta palata 1800-luvun sukupuolirooleihin. ;)


Teen seuraavat naisten logikkaan perustuvat pikajohtopäätökset:
1. Ei ole TÄLLÄ HETKELLÄ. Ilmeisesti on ollut.
2. Edellinen kokemus ei ollut kehuttava.
3. Harri on pehmomies. Tarkemmin sanottuna demokraatti ja tasa-arvon puolustaja.

Menikö pahasti pieleen?

kisumisu
28-01-2005, 18:59
NOH, kotiryssä jäi.
seuraava sana-kukkanen - vispilä-kauppa.
harrille taas vuoro. itse tiedän sen merkityksen, mutten alkuperää

По-душка
28-01-2005, 19:07
Harri kohta pyyttää palkkiota etymologisista selvityksistään.

Harri
28-01-2005, 19:14
1. Ei ole TÄLLÄ HETKELLÄ. Ilmeisesti on ollut.


Herrasmies ei kerro.


2. Edellinen kokemus ei ollut kehuttava.


Viittaan edelliseen.


3. Harri on pehmomies. Tarkemmin sanottuna demokraatti ja tasa-arvon puolustaja.


Tässä meni vähän pieleen. Itseasiassa Harri ei ole mikään liberaali-marxistinen metroseksuaali, vaan erittäin perinteinen suomalaismies maailmankatsomukseltaan. "Tasa-arvo", jota feminismin nimessä liputetaan on perversio luonnosta ja tuhoisaa kummallekin sukupuolelle - kansakuntien säilymisestä puhumattakaan.
Jos oikeasti tapaisit minut, niin todennäköisesti niputtaisit minut fasistiksi, russofobiksi ja vaikka miksi. Etkä olisi ensimmäinen.

По-душка
28-01-2005, 19:28
Jos oikeasti tapaisit minut, niin todennäköisesti niputtaisit minut fasistiksi, russofobiksi ja vaikka miksi. Etkä olisi ensimmäinen.

Onko siinä perää? Pelkäätkö tosiaan venäläisiä ja Venäjää?
Joka tapauksessa en niputtaisi sinut, koska se ei kuulu tapoihini.
Mieluimmin riisuisin sinut ... ennakkoluuloistasi.

Harri
28-01-2005, 19:37
Ei ole perää. Sen sijaan ihmettelen miksi koko venäläisyyden ikuisena perustana tuntuu olevan me-vastaan-muut asettelu. Eikö olisi jo kollektiivisesti aika aikuistua?

Harri lähtee nyt S-markettiin ostamaan ruokaa ja A-markettiin ostamaan juomaa.

По-душка
28-01-2005, 19:43
Iso maa, isot toleranssit.
Älä ryyppää järkeä päästäsi, sitä vielä tarvitaan.

kisumisu
28-01-2005, 19:49
huom! taa teksti vähän ruma, joten jos et halua, älä lue.

otos Kalevalasta:

älä pilkkaa pimperoista karvtontakaan kavaha, älä p...ua paheksu, panettele paksuhuulta älä v... väheksy, vähättele väljänläntää.

vaan kun oot tehny tempun tuiman, juputtanu julmasti, ja vaikkois v...u väljäränni väkkäräsäärien välissä niin sano topakaksi tavaraksi, ylistä se ihmeelliseksi, kehu kauniiks kantajata niin paikka sulla on paneksia, huljutella huomennakin

sellaista on kalevala

Ralphie
29-01-2005, 03:33
Aika watun nasty Kalevala täytyy sanoa!

По-душка muuten viettelee Harria, hihi :)

AlinaR
29-01-2005, 09:39
Älykästä viettelyä ;)

По-душка
29-01-2005, 14:37
По-душка muuten viettelee Harria, hihi :)

Se oli vain
pientä viatonta leikkiä,
viettelyn harjoitusta,
viekottelutaitojen kunnossapitohuoltoa.
Kunnon naisenhan täytyy
aina olla iskukunnossa. ;)

Ralphie
29-01-2005, 15:02
Uuu, tuota По-душкаa :D Mistä sun nimimerkki muuten tulee? Niin, ja määrittele "kunnon naista".. ja miksi ihmeessä sen täytyy olla aina iskukunnossa? :)

Masentaako teitä muuten talvi ja varsinkin nämä kaksi viimeistä päivää ja pakkaset? Minun vastaukseni on: kyllä.

wildcard
29-01-2005, 15:16
:D .........

Ralphie
29-01-2005, 15:17
Mihin tuo kuva liittyy?

AlinaR
29-01-2005, 15:55
Kuva liittyy ilmeisesti "iskukuntoon".

Keli ei masentaa minua niin paljon kuin esimerkiksi yksinäisyys tai rahapula. Molemmat onneksi ovat korjattavissa.

Ralphie
29-01-2005, 16:49
Kuva liittyy ilmeisesti "iskukuntoon".

Keli ei masentaa minua niin paljon kuin esimerkiksi yksinäisyys tai rahapula. Molemmat onneksi ovat korjattavissa.

Jaah, sellaisessa "iskukunnossa".. Ei tullut mieleenkään..hm..

Toivottavasti kaksi viimeistä eivät kosketa sua.. Itse lähden pakoon vajaan kahden viikon kuluttua Egyptiin. En jaksa enää venata.. :(

Harri
29-01-2005, 18:36
Ei kyllä kelit masenna alkuunkaan, päinvastoin! Tänä aamuna oli mitä kuvankaunein talviaamu, ainakin Helsingissä. Muutama aste pakkasta ja neitseellinen lumipeite - Cafe Parisienneä kenttäpulloon ja loraus jallua sekaan loiventamaan vapaapäivän alkua. Viikon pullan- ja leivänjämät pussiin ja sorsia joelle syöttämään. Kun olisikin aina tällaista! Kesää en kaipaa lainkaan: kun on yli 20 astetta lämmintä, niin aivot valuu korvista ja hikkee pukkaa. Ei minua ole suunniteltu sellaiseen ilmastoon, ei alkuunkaan. Vässykkämeininkiä kaikenlainen marina kun vihdoinkin tupruttaa hieman lunta taivaalta.

По-душка
29-01-2005, 18:41
Uuu, tuota По-душкаa :D Mistä sun nimimerkki muuten tulee? Niin, ja määrittele "kunnon naista".. ja miksi ihmeessä sen täytyy olla aina iskukunnossa? :)

Masentaako teitä muuten talvi ja varsinkin nämä kaksi viimeistä päivää ja pakkaset? Minun vastaukseni on: kyllä.

Utelias Icecubus,
Nimimerkkini tulee tietysti sängystä, siinähän elämän tärkeimmät hommat tehdään. Itse olet varmaan kotoisin jäätilasta ja olet aika cool tyyppi.
Kunnon nainen on sellainen, joka tekee kunnottomastakin miehestä kunnollisen. Hyvä iskukunto auttaa silloin, kun sopiva kohde ilmaantuu yllättäen näköpiiriin. Viehätysvoiman täyshyökkäys vaan päälle ja mies on tukevasti koukussa.

Talvi ei minua masenna, päinvastoin. Nautin upeista talvisista maisemista. Tein torstaina ja tänään 8 km hiihtolenkin, huomenna on tarkoitus sauvakävellä lähijärvelle (6 km) ja pulahtaa avantoon. Kunnon naisenhan täytyy pitää huolta kunnostaan.

Sinulle toivotan mukavaa Egyptin matkaa. Älä vaan sulaa kuuman auringon alla. Ruskettuneet bikinipukuiset kaunottaret saattavat myös sulattaa sydämesi.

AlinaR
29-01-2005, 18:44
icecubusik
Joskus koskettaa, ikävä kyllä, ei ole helppoa olla yksineläjänä ja lasten kasvattajana, hoitaa tunnollisesti talousasioita ja painaa duunissa ilman ulkopuolista apua. Onneksi toi optimistinen asenne ja selviytyjän luonne auttavat eteenpäin. Minua esimerkiksi harmittaa se, että jotkut suunnitelmat joutuu syrjii alibudjetin takia, mutta lohduttaa taas se että mikään ei ole liioin myöhästä toteuttaa, tulee niitä mahiksia myöhemminkin.
Aurinko saa paljon positiivistä aikaan, hyvää ja rentouduttavaa matkaa sinulle Niili-joen ja pyramiidien ihannuksissa. :)

Шаман
29-01-2005, 19:36
:D .........

Tuskin kuvassa oleva neitonen pääsee hyvään iskukuntoon. Pikemmin sairaslomalle.
Potkunyrkkeilyä harrastaneena en voi olla kritisoimatta kuvan epäkohtia. Säkki on ihan jees mutta täysin väärässä paikassa. Sen pitäis olla salin keskellä. Taistelijan asento on täysin väärä. Näkee heti että hänet on pakotettu siihen kuvaamista varten.Eikä hänellä ole pienintäkään hajua taistelu tekniikoista. Jos hän suorittaisi vahvan potkun tosta asennosta(vaikka hyökkäävän miehen jalkaväliin) tapahtuisi seuraavaa- tukijalan nilkka nyrjähtää, pakara ja reisilihas venähtää, kaatuessaan selälle hän loukkaa kyynärpäät ja ties mitä luita vielä.

Kyllä naiset ovat paljon taitavampia muissa lajeissa. :)

По-душка
29-01-2005, 19:56
Tosi perusteellinen analyysi, asiantuntijan käsialaa.

Minussa Wilcardin kuva herätti sellaisen tunteen, että kuvan nainen iloitsee nähdessään niin makean, tukevan ja isokokoisen "mansikan". Se huudahti "Yes, vihdoinkin!" Ja nosti valmiiksi jalan ylös.
(Anteeksi turmeltunutta mielikuvitustani, - sanoi Po-dushka hiljaa ja poistuu punastuen forumista)

Шаман
29-01-2005, 20:41
Tosi perusteellinen analyysi, asiantuntijan käsialaa.

Minussa Wilcardin kuva herätti sellaisen tunteen, että kuvan nainen iloitsee nähdessään niin makean, tukevan ja isokokoisen "mansikan". Se huudahti "Yes, vihdoinkin!" Ja nosti valmiiksi jalan ylös.
(Anteeksi turmeltunutta mielikuvitustani, - sanoi Po-dushka hiljaa ja poistuu punastuen forumista)

:lol:

Juuri näin! Naisilla on aina oma jännä näkökulma ja omat jännät taisteluasennot. :D

wildcard
29-01-2005, 20:43
Mikä on muuten "mansikka"?

AlinaR
29-01-2005, 20:56
telkussa on menossa USA:n Idols karsinta..ha-ha-ha!!!! Aikas hupaisaa katsottavaa :D

Шаман
29-01-2005, 21:01
Mikä on muuten "mansikka"?

Se on naisten mielestä paras miehen kropan törröttövä osa.Pikemmin sen osan huipennus. Eikä se ole nenä.
Naiset osaa varmaan selittää paremmin ja hellävaraisemmin. :D

AlinaR
29-01-2005, 21:08
Teillä päin ihan selvästi omat käsitykset miehen kropan töröttövistä osista...En ole koskaan kuullut moista nimikkeettä ..hih ;)

По-душка
29-01-2005, 21:33
huom! taa teksti vähän ruma, joten jos et halua, älä lue.

otos Kalevalasta:

älä pilkkaa pimperoista karvtontakaan kavaha, älä p...ua paheksu, panettele paksuhuulta älä v... väheksy, vähättele väljänläntää.

vaan kun oot tehny tempun tuiman, juputtanu julmasti, ja vaikkois v...u väljäränni väkkäräsäärien välissä niin sano topakaksi tavaraksi, ylistä se ihmeelliseksi, kehu kauniiks kantajata niin paikka sulla on paneksia, huljutella huomennakin

sellaista on kalevala

Tässä on jatkoa. Pohjolan akan ohje:

Älä motkota mulkusta,
pientäkään paheksu.
Älä terskaa tuimistele,
turvonnutta toppuuttele,
kutistunutta kauhistele.
Älä lyhyelle luimistele,
ohuelle uhittele,
karvaiselle kakistele.
Vaan, kun olet saanut heppiä maistaa
ja sisällesi suitsuketta,
niin muista kepin kantajaa ylistää,
miehistä kuntoaan kehua,
niin on paikka sulla,
ikuisesti tulla
ja monta kertaa illassa
voit olla kiinni kultasi kullissa.

AlinaR
29-01-2005, 21:39
Tässä on jatkoa. Pohjolan akan ohje:

Älä motkota mulkusta,
pientäkään paheksu.
Älä terskaa tuimistele,
turvonnutta toppuuttele,
kutistunutta kauhistele.
Älä lyhyelle luimistele,
ohuelle uhittele,
karvaiselle kakistele.
Vaan, kun olet saanut heppiä maistaa
ja sisällesi suitsuketta,
niin muista kepin kantajaa ylistää,
miehistä kuntoaan kehua,
niin on paikka sulla,
ikuisesti tulla
ja monta kertaa illassa
voit olla kiinni kultasi kullissa.

minä ihan kiihotuin tätä luetessa :lady:

Harri
29-01-2005, 22:12
По-душка & kisumisu:
Mistähän ihmeestä te vedätte näitä värssyjänne? On tainnut Eliakselta jäädä jotain arkistojen kätköihin, sillä Kalevalasta näitä ei ainakaan löydy ja mitä itse runomittaan tulee, niin neljän trokeen kanssakin on vähän niin ja näin.

Sanastosta puhumattakaan.

Mutta siitä puhe mistä puute? :D

Шаман
29-01-2005, 22:17
No huh huh...En edes aavistanu että sieltä löytyy niin kovaa tekstiä. Lapsuudessa rakastuin siihen teokseen. Petroskoissa mummilla ja vaarilla oli aito iso suomalainen Kalevala. Pikkupoikana selailin sivuja ja ihailin kuvija. Ne oli mahtavia...Yritin lukea mutta en tajunnu mitään... Hitto...Nyt vasta tajuan miten arvokas oli se kirja. Vai olisko se Petroskoissa painettu?

По-душка
29-01-2005, 23:15
По-душка & kisumisu:
Mistähän ihmeestä te vedätte näitä värssyjänne? On tainnut Eliakselta jäädä jotain arkistojen kätköihin, sillä Kalevalasta näitä ei ainakaan löydy ja mitä itse runomittaan tulee, niin neljän trokeen kanssakin on vähän niin ja näin.

Sanastosta puhumattakaan.

Mutta siitä puhe mistä puute? :D

Se on kansanrunoutta joka tapauksessa.
Puutteessa ollaan, muttei pulassa.

По-душка
29-01-2005, 23:17
No huh huh...En edes aavistanu että sieltä löytyy niin kovaa tekstiä. Lapsuudessa rakastuin siihen teokseen. Petroskoissa mummilla ja vaarilla oli aito iso suomalainen Kalevala. Pikkupoikana selailin sivuja ja ihailin kuvija. Ne oli mahtavia...Yritin lukea mutta en tajunnu mitään... Hitto...Nyt vasta tajuan miten arvokas oli se kirja. Vai olisko se Petroskoissa painettu?

Onko kirjan arvokkuus noussut kovan tekstin ansiosta?

Шаман
29-01-2005, 23:30
Onko kirjan arvokkuus noussut kovan tekstin ansiosta?

No ei...Tuli mieleen vaan ne kuvat. Minne mahtoi hävitä se kirja...Täytyy kysellä sukulaisilta.

Ralphie
30-01-2005, 18:57
Utelias Icecubus,
Nimimerkkini tulee tietysti sängystä, siinähän elämän tärkeimmät hommat tehdään. Itse olet varmaan kotoisin jäätilasta ja olet aika cool tyyppi.

Hmm...en ole mielestäni kauhean utelias vaan kysymyksessä on lähinnä mielenkiinto. Sängyssä tapahtuu ja sattuu, mutta itse teen elämäni tärkeimmät asiani yleensä muualla.. esimerkiksi baarissa :) Itse olen kotoisin aurinkoisesta Riiasta ja olen cool (tottakai), mutta nimimerkkini on väännetty minun suosikkibändistä Incubusista.


Kunnon nainen on sellainen, joka tekee kunnottomastakin miehestä kunnollisen. Hyvä iskukunto auttaa silloin, kun sopiva kohde ilmaantuu yllättäen näköpiiriin. Viehätysvoiman täyshyökkäys vaan päälle ja mies on tukevasti koukussa. Talvi ei minua masenna, päinvastoin. Nautin upeista talvisista maisemista. Tein torstaina ja tänään 8 km hiihtolenkin, huomenna on tarkoitus sauvakävellä lähijärvelle (6 km) ja pulahtaa avantoon. Kunnon naisenhan täytyy pitää huolta kunnostaan.

Arveluttaa tuo "kunnon naisesi". Sinun kunnon naisesi pitää huolta itsestään, manipuloi miehiä ja on aina valmis panna uutta matoa koukkuun.. :) Nautin maisemista minäkin, mutta...kylmyyttä en voi sietää. Onhan se selvää, että auringossa ihmiset hymyilee useammin ja linnut laulaa.. Minä olen kuin aurinkopaneeli, riippuvainen auringosta, koska silloin säteilen lämpöä ja sähköä! ;) Olen hiihtänyt tarpeeksi palvelusaikana Lapin hienoissa maisemissa veri suussa ja hiki silmissä, kantanut "kaatuneita" kavereita lumihagessa ja tehnyt muita "hauskoja" talven aktiviteetteja. Sen jälkeen tein lupauksen: ei enää koskaan watun hiihtoa!! Sauvakävelyä en edes jaksa kommentoida, on nimittäin melkoiset ennakkoluulot kyseistä harrastusta kohtaan! :D

icecubusik
Joskus koskettaa, ikävä kyllä, ei ole helppoa olla yksineläjänä ja lasten kasvattajana, hoitaa tunnollisesti talousasioita ja painaa duunissa ilman ulkopuolista apua. Onneksi toi optimistinen asenne ja selviytyjän luonne auttavat eteenpäin. Aurinko saa paljon positiivistä aikaan, hyvää ja rentouduttavaa matkaa sinulle Niili-joen ja pyramiidien ihannuksissa.

Olen vääntänyt niin söpösti nimimerkkini, että tekee mieli nyt sanoa sinua Alinatshkaksi ;) Nuo talousongelmat ovat todella ikäviä ja toivottavasti selviydyt niistä! Yksinhuoltajilla on kieltämättä hyvin vaikeaa.. :( Asenteesta kaikki on kiinni, tosiaan. Hyvällä asenteella pärjää pitkälle ja elämänlaatu paranee huomaamatta. Yritän nauttia matkastani, kiitos ;)

kuva herätti sellaisen tunteen, että kuvan nainen iloitsee nähdessään niin makean, tukevan ja isokokoisen "mansikan". Se huudahti "Yes, vihdoinkin!" Ja nosti valmiiksi jalan ylös. (Anteeksi turmeltunutta mielikuvitustani, - sanoi Po-dushka hiljaa ja poistuu punastuen forumista)

Hihi. Mä tykkäsin! Ensinnäkin, itselläni on vähän samantyyppinen kaksimielinen mielikuvitus (ei nyt aina...) ja arvostan todella ihmisiä, jotka eivät ota kaikkea niin pirun vakavasti! ;) Kymmenen pistettä ja papukaija-merkki :D

Puutteessa ollaan, muttei pulassa.

Niinpä. Nainen ei voi olla pulassa, koska on olemassa hiljaisempi kaveri, joka käy pattereilla eikä valita mistään.. ;) Nyt on mun vuoro punastua kai.

Anyway, viime päivinä olen tykännyt Egotripin Matkustaja-biisistä...

"...Aina matkalla jonnekin
Minne ikinä päätyykin
On puolitiessä jostain
Tietää sen varsin hyvin itsekin
On olemassa asioita
Niin kipeitä ja vaikeita
Ettei niistä puhumalla selviä....."

Ralphie
30-01-2005, 23:43
Luonto näytti voimansa ja taikoi kaunista ja romanttista tunnelmaa Genovassa (http://www.skyandsummit.com/Glacegeneve/). Wau...

:rose:

Шаман
05-02-2005, 02:21
Kummalliset suomalaiset nimet ihmetyttää. Mistä ne tulee? Tässä muutama: Laina , Voitto , Ukko , Maila , Lahja , Veli , Sisko , Mies. :confused:

Ralphie
05-02-2005, 14:36
Jaaa... Itse tunsin ex-asuinpaikkakunnalla Pohjanmaalla Muna-nimisen tytön. Tosin hän oli ruotsinkielinen :lol:

Harri
07-02-2005, 20:40
Lainan ja Lahjan voisi käsittää "jumallisina" lainoina tai lahjoina. Ukko tulee tietysti Ukko Ylijumalasta - eli Perkunasta (Latvia) eli Perkeleestä (kristinusko tulkitsi pakanallisen ylijumalan paholaiseksi). Voitto löytyy muistakin kielistä: "Viktor". Maila kuulostaa hieman import-tuotteelta. En ole kylläkään mikään nimiekspertti.
Moona lausutaan tietysti ruåtsalaisittain "Múna" :)

Harri
07-02-2005, 20:50
kisumisu:

lisää puurtava:
raaka - monikossa? raaat
vaaka - monikossa? vaaat
ihmettelin alussa että suomen kielessä on 3-s vokaalit kuten näissä sanoissa. kuka tiedä lisää?


Siihen kuuluu kyllä heittomerkki 'tipahtaneen' k:n paikalle: raa'at, vaa'at. Jos kyseessä olisi tuplakonsonantti "taakka - taakat", niin kyseistä ilmiötä ei tapahdu. En muista mistä se johtuu.

kisumisu
07-02-2005, 21:33
no, heittomerkit unohdin, mutta... 3 vokaalia peräkkäin- harvassa kielessä on. olen ristikoiden ystävät, niin niissä heittomerkeille ei ole tilaa, eikä niitä vaaditaan joten molemmat versiot taitaa olla oiken? no, anyway. tulee mileen lasten lasku:
enten tentten teekikamentten, hissun, kissun vaapula vissun elin kelin klot, viipula vaapula vot.

jotain sellaista kielen leikkiä

AlinaR
07-02-2005, 22:04
Luonto näytti voimansa ja taikoi kaunista ja romanttista tunnelmaa Genovassa (http://www.skyandsummit.com/Glacegeneve/). Wau...

:rose:

upeita kuvia kerrassaan!
Jännä jos ihmisetkit olisi jäänneet rantakadulle seisomaan. Jääpuikkoissa koristeltuna. :)

По-душка
08-02-2005, 00:38
Tyttäreni kysyi: jos vasen jalka on puujalka, voiko oikea jalka olla puujalka?

По-душка
08-02-2005, 01:02
Löysin äsken suomen kielen pisimmän sanan (ei yhdyssana):
järjestelmällistämättömyydelläänsäkäänköhän.

Nämäkin ovat aika hauskoja:

Kärpänen sanoi kärpäselle, tuu kattoon kattoon kun kaveri tapettiin tapettiin!
Löylyn lyömä
Jos lakkaa satamasta, haen lakkaa satamasta.
Kas vain! sanoi kasvain ja kasvoi vain.
Talo paloo sanoo Tauno Palo kun Tauno Palon talo paloo.


l

Ralphie
08-02-2005, 19:32
Moona lausutaan tietysti ruåtsalaisittain "Múna" :)

Samoin ruotsalainen Monika > Mona.. ;)

Ylijumalasta - eli Perkunasta (Latvia)

Korjataan.. Perkunas liettuaksi, latviaksi Perkons :) Wikipedia kertoo lisää kiinnostuneille (http://en.wikipedia.org/wiki/Perkons)

Kärpänen sanoi kärpäselle, tuu kattoon kattoon kun kaveri tapettiin tapettiin!
Löylyn lyömä
Jos lakkaa satamasta, haen lakkaa satamasta.
Kas vain! sanoi kasvain ja kasvoi vain.
Talo paloo sanoo Tauno Palo kun Tauno Palon talo paloo.

:D :D :D Tää oli hyvä!

Harri
09-02-2005, 20:38
No eipä ollut ensimmäinen kerta kun meni Latvia ja Liettua sekaisin. Ja tuskin tulee olemaan viimeinen. En tiedä mistä se johtuu.

Ralphie
10-02-2005, 01:28
No eipä ollut ensimmäinen kerta kun meni Latvia ja Liettua sekaisin. Ja tuskin tulee olemaan viimeinen. En tiedä mistä se johtuu.

Se on aika yleinen "vika" suomalaisissa :) Eniten kuitenkin ärsyttää kun Latviasta puhutaan kuin Venäjästä... arrgh. Se on ihan eri maa ja aika lailla myös erilainen kulttuuri.

Ralphie
05-03-2005, 14:07
Mihin kaikki ovat hävinneet? Pistetään joku hyvä keskustelu pystyyn!

Esimerkiksi, mitä mieltä te olette islamista ja yhden illan jutuista? ;)

D_F
05-03-2005, 14:09
yhden illan jutuista muslimien kanssa olis sopiva, eiköhän?

AlinaR
05-03-2005, 14:12
O! Ralphie on taas kanssamme!
Kerroppa miten Egyptin matkasi on mennyt..eikö siinä jo kertomista vai ;)
Nyt huomasin toisessa "Islam"-treidissa yhden matkamuistelmaasi..ei paha...ei ei :)

Ralphie
05-03-2005, 15:27
yhden illan jutuista muslimien kanssa olis sopiva, eiköhän?

Kyllä :) Siis, jos onnistut yhden illan jutussa muslimin kanssa jossain islam-maassa niin tämä suoritus on vähintään Nobelin arvoinen. Sen verran tiukkoja he ovat.

O! Ralphie on taas kanssamme!
Kerroppa miten Egyptin matkasi on mennyt..eikö siinä jo kertomista vai
Nyt huomasin toisessa "Islam"-treidissa yhden matkamuistelmaasi..ei paha...ei ei

Jep, back to square one :) Hyvin matkani meni.. tuli nähtyä ja koettua kaikenlaista mielenkiintoista. Kertomista on vähän liikaa.. Olin pari päivää Aleksandriassa ja sen jälkeen lähdettiin Saharaan, pieneen oasikseen nimeltään Siwa ja siellä vietettiin noin viikon. Pari viimeistä päivää Kairossa. Siwa jäi ikuisesti sydämeen.. todella hieno pieni paikka keskellä aavikkoa.. Sahara-safari oli myös aika ainutlaatuinen kokemus, rakastuin beduiini-ruokaan ja musiikkiin. Tuli vietettyä romanttisia hetkiä ja öitä Saharan hiekoissa uskomattoman taivaan alla ja nuotion ääressä.. Matkan tarkoitus oli myös kiertää kaukaa pahimmat turistirysät Punaisella merellä ja päästiin tavoitteeseen oikein hyvin.

Tässä muutama minun ottamani kuva, jos kiinnostaa:

Siwan vuoristo (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4251.jpg)
Siwan kaupunki (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4250.jpg)
Pieni poika Siwassa (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4249.jpg)
Kairon ostoskatu (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4248.jpg)
Gizan pyramidit Kairossa (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4247.jpg)
Lapset Siwassa (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4240.jpg)
Beduiini-ateria Saharassa :) (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4252.jpg)
Safarin aikana.. (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4253.jpg)
Matrouhin ranta (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4241.jpg)
Meidän pieni ja iloinen matkaopas (http://kuvat.city.fi/matkakuva/kuvat/4244.jpg)

Habiiba
05-03-2005, 15:38
Eilen oli ihania itämaisen tanssin esityksiä Savoy-teatterissa :bellydance:
Kävikö joku?

AlinaR
05-03-2005, 15:53
Ralphie! Kerrassaan ihania kuvia ja varmaan vielä enemmin muistoja matkasta.
Oliko teillä ns omatoimimatkailua vai kuuluiko mm safariretki suomalaisen matkatoimiston retkipakettiin?
Olen niin kade..onneksi paistaa ulos houkutteleva aurinko ja edessä on ihana (toivon mukaan) kevät.
:)

~Aurora~
05-03-2005, 16:11
Beduiini-ateria Saharassa

Mistä on tehty tai kenestä ? :) Näyttää väk,väk.

Ralphie
05-03-2005, 16:28
Ralphie! Kerrassaan ihania kuvia ja varmaan vielä enemmin muistoja matkasta. Oliko teillä ns omatoimimatkailua vai kuuluiko mm safariretki suomalaisen matkatoimiston retkipakettiin? Olen niin kade..onneksi paistaa ulos houkutteleva aurinko ja edessä on ihana (toivon mukaan) kevät.
:)

Kiitos, kiitos. Koneella on noin 500 kuvaa :) Ei mitään matkapakettia otettu, kaikki hotellit ja matkat hoidettiin joko netin kautta tai paikan päällä. Mulla oli tuttuja Aleksandriassa, jotka jeesasivat aika paljon matkajärjestelyissä. Siwassa luotettiin alueen kuuluisimman safari-järjestäjään Tash Tashiin ja se oli oikea veto. Egyptissä omatoimimatkailua hankaloittaa se, että kaupungeista ulkomaalaiset (esim. Saharaan) eivät saa lähteä ilman poliisisaattuetta..

Mistä on tehty tai kenestä ? Näyttää väk,väk.

Mä en ole täysin varma, mutta oisko joku pukki?

AlinaR
05-03-2005, 16:29
Älä Aurora yököttele siellä...ulkonäkö voi pettää. Sisältä voi olla herkullinen nautinto ( tuli mieleen Bounty-suklan mainos ;) )

AlinaR
05-03-2005, 16:35
Joo....Egyptissä poliiseja kuulemma katuja täynnä. Työkaveri kertoi että oli karsea olo kun pankkiautomaatissä asioidessa selän takana seisoi automaattilla varustettu katupoliisi tai jopa sotilas. Kaverilla unohtui jokin tärkeimmistä numeroista siinä ...heh. Ja juuri se "hyvin varustettu pelätin" auttoi lopulta kaveriani hoitamaan raha-asiansa kuntoon. :)

D_F
05-03-2005, 16:46
Kyllä :) Siis, jos onnistut yhden illan jutussa muslimin kanssa jossain islam-maassa niin tämä suoritus on vähintään Nobelin arvoinen. Sen verran tiukkoja he ovat.

niin, se kuuluisa poikkapeli: annetaan ... suorituspistteet ;) naisista maittain: romanialaiset 1, bulgarialaiset 2, suomalaiset 5, ruotsalaiset ja norjalaiset 4, usa/kanada/10, britit 7, arabialaiset 100, yms. ;) voittaja on se, joka saa enintäin pisteittä tietysti.

~Aurora~
05-03-2005, 16:47
Älä Aurora yököttele siellä...ulkonäkö voi pettää. Sisältä voi olla herkullinen nautinto ( tuli mieleen Bounty-suklan mainos ;) )

Enpä ole siitä varma tai tänään mulla on tosi tylsä päivä. :( Poika vaan oksensi ja oksensi koko päivä, kaikki ruuat mene pois.
Tänään on ihana päivä ja me ajateltiin lähteä kesämökiin, mutta se ei onnistui. Harmi juttu.

AlinaR
05-03-2005, 17:12
Voi Aurora, kulta.
Oma sairastuminen puhumatta lapsen sairasumisesta on ikävä asia, jolle ei mahda mitään.
Ja tässä tapauksessa harmillisintä on kun suunnitelmat menee pieleen, menot yms.
Parantuminen on pääasiana ja maltti. Tulee uusia mahdollisuuksia ja tilaisuuksia, eikös?
:)

AlinaR
05-03-2005, 17:14
niin, se kuuluisa poikkapeli: annetaan ... suorituspistteet ;) naisista maittain: romanialaiset 1, bulgarialaiset 2, suomalaiset 5, ruotsalaiset ja norjalaiset 4, usa/kanada/10, britit 7, arabialaiset 100, yms. ;) voittaja on se, joka saa enintäin pisteittä tietysti.

Mitä..mitä....tässä kohtaa tarkemmin pliis. Mistä suorituspisteistä on kyse?

D_F
05-03-2005, 17:21
errr... no... kun... siis... häh... emmääää nyyyy tiiiääää.... ;)

AlinaR
05-03-2005, 17:24
errr... no... kun... siis... häh... emmääää nyyyy tiiiääää.... ;)
heh..pojat on poikia sanotaan....ja pojilla on omat kujeet.
D_F et ole muuten kertonut omista matkamuistosta tämän foorumin sivuilla, vai jäikö se minulta kokonaan huomaamatta? ;)

D_F
05-03-2005, 17:27
jaa, no niitä matkoja on ollut jo jonkun verran tässä. emmä ny keksi mitään... se oli jo "silloin joskus". ;)

AlinaR
05-03-2005, 17:34
Minua odottaa Lapin matka. Olen innoissani ja vähän pelokas koska on tullut peruttua kerran vastaava matka hölmön järjestelyn takia. Toivottavasti nyt onnistaa ja siitä tulee hyvää.

D_F
05-03-2005, 17:38
odotetaan fotoraporttia siitä. en itse kertakaan päässyt lapissa käymään :( jotenkin se vaan tuntuu kauemmalta kuin kiina ;)

AlinaR
05-03-2005, 17:46
odotetaan fotoraporttia siitä. en itse kertakaan päässyt lapissa käymään :( jotenkin se vaan tuntuu kauemmalta kuin kiina ;)

teidän jälkeenne ;) Edes yhden vaikka katukuvan siitä paikasta missä kävit...

D_F
05-03-2005, 17:56
ei ole niin pientä kuvaa, eikä photoshoppia korjaamaan siitä. eli siis sori ei onnistu

AlinaR
05-03-2005, 18:08
Ei ole pakko jos ei haluaa. Minä pienensin omia kuvia myös Paint-ohjelmassa. Siinä voi pienentää kuvan kokoa prosentuaalisesti. Kätevä. :)

~Aurora~
05-03-2005, 18:45
Kiitti, kiitti Alinarchik. :sun:
Nyt lapseni paranee. Huomenna katotaan, jos kaikki on hyvin... me lähdetään sitten paistamaan makkaraa kesämökkiin. Nyam, nyam, nyam.

O, Lappi. Mun unelma. Tehkää hienoja kuvia kauniista luonnosta ja especially tapahtumista pohjan tähden alla. :smoke:
Nauttikaa upeista maisemista ja pohjoismaalasista.

Mitä "северное сияние" on suomeks?

Ralphie
05-03-2005, 19:38
Suorituspisteet, joo.. heh. Mulla ei ole tapana antaa pisteitä, mutta islam-maihin pitäisi kyllä saada lisää deitti-kulttuuria ja tasa-arvoa.. Eiköhän ne sinnekin kohta leviää globalisaation ja McDonald'sien mukana. Boys are always boys :D or whatever.

Lappi on hieno paikka! Varsinkin talvisin.. jäi vain niin kamalat traumat raja-jääkärinä palveluksen aikana, että en ihan heti lähde Kajaanin ja Sodankylän suuntaan uudestaan.. :) Paitsi ehkä laskettelemaan jossain vaiheessa!

Mitä "северное сияние" on suomeks?

Revontulet. Voi niitä aikoja kun katselin taivaan show'ta vartiossa keskellä yötä mukavassa pakkasessa... pöh.. :)

D_F
11-03-2005, 13:31
ooks kellään mitään tietoa miten pääsee kfor-joukkoihin? siellä on joku erikoishaku, ettei ihan peruskutsuntojen kautta. vai ymmärsinkö väärin?

Ralphie
12-03-2005, 04:43
ooks kellään mitään tietoa miten pääsee kfor-joukkoihin? siellä on joku erikoishaku, ettei ihan peruskutsuntojen kautta. vai ymmärsinkö väärin?

Jep, rauhanturvajoukkoihin yleensä haetaan joko suoraan tai sitten palvelusajan jälkeen..
Rauhanturvaajaksi (http://www.mil.fi/rauhanturvaaja/rauhanturvaajaksi.dsp)

Onko D_F:llä intti edessä?! Siistii..... ;) Jos et rauhanturvaajaksi pääse, niin suosittelen lämpimästi rajajääkäreiden sissikoulutusta. Siihen itse hajosin :D

Ralphie
12-03-2005, 21:23
Tänään tämä foorumi sai minut aika vihaiseksi. Onko muilla ollut tälläistä? :(

~Aurora~
12-03-2005, 21:54
Tänään tämä foorumi sai minut aika vihaiseksi. Onko muilla ollut tälläistä? :(

Harmittava juttu, mutta älä stressaa liikaa. Se on turhaa. Zabej ! :sun:

По-душка
12-03-2005, 22:14
On ollut. Ota iisisti, jos pystyt.
Sait tänään varoituksen. Se tuntuu pahalta ja epäoikeudenmukaiselta. Ainakin musta näin tuntui, kun sain ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan varoituksen. Tieksä, oikein kyynel tuli silloin silmään ja asia pyöri mielessäni vielä pitkään aikaan. Nykyään yritän välttää kaikenlaisia kiistoja ja kädenvääntöjä. Elämä on muutenkin täynnä ongelmia ja pulmia, miksi hankkisin niitä vapaehtoisesti lisää? Tiukan paikan tullen huumorintaju, ironia ja itseironia helpottavat oloa kummasti.
Take it easy!

Ralphie
12-03-2005, 23:47
Hah, sainko mä varoituksen? :) En tiennytkään. Olin oikeastaan ihan muusta syystä vihainen, mutta.. kiitos teille kuitenkin lämpimistä sanoista!! По-душка, ei pelkoa, minä olen niitä jätkiä jotka ottavat aina kaiken ehkä jopa vähän turhan iisisti, mä harvoin stressaan mistään. V##utti vaan muutaman nimimerkin asenne, mut kai se on ihan normaalia täällä ;)

Шаман
13-03-2005, 00:03
Tänään tämä foorumi sai minut aika vihaiseksi. Onko muilla ollut tälläistä? :(

Kyllä, kyllä... Kissat raapii välillä. Mut niillekin kynsileikkuri löytyy. Älä ota sitä vakavasti.
Sä olit aivan oikeassa omassa mielipiteessä. Vastaus oli taas loukkaus. Näin tilanteen...Halusin kirjoittaa pari sanaa mutta en kirjoittanu...Siitä syntyisi sota. Katotaan mitä tapahtuu. Otetaan iisisti... ;)

Katja
13-03-2005, 12:06
Heh. Olen jo kirjoittanut vastaavan viestin, mutta en jaksa nykyään lukea tätä foorumia. Valitettavasti foorumilla on muutamia aikuisia, jotka eivät tee muuta kuin riitelee. Ulkona on niin ihana ilma, aurinko paistaa, linnut laulaa. Unohtakaa tämän foorumin riitelykeskustelut ja menkää vaikka ulos. Niin mä ainakin aion tehdä.

AlinaR
13-03-2005, 14:09
Minä en taas ymmärrä mistä te varoituksia saitte. Sinichhkakin kirjoitti että jättää foorumin varoituksien takia. Eihan tämän niin vakavan jutun piti olla. Minusta foorumi on erilaisten ihmisten tapaamis/keskustelupaikkana arvokas mesta ja näin vuosien kuluessa tänne tullaan melkein kuin kotiin, tai hyvän ystävän kylään. On täällä nähty vaikka mitään, meinaa riitoja, skandaaleja, ylläreitä....ja toki paljon positiivisuutta ja kaipaamansa tietoa. Foorum - elin, joka käyttäytyy kuin ihminen itse kokemalla ylä-sekä alanousuja, löytää ja menettää, etsii ulospäässyjä ja saavuttaa täydellisyyden.
Tälläinen virtuaalinen eläminen näköjään pysäyttää myös miettimään tätä elämän menoa, ihmislogiikkaa ja rimojen asetusta. Onkohan kaikilla henkkohtaiset rimansa kohdallaan.

D_F
14-03-2005, 13:58
Jep, rauhanturvajoukkoihin yleensä haetaan joko suoraan tai sitten palvelusajan jälkeen..
Rauhanturvaajaksi (http://www.mil.fi/rauhanturvaaja/rauhanturvaajaksi.dsp)

Onko D_F:llä intti edessä?! Siistii..... ;) Jos et rauhanturvaajaksi pääse, niin suosittelen lämpimästi rajajääkäreiden sissikoulutusta. Siihen itse hajosin :D

jepp, kohta pitäis mennä. tai oikastaan sain lappu, et kutsunnat on syksyllä, on vähän aika miettiä minkän kaavan mukaan menen (helpomman tai ei).

noista rajajääkäreistä... en viitti lähtee ihan siihen suuntaan. täällä meillä päin pysyisin mielummin. ;)

Ralphie
15-03-2005, 00:18
Jep, kutsunnat on tylsä ja turha tilaisuus :) Siinä kun esitellään mahtipontisesti Suomen puolustusvoimia ja näytetään propaganda-videoita laitteista ja masiinoista, joita et tule koskaan näkemään etkä kokemaan.. :( Harmi.

D_F
15-03-2005, 12:44
ei dodellakaan ;) evvk ;)

Шаман
19-03-2005, 06:02
Mikä elukka on supikoira? Asiakkaat mainitsi muutaman kerran. Olin pihalla mutta en halunnu keskeyttää heidän puhevuoroa. Elukka jäi kuitenkin vaivaamaan.

Ajelin tos yöllä taas ja radiosta tuli Aki Sirkesalon biisi. Jumalauta...Elämä on arvaamaton...Siinä laulussa hän keskustelee vaimon kanssa ja lapset nukkuu. Koko perhe katos Thaimaassa hyökyaallon syöveriin. Miten kohtalo voi olla niin julma?

D_F
19-03-2005, 11:22
onko se se joka katos ittekin? ei se sit ehkä niin julma oo.

AlinaR
19-03-2005, 15:16
Ensin kirjoitin että supikoira on eнот mutta äskeisessä telkkariohjelmassa sitä esitettiin pesukarhuna, joten en tiedä olisiko kysymyksessä песец.

По-душка
19-03-2005, 15:52
Supikoira on енотовидная собака.
Sanakirjan mukaan supikoira on ketun kokoinen koiraeläin, joka naaman kuvioinniltaan muistuttaa pesukarhua.

12345.67
19-03-2005, 15:57
Entä mitä on venäjäksi pesukarhu? :insane:

AlinaR
19-03-2005, 16:00
Entä mitä on venäjäksi pesukarhu? :insane:
енот,выше об этом писала :)

12345.67
19-03-2005, 16:03
Aaaa mitä on suomeksi barsuk? Onko se sitten supikoira?

AlinaR
19-03-2005, 16:03
http://www.metsavastaa.net/index.cfm?docID=2024

По-душка
19-03-2005, 16:04
Miten kohtalo voi olla niin julma?

Kohtalo voi joskus olla julma. Se asia on vain hyväksyttävä.
Jokainen tietysti toivoo, että kohtalo olisi suopea hänen kohdallaan.

Uskotteko, että kaikki vastoinkäymisemme ovat omien tekojemme seurauksia? Vai sattumia? Vai korkeamman tahon ilmenemiä?

D_F
19-03-2005, 16:06
niin kuin karma vai? ;)

12345.67
19-03-2005, 16:08
On kai kohtalo olemassa.

По-душка
19-03-2005, 16:09
niin kuin karma vai? ;)

Kyllä.
Mihin sinä DF uskot?

По-душка
19-03-2005, 16:10
Aaaa mitä on suomeksi barsuk? Onko se sitten supikoira?

Барсук on mäyrä, metsäsika

D_F
19-03-2005, 16:12
uskon Dark Veideriin - "may the force be with you" . ;) mutta rehellisesti sanottuna on kyllä vaikea sanoa yksinkertaisesti mihin, on liika kaikenlasia "mutkuja".

AlinaR
19-03-2005, 16:16
Kohtalo voi joskus olla julma. Se asia on vain hyväksyttävä.
Jokainen tietysti toivoo, että kohtalo olisi suopea hänen kohdallaan.

Uskotteko, että kaikki vastoinkäymisemme ovat omien tekojemme seurauksia? Vai sattumia? Vai korkeamman tahon ilmenemiä?
Mihin sinä itse, Podushechka, uskot?

D_F
19-03-2005, 16:18
entäs sä тетя алинар? ;)

По-душка
19-03-2005, 16:24
Mihin sinä itse, Podushechka, uskot?

Uskon värähtelyihin. Olen vain hyvin kehittymätön vastaanottamaan niitä.

Miksi muuten vastasit kysymykseen kysymyksellä. Tiedäthän varsin hyvin, että se ei ole kohteliasta.

12345.67
19-03-2005, 16:26
Puhutte suomeksi eri tavalla kuin venäjäksi. Eri luone. Miksi?

Шаман
19-03-2005, 16:27
Supikoira on енотовидная собака.
Sanakirjan mukaan supikoira on ketun kokoinen koiraeläin, joka naaman kuvioinniltaan muistuttaa pesukarhua.

No niin. Pikkasen aavistin tohon suuntaan. Kiitos selvityksestä.

Kohtaloon en usko. Sattuma ratkaisee. Joskus vaan ihminen joutuu väärään paikkaan väärään aikaan...Niin kuin tsunamin uhrit. Tai torstai aamun kolarisuman osalliset. Ilmailulaitoksen johtajan (menehtyneen kolarissa) sukunimi oli Talvitie. Kohtalon iva vai sattuma?
Eilen asiakas kertoi että naapuri pääsi just eläkkeele. Hyväkuntoinen mies liukastui kiviin omaan sauna rantaan ja kuoli. Kesällä se tapahtui. Eikä ollu kännissä. Urheili koko elämän.

D_F
19-03-2005, 16:27
eri osaamisen taso, veikkaisin. ;)

D_F
19-03-2005, 16:29
No niin. Pikkasen aavistin tohon suuntaan. Kiitos selvityksestä.

Kohtaloon en usko. Sattuma ratkaisee. Joskus vaan ihminen joutuu väärään paikkaan väärään aikaan...Niin kuin tsunamin uhrit. Tai torstai aamun kolarisuman osalliset. Ilmailulaitoksen johtajan (menehtyneen kolarissa) sukunimi oli Talvitie. Kohtalon iva vai sattuma?
Eilen asiakas kertoi että naapuri pääsi just eläkkeele. Hyväkuntoinen mies liukastui kiviin omaan sauna rantaan ja kuoli. Kesällä se tapahtui. Eikä ollu kännissä. Urheili koko elämän.

mites jos se EI ole sattuma joutua väärän paikkaan väärään aikkaan, vaan nimenomaan kohtalo?

AlinaR
19-03-2005, 16:32
Uskon värähtelyihin. Olen vain hyvin kehittymätön vastaanottamaan niitä.

Miksi muuten vastasit kysymykseen kysymyksellä. Tiedäthän varsin hyvin, että se ei ole kohteliasta.

Sorri. Minä oletin että kysyit Shamanilta, niin tulin "väliinne" utelee. Shaman ei ihan heti tulisi vastaamaan, joten ajattelin pitää keskustelua yllä...kysymällä. Minua kiehtoo tietää sinunkin mielipiteen asioista joista kyselet. :)

По-душка
19-03-2005, 16:33
Puhutte suomeksi eri tavalla kuin venäjäksi. Eri luone. Miksi?

Hyvä kysymys. Ehkä kieli vaikuttaa myös käyttäytymiseen.

AlinaR
19-03-2005, 16:37
entäs sä тетя алинар? ;)
Riippuu paljon asioista. Esimerkiksi avioliittoni suomalaisen miehen kanssa määrittelisin kohtaloksi. Tapaturmat -sattumiksi. Näin lyhykkäisesti :)

D_F
19-03-2005, 16:39
aika suppee ;)

По-душка
19-03-2005, 16:41
Sorri. Minä oletin että kysyit Shamanilta, niin tulin "väliinne" utelee. Shaman ei ihan heti tulisi vastaamaan, joten ajattelin pitää keskustelua yllä...kysymällä. Minua kiehtoo tietää sinunkin mielipiteen asioista joista kyselet. :)

Kysymykseni oli tarkoitettu kaikille foorumilaisille. En teitittele Shamaania koskaan, vaikka arvostan hänen mielipiteitään.

Mihin sinä uskon Alinarchik?

Taisin olla myöhässä. Kerkisit vastata jo tähän kysymykseen.

AlinaR
19-03-2005, 16:44
aika suppee ;)
jep..olen melko suppea verbaalisesti, sille ei mahda mitään.;)

D_F
19-03-2005, 16:45
en koska uskois ;) vähän niin kuin minä.. mut vielä suppeampi. :)

AlinaR
19-03-2005, 16:47
Hyvä kysymys. Ehkä kieli vaikuttaa myös käyttäytymiseen.
Voisitko laajentaa vähän ajatustasi tähän, kiinnostaa...Mutta toisaalta se alkaa kuulostaa jo rautalangan vääntämisestä. Kun miettii minkä sanoit myös ymmärtää mitä tarkoitit.

Minusta kielelisesti taitavat ja lahjakkaat forumin käyttäjät voisivat kirjoittaa mielipiteensä hieman avarammalla tavalla, jota ymmärtäisi ajatusta paremmin sekä ihalisi tarinan kulkua, niin kuin Шаман tekee. Sillä saisi toisetkin forumilaiset uskaltamaan kirjoittaa ja samalla harjoittaa suomen kieltä.

По-душка
19-03-2005, 16:56
mites jos se EI ole sattuma joutua väärän paikkaan väärään aikkaan, vaan nimenomaan kohtalo?

Niin juuri.
Jokaisessa meissä on varoitiuskello. Se hälyttää vaaran lähestyessä. Me vaan emme pysty sitä kuulemaan. Tai aniharva pystyy.
Miksi eläimet ovat säästyneet hyökyaallossa kuolemalta? Ne vaistosivat vaaran ja ehtivät paeta korkeammille alueille. Mihin vaisto katosi ihmisiltä?

D_F
19-03-2005, 17:02
ei se kadonnut mihinkään, emme osaa ENÄÄ sitä käyttää hyväksemme vaan. ja se "varoituskello", mites jos oletettaisimme, et se on suojelusenkeleitemme ääni? ja kun me ollaan niin "materiaaliset ja järkevät" ihmiset, eihän me voida uskoa mihinkään tällaiseen, ei ainakaan sellaisiin lasten satuihin ja atavismeihin! mitä luulet sellaisesta gipoteesista?

12345.67
19-03-2005, 17:03
Ei se vaisto ollut eläimillä. Eläimillä aistit toimivat paremmin kuin ihmisillä.

Шаман
19-03-2005, 17:05
Nyt meni yli hilseen...Kuka mitä keneltä kysyi?
Uskon kyllä että elämä on paljon monimutkaisempi mitä ihmiset luulee, uskoo ja kuvittelee. Ihmisen taju ja kosketus maailmankaikkeuteen on hyvin pinnallinen ja rajallinen.
Tottakai tietyt päätökset vaikuttaa ihmisen omaan elämään. Ja läheisten myös.

AlinaR
19-03-2005, 17:07
Nyt meni yli hilseen...Kuka mitä keneltä kysyi?

Minä tulin ja sotkin TAAS ..heh.

По-душка
19-03-2005, 17:17
Voisitko laajentaa vähän ajatustasi tähän, kiinnostaa...Mutta toisaalta se alkaa kuulostaa jo rautalangan vääntämisestä. Kun miettii minkä sanoit myös ymmärtää mitä tarkoitit.

Minusta kielelisesti taitavat ja lahjakkaat forumin käyttäjät voisivat kirjoittaa mielipiteensä hieman avarammalla tavalla, jota ymmärtäisi ajatusta paremmin sekä ihalisi tarinan kulkua, niin kuin Шаман tekee. Sillä saisi toisetkin forumilaiset uskaltamaan kirjoittaa ja samalla harjoittaa suomen kieltä.

Välillä kieleni kangertelee enkä pysty ilmaisemaan ajatustani sanoin haluamallani tavalla. Sitä paitsi suppeissa vastauksissa on oma jujunsa, jokainen voi tulkita vastaukset omalla tavalla.

По-душка
19-03-2005, 17:23
ei se kadonnut mihinkään, emme osaa ENÄÄ sitä käyttää hyväksemme vaan. ja se "varoituskello", mites jos oletettaisimme, et se on suojelusenkeleitemme ääni? ja kun me ollaan niin "materiaaliset ja järkevät" ihmiset, eihän me voida uskoa mihinkään tällaiseen, ei ainakaan sellaisiin lasten satuihin ja atavismeihin! mitä luulet sellaisesta gipoteesista?

Kuulosta hyvältä ja oikealta. Älä vaan sano, ettet ole tosissasi ja heität tapasi mukaan huulta.

D_F
19-03-2005, 17:29
Älä vaan sano, ettet ole tosissasi ja heität tapasi mukaan huulta.

tuohon on vaikea vastata, kun en itte oikein pysty päättää milloin heitän läpppää ja milloin olen tosissani. sori.

Шаман
19-03-2005, 17:34
Minä tulin ja sotkin TAAS ..heh.

Älä nny höpise. Minä vaan välillä tipahdan kärryiltä. Te meette niin hurjaa vauhtia että vanhus ei ehdi... :insane: Ajatus lentää eri teemoissa. Koukkuiset pitkäkynsiset kädet toimii kuitenkin ärsyttävän hitaasti... :D

AlinaR
19-03-2005, 17:43
Hienosti menee!!!!!

По-душка
19-03-2005, 17:49
tuohon on vaikea vastata, kun en itte oikein pysty päättää milloin heitän läpppää ja milloin olen tosissani. sori.

ovatko asiasi niin huonosti? Ben Furman ehkä pystyisi auttamaan sinua. :gy:

AlinaR
19-03-2005, 17:54
Minulle on suuri ylläri että D_F osaa niin hyvin suomea, positiivisellä tavalla tietty. Kiva keskustella täällä kahdella kielellä. Eikös ole?! ;)
Jotkut taas tekee sen jopa kolmella/neljallakin....Olen kade, kun en osaa muuta ko suomea vieraana kielenä .

По-душка
19-03-2005, 17:56
Älä nny höpise. Minä vaan välillä tipahdan kärryiltä. Koukkuiset pitkäkynsiset kädet toimii kuitenkin ärsyttävän hitaasti... :D

Kynnet pois ja sillä siisti. Vai muututko sitten liian pehmo-otteiseksi?

По-душка
19-03-2005, 18:03
Minulle on suuri ylläri että D_F osaa niin hyvin suomea, positiivisellä tavalla tietty. Kiva keskustella täällä kahdella kielellä. Eikös ole?! ;)
Jotkut taas tekee sen jopa kolmella/neljallakin....Olen kade, kun en osaa muuta ko suomea vieraana kielenä .

Minulle se ei ole ylläri. Huomasin jo yli vuosi sitten, että hän on hyvin lahjakas ja huumoritajunen nuori mies.
Sinäkin Alinar olet nuorentunut silmäräpäyksessä. Mistä mahtaa johtua?

Шаман
19-03-2005, 18:05
Minulle on suuri ylläri että D_F osaa niin hyvin suomea, positiivisellä tavalla tietty. Kiva keskustella täällä kahdella kielellä. Eikös ole?! ;)

Kieltämättä on hauskaa kun ihmiset pystyy kommunikoimaan eri kielillä ja jopa ymmärtää toisiaan. :)

Itsekin haluaisin istahtaa Ben Furmanin kanssa keskustelemaan. Ehkä siitä syntyisi jotain hyödyllistä. Kahden mentaliteetin repimänä olen välillä hukassa...

D_F
19-03-2005, 18:05
ovatko asiasi niin huonosti? Ben Furman ehkä pystyisi auttamaan sinua. :gy:
ei mulla mitään hätää oo, tässä kyllä kästit väärin.

D_F
19-03-2005, 18:07
Minulle on suuri ylläri että D_F osaa niin hyvin suomea, positiivisellä tavalla tietty.

ohoh. taidaan tästä lähtien pitää turppani kiini... tai ketä mä täällä yritän huijata, eihan se onnistu millään. ;)

По-душка
19-03-2005, 18:09
ei mulla mitään hätää oo, tässä kyllä kästit väärin.

heitin läppää.
Halloo, mihin huumorintajusi on hävinnyt?

D_F
19-03-2005, 18:10
Minulle se ei ole ylläri. Huomasin jo yli vuosi sitten, että hän on hyvin lahjakas ja huumoritajunen nuori mies.
Sinäkin Alinar olet nuorentunut silmäräpäyksessä. Mistä mahtaa johtua?


jos osaisin, voisin tällä hetkellä punastua. mut kivaa oli kuulla kiitos.

AlinaR
19-03-2005, 18:10
Minulle se ei ole ylläri. Huomasin jo yli vuosi sitten, että hän on hyvin lahjakas ja huumoritajunen nuori mies.
Sinäkin Alinar olet nuorentunut silmäräpäyksessä. Mistä mahtaa johtua?
Kun vaan kokeilen muitten hermoja ...ja onhan minulla kiva nähdä itseni nuorena edes näiltä sivuilta.... :girl:

По-душка
19-03-2005, 18:11
Kieltämättä on hauskaa kun ihmiset pystyy kommunikoimaan eri kielillä ja jopa ymmärtää toisiaan. :)

Itsekin haluaisin istahtaa Ben Furmanin kanssa keskustelemaan. Ehkä siitä syntyisi jotain hyödyllistä. Kahden mentaliteetin repimänä olen välillä hukassa...

Minusta Ben Furmanissa on jotain ketunmaista ja naisellista. Ja jostain syystä tekee mieli kertoa hänelle paljon itsestäni ja tunteistani.

12345.67
19-03-2005, 18:13
Kuka on Ben Furman?

AlinaR
19-03-2005, 18:13
ohoh. taidaan tästä lähtien pitää turppani kiini... tai ketä mä täällä yritän huijata, eihan se onnistu millään. ;)
turppaa on pidettävä kiinni ei vaan taitoja kirjoittaa ;)

D_F
19-03-2005, 18:14
heitin läppää.
Halloo, mihin huumorintajusi on hävinnyt? täällä se on, tossaa ... piti olla takataskussa... hmm... no.. hmm.. ai ei se olekaan! kuka han sen pisti etutaskuun?

en kyllä seuraa ben furmanin urakehitystä, mistä oli kyse muuten? (tuskin edes tiedän kuka se on tarkalleen joku tv juontaja vai?).

AlinaR
19-03-2005, 18:14
Ben Furman on ilmeisesti psykologian maisteri. Juontaa ohjelmaa YLE:llä..enkä varmaan avauduisi hänelle. Mutta kenelle sitten ;)

http://www.reteaming.com/beninsivu/

По-душка
19-03-2005, 18:15
jos osaisin, voisin tällä hetkellä punastua. mut kivaa oli kuulla kiitos.

älä vaan sano, että olet niin kovis, ettet osaa punastua!
Milloin muuten olet viimeksi punastunut? Kysymys kaikille!

D_F
19-03-2005, 18:17
turppaa on pidettävä kiinni ei vaan taitoja kirjoittaa ;)
eeerr anteeks?

12345.67
19-03-2005, 18:18
Milloin muuten olet viimeksi punastunut? Kysymys kaikille!

mää oon aina punainen :lol:

AlinaR
19-03-2005, 18:19
eeerr anteks?
sanoit niin rumasti...ei sinulla turppaa ole, joten pitäkööt toiset sitä kii. Ё!

AlinaR
19-03-2005, 18:20
Minä punastun herkästi, varmaan johtuu kärsimättömyydestäni miettiä sanomisiani ennen kuin kakistaa jotain.

D_F
19-03-2005, 18:22
älä vaan sano, että olet niin kovis, ettet osaa punastua!
Milloin muuten olet viimeksi punastunut? Kysymys kaikille!

eihän se koviksen merkki ole, imho.

tiistaina, saunassa.

По-душка
19-03-2005, 18:28
mää oon aina punainen :lol:

Jos punainen on perusvärisi, milloin olet viimeksi kalvennut?

По-душка
19-03-2005, 18:29
eihän se koviksen merkki ole, imho.

tiistaina, saunassa.

kun huomasit, että se oli naisten sauna...

12345.67
19-03-2005, 18:30
ei varmaan koskaan :lol:

AlinaR
19-03-2005, 18:30
Kysymys kaikille!
Mitä sanaa kirosanoista te käytätte useasti?

Minun vastaus on HEMMETTI ja HITTO

AlinaR
19-03-2005, 18:31
kun huomasit, että se oli naisten sauna...
:lol: :lol: :lol:

12345.67
19-03-2005, 18:32
Kysymys kaikille!
Mitä sanaa kirosanoista te käytätte useasti?




voi vii....vitsi :lol: (siis koko lause) SORRY

D_F
19-03-2005, 18:33
tuskinpa, et silloin punastuisin ;) tää oli tosi vääri esimerkki, emmä niin pienistä jutuista punstu.

ei vaan heitin liika löylyä.

По-душка
19-03-2005, 18:37
12345.67!

Onko sinulla tapa nauraa katkeakseen omille vitsikkäille vastauksillesi?

12345.67
19-03-2005, 18:40
12345.67!

Onko sinulla tapa nauraa katkeakseen omille vitsikkäille vastauksillesi?

Kyllä on. :lol: Onko siinä jotain pahaa? Osan mä olla surullinenkin :(

AlinaR
19-03-2005, 18:44
Hei 12345.67! Nyt vasta huomasin että olet Lapista. Voitko ystävällisesti lopeta kiroilusi ;) ja kertoa mikä on paras mesta Levillä, jos asut vaan lähellä sitä?

По-душка
19-03-2005, 18:46
Kysymys kaikille!
Mitä sanaa kirosanoista te käytätte useasti?

Minun vastaus on HEMMETTI ja HITTO

Olen hyvin säädyllinen. En yleensä kirjoile. Jos oikein kovasti ottaa päähän, saatan vedota paholaiseen ärriä kovasti päristellen.

По-душка
19-03-2005, 18:48
Kyllä on. :lol: Onko siinä jotain pahaa? Osan mä olla surullinenkin :(

Osaatko nauraa yhtä riemukkaasti myös toisten vastauksille?

12345.67
19-03-2005, 18:48
Hei 12345.67! Nyt vasta huomasin että olet Lapista. Voitko ystävällisesti lopeta kiroilusi ;) ja kertoa mikä on paras mesta Levillä, jos asut vaan lähellä sitä?
En mä siellä. Meillä on Salla lähin paikka. :insane:

12345.67
19-03-2005, 18:51
Osaatko nauraa yhtä riemukkaasti myös toisten vastauksille?
Jos ne on yhtä vitsikkäitä.;) Sulla on nyt tylsät kysymykset. sorry. :(

D_F
19-03-2005, 18:52
Osaatko nauraa yhtä riemukkaasti myös toisten vastauksille?
ottaako päähän? ota iisisti, jokaisella on omia tarakkoita päässä.

По-душка
19-03-2005, 18:56
ottaako päähän? ota iisisti, jokaisella on omia tarakkoita päässä.

ei yhtään ota, kun vaan kysyn.

AlinaR
19-03-2005, 18:56
Minua pelottaa ylivakavia ihmisia. Ärsyttää ylityhmiä. Ilahduttaa sivistyneitä ja iloisia. Olen joskus itsekin niitä kolme....Tuli vaan mieleen.

Шаман
19-03-2005, 18:56
Kysymys kaikille!
Mitä sanaa kirosanoista te käytätte useasti?

Minun vastaus on HEMMETTI ja HITTO

Perskutaralla ja himskatti.

По-душка
19-03-2005, 18:58
Jos ne on yhtä vitsikkäitä.;) Sulla on nyt tylsät kysymykset. sorry. :(

Miten minä saisin vastaukseni yhtä vitsikkäiksi? On hauskempaa nauraa yhdessä kuin yksin.

12345.67
19-03-2005, 19:00
Miten täällä voi ilmaista että nauran toisten vastauksille? Laitanko pelkkää naurun hymy joka kerta kun vastaus naurattaa? Täällä on keskustelupalsta. En voi joka kerta ilmaista tunteet kun luen jotain. Ilmaisen niitä kun kirjoitan. :hej:

По-душка
19-03-2005, 19:04
Minua pelottaa ylivakavia ihmisia. Ärsyttää ylityhmiä. Ilahduttaa sivistyneitä ja iloisia. Olen joskus itsekin niitä kolme....Tuli vaan mieleen.

Yritän kitkeä itsestäni ylivakavuuden. Se ei aina onnistu.
Opettajani sanoo, että tilanne voi olla kriiittinen, muttei koskaan vakava.
Jospa muistaisin tämän aina!

kisumisu
19-03-2005, 19:10
MISTÄ PUHUTAAN? PUTOSIN KÄRRYLTA JO AJAT SITTEN.
KYSYYKÖ JOKU MITEN KUKIN KIROILEE?
NO.. MÄ EN KIRJOITA- TOSI PAHALTA VÄLILLÄ- MUTTA PIRSKUTTIRALLA VOI OLLA YKSI NIISTÄ.
muuten en kiroile- mun tytär sen sijan on mesteri-kiroilija. tappelen hänen kanssa tästä aika usein.

AlinaR
19-03-2005, 19:21
Kenellä mikäkin MOTTO elämässä? Tai jokin semmoinen maalaisjärjellä varustettu yksinkertainen asia, mistä ei voi tinkiä?

Itselleeni jäi mieleen lentopallokerhon valmentajani lause koulu-ajalta, joka auttaa pysymään elämässä mukana ja kuulostaa NÄIN:
Глаза смотрят, руки делают, ноги бегут.
Yksinkertainen mutta laaja käsite.

По-душка
19-03-2005, 19:28
Kenellä mikäkin MOTTO elämässä? Tai jokin semmoinen maalaisjärjellä varustettu yksinkertainen asia, mistä ei voi tinkiä?

Itselleeni jäi mieleen lentopallokerhon valmentajani lause koulu-ajalta, joka auttaa pysymään elämässä mukana ja kuulostaa NÄIN:
Глаза смотрят, руки делают, ноги бегут.
Yksinkertainen mutta laaja käsite.

Mainitsemasi sanonta on uutta minulle. Tutumpi on:
глаза боятся, руки делают.

Шаман
19-03-2005, 19:30
Yritän kitkeä itsestäni ylivakavuuden. Se ei aina onnistu.
Opettajani sanoo, että tilanne voi olla kriiittinen, muttei koskaan vakava.
Jospa muistaisin tämän aina!

Minäkin olen välillä liian vakava ja tosikko.Joskus ylireagoin tiettyyn tilanteen. Välillä hirvittää...Miksi suhtaudun kaikkeen liian vakavasti? Taksi homma muuten muutti minut aika lailla. Erilaisten ihmisten kautta opin tuntemaan itseni paremmin. Vuorovaikutus ihmisten välillä tekee ihmeitä...Ja se on mahtava juttu.

No niin...taas avauduin. Mut ei se mitään...Ei tarvi ehkä Ben Furmania tavata. Riittää kun täällä rupattelee... ;)

По-душка
19-03-2005, 19:42
Rupatteleminen on mukavaa. Varsinkin mukavien ihmisten kanssa. Vaarana on jäädä koukkuun.
Nytkin istun tässä foorumissa, vaikka minun pitää ulkoiluttaa koiraa, valmistaa iltapalaa ja käydä saunassa.

AlinaR
19-03-2005, 19:46
Jokainen on ylireagoiva, toisilla se ei tulee pintaan vaan jää patoutumaan aivolohkoihin, syövyttämään mieltä. Minustakin on tullut ajan mittaan viisaampi, vaikka itse sen sanonkin ;) Kait kokemuksella työskennellä ihmisten parissa ollut osuutensa viisastumiseen. Tavallaan näkee mitä ylireagoiminen saattaa aiheuttaa ympäristölle ja kuinka siitä vaikea saavuttaa tasapainoisen ihmisen maineen.
Olkaamme viisaita, ja rehellisia jopa tunteillemme.

AlinaR
19-03-2005, 19:49
Mainitsemasi sanonta on uutta minulle. Tutumpi on:
глаза боятся, руки делают.

Lentopallomatsin aikana turhaa valittaa pelkoa...tulee "pallo hukassa"-ilmiö :)
Melko skarppi motto sinullakin on :)

По-душка
19-03-2005, 21:15
Myös seuraava lähestymistapa on minusta toimiva:
JOKAISEEN ONGELMAAN LÖYTYY RATKAISU.
Ratkaisujen etsiminen on suosikkiurheilulajini.

Шаман
19-03-2005, 21:48
Minun mottoni- tänään oli hyvä päivä(tai yö ) - huomenna on vielä parempi.

AlinaR
19-03-2005, 23:32
Myös seuraava lähestymistapa on minusta toimiva:
JOKAISEEN ONGELMAAN LÖYTYY RATKAISU.
Ratkaisujen etsiminen on suosikkiurheilulajini.
Olet varmaan huippu ristikkotehtävissä ;)

По-душка
19-03-2005, 23:36
Päinvastoin en pidä niistä. Elämän ristikkotehtäviä on paljon mielenkiintoisempia.

AlinaR
19-03-2005, 23:42
Päinvastoin en pidä niistä. Elämän ristikkotehtäviä on paljon mielenkiintoisempia.
Huh...jo kerkesin säikähdä että olet minua kärsivällisempi niissä :)
Minä saatan jossain uimarannalla tarvita sen tyyppistä viihdettä, muuten ei kiinnostaa. Kerran Kyproksessa lomareissulla erän turkulaispariskunnan seurassa heittelin harvoja, mutta osuvia ratkaisuja ja olin hemmettin ylpeä itsestä.

D_F
20-03-2005, 00:37
tulipas vakavat asiat esille ;)

AlinaR
20-03-2005, 10:30
Huomenta! Ihana aamu kerrassaan! Jeeee.....
Minä paistoin lettuja aamiaiseksi ...tuoksuuko sinne asti?! :)

12345.67
20-03-2005, 10:51
Ei tuoksuu. Harmi :(. Minä lähden metsään. :hodun: Hei hei kaikille. :hej:

AlinaR
20-03-2005, 10:58
Metsään saisikin lähteä nyt kun on niin ihana aurinkoinen keli. Tai jäälle hiihtämään...Mutta pitää lähteä käymään vielä mummolassa ja lasten isän luonna. Ja kun koko päivä on edessä, ei sitä tiedä jos vaikka lähtisi ulkoilemaan :)

D_F
20-03-2005, 11:39
mää en lähre kotoa, siellä on kylmä!

kisumisu
20-03-2005, 14:37
kävin jo ulkona koirani j ukkoni kanssa- kova viima, muuten ihana päivä. lapset vieläkin virpoavat- eilen tehty niin paljon virpoja, että varmasti jää ens vuodeksi vielä.
tekee mieli lämpoä- se on niin ihana istua keväisessä metsässä- lintuejn viserrys ja lehtien huminaa- ei mitään muuta. mun vieressä on viikin suojelu-alue- siellä on niin kaunista kesällä! voi kun tulisi se aika pian!

AlinaR
20-03-2005, 19:36
Minusta suomen kielessä on paljon kauniita sanoja. Esimerkiksi Kisumisun tekstistä löytynyt "lintujen viserrys" kuulostaa todella mukavalle. Joku vuosi sitten suomalaiset valinneet kauniiksi sanaksi "jänis"-sanaa. Minusta siinä taas mitään erikoista ole, mutta makujahan on moneen. Itse henkkohtaisesti pidän verbistä "soljua"- ihana verbi. :)
Onko muutkin joskus miettineet tätä samaa asiaa, eli kauniit suomalaiset sanat?

12345.67
20-03-2005, 20:00
"söpö" on tosi hauska sana, kuulostaa mukavalta ja pehmeältä :)
Ja vauva on myös hauska, ihan kun lapsi itkisi va-u-va-u-va-u :)
Sitten "yö" on kaunis sana, ihan kun täysikuu taivasalla .

myös rekka, sisu. Ja illalla :)

~Aurora~
20-03-2005, 20:12
Minusta suomen kielessä on paljon kauniita sanoja. Esimerkiksi Kisumisun tekstistä löytynyt "lintujen viserrys" kuulostaa todella mukavalle. Joku vuosi sitten suomalaiset valinneet kauniiksi sanaksi "jänis"-sanaa. Minusta siinä taas mitään erikoista ole, mutta makujahan on moneen. Itse henkkohtaisesti pidän verbistä "soljua"- ihana verbi. :)
Onko muutkin joskus miettineet tätä samaa asiaa, eli kauniit suomalaiset sanat?

Tietysti, minä pidän sanasta "armahtaa" ;)

Alas kalliolta lapsi riensi,
Äitins luoksi riensi hän,
Lausui loistavalla katsannolla:
Nähnyt olen taivan maa.

"Mitä haastelet, mun pienoiseni,
Mitä taivaan kaukamaast'?
Missä näit sä autuiten mailman ?
Sano, kulta-omenain."

Aleksis Kivin runo "Kaukametsä". Itsekin tykkään runoista ja suomalaisista runoista minä löysin kauniita sanoja, jotka lämmittävät mieltäni ja ajatuksiani. :sun:

to D_F Missä kaupungissä sä asut ? ;)

D_F
20-03-2005, 20:54
to D_F Missä kaupungissä sä asut ? ;)

vähän niin kuin joka paikassa, siellä sun täälllä. se on muuten военная тайна.

~Aurora~
20-03-2005, 21:31
mää en lähre kotoa, siellä on kylmä!

Siksi minä kysyin, koska sun "lähretaan" on lännen murre. Pääkaupunkiseudulla puhutaan "läheetään." ;)
Mun mielestäni sä oot Tamperelta. Eikös niin ? :spy: Mut keep as a secret. ;)

D_F
20-03-2005, 21:47
juu, mä oon nääs maalta. oukkei, niin tairan pitääkin. ;)

По-душка
20-03-2005, 21:49
vähän niin kuin joka paikassa, siellä sun täälllä. se on muuten военная тайна.

Ei ole enää. Sijaintisi oli paikallistettu satelliittipuhelimen käytöstä. Verottaja, sosiaalityöntekijä (huom. maksamattomat elatusmaksut!) ja pari fania ovat jo matkalla luoksesi. Tällä kertaa et pääse karkuun!

D_F
20-03-2005, 21:53
Ei ole enää. Sijaintisi oli paikallistettu satelliittipuhelimen käytöstä. Verottaja, sosiaalityöntekijä (huom. maksamattomat elatusmaksut!) ja pari fania ovat jo matkalla luoksesi. Tällä kertaa et pääse karkuun!
jepp jepp, määkin tykkään james bond- ja sci-fi-elokuvista ;)

kisumisu
20-03-2005, 21:53
kaunis on - rakastella. venäjän kielessä ei ole vastineetta tälle ilmaisulle. englannin kielessä -make love, suomen kielessä - rakastella- venäjän kielessä ei ole varsinaista ilmaisua tällä kauniille toimelle /tapahtumalle(hah- sana-valintani)
muistan kun tulin suomeen v. 1983 hassisin kone lauloi " tahdon, rakastella sinua, tahdon, rakastella sinua- tahdotko sinä- minua?" minusta se oli niin cool!
ja lintujen viserryksestä ja lehtien huminasta ja veden solinasta ja saden ropinasta - kaikesta tästä kauniista minä nautin koko sielulla- rakastan luontoa niin paljon!

По-душка
20-03-2005, 21:59
onko заниматься любовью sinusta liian heikko vastine rakastella verbille?

kisumisu
20-03-2005, 22:06
minusta se on liian tavallinen ja kuulosta ihan kuin tekisi työtä - se ei antaa sielukkutta ja herkkyyttä tälle tapahtumalle .
занимаются делами, а не любов'ю.
vaikka make love käännettynä on delat ljubov

По-душка
20-03-2005, 22:19
tiesin, että vastaat tällä tavoin. olet hyvin runollinen.
Ehdotan seuraava:
ensin aloitetaan eli займемся любовью, sitten kääritään hihat ylös ja tehdään se oikein kunnolla eli lets make love. Kun rakkaushomma on saatu aikaan, lopuksi viimeistellään eli antaudutaan asialle koko sielulla ja herkkyydellä eli rakastellaan.

kisumisu
20-03-2005, 22:54
oi - ihanasti kirjoitit- lisäisin vielä että antaudutaan intohimolle intohimolla niin että seinät tärisee ja koko maailmaa ympärillä unohtuu rakkauden liekissä. onnen kukkulalla haluasin olla mahdollisimmän kauan- keveyttä ajatuksissa ja tyydytystä ruumiissa (fyi- tää on ruma sana).
unohdin miten kauniisti voi kirjoittaa rakkaudesta ja seksistä. itse rakastan runoutta.
anna ahmatova on minun innoitaja. hänen runojen jälkeen on kevyt ja ihanaa olo. rakastan myös monia muita (nuorena- se oli petrarka) ja luen mielellään runoja ennen nukkumamenoa. se keventää oloa ja on mukava nukahtaa.
nuoren kirjoitin myös runoja - se vanha vihko edelleen minun yöpöydässäni. lueskelen joskus niita.miten naiivit, mutta... silti minun

Ralphie
21-03-2005, 00:12
Moi. Sunnuntai on pahin.. Täällähän on juteltu kaikkee hauskaa ja paljon. Muah, mä kiroilen aika paljon - molemmilla kielillä. Mun motto on: Big plans in my pants. Ja mun mielestä, joku pieni osa ihmisestä muuttuu aina kielen mukana. Olen lukenut tutkimuksesta kaksikielisistä japanilaisista naisista, silloin kun heiltä kysyttiin sama kysymys "Mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmasi?" vastasivat he eri lailla samaan kysymykseen.. Siis, japaniksi japanilaisille jotain tyylin "musta tulee aviomieheni rakastava vaimo ja lasteni huoltaja.." Englanniksi amerikkalaisille "minusta ehkä vielä joskus tulee uranainen bla-blaa...". Kuitenkin en usko, että itse muutun näin paljon vaihtaessani kielestä toiseen. Tosin olen muutenkin outo, suomen ja venäjän ohella keskustelen oikein mielelläni myös ruotsiksi ja englanniksi. Suomen kielessä on toki kauniita sanoja ja yksi suosikeistani on eräs suomalainen yhtiö, Kapiteeli.. Ka-pi-tee-li, kuullostaa niin seksikkäältä. Kaikki vokaalit sointuu niin kauniisti yhteen konsonantien kanssa.. aah. :spy:

Jah, herra DF on Tampereelta.. God damn it. :spy:

12345.67
21-03-2005, 08:57
Hei, mikä eläin on venäjäksi pesukarhu? :(

По-душка
21-03-2005, 09:34
Se on енот

По-душка
21-03-2005, 09:35
Ralphie
Olet aikamoinen kielipää! Osaat varmaan latviaakin.

Ralphie
21-03-2005, 11:13
Olet aikamoinen kielipää! Osaat varmaan latviaakin.

Mun kielen pää on aikamoinen ja olen todella kielitaitoinen mies. Ainakin joidenkin naisten reaktioista päätellen. Kävin saksalaista ala-astetta ja elin kaksikielisessä perheessä, joten latvia ja saksa ovat myös tulleet tutuiksi, mutta ovat viime aikoina jääneet hieman taka-alalle. Ruotsi syrjäytti saksan ja englanti latvian.

Mitä kieliä rakas По-душечка osaa? :p

D_F
21-03-2005, 11:42
Jah, herra DF on Tampereelta.. God damn it. :spy:

en kyllä ole, syvä ja rauhallinen hengitys ;)

Ralphie
21-03-2005, 11:52
en kyllä ole, syvä ja rauhallinen hengitys ;)

No mistä sä sitten olet? :spy:

По-душка
21-03-2005, 11:53
Mun kielen pää on aikamoinen ja olen todella kielitaitoinen mies. Ainakin joidenkin naisten reaktioista päätellen. Kävin saksalaista ala-astetta ja elin kaksikielisessä perheessä, joten latvia ja saksa ovat myös tulleet tutuiksi, mutta ovat viime aikoina jääneet hieman taka-alalle. Ruotsi syrjäytti saksan ja englanti latvian.
Mitä kieliä rakas По-душечка osaa? :p

Kielitaitoni on hyvin vaatimaton kielivalikoimaasi verrattuna. Venäjän ja suomen lisäksi osaan englantia, mutta sekin ruostuu kovaa vauhtia ilman käyttöä. Minusta on oikein kivaa kuulla, että puhut MIELELLÄÄN myös ruotsiksi ja englanniksi. Näinhän se kielitaito kehittyy ja paranee.
Tshemppiä sinulle kaikessa rakas Ralphie!

AlinaR
21-03-2005, 17:03
Todella ihana lukea aikusen avointa tarinaa ja kauniista puhuttelua. Jatkakaa saman malliin, rakkaat ystävät :)
Mikä vaikuttaa siihen että vieraalla kielellä tarinoiminen sujuu helpompi täällä kuin äidinkielellä? Vai kuvittelenko minä?

12345.67
21-03-2005, 17:12
Niin kun minä olin sanonut, te olette eri ihmiset kun puhutte suomeksi. Podushka sanoi Ralfille " rakas", siis liubimii. Sanoisiko hän näin jos puhuisi venäjäksi? :) Vai onko Ralfie hänen rakas? :insane:

AlinaR
21-03-2005, 17:21
Niin kun minä olin sanonut, te olette eri ihmiset kun puhutte suomeksi. Podushka sanoi Ralfille " rakas", siis liubimii. Sanoisiko hän näin jos puhuisi venäjäksi? :) Vai onko Ralfie hänen rakas? :insane:
Ai SITÄKÖ sinä tarkoitit? ;)
Minusta kysymys kohteliaisuudesta ja tietynlaisesta sympaatiasta tai kenties virtuaalisestä kemiasta jopa. Mutta kuunnellaan mitä on "osasyylisillä" sanottavana. :)

Ralphie
21-03-2005, 19:58
Vai onko Ralfie hänen rakas? :insane:

Voi kun olisin! :)

Kysymys on ehkä kuitenkin kohteliaisuudesta, nettiketistä ja flirttailusta.., rakas 12345.67! :D :rose:

По-душка
21-03-2005, 22:01
Rakas 12345.67!
Rakas AlinaR!

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Oletteko unohtaneet, että rakas tarkoittaa myös дорогой, милый.
Jos olisi halunnut korostaa rakkaustunnettani Ralphiea kohtaan, olisin sanonut esim.
Ralphie, rakas tai
Ralphien rakkaani tai
Ralphieni, rakkaimpani
Mutta kun en voi!
Olen jostain syystä varmaa siitä, että Ralphien tuskin kärsii naisseuran puutteesta. Eikö niin Ralphie?

kisumisu
21-03-2005, 22:09
vau- nyt porukka jakaa kohteliaisuuksia toisille. tosi kiva.
mulla on hyvät uutiset- vaihdoin tänään auton ja sain uuden, paremman ja isomman auton. haen sitä ennen aprilli-päivää.
onko teidän mielestä nettiflirtailu helpompi kuin todellisuudessa? minusta on. ja sitten aina voi piilottautua avatorin taakse. huomasin että en ujostelee ja olen aika rohkea. joten netissa voi olla oma itteni ilman tunnon tuskia. entäs te?

AlinaR
21-03-2005, 22:13
Kuinka moni käyttää rakas-sanaa realisessa elämässä ääneen? Tai kulta, tai jokin muu vastaava sananen elämänkumppanilleen, ystävälleen? Lapsille tosi helppoa ja luonollista sanoa "voi kulta pieni" tai " rakas lapsukaiseni" ilman epäilyksen häivää, mutta Hänelle???!!!

kisumisu
21-03-2005, 22:14
ralphie- armas

AlinaR
21-03-2005, 22:16
Kisumisu, ONNEA uuteen autoon!!!
Minkämerkkisen hankit? Minkävärisen? Se on tärkeä seikka autossa naisihmisille :)

Ralphie
21-03-2005, 22:36
Olen jostain syystä varmaa siitä, että Ralphien tuskin kärsii naisseuran puutteesta. Eikö niin Ralphie?

Olen aivan samaa mieltä! :p

mulla on hyvät uutiset- vaihdoin tänään auton ja sain uuden, paremman ja isomman auton. haen sitä ennen aprilli-päivää.

Onneksi olkoon! :)

onko teidän mielestä nettiflirtailu helpompi kuin todellisuudessa? minusta on. ja sitten aina voi piilottautua avatorin taakse. huomasin että en ujostelee ja olen aika rohkea. joten netissa voi olla oma itteni ilman tunnon tuskia. entäs te?

Netissä on aina helpompaa. Tosin mä flirttailen aina kun voin ihan oikeassa elämässäkin. Ja kyllä, mulla on elämä! :) Minusta minun avatar on hieno.. mä en ujostele ulkonäköä eikä mulla ole tunnontuskia.. minussa on vain hieman tuota Ralph Wiggumia Simpsoneista. Haluan säilyttää netin tarjoaman anonyymiteetin.. teille voisin ehkä paljastua, mutta ei kaikille muille..

Kuinka moni käyttää rakas-sanaa realisessa elämässä ääneen? Tai kulta, tai jokin muu vastaava sananen elämänkumppanilleen, ystävälleen?

Joskus sanon: "rakas ystäväni.. bla-blaa.." Tyttöystävälle sanoin joskus hani ja kulta, mutta ehdoton suosikki on ruotsiksi "min kära" eli rakkaani.. :rolleyes:

По-душка
21-03-2005, 22:36
Kyllä flirttailua on helpompi harrastaa netissä kuin reaalielämässä. Tiedätte ilman minuakin, miksi.
Hellittelynimiäkin on minusta helpompi kirjoittaa kun lausua ääneen. Mutta kirjoitettuna tai ääneen lausuttuna ne lämmittävät sydäntä kummasti joka tapauksessa.

AlinaR
21-03-2005, 22:41
onko teidän mielestä nettiflirtailu helpompi kuin todellisuudessa? minusta on. ja sitten aina voi piilottautua avatorin taakse. huomasin että en ujostelee ja olen aika rohkea. joten netissa voi olla oma itteni ilman tunnon tuskia. entäs te?

Minusta on ja ei. Riippuu kuten todellisuudessa sen hetkisestä fiiliksestä ja keskustelijasta. Chatissakin jopa oppii "haistamaan" nikin minä-kuvansa muutamien lauseiden perustella ja jos juttu alkaa luistaa mukavan kevyesti niin sitä myös kiva hieman flirttaillakin, heittää huulta ja yllätellä järkevillä mietteillä. Joskus huonona päivänäkin löytää mukavaa juttuseuraa, mutta onhan myös niitä "asennevammaisiakin" liikkeellä roppakaupalla. Joten viaton flirttailukin voi muuttua hetkelliseksi painajaiseksi. Se on vaan niin mukavaa nähdä keskustelijaa silmiin, tuntea kommunikoinnin dynamikaa ja flirttailla tarpeen tulleen.
Olen joskus sitä mieltä että virtuaalinen minäni ei aina vastaa todellista minäni, vaikka ajatukset tuleekin samasta päästä mutta niitä ei välttämättä ymmärretää niin kuin on tarkoitus. Onhan täällä paljon "avaudettu" ja katsottu perään. Elämässä ihminen on selkeämpi tapaus kuin netissä. Positiivistä on kuitenkin se että netin kauttakin saa yllättävän paljon aikaiseksi, saa tutustua ja jopa ystävystyä, voi olla kiinnostava/ ärsyttävä/kiinnostunut/ärtynyt.....tunteet on täälläkin tunteet..
:)

По-душка
21-03-2005, 22:44
. Tosin mä flirttailen aina kun voin ihan oikeassa elämässäkin.

Toivottavasti osaat hoitaa homman hienovaraisesti.
Seksuaalinen häirintä on nykyään kova juttu.

AlinaR
21-03-2005, 22:47
Seksuaalinen häirintä on nykyään kova juttu.
tästä tuli mieleen Aki Sirkesalon hittikappale "Sisko" :confused:

Ralphie
21-03-2005, 22:47
Toivottavasti osaat hoitaa homman hienovaraisesti.
Seksuaalinen häirintä on nykyään kova juttu.

Sano se niille naisille, jotka ahdistelee mua päivittäin :D Olen todella hienovarainen tapaus!

AlinaR
21-03-2005, 22:50
По-душка!
Eikös aletaan hieromaan Ralphien kaa treffipaikkaa? ;)
Kisumisu! Tuletko messiin? :)

Ralphie
21-03-2005, 22:54
Mä taidan olla hieman nuorempi kuin te :D Ei sillai etten mä oisin kiinnostunu.... :P

По-душка
21-03-2005, 22:54
По-душка!
Eikös aletaan hieromaan Ralphien kaa treffipaikkaa? ;)

Tarkoitatko, että liityttäisiin Ralphiea ahdistelevien naisten joukkoon?

AlinaR
21-03-2005, 23:00
Tarkoitatko, että liityttäisiin Ralphiea ahdistelevien naisten joukkoon?
Eiiiiiii! Tai miks ei?! :lol:
Vai oliko se flirttailun momentti...heh.

kisumisu
21-03-2005, 23:02
olen in- hieron sen lapaluut ja selkäranka pitkin sinne, missä häntä aikoinaan ollut (apina-mies-kenties)
kun otan parin hot shotin- niin annan ralphille täyshoidon ( hahahhah...)
kiinnostako? missa se messi on? lennän heti luudalla aamun sarastaessaan :D :D :D

По-душка
21-03-2005, 23:08
Eiiiiiii! Tai miks ei?! :lol:
Vai oliko se flirttailun momentti...heh.

Eikö olisi kiva kuva:
Ralphie pupujussina naarassusilauman keskellä!

AlinaR
21-03-2005, 23:10
Nyt tuli mieleen leffa jossa kolme naista: S. Sarandon, Sher ja M. Phaifer hoitaneet Jack Nikolsonia ja mitä siitä tuli...

AlinaR
21-03-2005, 23:12
Eikö olisi kiva kuva:
Ralphie pupujussina naarassusilauman keskellä!
roolileikeija on vielä kokeilematta....:)

Ralphie
21-03-2005, 23:12
Hui. Ei saa kiusata! :D Näen painajaisia teistä tänä yönä.. ;)

kisumisu
21-03-2005, 23:13
kauniita unia, pupujussukka!!!

AlinaR
21-03-2005, 23:17
Ralphie, kulta! Minä näen niitä joka yö...Viime yönäkin näin että olimme työporukan kanssa risteilylaivalla juomassa tummaa olutta suoraan hanasta. Päivällä olin syömässä miesystäväni kanssa ja hanasta otin kotikalja lasiin....Minun uneni ...niissä on aina jotain todennäköistä.

D_F
22-03-2005, 10:44
Mä taidan olla hieman nuorempi kuin te :D Ei sillai etten mä oisin kiinnostunu.... :P

jepp jepp :lol: :lol: :lol:

12345.67
22-03-2005, 10:54
tädit kimpussa :insane:

D_F
22-03-2005, 10:54
kaikki piiloon!!! ;)

kisumisu
22-03-2005, 11:40
tai.... kaapista ulos...

Katja
22-03-2005, 12:19
Asiasta toiseen

Elämä on ihana lä-lä-lä-lä-lä :sun:

AlinaR
22-03-2005, 12:23
Asiasta toiseen

Elämä on ihana lä-lä-lä-lä-lä :sun:
Niin onkin!
Olen touhumassa keittiössä aamusta saakka, kohta pitää ruveta siivota sotkuja ja laittautua itsekin. Kakun pohja ei ihan täydellisesti onnistunut, mutta täytteellä sitä saa oikaistua ja täytteethan kakun tekee! ;)

Katja
22-03-2005, 12:32
Niin onkin!
Olen touhumassa keittiössä aamusta saakka, kohta pitää ruveta siivota sotkuja ja laittautua itsekin. Kakun pohja ei ihan täydellisesti onnistunut, mutta täytteellä sitä saa oikaistua ja täytteethan kakun tekee! ;)
Onko tänään jonkun synttärit, vai teetkö kakun ihan muuten vaan? :)
Viime aikana on ollut niin paljon kaikenlaisia juhlia. Olen syönyt niin monta erilaista kakkua, että nyt pitäisi laihtua:) http://maxim.kyra.spb.ru/photo/gallery258/pic.html
Sieltä puuttuu vielä kaksi kakkua.

AlinaR
22-03-2005, 13:10
No olippa teillä kakkuja...nam-nam. Jokainen konditoria haluaisi varmasti niitä kakkuja komeilemaan myyntitiskiin. Tuntuu että ne oli tehty erittäin taitavilla käsillä.....Grogin käsillä?;)
Minun nuoremmalla pojalla tänään syndet, täyttää 12v. Kohta tulee koulusta maistamaan minun tekemää kakkua, joka on nyt vetäytymässä kylmässä. Hänen kakun koristetoivomuksena oli hedelmäkarkit, niitä minä nyt käynkin ostamassa. :)

AlinaR
22-03-2005, 15:04
tässä on sankari ja sen kakku :)
http://i148.exs.cx/img148/8656/villenkakku5av.jpg
http://i148.exs.cx/img148/9421/pivnsankari5zv.jpg

Ralphie
22-03-2005, 17:29
Mä rakastan kakkuja, nyyh... Päivän sankarilla on komea tukka! :) Onneksi olkoon!

AlinaR
22-03-2005, 20:41
Kiitos Ralphie! Kyllä pojalle tukkake*ляп**ляп**ляп*a kelpaa aina vaikka pienenä hän inhosi kiharoita yli kaiken.
Juhlat on takana ja kakusta enää yksi pala. Jos se onkin sinulle, Ralphie? ;)
Minusta synttärit ainoa asia nykyisin milloin saa houkuteltua tutut ja sukulaiset kotiin vieraaksi. Lasteni isän kaikki siskot ja veljekset sekä äiti asuvat Imatralla, mukavia, ilosia karjalaisia ihmisiä. Mummo on todellinen ilopilleri, 85 vuotiaana jaksaa tehdä kaikki kotihommat ja paistaa herkulliset karjalan piirakat.

Oletteko paljon tekemisessä suomalaisten sukulaisten kanssa?
( heh..kone on sensuroinut sanan *kehut* koska se sisälsi itessään venäjän rumaa sanaa...voi vitsi)

kisumisu
22-03-2005, 21:38
kivoja kakkuja. minkäkin kuvaan joka vuosi kakut, en osa laita niitä kuvia tänne. meillä tehdään isoja kakkuja, koska kaikki syö 2-3 palaa, varsinkin kotiväki. nuorempi tytär syntynyt keskikesällä, joten mansikka-kakku pitäis aina olla. toinen tytär syntynyt sydäntalvella ja tein aina erikoisia kakkuja, mutta lapset eivät ymmärtäneet niiden jujuta, joten olen siirtynyt tavallisiin kakkuihin. aikuisille toki teen aivan mahdottomia kakkuja. kirjoitin toisessa aiheessa että mun lempikakku on minun tekemä Pavlova kakku. teen myöskin mainion tiramisun, juustokakut ja kaikki hyytelökakut erilaisine täyteineen. kevennän kakkuja vuodesta toiseen, joten mun kakut ei lihotaa pahemmin. ja kaiken kukkuraksi rakastan tehdä kakkuja - ei pullia- vaan kakkuja

Katja
23-03-2005, 14:49
No olippa teillä kakkuja...nam-nam. Jokainen konditoria haluaisi varmasti niitä kakkuja komeilemaan myyntitiskiin. Tuntuu että ne oli tehty erittäin taitavilla käsillä.....Grogin käsillä?;)
Minun nuoremmalla pojalla tänään syndet, täyttää 12v. Kohta tulee koulusta maistamaan minun tekemää kakkua, joka on nyt vetäytymässä kylmässä. Hänen kakun koristetoivomuksena oli hedelmäkarkit, niitä minä nyt käynkin ostamassa. :)
Kyllä hän on tehnyt kaikki kakut itse:)
Hedelmäkarkit, näm-näm:) Onpas sinulla komea poika:)

12345.67
23-03-2005, 15:16
Mua oikein ärsyttää tuo ämmä islam teemassa. Hänen mielipide on, että terroristit ovat sankareita ja tekevät oikein että rajattavat lapsia ja naisia. Sairasta. :bastard:

AlinaR
23-03-2005, 15:30
Minä en lue teemoja jotka eivät herätä minussa mielenkiintoa. Olisin halunut vielä tänä aamuna kirjoittaa yhden näkökulman mutta piti lähteä asioille ja ajatus ei tunnu enää niin tärkeälle.
Joillakin ihmisillä on pakonomainen tarve toitottaa asioita muille ikään kuin olisi opettamassa ilmiselviä ehdottomuuksia. Nämä ovat raskaat poliittiset aiheet joihin ei ole yksitoikoista selitystä, vaan juttuja ja väittelyjä syntyy aina. Väittely on kyllä taitelaji ja asiantuntemattomana en menisi sellaisiin naurattamaan muita. Joten seurailen vaan sivusta mielenkiintoisia kommenteja ja ihmettelen sitä ihmispotentiaalia väittämään.

~Aurora~
23-03-2005, 17:25
No olippa teillä kakkuja...nam-nam. Jokainen konditoria haluaisi varmasti niitä kakkuja komeilemaan myyntitiskiin. Tuntuu että ne oli tehty erittäin taitavilla käsillä.....Grogin käsillä?;)
Minun nuoremmalla pojalla tänään syndet, täyttää 12v. Kohta tulee koulusta maistamaan minun tekemää kakkua, joka on nyt vetäytymässä kylmässä. Hänen kakun koristetoivomuksena oli hedelmäkarkit, niitä minä nyt käynkin ostamassa. :)

Ihana! Mun tyttärelleni täyttää myöskin 12 v. kahden päivän päästä. Mut mä en keksinyt vieläkään minkälaista kakkua. No, mulla on aikaa. ;)

Eilen minä ajoin autolla yksin. Se oli tosi jännittävää. Mut mä oon iloinen siitä yrityksestä. Kaikki meni hyvin vaikkapa moottori huusi joskus. :coquet: