PDA

View Full Version : Parannetaan maailmaa


Страницы : 1 [2] 3

Ralphie
14-06-2005, 20:43
LÄPPÄ:......no lesBot lyö läppää.....LIVE: aito elämä (naturelli)

Mistä sä näita poimit? Tuota lesbo-juttua en ole kuullutkaan. Live ei tarkoita mitään aitoa elämää. Se voisi olla vaikka Matti Nykäsen legendaarinen ilmaisu - laiffi.

Roman28
14-06-2005, 20:47
Oh-hoh. Riippuu varmaan ihmisestä. Sitä paitsi valitsit väärän hymiön... ;)
=================================
Niin riippuu.......toisilla enempi-toisilla vähempi-joillai vain jököttää!
Miks väärä hymiö-siitä puuttuu vaa pippelipom.....

D_F
14-06-2005, 20:47
Btw, D_F, paljasta mulle mistä noi sun kirjaimet tulee? Ei taida liittyä mitenkään South Parkiin?
mitkä kirjäimet? ja miksi kaiken täytyy liittyä south parkiin?

Ralphie
14-06-2005, 20:52
mitkä kirjäimet? ja miksi kaiken täytyy liittyä south parkiin?

D ja F = D_F :D Päättelin sun kuvasta. Mikä kaikki on liittynyt aikaisemmin South Parkiin...?

Roman28
14-06-2005, 21:05
Mistä sä näita poimit? Tuota lesbo-juttua en ole kuullutkaan. Live ei tarkoita mitään aitoa elämää. Se voisi olla vaikka Matti Nykäsen legendaarinen ilmaisu - laiffi.
============================================
Оotkos pudonnu rattailta kun et oo lesBoista kuullu?-no niillä kun ei oo häntää( mikä miehillä on!)niin ne voi lyödä vain läppää. Ja alkuasukkaillahan Afrikassa on läppä lappu sen(hmmm)päällä. Raamatussa viikunan lehti!
Kuuma Kalle Matilla on kai suomen suurin Se.....kuulema polveen asti riippuu. Ilmankos hän tienaa stripparina(katso HUSTLER 6/1998)

D_F
14-06-2005, 22:35
D ja F = D_F :D Päättelin sun kuvasta. Mikä kaikki on liittynyt aikaisemmin South Parkiin...?
mä en jotenkin pysy kärryillä. siis, ei D ja F liity Chef-kuvaan.

en tiedä. ei mikään. vain se Chef.

AlinaR
15-06-2005, 00:08
Te varmasti pystytte, olkaa hyvä!

Minä en viitsi, ei minua huvittaa mutta jonkun saattaa käydä tosi ikävästi jos häneltä yhtä-äkkiä häviää kunnon väittelijä tässä ja alykkyyden loistopurkaukset sammuu omiin älyväläyksiin. Sepä olisi kiusallista, kait.

Mustasukkaisuus....se on sairautta, olin ollut sen sairauden uhrinakin enkä haluaa niitä muistoja takaisin. On toki kevyen sarjan mustasukkaisuutta.....jonka kautta saa haluamansa läpi....sekin minusta vaikuttaa likaiselta touhulta. Valkosukkaisuus on tervellisempä, voima joka pistää toimimaan, kehittymään ja antaa kannustusta valkosukkausuuden lähdellekin....vuorovaikutusta, ihaluja ja tsemppausta eteenpäin.

По-душка
15-06-2005, 01:03
Te varmasti pystytte, olkaa hyvä!
Mustasukkaisuus on hyvä aihe.

Luovutko niin helposti? Missä on mainostamasi kilpailuhenki?

По-душка
15-06-2005, 01:17
Pöh, jospa se olisikin sinun napasi... eikä minulla ole tapana ihailla navan kuvia.. Toivottavasti sinäkin ajattelet omaa napaasi pidemmälle.. :)

Naapuriviulisti on ja tulee olemaan aina se ns. backup-suunnitelma. Se on riski ja mysteeri. Viulistin edelle ovat nousseet paljon helpompia ja varmempia ehdokkaita.. :D

Blääh, selasin vähän keskustelua... По-душка alkaa käydä vähän levottomaksi. Sä tarvitset kuria, beibi! ...tai sit vähän hoitoa :)

Tiedän hyvin, että olet toiminnan mies etkä tyydy pelkkiin kuviin. Näin sitä pitääkin!
Kyllä, olen aina ajatellut napaani pidemmälle. Tällä kertaa ajattelen mm. sinun napaasi. Mitkä ne helpommat ja varmemmat ehdokkaasi ovat? Pikku Kakkosen vetäjät? Miss Tampere? Vai joku vielä fiksumpi? Milloin muuten lähdet USAan? Raportoisitko tänne matkasi varrelta, ok?

Diagnoosisi on oikea. Valitettavasti olet liian kaukana antamaan hoitoa hätääni, joten joudun turvautumaan itsekuriin. Alan nyt treenamaan tahtoani (Brat-Kvadratin tavoin) toistamalla sana TAHDON. Luulen, että 1001. kerralla tahtoni on hyvin voimakas.

Brat-Kvadrat
15-06-2005, 01:37
Po-dushka.
Millä lailla kauneus pelastaa minua? Ei pelasta!
En tavannut ystävääni Arturia pitkää aikaa, en voi sanoa että ajattelen samalla tavalla, mutta suurin pirtein kyllä. Puutarhassa itkin yksinäisyyttä (jos verbi itkeä vaatii käyttää partitiivia). Meillä kolmella ystävällä yksinäisyys on keskeinen meitä sitova vihallinen .
Kysyt, että haluanko, että autat minua vapauttamaan tahdonlihakseni jännityksestä? Ei se riipu sinusta, et edes pysty siihen. Varmasti et kuveotellut siitä pahimmissa unissa. Sen lisäksi kaipaan enemmän juuri hengellistä nautintoa, eikä fyysistä.
Itse asiassa minulla on yksi ainoa vaiva, se on se, että jatkuva kehittäminen ei ole mahdollista.

По-душка
15-06-2005, 02:01
Velipoikani!
Voidaanko vihollisesta tehdä ystävän? Jos se auttaisi helpottamaan yksinäisyyttäsi?

En tietenkään pysty vapauttamaan tahdonlihaksesi jännityksestä. Se oli vaan huulenheittoa.. Olen hyvin maallinen ihminen. Sinä taas kuulostat hyvin hengelliseltä. Tiemme ovat erilaiset. Mutta kunnioitan asennettasi ja kehityspyrkimystäsi. Toivottavasti et mene liiallisuuksiin täydellisyyden tavoittelussasi, koska se voi johtaa itsetuhoon.

Brat-Kvadrat
15-06-2005, 02:42
Toivottavasti et mene liiallisuuksiin täydellisyyden tavoittelussasi, koska se voi johtaa itsetuhoon.
Vain äärimäisyydessä on kauneutta, vetovoima, kauheus ja salaisuuksien paljastaminen!
Jos luonnon tarkoitus elää ikuisesti., niin ihminen on keino, millä luonto saa tavoitteensa.
Kerran syntynyt maailmankaikkeuden tulee kuolemaan. Ja ainoastaan ihminen pystyy pelastamaan sen. Makaamalla omenanpuun alla ja odottelemalla hedelmän putoamista ei ihminen vastaa luonnon päämäärään. Mutta saanut luonnosta kuvaamattoman häiritsevän voiman ihminen matelee eteenpäin, tekemällä muutoksia ja antamalla luonnolle mahdollisuutta sitten, kaukana tulevaisuudessa kuolla ja syntyä uudestaan.

Brat-Kvadrat
15-06-2005, 04:51
Mustasukkaisuus on ihmisen epävarmuuden merkki.
Minä ajattelen, etten ole kaunis/komea, viisas, rikas, vahva, viehättävä, seksuaalinen.
Olen oppinut lapsuudestani, ettei viallisen tai vajallisen lapsen kanssa ole halukkaita seurustella.
Siten epäilen, että kumppani löytää ne ominaisuudet toisilta, ja lopun lopuksi jättää minut yksin.
Toisaalta olen tottunut omistaa esineitä. Suhtaudun kumppaniini sama tavoin, se on esine minun kokoilmassani. En halua antaa sitä toisille käyttöön. En voi kuvitella, että minulla ei ole vaikutusvalta kumppaniini. Kuinka monet antavat autonsa vieraille, vaikkapa toistaiseksi? Entä jos auto on Ferrari?
Kolmas syy voi olla se, että taas olen pitänyt kumppani ystävänäni, liittolaisenani. Ja kun näen tai epäilen hänen olevansa toisten kanssa, koen pettymystä. Ehkä hän kerro salaisuuteeni tai naura minulle hänen uuden kumppanin kanssa, mitä on taas merkki minun oman heikon omatuntoni.

Brat-Kvadrat
15-06-2005, 06:31
Kysyt, että haluanko, että autat minua vapauttamaan tahdonlihakseni jännityksestä? Ei se riipu sinusta, et edes pysty siihen. Varmasti et kuveotellut siitä pahimmissa unissa.
He,he...
Nyt oli minun vuoroni laskea leikkiä ja mitä sain vastaukseksesi?

En tietenkään pysty vapauttamaan tahdonlihaksesi jännityksestä. Se oli vaan huulenheittoa.. Tiemme ovat erilaiset...

Ralphie
15-06-2005, 17:07
mä en jotenkin pysy kärryillä. siis, ei D ja F liity Chef-kuvaan.

Nyt menee vaikeaksi. Silmät käteen, D_F! :D Sitä juuri tarkoitinkin, että D & F -kirjaimet eivät taida liittyä mitenkään South Parkiin. Kysymys siis kuului, mistä nuo kirjaimet ovat peräisin? Sinun nimikirjaimet tai jotain?

Rinnassani tänään muuten lukee D&G.

Tällä kertaa ajattelen mm. sinun napaasi. Mitkä ne helpommat ja varmemmat ehdokkaasi ovat? Pikku Kakkosen vetäjät? Miss Tampere? Vai joku vielä fiksumpi? Milloin muuten lähdet USAan? Raportoisitko tänne matkasi varrelta, ok?

Minun navassani ei ole mitään erikoista, mutta on kiva kuulla että ajattelet sitä :) Ehdokkaita on eri aloilta ja he vastaavat enemmänkin kysymykseen ketkä. Naispuolisia ihmisiä, siis.. :) Noin parin viikon päästä on lähtö. En lupaa raportoida... Voin luvata jotain kuvia sit kun palaan tänne heinäkuun lopussa.

Diagnoosisi on oikea. Valitettavasti olet liian kaukana antamaan hoitoa hätääni, joten joudun turvautumaan itsekuriin.

En tarjonut hoitoa, beibi! In your dreams.... :D Älä kiusaa itseäsi liikaa, se ei kannata.

D_F
15-06-2005, 18:23
Kysymys siis kuului, mistä nuo kirjaimet ovat peräisin? Sinun nimikirjaimet tai jotain?

Rinnassani tänään muuten lukee D&G.

kirjäimet lähellä toisiaan näppäimistössä. laiskan miehen menetelmä. eli "tai jotain".

;) vai haluatko sinä oikeasti tietää?

По-душка
15-06-2005, 19:12
En tarjonut hoitoa, beibi! In your dreams.... :D

Tiedän hyvin syynkin siihen. Minulle sitten ei jää muuta vaihtoehtoa kun haaveilla... ja ... ryhtyä kirjailijaksi.

По-душка
15-06-2005, 19:27
Kysyt, että haluanko, että autat minua vapauttamaan tahdonlihakseni jännityksestä? Ei se riipu sinusta, et edes pysty siihen. Varmasti et kuveotellut siitä pahimmissa unissa.

Muistatko, että lupasin tulla painajaiseesi? Aika ei vaan vielä tullut. Mutta se hetki vielä koittaa!

D_F
15-06-2005, 19:29
pelottava uhkaus :)

Ralphie
16-06-2005, 18:55
vai haluatko sinä oikeasti tietää?

Oujee.

Tiedän hyvin syynkin siihen.

Ai, tiedät. Kerro mullekin :D

Оotkos pudonnu rattailta kun et oo lesBoista kuullu?-no niillä kun ei oo häntää( mikä miehillä on!)niin ne voi lyödä vain läppää. Ja alkuasukkaillahan Afrikassa on läppä lappu sen(hmmm)päällä. Raamatussa viikunan lehti!

Unohdin kommentoida tätä viimeksi. Todella outoa tekstiä, dude! :lamo: Sä oot Jacko II :D

По-душка
17-06-2005, 11:02
Ai, tiedät. Kerro mullekin :D


Etkö pysty lukemaan ajatuksiani? Kerron vinkin. Kun opit lukemaan naisten ajatukisa, löydät onnesi ... tai menetät mielenrauhasi.

Kertoisitko matkareittisi. Tutkin sen kartalta.

По-душка
17-06-2005, 11:02
pelottava uhkaus :)

sun kanssa tavataan navetassa, maalaispoikani!

D_F
17-06-2005, 11:11
Oujee.
nimeni alkaa D:llä.

D_F
17-06-2005, 11:12
sun kanssa tavataan navetassa, maalaispoikani!

autaaksä ensin siivoo sitä? ;)

По-душка
17-06-2005, 12:12
autaaksä ensin siivoo sitä? ;)
miksi siivottaisiin? ollaanhan me ennenkin p…$kaa nähneet

D_F
17-06-2005, 12:22
juu, mut sehän lisää sitä maalaisfiilistä. ensin painetaan duuniin ja sit vasta viihteisiin. ;) nääs, meikkä oon maalta, meikkä tietää.

По-душка
17-06-2005, 12:38
eiks duunit ja viihteet voitais yhdistää? meikkä kun ei oo maajussi eikä tunne tapoja, nääs

D_F
17-06-2005, 12:44
eläs nytten unia näe tyttönen. tai itse asiasa voihan niitä yhristääkin, sit kun rupee naveetan siivoaminen viihdyttää ;)

По-душка
17-06-2005, 13:24
onhan se eräänlaista mutahoitoa.
miks muuten aina jankutat siit siivoamisesta? (muistin virkistämiseksi: puhutaan ja kirjoitellaan # 767, 769) mikä siivousfriikki oikein oot? haluaisin haistaa sun sukkasi ja pikkuhoususi!

D_F
17-06-2005, 13:29
mää en siivoa. naiset on keksitty sitä varten. ;)

По-душка
17-06-2005, 14:02
mihin hommaan miehet on sitten keksitty?

Brat-Kvadrat
17-06-2005, 14:15
mihin hommaan miehet on sitten keksitty?
Panna naiset siivoamaan...

По-душка
17-06-2005, 14:59
aika huonosti olette näköjään hommanne hoitaneet

D_F
17-06-2005, 17:57
haluaisin haistaa sun sukkasi ja pikkuhoususi!

:hmm: :rules: et kai tarkoittanut sitä? ;)

По-душка
17-06-2005, 18:24
olen luonnonsuojelija. nautitaan siitä, mitä luonto antaa ja elimistö tuottaa...

D_F
17-06-2005, 18:46
joko taas puhutaan paskasta... vai paskaa? :hmm:

AlinaR
17-06-2005, 18:49
...ja piti vain parannella maailmaa ...

По-душка
17-06-2005, 20:17
joko taas puhutaan paskasta... vai paskaa? :hmm:

Toivoin salaa, että pystyt tuottamaan muutakin. mikä pettymys! :crying:

По-душка
17-06-2005, 20:19
...ja piti vain parannella maailmaa ...

mitä neuvoksi?

Brat-Kvadrat
17-06-2005, 20:30
Paras neuvo - aloittaa itsestänsä! (En kirjoittanut siksi, että halusin pistää itseni eteen!)

D_F
17-06-2005, 20:35
bk, juu, et varmasti, se on minä, joka näin tekee ;)

po-dushka, kaikki ei voi aina onnistua. välillä tulee pettymyksiäkin. se on luonnollista. kai mulla on vielä mahdollisuuksia?

По-душка
17-06-2005, 20:36
Paras neuvo - aloittaa itsestänsä!

kehen sitten päätetään?

AlinaR
17-06-2005, 20:45
mitä neuvoksi?
Hyvät neuvot kalliit sanotaan, joten nyt kun ei tule mitään järkevää mieleen en voi sanoa muuta kuin " jaaaa".
Olen touhunut koko päivän tässä kotirintamalla sillä aikaa kun te yrititte tuottaa jotain maailmaalle valitettavasti kakan muodossa tällä kertaa ;)
Po-dushka, minä kävin jopa shoppailemassa tänään ja ostin tosi coolin mekon!!!!!!! Se on musta, kevyt, alahelmassa röyhelöinen, täydellinen 70-luvun henkinen jossa on pitisiä avaran kauluksen reunalla ja rintaleikkauksen alla pitkänä viivana......jes jes jes.....täysiosuma joka korostaa jokaisen strategisen kohtaan minussa. Maksoi paljon, mutta väliäkö siitä.
:)

По-душка
17-06-2005, 20:45
bk, juu, et varmasti, se on minä, joka näin tekee ;)

po-dushka, kaikki ei voi aina onnistua. välillä tulee pettymyksiäkin. se on luonnollista. kai mulla on vielä mahdollisuuksia?

rajattomasti. sitä paitsi tuotoksesi maistuvat mulle hyvin usein. onks mulla turmeltunut maku, mitä luulet?

D_F
17-06-2005, 20:48
taidan nyt sanoa, että... mina ei puhu suomi hjuvaa, en oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit "tuotoksesi maistuvat mulle hyvin usein" sanoilla?

По-душка
17-06-2005, 20:57
Hyvät neuvot kalliit sanotaan, joten nyt kun ei tule mitään järkevää mieleen en voi sanoa muuta kuin " jaaaa".
Olen touhunut koko päivän tässä kotirintamalla sillä aikaa kun te yrititte tuottaa jotain maailmaalle valitettavasti kakan muodossa tällä kertaa ;)
Po-dushka, minä kävin jopa shoppailemassa tänään ja ostin tosi coolin mekon!!!!!!! Se on musta, kevyt, alahelmassa röyhelöinen, täydellinen 70-luvun henkinen jossa on pitisiä avaran kauluksen reunalla ja rintaleikkauksen alla pitkänä viivana......jes jes jes.....täysiosuma joka korostaa jokaisen strategisen kohtaan minussa. Maksoi paljon, mutta väliäkö siitä.
:)

Ei väliä tietenkään. Kun strategiset kohdat on kunnossa on hyvä aloittaa täyshyökkäys. Milloin aloitat?
Minun päiväni meni aurinkotuolissa loikoillessa ja aurinkoa ottaessa. Aina kun oloni muuttui liian kuumaksi, kävin koneella viilentymässä. Saamieni auringonpistosten määrä näkyy varmaan viesteistäni.

По-душка
17-06-2005, 21:00
taidan nyt sanoa, että... mina ei puhu suomi hjuvaa, en oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit "tuotoksesi maistuvat mulle hyvin usein" sanoilla?

специально для бестолкового словаря: твоя "продукция" мне часто по вкусу

D_F
17-06-2005, 21:02
ааа... понял, не дурак, был бы дурак не понял. ;) спасибо.

По-душка
17-06-2005, 21:07
ааа... понял, не дурак, был бы дурак не понял. ;) спасибо.

:lol: :lol:
ja taas kerran.

AlinaR
17-06-2005, 21:11
2 Po-dushka
Aloitan sunnuntai-aamuna. Paikana erittäin pyhähenkinen talo täynnä synttisiä ja kilttejä seurakuntalaisia, katsotaan kuinka mekkoni tehoo niihin ja sikäli kun kesä jatkuu aurinkoisena härnään vielä kaikkia muulloinkin.
Tänään olikin lämmin päivä auringonottoon. Minun sheslonki ei ole vielä saanut minut päällensä, alkuukesän rusketuksesta ei ole mitään jälkeä enää..
Nyt tuli "rusketusraidat"- kappale mieleen. Hirveää oli .

Ralphie
18-06-2005, 17:37
Kertoisitko matkareittisi. Tutkin sen kartalta.

Ensin tsekkaat missä on Hesa. Sitten etsit Helsinki-Vantaa lentokentän.. :) Sieltä lähden Finskin 757:lla kohti Bostonia, välilasku Skavstassa. Bostonissa ois tarkoitus hengailla jonkun ajan ja sit bussilla kohti Bangoria (Maine). Se on mun määräpää. Maine-osavaltiossa varmaan seikkailen suuremman ajan, käyn ainakin Portlandissa ja Augustassa. Jossain vaiheessa, jos rahat riittää, niin suuntana New York. Paluu Bostonista Hesaan heinäkuun lopussa, Finskillä of course (http://www.ilmailulaitos.fi/hel_tiedote?id=33642).. ;) That's the plan.

По-душка
20-06-2005, 16:45
Matkustatko yksin vai? Mitä vaikutti määräpään valintaan? Aiotko vuokrata auton? Jenkeissä kuulemma ei muuten pärjää.

Ralphie
21-06-2005, 15:15
Matkustatko yksin vai? Mitä vaikutti määräpään valintaan? Aiotko vuokrata auton? Jenkeissä kuulemma ei muuten pärjää.

En matkusta yksin :) Majapaikka on Bangorissa, se vaikutti määräpäähän. En aio vuokrata autoa ja silti aion pärjätä! Oon vaan niin kova jätkä.. :D

Eilen otin muutaman hienon kuvan, check this out:

Kuva1 (http://img229.echo.cx/img229/4960/pict54863qq.jpg)
Kuva2 (http://img229.echo.cx/img229/1561/pict54996hb.jpg)
Kuva3 (http://img229.echo.cx/img229/2633/pict55273tv.jpg) (tarkoituksella vähän suttuinen) :)
Kuva4 (http://img229.echo.cx/img229/7996/pict55264vd.jpg)

On se niin hienoa kun on kesä! :D

По-душка
22-06-2005, 00:09
Vaikka oletkin kova jätkä, varo paikallisia tyttöjä. Heistä ei ikinä tiedä, ketä ne on.

AlinaR
22-06-2005, 07:34
tämä on teille.....eli meille päivän piristykseksi :)
http://img139.echo.cx/img139/4430/p61900043em.jpg

Ralphie
22-06-2005, 12:54
Vaikka oletkin kova jätkä, varo paikallisia tyttöjä. Heistä ei ikinä tiedä, ketä ne on.

Ihan hauska kuva! :D Ensin tutustun ja otan selvää, sitten ehkä varon. Don't worry, mom! :jiihaa:

karlik
22-06-2005, 13:14
Mikä idea tässä palstassa on?
Kaikki näyttää olevan venäjänkielisiä, mutta silti kirjoittelevat suomeksi?

Ralphie
22-06-2005, 15:43
Mikä idea tässä palstassa on?
Kaikki näyttää olevan venäjänkielisiä, mutta silti kirjoittelevat suomeksi?

Mikä idea on ylipäätänsä foorumeissa? Mieti sitä. Tää on suomenkielinen palsta missä me parannetaan maailmaa. Sinunkin maailmasi paranee, kun vierailet täällä! ;)

Tervetuloa mukaan!

Lefteye
22-06-2005, 15:49
Vaikka oletkin kova jätkä, varo paikallisia tyttöjä. Heistä ei ikinä tiedä, ketä ne on.

:hlop: Komea kappale, да! (с грузынскым акцэнтам) :)

По-душка
23-06-2005, 15:37
Eilen otin muutaman hienon kuvan, check this out:

Kuva1 (http://img229.echo.cx/img229/4960/pict54863qq.jpg)
Kuva2 (http://img229.echo.cx/img229/1561/pict54996hb.jpg)
Kuva3 (http://img229.echo.cx/img229/2633/pict55273tv.jpg) (tarkoituksella vähän suttuinen) :)
Kuva4 (http://img229.echo.cx/img229/7996/pict55264vd.jpg)

On se niin hienoa kun on kesä! :D

Mahtavia kuvia. Tiistaina 21.6. oli muuten kesäpäivänseisaus. Suomen kesä on melkein ohi ja ollaan taas menossa talvea kohti.

Vaivaako sinua muuten kesäpäivän seisokki, johon tarvitsisit ammattiapua henkilökohtaiselta naislääkäriltäsi eli onko juhannusheila tiedossa?

Hyvää Jussia kaikille!

D_F
23-06-2005, 16:02
183 päivää jouluun.

AlinaR
24-06-2005, 23:17
Hyvää Juhannusta kaikille!!!!!

SPASSVOGEL
25-06-2005, 00:51
Kiitos, samoin.

Ralphie
26-06-2005, 14:31
Vaivaako sinua muuten kesäpäivän seisokki, johon tarvitsisit ammattiapua henkilökohtaiselta naislääkäriltäsi eli onko juhannusheila tiedossa?

Hah :D Juhannusheila ei ollut mielessä tänä vuonna, pakko tunnustaa.... ;)

Toivottavasti kaikilla oli hauska juhannus! Pääsikö kukaan käymään Raumalla, Himoksella tai Kalajoella? Sinne mä olisin halunnut lähteä, mutta vietin tänä vuonna jussin Tampereella.

183 päivää jouluun.

Siistiä.

Ralphie
26-06-2005, 15:01
Muuten, eilen näin todella romanttisen leffan. Loistava vaihtoehto deittielokuvaksi. Suosittelen - The Notebook (http://www.thenotebookmovie.com/) (2004).

AlinaR
26-06-2005, 15:09
Minä vietin ihanaa idyyllistä Juhannusta maalasmaisemissä poikieni kanssa rakkaani luonna.
Tässä jotain siitä:
http://img262.echo.cx/img262/833/juhannuskokko16ph.jpg
http://img262.echo.cx/img262/6700/vesikukka18oh.jpg
http://img262.echo.cx/img262/5663/amuut0xy.jpg
http://img262.echo.cx/img262/360/loimusavustin1gj.jpg
http://img44.echo.cx/img44/9459/lohikoski8zx.jpg
http://img44.echo.cx/img44/2581/veljet5uh.jpg

Ralphie
26-06-2005, 15:17
Aika iso juhannuskokko :)

AlinaR
26-06-2005, 15:25
Kait se oli isompi, mutta me emme ihan alkuusytytykseen ehtineet kun saunaminen kesti odotettua pidempää ;)
Alkoi nimittäin satamaan ja moni ihminen lähti ajelee pois siitä paikasta, mutta me lähdimme vielä käymään baarissa, olin ainut meidän porukassa joka tilasi ison tuopin olutta ...eikä se upponut ihan kokonaan....Meininki muuten oli hyvin juhannustapainen baarissa, puudutusta ottaneita oli runsasti eikä kukaan juuri kuunnellut enää toisiaan vaan huusivat yhtä-aikaa.

Ralphie
27-06-2005, 15:12
Hauskaa kesänjatkoa kaikille :)

D_F
27-06-2005, 15:25
joko oot lährössä? hyvää matkaa sitten ;)

AlinaR
27-06-2005, 20:29
niin....Ralphielle hyvää matkaa!

По-душка
28-06-2005, 12:50
Baarikärpäset huomio!
Tässä on suomalaisten iskelmien nimistä rakennettu vuokaavio, kuinka baari-ilta voi sujua. Komenttinne?

По-душка
28-06-2005, 12:54
Hauskaa kesänjatkoa kaikille :)

niin....Ralphielle hyvää matkaa!

joko oot lährössä? hyvää matkaa sitten ;)

Jäämme kaipaamaan sinua ja odottamaan matkakertomuksiasi!

Ralphie
01-07-2005, 14:45
Yo, what's up, ya!

Perilla ollaan. Kaikki on sujunut tahan asti hyvin ja olen majoittunut Bostoniin. Ihan kivalta taa maa vaikuttaa. Tama pitaa paikkansa: Everything is bigger in America. Rakastuin amerikkalaiseen rasvaiseen aamupalaan, todella hyva! :) Aamupalaksi saa mm. paljon hedelmia ja kaikkia herkkuja tyylin isoja donitseja, kakkupaloja... heh. Hinnat ovat about Suomen tasoa. Ei muuta talla kertaa.

See ya.

По-душка
01-07-2005, 20:28
Kiitos Ralphie, että muistit lähettää terveisiä tänne lätäkön takaa. Olen vähän huolissani syömisestäsi. Älä innostu liikaa isoista donitseistä, you know...

AlinaR
06-07-2005, 20:54
:)
ei huumorintajuttomille

SOKOS


Mies kyseli kuluttaja-asiamieheltä miten saada hyvitystä Sokokselta menetetystä tyttöystävästä:

Halusin taannoin ostaa syntymäpäivälahjan tyttöystävälleni.Kyseinen mimmi on tunnetusti herkästi kiivastuvaa sorttia ja lahjojen suhteen kranttu, päätin kerrankin olla tahdikas ja käyttää harkintaa. Mietittyäni asiaa päätin ostaa vaaleat hansikkaat; romanttinen muttei liian henkilökohtainen lahja.Tyttöystäväni Helsingissä asuva pikkusisko lupautui lähtemään Sokokselle valitsemaan naisten käsineitä.Sisko osti samalla itselleen pikkupöksyt. Kassalla myyjä ilmeisesti sekoitti ostokset; pikkuhousut joutuivat tyttöystäväni pakettiin ja hansikkaat lähtivät siskon mukana.Virhe jäi silloin kuitenkin huomaamatta ja lähetin syntymäpäivälahjan tyttöystävälleni Turkuun ja korttiin kirjoitin:

"Valitsin nämä, koska olen huomannut, ettei sinulla kovin usein ole niitä kun menemme ulos iltaisin. Muistan myös kun kerran pitelin vanhojasi, jotta olisit voinut maksaa taksikuskille,ne näyttivät jo aavistuksen verran kuluneilta.Olisin ostanut pitkät vetoketjulliset, mutta siskosi pitää lyhyitä, helpommin riisuttavia ja hän suositteli niitä ja näytti miten helppoa ne on riisua kun on kiire.Nämä ovat kyllä aika aran väriset, mutta myyjätär näytti minulle omansa,joita hän oli pitänyt jo kolme viikkoa, eivätkä ne olleet kovin pahasti likaantuneet. Hän sovitti vielä tätä sinun lahjaasi ja näytti oikein fiksulta. Myyjätär kuitenkin varoitti, että kun työnnät sormesi niihin, ei saa käyttää voiteita, koska rasva saattaa tulla ikävästi läpi. Varo myöskin hankaamasta niitä mitään kovaa vasten, koska ne ovat aika ohuet ja saattavat mennä kovasta hankauksesta rikki. Kunpa voisin olla paikalla sovittamassa niitä sinulle, koska niin monet kädet saavat koskea niitä, ennen kuin tapaamme !
seuraavaan keran. Kun riisut ne, muista puhaltaa niihin kevyesti, sillä ne ovat varmastikin kosteat pitämisen jälkeen.Myyjätär sanoi, että ne saattavat alussa tuntua tiukoilta, mutta koon pitäisi kyllä olla oikea.Jos et kuitenkaan voi odottaa että ne venyvät, voit pyytää vaikka isääsi tai veljeäsi työntämään kätensä varovasti niihin. Toivottavasti panet ne minua varten perjantai-illaksi.
Hellästi sinua ajatellen.
PS. Viimeisintä muotia on pitää niitä hieman alaskäännettyinä, niin että vähän karvaa näkyy sisältä."

По-душка
08-07-2005, 00:26
Onko maailma jo parannettu, kun parantajista näyttää olevan puutetta? Pidetäänkö pieni koulutustilaisuus?

MARKKINOINNIN AAKKOSET (lyhyt oppimäärä):

Näet upean miehen bileissä. Kävelet hänen luokseen ja sanot: "Hei, olen loistava
sängyssä!"
- Tämä on Suoramarkkinointia.

Olet juhlissa ystäviesi kanssa ja huomaat upean miehen. Yksi ystävistäsi menee
miehen luokse, osoittaa sinua ja sanoo: "Kaverini on loistava sängyssä!"
- Tämä on Mainontaa.

Näet juhlissa upean miehen. Otat selville hänen puhelinnumeronsa. Soitat seuraavana
päivänä ja sanot: "Hei, olen loistava sängyssä!"
- Tämä on Telemarkkinointia.

Juhlissa ollessasi huomaat upean miehen. Nouset ylös, suoristat hameesi, kävelet
hänen luokseen tarjotaksesi drinkin. Avaat hänelle oven, nostat pudonneen
avaimen, tarjoat ajelua, ja sanot: "Ai niin, olen muuten loistava sängyssä!"
- Tämä on PR-toimintaa.

Olet juhlissa ja huomaat aivan upean miehen. Mies kävelee luoksesi ja sanoo:
"Olen kuullut, että olet loistava sängyssä!"
- Tässä on kyseessä Brandin tunnistaminen.

Näet juhlissa upean miehen. Suostuttelet häntä menemään sänkyyn ystävättäresi kanssa.
- Tämä on Kaupallinen edustusto.

Ystävättäresi ei tyydytä häntä ja mies soittaa sinulle.
- Tämä on Tekninen tuki.

Juhlissa näet upean miehen. Tulet hänen luokseen ja sanot: Muistatko kuinka loistava
Tiina oli sängyssä? Minä opetin hänelle tämän kaiken. Tule kanssani sänkyyn.
- Tämä Leasing.

Шаман
08-07-2005, 00:37
По-душка, makeet aakkoset. :) Maailman parantajat lentelee pitkin ja poikin planeettaa ja yrittävät parantaa menoa... :)

AlinaR
08-07-2005, 19:43
Jeeeeejejejeeejeee!
Se oli lomatuuletus.....tsirp.....se oli eka siiderin avausääni.
Plup...plup...plup.....nyt se lähti.......aaaahhhhh....ihanaa !

По-душка
08-07-2005, 21:05
elämä on ihana, kun sen oikein oivaltaa
oivallatko oikein elämäsi?

AlinaR
08-07-2005, 21:08
Tottakai! Jos minulta kyselet! Et kai epäile sitä....

По-душка
08-07-2005, 21:13
Sinulta tietysti. Eihän täällä muita olekaan tähän aikaan. En epäile kykyjäsi nauttia elämästä. Sinulla on oikea ote elämään.

D_F
08-07-2005, 22:26
kivaa... grrr... onko jokaisen lomalle lähtevän PAKKO muistuttaa hyvästä lämpimästä kesästä ja siitä miten kiva on olla lomalla? grrr... низачот!

D_F
08-07-2005, 22:38
ну извини.

Шаман
08-07-2005, 23:36
kivaa... grrr... onko jokaisen lomalle lähtevän PAKKO muistuttaa hyvästä lämpimästä kesästä ja siitä miten kiva on olla lomalla? grrr... низачот!

Poistin omat nizachotit. Nautitaan kesästä kuitenkin. :) :vopivu:

AlinaR
08-07-2005, 23:42
D_F, anteeksi ...ei tässä ollut tarkoitusta nostaa sinun karvaa pystyyn lomalle lähdöllä....se on vaan "raaka totuus"- niminen tosiasia, josta on vaikea olla hiljaa.
:)

По-душка
09-07-2005, 00:02
kivaa... grrr... onko jokaisen lomalle lähtevän PAKKO muistuttaa hyvästä lämpimästä kesästä ja siitä miten kiva on olla lomalla? grrr... низачот!

Ehkä olosi helpottuu kun ajattelet näitä:

По-душка
09-07-2005, 00:04
Jeeeeejejejeeejeee!
Se oli lomatuuletus.....tsirp.....se oli eka siiderin avausääni.
Plup...plup...plup.....nyt se lähti.......aaaahhhhh....ihanaa !

älä innostu liikaa, varsinkin vesipuistoissa, ettei käy näin:

AlinaR
09-07-2005, 00:15
en tiedä, en tiedä....kukahan se tässä intoilee oikein meistä ;) Ei ole "vesipuistovaaraa"....järvivesi sekä huvipuisto on tarkoitus valloittaa....Oisko sinulla siihen aiheeseen kuvia? :)

По-душка
09-07-2005, 00:53
kuvia löytyy, mutteivät ne halua latautua. tule ilmoitus latausvirhe. laitan huomenna, jos onnistuu.

По-душка
09-07-2005, 23:45
en tiedä, en tiedä....kukahan se tässä intoilee oikein meistä ;) Ei ole "vesipuistovaaraa"....järvivesi sekä huvipuisto on tarkoitus valloittaa....Oisko sinulla siihen aiheeseen kuvia? :)

Jännittävää ja hauskaa kesälomaa sinulle, AlinaR!

AlinaR
09-07-2005, 23:49
Kiitos Po-dushka, ehkä törmätään vielä Hesassa...tai päädytään samaan "kuppiin" Lintsillä ;)
Jos et ole kovin kiireinen, kutsun sinut jätskille ke-iltana, kun vaan annat kännynnumero privaan. Lupaan että kamerani pysyy viisusti käsilaukkussani :)

По-душка
10-07-2005, 00:24
Kiitos kutsustasi. Jätski on kova juttu, varsinkin pehmis. En pysty kieltäytymään.

D_F
10-07-2005, 00:53
kivat kuvat. jetskiing rules!

По-душка
10-07-2005, 14:23
AlinaR!
Tyhjennä postilaattikosi! Kirjoittamani romaani ei mahdu sinne.

Ralphie
11-07-2005, 07:23
Hola! :) New England on nyt nahty. Iso paha Dennis ei ylety tanne Maineen, jipijee, mut ilma on aika sateinen. Tanaan soin isoimmat nakemani mustikat ever. Everything is bigger in America, once again :) Toistaiseksi ei mulla oo mitaan hinkua takaisin Suomeen, viihdyn aika hyvin. Tiistaina lahden itarannikkolle katsomaan valtamerta ja jos onni suo niin myos valaita :D See ya.

AlinaR
11-07-2005, 22:50
Minulle onni soi nähdä lummenkukkaa, valaita ei näkynyt vesistöllä, ahvenia kyllä :)))))

AlinaR
11-07-2005, 22:51
AlinaR!
Tyhjennä postilaattikosi! Kirjoittamani romaani ei mahdu sinne.
Anna romaanin tulla :)

Ralphie
29-07-2005, 14:55
Hello! Palasin takaisin Suomeen ja tämä ketjuhan on aika kuollut! :( Öh, en sanoisi kapaavani Suomea hirveästi kuukauden aikana.. Täällä on aina niin erilaista! :) Matka meni oikeastaan todella hyvin, tuli tehtyä ja nähtyä kaikkea kivaa. Kävin myös Kanadan puolella katsomassa valaita ja hyljeitä. Söin hummeria! :) Voin myöhemmin laittaa jotain valokuvia (minulla on niitä yli 1000! :)), mut ehkä vasta parin viikon päästa.. Lähden nyt heti maanantaina käymään Latviassa.. C U.

PS: Amerikka on hieno maa!

По-душка
29-07-2005, 15:06
Tervetuloa Suomeen!
Kivaa, että tykkäsit matkastasi ja pääsit ehjänä kotiin. Etkö saanut kaikkia rahoja kulumaan Amerikassa? Riittää vielä Latvian matkaasi.
Jään odottamaan matkakuviasi.

D_F
29-07-2005, 15:15
Jään odottamaan matkakuviasi.
uhuh, kaikki tuhat kuvaa. cat-x varmaan tykkäis ideasta ;)

По-душка
29-07-2005, 16:02
uhuh, kaikki tuhat kuvaa. cat-x varmaan tykkäis ideasta ;)

Älä sinä ole huolissa. Kyllä Ralphie on sen verran fiksu kaveri, että laittaa varmaan vaan ne TÄRKEIMMÄT kuvat.

D_F
29-07-2005, 16:53
emmä ookkaan huolissa. miksi olisin?

По-душка
29-07-2005, 17:25
hyvä ettet ole. tällaisilla huolettomilla pojilla, jotka eivät
stressaa turhia ja osaavat nauraa itselleen, on vientiä.
mikä on sun vientitilanteesi?

Gia
29-07-2005, 17:48
фуфу эгоисты!по фински пишите!!!))

D_F
29-07-2005, 19:14
hyvä ettet ole. tällaisilla huolettomilla pojilla, jotka eivät
stressaa turhia ja osaavat nauraa itselleen, on vientiä.
mikä on sun vientitilanteesi?
viennint menee hurjaa vauhtia.

По-душка
29-07-2005, 19:26
viennint menee hurjaa vauhtia.
mikä on paras vientituotteesi?

D_F
29-07-2005, 20:25
mites luulet?

По-душка
29-07-2005, 21:45
luulen, ettet kerro

D_F
29-07-2005, 22:37
luulen että se on muutenkin itsestään selvä. ja kyllä sää sen tiät

По-душка
29-07-2005, 22:48
tiän, tiän.
tässä on tietämiseni: olet huumorintajunen, terävä, herkkä, älykäs, ujo, kunniahimoinen, rehellinen, miehekäs, utelias, ystävällinen, suvaitseva, kokematon ja pitkämielinen.
menikö pahasti pieleen?

D_F
29-07-2005, 22:51
ei kyl mennyt, kaikki on ihan kohrallaan ;) hen.koht. tykkään noista ujosta, rehellisesta ja kokemattomasta ;)

По-душка
29-07-2005, 23:13
ujo, rehelllinen ja kokematon ihminen on ihanteellinen kohde huijareille

D_F
29-07-2005, 23:20
niin... kai... just niin... aivan... joo. no eiköhän tää täst nytten;)

По-душка
29-07-2005, 23:35
olet ihana

Katja
29-07-2005, 23:42
Onpas D_F tässä ”osassa” foorumia suosittu.:D Olisi pari kysymystä, missä asiassa hän on kokematon, ja onko kukaan nähnyt kun D_F ujostelee?

D_F
29-07-2005, 23:44
Onpas D_F tässä ”osassa” foorumia suosittu.:D Olisi pari kysymystä, missä asiassa hän on kokematon, ja onko kukaan nähnyt kun D_F ujostelee?
hei, eläs ny kaikkea kerro! ;) mutta hyviä kysymyksiä silti.

Cielo
29-07-2005, 23:46
ja onko kukaan nähnyt kun D_F ujostelee?

pari kertaa ;)

Katja
29-07-2005, 23:52
pari kertaa ;)
Ihanko totta? Hm. mun on kyllä vaikea uskoa siihen. :D

D_F
30-07-2005, 00:02
Onpas D_F tässä ”osassa” foorumia suosittu.:D
pakkohan olla edes jossain suosittu ;)

AlinaR
30-07-2005, 00:52
Moi kaikille tutuille. Ukkosilma teki pahan kepposen koneelleni ja joudun nyt pois joksikin ajaksi seurastanne. Nauttikaa te vaan.

Cielo
30-07-2005, 01:12
Ihanko totta? Hm. mun on kyllä vaikea uskoa siihen. :D

usko vaan!! se on täydellinen totuus!! :)
kyl,sinäkin huomaat :) se on niin "itseestään selvä" joskus!!

По-душка
22-08-2005, 17:06
Voin myöhemmin laittaa jotain valokuvia (minulla on niitä yli 1000! :)), mut ehkä vasta parin viikon päästa.. Lähden nyt heti maanantaina käymään Latviassa..

Missä viipyvät lupaamasi valokuvat? :skalka: Oletko sanasi mittainen mies?

Ralphie
23-08-2005, 00:40
Missä viipyvät lupaamasi valokuvat? :skalka: Oletko sanasi mittainen mies?

Olen.. Siinä on vain niin paljon säätämistä... :) Laitan kohta muutaman kuvan tänne..

Ralphie
23-08-2005, 02:01
Tämä ei ole helppoa. Kuvia on paljon ja tässä on säätämistä.. enkä tiedä mikä teitä eniten kiinnostaa. Tässä nyt kuitenkin muutama kuva niin kuin lupasin:

-Bar Harborin ranta ylhäältä katsottuna patikoinnin aikana (http://images10.fotki.com/v209/free/97548/7/711272/2554138/PICT6465-vi.jpg)
-Tiukka vartija (http://images9.fotki.com/v182/free/97548/7/711272/2554138/PICT6518-vi.jpg)
-Näissä kelloissa on asennetta (http://images12.fotki.com/v210/free/97548/7/711272/2554138/PICT6593-vi.jpg)
-Hummeribileet järven rannalla (http://images10.fotki.com/v209/free/97548/7/711272/2554138/leadersweekend45-vi.jpg)
-"Vanity plates" olivat usein mun kameran kohteena (http://images12.fotki.com/v213/free/97548/7/711272/2554138/PICT7245-vi.jpg)
-Tässä talossa mä asuin. Hyvin vauras perhe. (http://images12.fotki.com/v213/free/97548/7/711272/2554138/PICT7438-vi.jpg)
-Jovi - söpö pentu (http://images12.fotki.com/v210/free/97548/7/711272/2554138/PICT7432-vi.jpg)
-Bostonin yksi kaduista (http://images9.fotki.com/v180/free/97548/7/711272/2554138/PICT7511-vi.jpg)
-Sightseenig Tour in Boston (http://images10.fotki.com/v209/free/97548/7/711272/2554138/PICT7519-vi.jpg)
-Jokaisen eurooppalaisen pojan unelma on päästä tämän kyytiin :) (http://images12.fotki.com/v211/free/2a745/7/711272/2554138/PICT7530-vi.jpg)
-Ai, että oliko kallis ostoskeskus? Kyllä :D (http://images10.fotki.com/v208/free/2a745/7/711272/2554138/PICT7589-vi.jpg)
-Meidän perheauto. Varustuksiin kuuluu mm. puheohjattava hands-free ja DVD-soitin (http://images9.fotki.com/v176/free/2a745/7/711272/2554138/PICT7456-vi.jpg)
-Lisää Bostonin katukuvaa (http://images10.fotki.com/v207/free/2a745/7/711272/2554138/PICT7601-vi.jpg)
-Kuollut loppu. Eurooppalaisen autoilijan painajainen (http://img282.imageshack.us/img282/1137/pict57728dd.jpg)
-Bar Harborin satama, josta lähdin Kanadaan katsomaan valaita ($75) (http://img282.imageshack.us/img282/497/pict68924ba.jpg)
-Valaan selkä ja uloshengittäminen (http://img377.imageshack.us/img377/6840/pict69749xh.jpg)
-Bar Harborin Hemporium-kauppa. Must see hamppuystäville. (http://img377.imageshack.us/img377/8086/pict65699rf.jpg)
-Aika uusi koirarotu mulle.. (http://img373.imageshack.us/img373/9629/pict69971dc.jpg)
-Paty (friend) ja elävä hummeri ennen kuolemaansa (http://img373.imageshack.us/img373/9121/pict70341nx.jpg)
-Kayak Adventuren aikana valtamerestä löytyi kaikkea shittiä mm. meritähtiä ja isoja taskurapuja (http://img163.imageshack.us/my.php?image=pict71417vi.jpg)
-Ihan hyvä kauppa. Ostin mm. uimalasit. (http://img163.imageshack.us/img163/2871/pict72539vy.jpg)
-Matrjoshkat koristeena amerikkalaisessa keittiössä (http://img396.imageshack.us/img396/7018/pict74165kt.jpg)
-Bostonin siistiä kontrastia - vanhat rakennukset ja pilvenpiirtäjät vierekkäin (http://img396.imageshack.us/img396/1861/pict75452yx.jpg)
-Bostonin upea kirjasto. Yksi vaikuttavimmista nähtävyyksistä. (http://images9.fotki.com/v176/free/2a745/7/711272/2554138/PICT7560-vi.jpg)

Heinäkuun vietin Jenkeissä eli jos on jotain kysyttävää USA:sta niin antakaa tulla vaan. Yritän vastata mahdollisuuksieni mukaan. Itse pidin Yhdysvalloista aika paljon. Ainoat jutut mitkä vihasin heidän kulttuurissa ovat peanut butter ja ihmeelliset verolisäykset shoppailessa.

Ralphie
23-08-2005, 02:26
Lisää kuvia.. Nyt vuorossa Latvian maisemat tämän kuun alkupuolella:

-Turaide-linna Siguldassa (http://images12.fotki.com/v210/free/2a745/7/711272/2557345/PICT8217-vi.jpg)
-Maisemakuva Siguldassa (http://images10.fotki.com/v209/free/2a745/7/711272/2557345/PICT8264-vi.jpg)
-Latvialaiset ovat hulluna tähän. Kyseessä oli hyväntekeväisyysottelu Riga-2000 vs. Latvian maajoukkue (http://images10.fotki.com/v209/free/2a745/7/711272/2557345/PICT8287-vi.jpg)
-Latvialainen mehiläinen (http://images10.fotki.com/v209/free/2a745/7/711272/2557345/PICT8357-vi.jpg)
-Joutsenperhe Lilastessa (mun lapsuuden kesäpaikka) (http://images12.fotki.com/v210/free/2a745/7/711272/2557345/PICT7910-vi.jpg)
-Riian Vanhan kaupungin keskustori (http://images12.fotki.com/v213/free/2a745/7/711272/2557345/PICT8050-vi.jpg)
-Sveitsiläinen keittiö Vanhassa kaupungissa (http://images10.fotki.com/v208/free/2a745/7/711272/2557345/PICT8061-vi.jpg)
-Vuorossa latvialainen perhonen :) (http://img203.imageshack.us/img203/2812/pict79801fy.jpg)
-Riian Vanhan kaupungin Melngavju-talo (http://img203.imageshack.us/img203/6146/pict80652sj.jpg)
-Lisää Vanhaa kaupunkia (http://img203.imageshack.us/my.php?image=pict80714cu.jpg)
-Majorin hiekkaranta (Jurmala) (http://img203.imageshack.us/img203/3906/pict81350ik.jpg)
-Vapauden patsas Riiassa (http://img203.imageshack.us/img203/2357/pict84035vv.jpg)
-Valokuva eräässä latvialaisessa museossa (http://img375.imageshack.us/img375/7563/pict84244oz.jpg)
-Vanhan kaupungin upeita taloja (http://img375.imageshack.us/img375/2203/pict84286uh.jpg)

That's it. Toivottavasti По-душка on tyytyväinen nyt :D.

Btw, uudessa Nöjesguidenissa on artikkeli Riiasta, perinteiseen tapaan ihan hyvin kirjoitettu ja jatkaa loistavaa 48 tuntia -sarjaa: 48 tuntia Riiassa (http://www.nojesguiden.fi/fi/48h/).

Katja
23-08-2005, 11:41
Ralphie
Tämä ei ole helppoa. Kuvia on paljon ja tässä on säätämistä.. enkä tiedä mikä teitä eniten kiinnostaa. Tässä nyt kuitenkin muutama kuva niin kuin lupasin:

Kiitos kuvista, mutta 13 ensimmäistä kuvaa ei aukea. Tulee sellainen "ilmoitus" : Sivua ei löydy:(
Ainakin mun tietokoneessa tapahtuu niin:(

Ralphie
23-08-2005, 11:47
Linkit korjattu:

-Bar Harborin ranta ylhäältä katsottuna patikoinnin aikana (http://img381.imageshack.us/img381/246/pict64529py.jpg)
-Tiukka vartija (http://img381.imageshack.us/img381/2070/pict65187nh.jpg)
-Näissä kelloissa on asennetta (http://img381.imageshack.us/img381/9563/pict65930st.jpg)
-Hummeribileet järven rannalla (http://img381.imageshack.us/img381/4313/leadersweekend451bp.jpg)
-"Vanity plates" olivat usein mun kameran kohteena (http://img381.imageshack.us/img381/8338/pict72458gb.jpg)
-Tässä talossa mä asuin. Hyvin vauras perhe. (http://img381.imageshack.us/img381/9122/pict74384hk.jpg)
-Jovi - söpö pentu (http://img381.imageshack.us/img381/2903/pict74319eu.jpg)
-Bostonin yksi kaduista (http://img381.imageshack.us/img381/7220/pict75110ov.jpg)
-Sightseenig Tour in Boston (http://img400.imageshack.us/img400/9724/pict75194vr.jpg)
-Jokaisen eurooppalaisen pojan unelma on päästä tämän kyytiin :) (http://img400.imageshack.us/img400/5730/pict75308av.jpg)
-Ai, että oliko kallis ostoskeskus? Kyllä :D (http://img373.imageshack.us/img373/3694/pict75896js.jpg)
-Meidän perheauto. Varustuksiin kuuluu mm. puheohjattava hands-free ja DVD-soitin (http://img373.imageshack.us/img373/7190/pict74563zf.jpg)
-Lisää Bostonin katukuvaa (http://img373.imageshack.us/img373/4031/pict76017xg.jpg)
-Kuollut loppu. Eurooppalaisen autoilijan painajainen (http://img282.imageshack.us/img282/1137/pict57728dd.jpg)
-Bar Harborin satama, josta lähdin Kanadaan katsomaan valaita ($75) (http://img282.imageshack.us/img282/497/pict68924ba.jpg)
-Valaan selkä ja uloshengittäminen (http://img377.imageshack.us/img377/6840/pict69749xh.jpg)
-Bar Harborin Hemporium-kauppa. Must see hamppuystäville. (http://img377.imageshack.us/img377/8086/pict65699rf.jpg)
-Aika uusi koirarotu mulle.. (http://img373.imageshack.us/img373/9629/pict69971dc.jpg)
-Paty (friend) ja elävä hummeri ennen kuolemaansa (http://img373.imageshack.us/img373/9121/pict70341nx.jpg)
-Kayak Adventuren aikana valtamerestä löytyi kaikkea shittiä mm. meritähtiä ja isoja taskurapuja (http://img163.imageshack.us/my.php?image=pict71417vi.jpg)
-Ihan hyvä kauppa. Ostin mm. uimalasit. (http://img163.imageshack.us/img163/2871/pict72539vy.jpg)
-Matrjoshkat koristeena amerikkalaisessa keittiössä (http://img396.imageshack.us/img396/7018/pict74165kt.jpg)
-Bostonin siistiä kontrastia - vanhat rakennukset ja pilvenpiirtäjät vierekkäin (http://img396.imageshack.us/img396/1861/pict75452yx.jpg)
-Bostonin upea kirjasto. Yksi vaikuttavimmista nähtävyyksistä. (http://img373.imageshack.us/img373/6689/pict75607ip.jpg)

Heinäkuun vietin Jenkeissä eli jos on jotain kysyttävää USA:sta niin antakaa tulla vaan. Yritän vastata mahdollisuuksieni mukaan. Itse pidin Yhdysvalloista aika paljon. Ainoat jutut mitkä vihasin heidän kulttuurissa ovat peanut butter ja ihmeelliset verolisäykset shoppailessa.

Edit: Linkit korjattu!

Ralphie
23-08-2005, 11:59
Korjattuja linkkejä Latviasta:

-Turaide-linna Siguldassa (http://img379.imageshack.us/img379/4185/pict82179lk.jpg)
-Maisemakuva Siguldasta (http://img379.imageshack.us/img379/2906/pict82644yr.jpg)
-Latvialainen penkkiurheilu nro 1: Riga-2000 vs. Latvija (http://img379.imageshack.us/img379/7156/pict83031oc.jpg)
-Latvialainen mehiläinen (http://img379.imageshack.us/my.php?image=pict79919ae.jpg)
-Joutsenperhe Lilastessa (mun lapsuuden kesäpaikka) (http://img389.imageshack.us/img389/8979/pict79013mu.jpg)
-Vanhan kaupungin keskustori (http://img389.imageshack.us/img389/6416/pict80504sy.jpg)
-Sveitsiläinen keittiö Vanhassa kaupungissa, Riika (http://img389.imageshack.us/img389/7800/pict80617cy.jpg)

Muut linkit näyttäisi toimivan. En tajua miksi ei ole edit-näppäintä mun viesteissä :(

Katja
23-08-2005, 12:01
Mitä tarkoittaa merkki Dead end? Tie loppu?

Katja
23-08-2005, 12:06
Vo että. Shaman on nähnyt valaita Norjassa, sä Ydhysvalloissa. Minäkin haluan nähdä valaita(itke)
Ihanat kuvat:)

Katja
23-08-2005, 12:12
Oletko itse ottanut kuvan "Latvialainen perhonen"? Ihana kuva. :) Mikä kamera sulla on?:)

Ralphie
23-08-2005, 14:49
Mitä tarkoittaa merkki Dead end? Tie loppu?

Umpikuja :D Englanniksi sitä sanotaan niin hassusti.

Shaman on nähnyt valaita Norjassa, sä Ydhysvalloissa. Minäkin haluan nähdä valaita(itke) Ihanat kuvat

Ei ne valaat vaan mukava päiväretki laivalla valtameressä hyvässä seurassa. Ei ne valaiden selät niin kauhean kummoiset olleet ;) Shaman on nähnyt varmaan tappajavalaita fjordeissa. Ne on paljon hienompia.

Oletko itse ottanut kuvan "Latvialainen perhonen"? Ihana kuva. Mikä kamera sulla on?

Kaikki kuvat ovat minun ottamia. Minulla on kompakti Konica Minolta DiMAGE G400, jossa on aivan liian pieni zoomi. Tykkään ottaa makrokuvia kukista ja hyönteisistä ja niitä mulla on paljon koneella.. Viime viikonloppuna kävin Hatanpään ruusupuutarhassa (Tampere) ja otin muutaman kuvan..

-Mehiläinen + keltainen kukka (http://img353.imageshack.us/img353/1170/pict88892ie.jpg)
-Joku ötökkä + vaaleanpunainen ruusu (http://img353.imageshack.us/img353/7412/pict87770yf.jpg)
-Monarch-perhonen (http://img353.imageshack.us/img353/6522/pict88961yl.jpg)
-Lisää perhosia (http://img390.imageshack.us/img390/2374/pict89063ib.jpg)

Syy, miksi käyn Hatanpäässä on se, että siellä puistossa asuu kolme oravaa joita mä käyn aina välillä ruokkimassa kädestä. Ne ei pelkää ihmisiä yhtään, antaa silittää jne ja ovat sairaan söpöjä :D Tässä nyt paljastuu mun pehmeitä puolia! :D

По-душка
23-08-2005, 18:21
Ralphie!
Kiitos. Hienoja kuvia! Kirjoitit "Meidän auto". Kenen luona asuit? Sukulaisten, kirjeenvaihtoperheen vai jonkum muun luona? Onko kielen kanssa ollut mitään ongelmia?
Latvian kuvat ovat tosi upeita.

Ralphie
24-08-2005, 00:17
Ralphie!
Kiitos. Hienoja kuvia! Kirjoitit "Meidän auto". Kenen luona asuit? Sukulaisten, kirjeenvaihtoperheen vai jonkum muun luona? Onko kielen kanssa ollut mitään ongelmia?
Latvian kuvat ovat tosi upeita.

Kiitos :) Asuin hyvän ystäväperheen luona. Englantia osaan sen verran hyvin, että ei tullut sen suurempia ongelmia vastaan.. That's it.

Шаман
24-08-2005, 02:52
Ralphie, makeet kuvat! :) Mahtava loma sulla oli! Haaveilen matkasta Jenkkeihin...Floridassa asuu mun äidin setä. Australiassa myös on sukulaisia. Sielläki olis kiva käydä... Ehkä joskus... :)

Ralphie
25-08-2005, 14:46
Ralphie, makeet kuvat! :) Mahtava loma sulla oli! Haaveilen matkasta Jenkkeihin...Floridassa asuu mun äidin setä. Australiassa myös on sukulaisia. Sielläki olis kiva käydä... Ehkä joskus... :)

Kiitos. Lähde ihmeessä tapaamaan sukulaisia, jos mahdollisuus tarjoutuu. Florida on varmaan ihan kiva. Itse pidin Yhdysvalloista hyvin paljon! :D

~Aurora~
26-08-2005, 00:02
Ralphie, kiitos for the nature's fotos. Loistavaa ! Näistä kuvista voi tehdä taustakuvia. :) Sinulla on hyvä näkemys luonnosta.
Oravien juttuja. Helsingissä on kaunis paikka Seurasaari jossa on paljon oravia. Voi, voi pitäs juosta niistä pois ettei pehmeät syö meitä. :smile:

Шаман
30-08-2005, 03:21
Umpikuja :D Englanniksi sitä sanotaan niin hassusti.



Ei ne valaat vaan mukava päiväretki laivalla valtameressä hyvässä seurassa. Ei ne valaiden selät niin kauhean kummoiset olleet ;) Shaman on nähnyt varmaan tappajavalaita fjordeissa. Ne on paljon hienompia.


Mä näin kaskelotteja. Tappajavalaat olivat toisessa paikassa. Niitä pitäis bongata seuraavalla matkalla. :) http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaskelotti

Kuvia löytyy täältä- http://foto.mail.ru/mail/man.sha/25

Ralphie
30-08-2005, 12:49
Mä näin kaskelotteja. Tappajavalaat olivat toisessa paikassa. Niitä pitäis bongata seuraavalla matkalla. :)

Kiitos kuvista! Nyt tiedetään minkä näköinen olet :D Kaskelotit näyttää hassuilta... Tappajavalaan olisi kiva nähdä, onhan Free Willy yksi lapsuuden lempielokuvista.

D_F
30-08-2005, 13:49
kerääksä "ainestoa"? ;)

Ralphie
30-08-2005, 14:43
kerääksä "ainestoa"? ;)

Venäläinen vakooja 4-ever :trussia:

D_F
30-08-2005, 17:09
no hoh hoh...

Шаман
18-09-2005, 22:33
kerääksä "ainestoa"? ;)

Mun koko laiffi on KGB-n arkistoissa ja SUPOn myös. Ei o mitään menetettävää enää. :smoke: :D

Missä porukka luuraa? Hiljaista tällä palstalla... Elämä rullaa ja fiilis vie siivillä? :)

D_F
19-09-2005, 19:13
Mun koko laiffi on KGB-n arkistoissa ja SUPOn myös. Ei o mitään menetettävää enää. :smoke: :D

Missä porukka luuraa? Hiljaista tällä palstalla... Elämä rullaa ja fiilis vie siivillä? :)
luulisin että ssytäkin ;)

koulut ja duunit alkoi, ihmisillä ei ole aikaa.

Ralphie
19-09-2005, 21:51
Missä porukka luuraa? Hiljaista tällä palstalla... Elämä rullaa ja fiilis vie siivillä? :)

Viikonloppuisin lähinnä baareissa :D Elämä on laiffii! Mitäs sulle kuuluu?

Шаман
20-09-2005, 16:07
Viikonloppuisin lähinnä baareissa :D Elämä on laiffii! Mitäs sulle kuuluu?

Jaaha...iha jees meininki! :) Meikä poika painaa pitkää päivää (yötä oikeesti) duunissa ja välillä löhöilee himassa... Baari kierrokset ei sytytä enää...Disko yhä sytyttää. Ja sukka pyörii jalassa! Viime viikonloppuna käytii bailaamassa Stadissa. Makee fiilis! Heittäydyin rennoks asiakkaks ja tsiigasin yö menoa eri näkökulmasta. :)

~Aurora~
20-09-2005, 20:43
Missä porukka luuraa? Hiljaista tällä palstalla... Elämä rullaa ja fiilis vie siivillä? :)

Arvaa mitä ?

Mun siskon perhe sanoo venäjäks missä he olivat lomalla Suomessa ja Ruotsissa.

Мы были и на Коли и на Васе. :gogo:

Kysymys kaikille. Mistä on puhe ? :wink:

prohodjamimo
20-09-2005, 21:54
en mie tie

По-душка
20-09-2005, 22:02
Arvaa mitä ?

Mun siskon perhe sanoo venäjäks missä he olivat lomalla Suomessa ja Ruotsissa.

Мы были и на Коли и на Васе. :gogo:

Kysymys kaikille. Mistä on puhe ? :wink:

He kävivät sekä Kolilla, että Vaasassa. Niinkö?

~Aurora~
20-09-2005, 22:15
He kävivät sekä Kolilla, että Vaasassa. Niinkö?

Just niin ! O, fiksu Po-Dushka.

Koli on mahtava paikka, josta sielu lentää taivaalle.

Ralphie
20-09-2005, 22:32
Koli on mahtava paikka, josta sielu lentää taivaalle.

Vaasa on myös kiva pikkukaupunki. Asuin ennen sielläpäin.

~Aurora~
20-09-2005, 22:40
Vaasa on myös kiva pikkukaupunki. Asuin ennen sielläpäin.

On kyl myös ihana paikka. No he olivat vieläkin Ruotsissa. Ja siel on jotain mitä nimi on Vaasa. :smile:

Tsiigata uus sana mulle. Joskus minä kuulin ts joskus ch. Vähän on eksyssä mitä on oikein.

Шаман
20-09-2005, 22:46
Just niin ! O, fiksu Po-Dushka.

Koli on mahtava paikka, josta sielu lentää taivaalle.

Koli on makee paikka! Vuonna 1989 seisoin samalla kivellä mikä on kuvassa. Mahtavat maisemat! :)

Tsiigata - katsoa. Kirjoitin näin mutta lausutaan alku melkei kuin venäjäksi Ч. :)

OpiskelijaParka
21-09-2005, 05:06
Мы были и на Коли и на Васе.

Почему они используют предлок "на" вместо "в"?

OpiskelijaParka
21-09-2005, 05:46
Tsiigata - katsoa. Kirjoitin näin mutta lausutaan alku melkei kuin venäjäksi Ч. :)

Kirjoitit oikein. Minä en venäläisen kanssa ala väittelemään ässien ääntämisestä, sen verran on tervettä itsesuojeluvaistoa jäljellä.

Olisin veikannut ц mutta kun jo mielestäni suomen s ei ole mikään venäjän ässistä - se on vähän epämääräisempi kuin с, joka on varmaan terävämpi erottuakseen muista ässistä, niin tämä on vähän teoreettista arvailua. Mutta en yhtään ihmettele, jos pääkaupunkiseudulla äännetään Ч.

Suomen ässästä kyllä kuulee erilaisia muotoja. Koska niitä on teoriassa vain yksi niin sen ääntäminen horjuu vapaasti, kun sitä ei voi sekoittaa mihinkään muuhun ässään :-) Kuuntelin pöyristyneenä, kun joku kersa äänsi/äänti ш.

Ja kohta kaikki suomalaiset osaavat ääntää d-kirjaimenkin, koska ne viimeiset, jotka eivät osaa, kuolevat vanhuuteen.

Tsiigata - stadin (Helsingin) slangissa (murteessa) katsoa. Ei tule mieleen, mistä kielestä se on lainasana.

Ääninäytteitä vanhojen ihmisten Helsingin murteesta
http://koti.mbnet.fi/joyhan/C3.html (minä en ymmärrä joka sanaa. Kysykää jos kiinnostaa.)

Yli 10 000 stadin slangin sanaa
http://koti.mbnet.fi/joyhan/D1.html eli varmaan kaikki asiansa voi hätätilassa selittää suomen kielellä ilman että toinen natiivi ymmärtää siitä yhtään mitään.

OpiskelijaParka
21-09-2005, 06:00
Ja siel on jotain mitä nimi on Vaasa.


Missäköhän ne on sitten olleet. Ruotsissa on Vasa-laiva, hotelliketju jne. ja Väsa niminen pikkupaikka.

~Aurora~
21-09-2005, 13:51
Почему они используют предлок "на" вместо "в"?

Siksi, että he olivat Kolilla (voidaan sanoa venäjäks на Коли :smile: ) ja Vasa (sori mä kirjoitin väärin Vaasa koska ajattelin, että se johtuu samalta nimeltä Vaasa) laivalla Vasa (http://www.veikkovasama.net/vasa-museo.htm) Tukholmassa (voidaan sanoa venäjäks на Васе, потому что на вопрос где , на чём ? или в чём ? ответить надо с изменением окончания слова.
Васа - на корабле Васе. :smile: Конечно правильнее сказать на корабле Васа, mutta se oli niin hassusti sanottu venäjäksi, että mä nauroin vedet silmissä sille.

Kirjoittakaa enemmän venäjäks sulla on mun mielestäni hyvä taito venäjän kielestä. :smile:

Ralphie
21-09-2005, 16:32
Васа - на корабле Васе. :smile:

Been there, seen that. Vasa oli aika vaikuttava alus.

Tekee taas mieli Tukholmaan... :zaika:

D_F
21-09-2005, 17:44
niin tekeekin, kans ajattelin kerätä porukkaa lähtemään vaikka laivareissulle.

OpiskelijaParka
22-09-2005, 05:23
Kiitoksia selityksestä.

ja Vasa (sori mä kirjoitin väärin Vaasa koska ajattelin, että se johtuu samalta nimeltä Vaasa)

Ei mitään anteeksipyytelyjä. Kun huomaat oikean muodon olevan jotain käsittämätöntä niin järjestä vain tentti natiiveille "miksi sanotaan näin?". Siitä on hupia ja hyötyä. Eikä aivovoimistelu tee pahaa natiiveillekaan.

Google tietää taitaa. 90% kirjoittaa "Vasa-laiva" ja 10% "Vaasa-laiva". Suomalaisista oikean muodon tietävät lukion käyneet - periaatteessa - jos sattuvat muistamaan.

Nuo nimethän juontuvat Ruotsin kuninkaasta Kustaa Vaasasta (Gustav Vasa). Tuosta näkee heti, että looginen suomenkielinen muoto olisi todellakin tarjoamasi Vaasa! Nyt on vain käynyt niin, että käännösmuoti suomen kielessä on aikojen saatossa muuttunut, ja henkilöiden/paikkojen nimiä käännetään suomeksi entistä vähemmän, joten Vasa on jätetty kääntämättä nykysuomessa. Lisäksi Vasa-laiva on historiallinen, joten vaikka uusia suomennoksia henkilöiden/paikkojen nimistä ei enää tulekaan suomen kieleen niin kuitenkin historiallisuutensa vuoksi Vasa-laivan nimi olisi pitänyt kääntää toisin.

Hmm. Tai no, google löytää 682 osumaa internetkielen Yrjö Puskalle.

Ralphie
22-09-2005, 12:35
niin tekeekin, kans ajattelin kerätä porukkaa lähtemään vaikka laivareissulle.

Joo, lähdetään iskemään ruotsalaisia kaunottaria! :)

Tukholman must visit paikat ovat ehdottomasti Drottningholm, Vanha kaupunki, Djurgårdenin ottelu Globenissa, illanvietto Gröna Lundin katapulttitorneissa ja loistava Stockholm Quality Outlet kaupungin ulkopuolella.

D_F
22-09-2005, 12:41
Joo, lähdetään iskemään ruotsalaisia kaunottaria! :)
aivan samaa mieltä! ei oteta ketään naisia mukaan! äijiä vaan matkaan!

Ralphie
22-09-2005, 13:37
aivan samaa mieltä! ei oteta ketään naisia mukaan! äijiä vaan matkaan!

Eiku otetaan vain ne kauneimmat toki mukaan! :D

Cielo
22-09-2005, 13:49
D_F, Ralphie

Emme tarvitakaan teitä!!!
Muijat lähtee erikseen :lady: iskemään tyylikkäitä ja sexykkäitä ruotsalaisia nuoria MIEHIÄ!!! :rolleyes:
Uhmm..Ruotsaiset machot rules !!!!FOREVER!!!

Sanon salaisuuden: Tukholman business center on täynnä sellaisia, nii ja myös söpöjä ruosalaisia tyttöjä ( teille vihjeeks ;))

Cielo
22-09-2005, 13:50
Tukholman must visit paikat ovat ehdottomasti Drottningholm, Vanha kaupunki, Djurgårdenin ottelu Globenissa, illanvietto Gröna Lundin katapulttitorneissa ja loistava Stockholm Quality Outlet kaupungin ulkopuolella.

uuhhhh, mitkä unelmat sul ;)

Ralphie
22-09-2005, 14:11
uuhhhh, mitkä unelmat sul ;)

Miten niin unelmat? Mä vaan tykkään käydä näissä paikoissa.

Cielo
22-09-2005, 14:19
Miten niin unelmat? Mä vaan tykkään käydä näissä paikoissa.

oukkei, sit suunnitelmat ;)
"Vau,mitkä suunnitelmat!!"(just siinä tarkoituksessa)

Nii :) ja jatka vaan käymistä niissä paikois!
Osoitin vain respektini sulle, ei muuta :p
Understand?

D_F
22-09-2005, 14:21
Eiku otetaan vain ne kauneimmat toki mukaan! :D
mut kauneimmistä tehdään kollegiaalinen päätös.

~Aurora~
22-09-2005, 14:38
Voi pojat, pojat. :smile:

Milloin kasvoitte aikuiseksi ? Unelmoitteko hyvästä ihanasta vaimosta, tasapainoisesta ja rauhaisasta perhe-elämästä ilman hössötystä ja paineita ? :zaika:

D_F
22-09-2005, 14:56
ei kun järjettömistä seksikokemuksista ;)

Ralphie
22-09-2005, 15:07
Nii :) ja jatka vaan käymistä niissä paikois!
Osoitin vain respektini sulle, ei muuta :p Understand?

Okei... Kunnioitus on hieno asia.

mut kauneimmistä tehdään kollegiaalinen päätös.

Pidetään äänestys tai draft-tilaisuus. По-душка etuoikeutetusti pääsee ilman draftiakin mukaan, eiks nii?

Voi pojat, pojat. Milloin kasvoitte aikuiseksi ? Unelmoitteko hyvästä ihanasta vaimosta, tasapainoisesta ja rauhaisasta perhe-elämästä ilman hössötystä ja paineita ?

Toivottavasti mä en kasva koskaan aikuiseksi. Mä en unelmoi mistään vaimosta, suosin avoliittoja. Vaimot nalkuttaa ja vaimoista on vaikea erota, ja jos eroat niin hän vie 50% omaisuudestasi. Mä haluun hössötystä eikä mulla ole paineita! :D Ehkä sulla on? ;)

D_F
22-09-2005, 15:32
По-душка etuoikeutetusti pääsee ilman draftiakin mukaan, eiks nii?

antaa neuvoja vai?

Ralphie
22-09-2005, 15:43
antaa neuvoja vai?

No en mä tiedä mitä se haluu meille antaa.... :jiihaa:

D_F
22-09-2005, 15:44
No en mä tiedä mitä se haluu meille antaa.... :jiihaa:
mulla on kyl aavistus. EI MITÄÄN. ;)

По-душка
22-09-2005, 16:09
Hei pojat!
Olette tehneet upean päätöksen! Elämä ilman bailaamista on teeskentelyä! Ei kun bailaamaan! Olen henkisesti mukananne. Voin myös osallistua tarvittaessa "järejettömien seksikokemustenne" jälkihoitoon.

Älkää missään nimessä aikuistuko. Varokaa erityisesti mahdollisisa vaimoehdokkaita, sillä nalkuttavat vaimot ovat suurin uhka ja vaara yhteiskunnan hyvinvoinnille.

D_F
22-09-2005, 16:14
ne on meidän hyvinvoinnille suuri uhka. viis siitä yhteiskunnasta. ;)

По-душка
22-09-2005, 16:26
ne on meidän hyvinvoinnille suuri uhka. viis siitä yhteiskunnasta. ;)
Sulla ei ole vielä mitään hätää. Kun ei ole vaimoa, ei ole uhkaakaan.

Toisaalta nalkuttavien vaimojen ansiosta miesten paineensietokyky kehittyy yhteiselon aikana valtavasti

teekkari
22-09-2005, 17:07
.

Toisaalta nalkuttavien vaimojen ansiosta miesten paineensietokyky kehittyy yhteiselon aikana valtavasti

Joo, painetta kyllä kehittyy.

Katja
22-09-2005, 17:42
heh, ja täälllä vaan parennetaan maailmaa :D

D_F
22-09-2005, 17:54
Sulla ei ole vielä mitään hätää. Kun ei ole vaimoa, ei ole uhkaakaan.

ei ole vaimoa, uhka on aina ;)

AlinaR
22-09-2005, 18:52
vaimouhka ...heh.heh..


Kakikille tutuille lämpimät terveiset täältä. Huomenna suuntana Helsingin Habitare 2005-sisustusmessut. :)

~Aurora~
22-09-2005, 19:12
Toivottavasti mä en kasva koskaan aikuiseksi. Mä en unelmoi mistään vaimosta, suosin avoliittoja. Vaimot nalkuttaa ja vaimoista on vaikea erota, ja jos eroat niin hän vie 50% omaisuudestasi. Mä haluun hössötystä eikä mulla ole paineita! :D Ehkä sulla on? ;)

Ehkä. Jokaisella on omat paineet jostakin. Enpä usko että sulla ei ole paineita mistäkään.

Hmmm.... Onko sulla iso omaisuus ? :wink: Sitä voi todella pelätä, että joku voi viedä puolet omaisuudestasi. :wink:

heh, ja täälllä vaan parennetaan maailmaa

Miten parannetaan mailmaa jos ihmisillä ei ole luottamusta toisiin ja uskoa rakauteen. :xobmorok:

Ralphie
22-09-2005, 23:21
Hei pojat! Olette tehneet upean päätöksen! Elämä ilman bailaamista on teeskentelyä! Ei kun bailaamaan! Olen henkisesti mukananne. Voin myös osallistua tarvittaessa "järejettömien seksikokemustenne" jälkihoitoon. Älkää missään nimessä aikuistuko. Varokaa erityisesti mahdollisisa vaimoehdokkaita, sillä nalkuttavat vaimot ovat suurin uhka ja vaara yhteiskunnan hyvinvoinnille.

Kiitos. Elämä on yhtä bailaamista ja lapsellisuus jatkuu vielä piiiitkään. Mitä meinaat jälkihoidolla ja miksi olet vain henkisesti mukana?

Kakikille tutuille lämpimät terveiset täältä. Huomenna suuntana Helsingin Habitare 2005-sisustusmessut.

Terse! Rakas äitini kävi siellä tänään ja kommentien perusteella hän ei jäänyt kauheen tyytyväiseksi.. :) En tiedä mikä mättäsi.. Ehkä siellä oli esillä jotain Stefan Lindforsin juttuja. He's a freak (and it's a secret! ;))

Miten parannetaan mailmaa jos ihmisillä ei ole luottamusta toisiin ja uskoa rakauteen.

Nyt olet väärässä. Mä uskon rakkauteen ja romantiikkaan. Luotan jopa ihmisiin. En oikein ymmärrä tuota avioliitto-hypetystä eikä sen etuja. Mä suosin pitkää seurustelua ja esim. kauniita häitä noin 10 vuoden yhteiselon jälkeen... mut avioliitto ei ole mikään pakko.

Ehkä. Jokaisella on omat paineet jostakin. Enpä usko että sulla ei ole paineita mistäkään. Hmmm.... Onko sulla iso omaisuus ? Sitä voi todella pelätä, että joku voi viedä puolet omaisuudestasi.

Okei, vaikka yritänkin ottaa iisisti tämän elämän eikä stressata mistään, tietty on huolia ja jonkin sortin paineita jokaisella ihmisellä. Esim. huomenna pitää herätä aika aikaisin ja aamuisin se aiheuttaa mulle melkoisia paineita.. :)

Hmmm. Olisitko kiinnostunut jos mulla olisi iso omaisuus? :D

Katja
23-09-2005, 01:20
Miten parannetaan mailmaa jos ihmisillä ei ole luottamusta toisiin ja uskoa rakauteen. :xobmorok:
En tiedä. Minä kyllä luotan ihmisiin, ei nyt kaikkiin, mutta kuitenkin. Ja rakkaus- se on paha.:D

По-душка
23-09-2005, 01:27
Kiitos. Elämä on yhtä bailaamista ja lapsellisuus jatkuu vielä piiiitkään. Mitä meinaat jälkihoidolla ja miksi olet vain henkisesti mukana?

Jälkihoidolla tarkoitan lähinnä henkistä tukea, sillä järjettömien seksikokeilujen seuraukset voivat olla arvaamattomia.
Luulen myös, että fyysinen läsnäoloni järisyttäisi terveyttänne ja henkistä tasapainoanne niin pahasti, että itsesuojeluvaistonne vuoksi teidän kannattaa pysyä erossa minusta.

Шаман
23-09-2005, 02:16
Voi pojat, pojat. :smile:

Milloin kasvoitte aikuiseksi ? Unelmoitteko hyvästä ihanasta vaimosta, tasapainoisesta ja rauhaisasta perhe-elämästä ilman hössötystä ja paineita ? :zaika:

Hyvä, ihana ja seksikäs avovaimo- siinä taitaa olla joka miehen unelma. :)

Rauhallinen (lue- tylsä) perhe elämä sohvaperunan muodossa ei taida sopia jokaiselle.
Liitoissakin pitää olla draivia ja säpinää. :D

D_F
23-09-2005, 13:24
vaimouhka ...heh.heh..


Kakikille tutuille lämpimät terveiset täältä. Huomenna suuntana Helsingin Habitare 2005-sisustusmessut. :)
moro moro. mites messuilla?

teresia
23-09-2005, 13:31
vaimouhka ...heh.heh..


Kakikille tutuille lämpimät terveiset täältä. Huomenna suuntana Helsingin Habitare 2005-sisustusmessut. :)

Oikein paljon kiitoksia valokuvista! Ja hyvää matkaa!

~Aurora~
23-09-2005, 20:36
Hmmm. Olisitko kiinnostunut jos mulla olisi iso omaisuus? :DÖh, niin! Miehet luulevat, että naisia kiinnostavat vain heidän ominaisuudet. No… se ei ole totta. Itseasiassa en suoraan sanoen tiedä. Raha se ei ole kaiken tärkein. Mun mielestäni, naisen tehtävä on esitellä miehelle, että hän on ainoa mies maailmassa ominaisuudesta riippumatta. Niin ainakin luulen.
Ja rakkaus- se on paha.
Miksi rakkaus on paha ?
Liitoissakin pitää olla draivia ja säpinää.
Mitä sanat tarkoittavat ?

OpiskelijaParka
23-09-2005, 21:57
"Цитата:
Сообщение от Ralphie
Hmmm. Olisitko kiinnostunut jos mulla olisi iso omaisuus? "


Öh, niin! Miehet luulevat, että naisia kiinnostavat vain heidän ominaisuudet. No… se ei ole totta. Itseasiassa en suoraan sanoen tiedä.


Tehän kirjoitatte rivien välissä yhtä hävyttömiä kuin Paavo!

Minua on aina hämmentänyt tämä venäläisten naisten tapa käydä suoraan kiinni - asiaan. Vaikka toisaalla täällä keskustelupalstalla on vakuutettu venäjänkielisellä puolella, että suomalaiset tytöt ovat muka seksuaalisesti vapaantuneempia kuin venäläiset, niin näitä viestejä luettuani minä en käsitä, miten voisi olla vielä vapaantuneempi.

Ja ennen kuin tämä viestiketju karkaa lopullisesti käsistä, niin minä ilmoitan, etten minä ainakaan halua tietää, onko Ralphiella iso miehinen ominaisuus. Asiasta syystä tai toisesta kiinnostuneet ottakoot asiasta selvää jossain muualla. Asiahan ei minulle kuulu. Ralphie varmaan osaa selvittää asian tyydyttävästi.


Mun mielestäni, naisen tehtävä on esitellä miehelle, että hän on ainoa mies maailmassa ominaisuudesta riippumatta.


Kaunis ajatus.


Mitä sanat tarkoittavat ?

puhekielen draivi (engl.), säpinä = kirjakielen eloisuus, vilkkaus
Sama kuin "menoa ja meininkiä".

ominaisuus(piirre) свойство, качество
Tämä nyt voi tarkoittaa mitä tahansa, jos joku vääräleuka haluaa ymmärtää sen tahallaan väärin varsinkin kun kontekstissa on sopivia sanoja ja sanontoja.

omaisuus имущество, собственность
omaisuus состояние
omaisuus достояние

Kaikilla kantasanana 'oma'.

Kannasta 'luonne' melkein samaa tarkoittava
luonteenomainen характерный

Katja
23-09-2005, 22:00
Miksi rakkaus on paha ?

En tiedä, mutta se on vaan sellainen. Paha, julma jne. Ja mä puhun nyt naisen ja miehen välisestä ns. rakkaudesta.

Katja
23-09-2005, 22:06
Minua on aina hämmentänyt tämä venäläisten naisten tapa käydä suoraan kiinni - asiaan. Vaikka toisaalla täällä keskustelupalstalla on vakuutettu venäjänkielisellä puolella, että suomalaiset tytöt ovat muka seksuaalisesti vapaantuneempia kuin venäläiset, niin näitä viestejä luettuani minä en käsitä, miten voisi olla vielä vapaantuneempi.


Venäjänkielisellä puolella varmaan puhuttiin siitä mitä suomalaiset tekevät ja onko helppo saada tyttö sänkyyn jne. Täällä suomenkielisellä puolella vain kirjoitetaan ja flirttaillaan.

Ralphie
24-09-2005, 02:37
Öh, niin! Miehet luulevat, että naisia kiinnostavat vain heidän ominaisuudet. No… se ei ole totta.

Hah! Sä näytät olevan kiinnostunut mun ruumiinosista! Tuhma, tuhma, Aurora! Grr.. :)

Ja ennen kuin tämä viestiketju karkaa lopullisesti käsistä, niin minä ilmoitan, etten minä ainakaan halua tietää, onko Ralphiella iso miehinen ominaisuus. Asiasta syystä tai toisesta kiinnostuneet ottakoot asiasta selvää jossain muualla. Asiahan ei minulle kuulu. Ralphie varmaan osaa selvittää asian tyydyttävästi.

Haha, hyvä läppä! :D "Selvittää asian tyydyttävästi".. Näin syntyy legendaarisia kielikukkasia!

Asiasta, (mun ominaisuuksista) kiinnostuneet --> yv! ;) :nakaz:

näitä viestejä luettuani minä en käsitä, miten voisi olla vielä vapaantuneempi.

Tällä palstalla me eletään iloista 80's-luvun hippivirtuaalielämää :D Make love, not war.

puhekielen draivi (engl.), säpinä = kirjakielen eloisuus, vilkkaus

Myös selvä golftermi:

Draivi = Etenkin puumailalla suurimman mahdollisen pituuden saamiseksi tehty aloituslyönti. Tarkoittaa myös mitä tahansa täydellä svingillä tehtyä lyöntiä.

Svingi = Golflyönti kokonaisuudessaan. Myös kunkin pelaajan yksilöllinen tyyli.

>> Golfsanasto (http://www.golf.fi/index_sanhaku.htm)

En tiedä, mutta se on vaan sellainen. Paha, julma jne. Ja mä puhun nyt naisen ja miehen välisestä ns. rakkaudesta.

Entäs ns. naisen+naisen välinen rakkaus? Hyvää ja kaunista...heh!

Katja
24-09-2005, 02:53
Entäs ns. naisen+naisen välinen rakkaus? Hyvää ja kaunista...heh!
Ei mitään tietoa.
Vanhempien ja lasten välinen rakkaus on ihan erilaista. Siihen mä uskon. En jaksa nyt selittää, mutta varmaan sinä rakastat omia vanhempia, joten ymmärrät mitä mä tässä yritän sanoa. Mutta muuhun rakkauteen en usko. Kuten sanoin jo, se on paha. En vitsi pilata enemmän teidän iloista keskustelua.

AlinaR
24-09-2005, 10:02
Voi tätä kiirusta!
Terve, taas kaikille. Reissu messuihin meni hyvin, löysin minua kiinnostavia artikkeleitä, olinhan siellä työni puolesta ja käyn niissä joka kerta kuin voin. Luulen että yritysmaailmalle messut ovat hyvin tärkeitä ja niissä esitellään enemmin erikoisuutta kuin arkisuus.


Teresia, ole hyvä :)

Ivanova
24-09-2005, 10:52
Voiko täällä tehdä virheita? Minä osan vielä huonosti suomea.

Ralphie
24-09-2005, 12:03
Voiko täällä tehdä virheita? Minä osan vielä huonosti suomea.

Virheistä oppii! Aloitetaan:

virheita

=virheitä. Jos sanassa on vain i+e (tai ö, ä ) vokaaleja niin tulee aina ä-pääte. En osaa tarkemmin tätä sääntöä.

osan

=osaan

Voiko

=Saako. Kuullostaa paremmalta.

Ralphie
24-09-2005, 12:07
Vanhempien ja lasten välinen rakkaus on ihan erilaista. Siihen mä uskon. En jaksa nyt selittää, mutta varmaan sinä rakastat omia vanhempia, joten ymmärrät mitä mä tässä yritän sanoa. Mutta muuhun rakkauteen en usko. Kuten sanoin jo, se on paha. En vitsi pilata enemmän teidän iloista keskustelua.

Hmmm... Meidän pitää saada sut uskomaan rakkauteen... sitä on olemassa! Minä uskon, että jokaiselle löytyy sieluveli/toinen puolisko..

Шаман
24-09-2005, 13:47
Täällä saa ja voi tehdä virheitä. :) Reaali elämässä virheet välillä kostautuu.

AlinaR
24-09-2005, 16:06
Hmmm... Meidän pitää saada sut uskomaan rakkauteen... sitä on olemassa! Minä uskon, että jokaiselle löytyy sieluveli/toinen puolisko..
Allekirjoitan joka sanan alle.......Hiljaa hyvää tulee.....Minusta jos rakkautta, minkä jokainen meistä kaipailee ei ole nyt, se tulee ajan kanssa.....Olen itse hyvä esimerkki siitä. Välillä olin todella epätoivoinen ja tyytymätön joko miehiin tai itseeseen, välillä taas tuntui että en kaipaakaan mitään miestaakkaa hartioille edellisen liitton jälkeen....Sitä se elämä on...itsepohdiskelua ja itsetutkiskelua ja kärsimystä, mutta yksin koskaan ei tarvii olla, jos ei halua.
Heh, tällainen saarnanen. :)

~Aurora~
24-09-2005, 16:28
Hah! Sä näytät olevan kiinnostunut mun ruumiinosista! Tuhma, tuhma, Aurora! Grr..

En ! Ups I didn't again. :tomat:

Apua mitä minä kirjoitin ? Miehet luulevat, että naisia kiinnostavat vain heidän ominaisuudet. että kaikki ymmärtävät mun ajatukseni toisella tavalla. Voi kauheeta mitä virhe on. Enkä minä tarkoitanut jotain ruumista.
ominaisuus=имущество. Mä en oikein ymmärrä mitä tämä tarkoitta! Miksi siellä on hävyttömiä merkkejä. Мужчины считают, что женщины интересуються только ихним имуществом. Или можно сказать деньги. Grrrrr ! :skalka:
Minua on aina hämmentänyt tämä venäläisten naisten tapa käydä suoraan kiinni - asiaan. Vaikka toisaalla täällä keskustelupalstalla on vakuutettu venäjänkielisellä puolella, että suomalaiset tytöt ovat muka seksuaalisesti vapaantuneempia kuin venäläiset, niin näitä viestejä luettuani minä en käsitä, miten voisi olla vielä vapaantuneempi. Älähän stressaa! :) Se johtuu недопонимания других. Aikaa hassua, että joskus ulkomaalainen voi kirjoittaa tai sanoa jotain hassusti. Mä en koskaan kirjoittanut semmoista venäjäks. :shum_lol: Kiitos kommentistasi ja hyvistä selvityksistäsi.

~Aurora~
24-09-2005, 16:39
Voi hyväinen aika ! Mä kattoin sanakirjasta, voi että mä tarkoitin omaisuus eikä ominaisuutta. :cranky: Sori ! Minä opin taas !

По-душка
24-09-2005, 16:44
Voiko täällä tehdä virheita? Minä osan vielä huonosti suomea.

Tottakai saa tehdä virheitä ja elämässä kuuluukin tehdä virheitä. Älä tee vaan samoja virheitä uudestaan.

По-душка
24-09-2005, 16:52
Mutta muuhun rakkauteen en usko. Kuten sanoin jo, se on paha. En vitsi pilata enemmän teidän iloista keskustelua.

Rakkaus ei ole uskon asia. Sitä on tai sitä ei ole. Elät varmaan tällä hetkellä eräänlaista kriisiaikaa. Mutta usko pois, negatiivinenkin kokemus voi olla rikastuttavaa. Sen sinä oivallat varmaan myöhemmin.

AlinaR
24-09-2005, 17:03
Katsokaa ja ihailkaa!
Se on LUONTO joka antaa meille voimaa ja elämisen iloa!
Kuva otettu Norjan puolella Skibotnissa yli viikon sitten.

http://img141.imageshack.us/img141/3537/p91401845dn.jpg

Katja
24-09-2005, 17:44
Hmmm... Meidän pitää saada sut uskomaan rakkauteen... sitä on olemassa! Minä uskon, että jokaiselle löytyy sieluveli/toinen puolisko..
Ei tiedän tarvitse selittää minulle mitään. Mä tiedän että sitä rakkaudesta tulee minulle vain harmia.:D Ihan oikeastaan. Ja mä olen ajatellut niin jo pitkään (monta vuotta). Joten, olkoon asia niin.

Katja
24-09-2005, 17:51
Rakkaus ei ole uskon asia. Sitä on tai sitä ei ole. Elät varmaan tällä hetkellä eräänlaista kriisiaikaa. Mutta usko pois, negatiivinenkin kokemus voi olla rikastuttavaa. Sen sinä oivallat varmaan myöhemmin.
Rakastuminen ei sovi minulle.:lol: Sen mä tiedän. Joten en aio rakastua. Ja se on siinä. Se on mun päätös (on ollut jo pitkään). Rakkaudesta tulee vain harmia mulle. En mä sitä keksinnyt, se vain meni aina niin. :lol:

По-душка
24-09-2005, 18:42
Rakastuminen ei sovi minulle.:lol: Sen mä tiedän. Joten en aio rakastua. Ja se on siinä. Se on mun päätös (on ollut jo pitkään). Rakkaudesta tulee vain harmia mulle. En mä sitä keksinnyt, se vain meni aina niin. :lol:
Mitä sinulle sopii sitten? Viha, katkeruus, hulluus, iloisuus?
Pysytkö aina päätöksessäsi?

Katja
24-09-2005, 19:19
Pysytkö aina päätöksessäsi?
En, mutta se vain todisti että olen oikeassa. :D Kyllä aion pysyä päätöksessäni. Harmia on ollut ihan tarpeeksi jo. :lol:

Katja
24-09-2005, 19:26
Voi hyväinen aika ! Mä kattoin sanakirjasta, voi että mä tarkoitin omaisuus eikä ominaisuutta. :cranky: Sori ! Minä opin taas !
:) Ei se mitään. Mä on joskus kirjoittanut kouluun jotain tekstiä ja siinä oli kirosanoja ja jotain sanoja, hm. jotka liittyvät siihen, mitä miehillä on jalkojen välissä. :lol: Ja siihen aikaan mä en todellakaan osannut yhtä kirosana suomeksi jne. :D

По-душка
24-09-2005, 19:27
Harmia on ollut ihan tarpeeksi jo. :lol:
Näyttää siltä, että harmi on sinulle hauska asia, ainakin se naurattaa sinua kovasti. Miksi?

Katja
24-09-2005, 19:35
Näyttää siltä, että harmi on sinulle hauska asia, ainakin se naurattaa sinua kovasti. Miksi?
Ei se ole hauskaa, ei todellakaan, mutta asia ei muuttuu itkemällä. En vitsi valittaa, mitä höytyä siitä olisi? Mä olisin vain huonolla tuulella, eikä teidän olisi kiva lukea sellaista tekstiä.Ja hymiöt piristävät tekstin.:)

~Aurora~
24-09-2005, 20:05
Katsokaa ja ihailkaa!
Se on LUONTO joka antaa meille voimaa ja elämisen iloa!
Kuva otettu Norjan puolella Skibotnissa yli viikon sitten.

http://img141.imageshack.us/img141/3537/p91401845dn.jpg

Kiitos, kiitos. :sun: Otsä ollut Norjassa ?

Tänään oli kaunis päivä. Aurinko paistoi ja oli niin lämmintä. Kuinka suomeks on "бабье лето" ? Voidaan sanoa, että syksy on kultainen syksy tai ruska-aika.
Aamulla me kävimme kyläjuhlassa W. kartannossa, jossa me näimme vanhoja traktoreita ja erilaisia koneita. Se oli ihana paikka pojalleni.

Kuva otettu :)

~Aurora~
24-09-2005, 20:14
:) Ei se mitään. Mä on joskus kirjoittanut kouluun jotain tekstiä ja siinä oli kirosanoja ja jotain sanoja, hm. jotka liittyvät siihen, mitä miehillä on jalkojen välissä. :lol: Ja siihen aikaan mä en todellakaan osannut yhtä kirosana suomeksi jne. :D

Mä kysyin aviomieheltäni mitä se tarkoittaa. Hän sanoi, kyllä on hassusti kirjoitettu mutta on kuitenkin ymmärrettävä asia. :hrum: Se ei tarkoittaa mitä miehellä on jälkojen välissä. Autossa on myöskin ominaisuuksia. :xobmorok:

Ralphie
24-09-2005, 20:17
Voi hyväinen aika ! Mä kattoin sanakirjasta, voi että mä tarkoitin omaisuus eikä ominaisuutta. :cranky: Sori ! Minä opin taas !

Nou hätä. Piristit kivasti tätä keskustelua niin kuin huomaat!

Ei tiedän tarvitse selittää minulle mitään. Mä tiedän että sitä rakkaudesta tulee minulle vain harmia. Ihan oikeastaan. Ja mä olen ajatellut niin jo pitkään (monta vuotta). Joten, olkoon asia niin.

Huonot kokemukset rikastuttavat, mutta älä jää paikoilleen vaan suunna katseesi eteenpäin. Elämä jatkuu ja rakkautta maailmassa riittää. Ei miljoonat ihmiset voi olla väärässä. Rakkaudesta saa yhtä paljon harmia kuin onneakin seuraavalla kerralla.

AlinaR
25-09-2005, 22:02
Kiitos, kiitos. :sun: Otsä ollut Norjassa ?

Kuva otettu :)
Kuva otettu varmaankin Imatralla ;)
Ajoimme Leviltä Kilpisärvelle ja pistäydyttiin Norjan puolella Skibotnissa sekä Tromsassa.

OpiskelijaParka
28-09-2005, 08:35
Tottakai saa tehdä virheitä ja elämässä kuuluukin tehdä virheitä. Älä tee vaan samoja virheitä uudestaan.

Itse asiassa kieltä on opeteltava tosi elämässä kokeilemalla kepillä jäätä. Ei siitä muuten mitään tule. Koulussa on tosin annettu ymmärtää, että kaikenlainen luova kokeilu laskee arvosanaa :) Mutta se piti paikkansa vain koulussa.

Venäjän sanapainot on hyvä esimerkki. Ei niitä opi muuten kuin käyttämällä niitä ensin väärin ja sitten lopulta kyllästymällä omaan virheelliseen käyttötapaan, kun kuulee natiivin käyttävän niitä eri tavalla.

Ja mitä virheisiin tulee niin minun mielestäni kaikki muu menee paitsi väärin kirjoitettu venäjä, josta minä en saa selvää sanakirjan kanssa :) Minä olen tosin viime aikoina opetellut venäjän oikeinkirjoituksen arvaamista.

OpiskelijaParka
28-09-2005, 10:29
Mitä on suomeksi "бабье лето" ? Voidaan sanoa, että on kultainen syksy tai ruska-aika.


"бабье лето" - Jos tämä ilmaus tarkoittaa kuumaa aurinkoista kesää niin vastaava ilmaus suomeksi on intiaanikesä, vihjaa venäjä-englanti sanakirja.

Если это выражение означает жаркое солнечное лето тогда, соответствующее выражение на финском языке 'intiaanikesä', намеки русско-английский словарь.

Minä en tiennyt termistä "kultainen syksy" mitään ennen kuin opiskelin venäjää, joten kyseinen ilmaus ei ole keskeistä suomea. Joten suomessa on ruska(-aika).

я не знал ничто о выражнии 'золотая осень' прежде, чем я изучил русский язык. Таким образом выражение не является очень финским.

Suomalainen käsittää ilmauksen "kultainen syksy" liittyvän jotenkin ilmauksiin "kultainen lapsuus", "kultaiset muistot" jne. eli kultainen tarkoittaa jotenkin hyvää. "Aika kultaa muistot" - ihminen muistaa menneet ajat parempina kuin ne olivatkaan.

Kun venäjässä kysytään usein 'kuinka/miten' niin suomessa kysytäänkin usein 'mitä'.

По-душка
28-09-2005, 22:47
Itse asiassa kieltä on opeteltava tosi elämässä kokeilemalla kepillä jäätä. Ei siitä muuten mitään tule. Koulussa on tosin annettu ymmärtää, että kaikenlainen luova kokeilu laskee arvosanaa :) Mutta se piti paikkansa vain koulussa.

Venäjän sanapainot on hyvä esimerkki. Ei niitä opi muuten kuin käyttämällä niitä ensin väärin ja sitten lopulta kyllästymällä omaan virheelliseen käyttötapaan, kun kuulee natiivin käyttävän niitä eri tavalla.

Ja mitä virheisiin tulee niin minun mielestäni kaikki muu menee paitsi väärin kirjoitettu venäjä, josta minä en saa selvää sanakirjan kanssa :) Minä olen tosin viime aikoina opetellut venäjän oikeinkirjoituksen arvaamista.

Kouluhan on paikka, jossa hiotaan mukulakiviä ja tuhotaan timantteja (c)

Kielivirheista olen sama mieltä kanssasi. Niitä joutuu tekemään hyvinkin paljon ennen kuin saavutetaan oikea kyllästysaste. Edellisessä viestissani tarkoitin lähinna elämän mokia.

Miten venäjän oikeinkirjoituksen arvaamisesi onnistuivat sinulta? Oletko muuten koskaan voittanut lotossa?

По-душка
28-09-2005, 22:50
я не знал ничто о выражнии 'золотая осень' прежде, чем я изучил русский язык.

Luulin sinua naiseksi. Kuinka erehdyinkään!

Ralphie
29-09-2005, 00:50
Minä olen tosin viime aikoina opetellut venäjän oikeinkirjoituksen arvaamista.

я не знал ничто о выражнии 'золотая осень' прежде, чем я изучил русский язык. Таким образом выражение не является очень финским.

Arvaaminen ei aina anna parhaan lopputuloksen... :D

Korjataan hieman: Я ничего не знал о выражении "золотая осень" пока не изучил/выучил русский язык.

VinniE
29-09-2005, 01:12
ja miten..jos saan kysyä????miust se on ihan mahoton juttu.. :)

Шаман
29-09-2005, 03:35
"бабье лето" - Jos tämä ilmaus tarkoittaa kuumaa aurinkoista kesää niin vastaava ilmaus suomeksi on intiaanikesä, vihjaa venäjä-englanti sanakirja.

Если это выражение означает жаркое солнечное лето тогда, соответствующее выражение на финском языке 'intiaanikesä', намеки русско-английский словарь.
.






"Бабье лето" tarkoittaa lämmintä ja aurinkoista kautta nimenomaan syksyllä. Ja se kausi tais mennä ohi juuri eilen...

Miehen omaisuus ja ominaisuudet on aika jännä juttu. Niitäkin aiheita voi tarkastella eri näkökulmista. :) Sukukalleudet tietenkin kiinnostaa naisia. Maallinen mammona välillä ehkä enemmän... :) Rakkaus- se vasta yks kiusankappale ja painajainen. Se sekoittaa pakan ja vie järjen... :)

Älkää ottako vakavasti. Höpisen vaan tässä itekseen. :)

bee
29-09-2005, 07:32
Luulin sinua naiseksi. Kuinka erehdyinkään!
joskus se on vaikea...
onko se niin tärkeä? ;)

По-душка
29-09-2005, 10:11
"Бабье лето" tarkoittaa lämmintä ja aurinkoista kautta nimenomaan syksyllä. Ja se kausi tais mennä ohi juuri eilen...

Miehen omaisuus ja ominaisuudet on aika jännä juttu. Niitäkin aiheita voi tarkastella eri näkökulmista. :) Sukukalleudet tietenkin kiinnostaa naisia. Maallinen mammona välillä ehkä enemmän... :) Rakkaus- se vasta yks kiusankappale ja painajainen. Se sekoittaa pakan ja vie järjen... :)

Älkää ottako vakavasti. Höpisen vaan tässä itekseen. :)

Mitä jos otan höpinäsi vakavasti?

По-душка
29-09-2005, 10:14
joskus se on vaikea...
onko se niin tärkeä? ;)

Sukupuoli on minulle tärkeä juttu. Valitsen strategiani sen mukaan. Miesten kanssa yleensä flirttailen ja naisille puhun järkeä.

bee
29-09-2005, 10:28
Sukupuoli on minulle tärkeä juttu. Valitsen strategiani sen mukaan. Miesten kanssa yleensä flirttailen ja naisille puhun järkeä.
etkö voit vain puhua miesten kansani?

По-душка
29-09-2005, 11:29
etkö voit vain puhua miesten kansani?
Pelkkä puhuminen miesten kanssa on tylsää. Pitää olla vähän jännitystä. Jousella ampujat tietävät, että jännite, asento ja katse ovat monesti kiihottavampia kuin maaliin osuminen.

Kuulin eräältä mieheltä, että naisen kohdatessa mies aina arvoi seksin mahdollisuuden. Pitääkö se paikkansa?

D_F
29-09-2005, 11:32
Pelkkä puhuminen miesten kanssa on tylsää. Pitää olla vähän jännitystä. Jousella ampujat tietävät, että jännite, asento ja katse ovat monesti kiihottavampia kuin maaliin osuminen.

Kuulin eräältä mieheltä, että naisen kohdatessa mies aina arvoi seksin mahdollisuuden. Pitääkö se paikkansa?
monet arvioi, pääseekö edes maanantaina töihin. naiset nääs on semmoisia ;)

По-душка
29-09-2005, 12:19
monet arvioi, pääseekö edes maanantaina töihin. naiset nääs on semmoisia ;)

Pointisi voi ymmärtää hyvin monella tavalla. Tulkitsen vastauksesi niin, että sinä kuulut onnellisten joukkoon. Meniko arvioni pahasti pieleen?

D_F
29-09-2005, 12:23
niinhän se voi.

Ralphie
29-09-2005, 13:19
Kuulin eräältä mieheltä, että naisen kohdatessa mies aina arvoi seksin mahdollisuuden. Pitääkö se paikkansa?

Jos nainen on hyvännäköinen tai muuten vaan kiinnostava.

Sukupuoli on minulle tärkeä juttu. Valitsen strategiani sen mukaan. Miesten kanssa yleensä flirttailen ja naisille puhun järkeä.

Oh, et ole lukenut kovin tarkasti OpiskelijaParan kirjoituksia. Niistä on jo kauan sitten käynyt ilmi, että kyseessä on mies. Mies, joka naamioituu suomalaiseksi turistiksi saadakseen pesää! :D Kova jätkä.

По-душка
29-09-2005, 13:49
Oh, et ole lukenut kovin tarkasti OpiskelijaParan kirjoituksia. Niistä on jo kauan sitten käynyt ilmi, että kyseessä on mies. Mies, joka naamioituu suomalaiseksi turistiksi saadakseen pesää! :D Kova jätkä.

Olet oikeassa. En jaksanut lukea tarkasti hänen pitkiä analyyttisiä pohdintojaan. Nyt kun tiedän, että hän on mies, yritän flirttailla hänenkin kanssa. Toisaalta flirttailu pilkunviilaajan kanssa on aika haastava homma meikäläiselle. Mitä luulet, onnistunko tällä kertaa viattomassa lempipuuhassani?

teekkari
29-09-2005, 14:28
Pelkkä puhuminen miesten kanssa on tylsää. Pitää olla vähän jännitystä. Jousella ampujat tietävät, että jännite, asento ja katse ovat monesti kiihottavampia kuin maaliin osuminen.

Kuulin eräältä mieheltä, että naisen kohdatessa mies aina arvoi seksin mahdollisuuden. Pitääkö se paikkansa?

Usein kyllä.

~Aurora~
29-09-2005, 17:20
Luulin sinua naiseksi. Kuinka erehdyinkään!
Enpä usko, että OpiskelijaParka on mies. Tottakai hän on nainen. :lady: Mitä hän on kirjoittanut я не знал.... я не изучил että se on virheitä, joita suomalaiset tekevät usein. Koska.... te tiedätte miksi. :)
"Бабье лето" tarkoittaa lämmintä ja aurinkoista kautta nimenomaan syksyllä. Ja se kausi tais mennä ohi juuri eilen...

Kyllä on ! No..."бабье лето":n tarkoitus on elämämme loppuvaiheessa. Naisille on viimeinen mahdolisuus olla naisina. Miehille on sama juttu. Se on taika-aika, että kaikki rakastuvat viimeisen kerran. Elämämme on ensimmäinen rakaus.... ja viimeinen, jotta ovat tärkeitä meille. Mitä me voimme muistaa koko ajan elämämme loppun asti.

БАБЬЕ ЛЕТО ГОДА, ЖИЗНИ И ЛЮБВИ
В.Евсеев
--------------------------------------------------------------------------------
Все тесно связано в природе:
любовь как жизнь, а жизнь как год,
и настроенье по погоде,
мы одеваемся по моде,
а мода циклами идет!

Живем вот в этой круговерти
из года в год, из часа в час…
Не жизнь, а ожиданье смерти,
а там уж ангелы ли черти
опять все сделают за нас!

Зато привыкли торопиться, -
куда торопимся, зачем?
и наша жизнь за нами мчится,
пока в ней что-то не случится
или не кончится совсем…

А за окном вот – бабье лето,
в душе – последняя любовь,
и осень жизни рядом где-то,
но ведь пока не мало света
и что-то можно сделать вновь!

Пусть журавлей большая стая
на юг направила косяк,
и мало времени осталось,
и щемит душу эта жалость,
что жизнь прожил свою не так…

Пусть пыл любви уже спадает,
и меньше боли от разлук…
Я не скажу, что чувства тают,
но их накал ослабевает:
размах от счастья и до мук…

Еще мои волнуют чувства
любовь, природа, бытие,
произведения искусства,
еще приятно красок буйство,
еще порой душа поет...

Похоже очень все на лето,
хотя другие времена:
деревья празднично одеты,
и пусть свежи любви обеты,
но ведь за осенью – зима!

Шаман
29-09-2005, 18:41
Mitä jos otan höpinäsi vakavasti?

Tuskin... Sä oot liian fiksu. :) Sekavan vanhuksen höpinöihin ei kannata suhtautua liian vakavasti. :)

Tuli mieleen yks kaks... Taksissa olen kuskannu paljon ikäihmisiä. Monet höpötti koko matkan. Alkumetreillä luulin: Mummo/vaari on ihan sekaisin. Matkan loppumetreillä olin ihan toista mieltä: Jumalauta... Tässä hä oli koko elämän suola ja viisaus...

Шаман
29-09-2005, 19:07
Kyllä on ! No..."бабье лето":n tarkoitus on elämämme loppuvaiheessa. Naisille on viimeinen mahdolisuus olla naisina. Miehille on sama juttu. Se on taika-aika, että kaikki rakastuvat viimeisen kerran. Elämämme on ensimmäinen rakaus.... ja viimeinen, jotta ovat tärkeitä meille. Mitä me voimme muistaa koko ajan elämämme loppun asti.

БАБЬЕ ЛЕТО ГОДА, ЖИЗНИ И ЛЮБВИ
В.Евсеев
--------------------------------------------------------------------------------


Hm... En ole kuullu että se tarkoittaa viimeistä rakkautta myös ...

Hieno runo! :)

Ralphie
29-09-2005, 22:36
Tuli mieleen yks kaks... Taksissa olen kuskannu paljon ikäihmisiä.

Poliisi-tv:ssä näytettiin aika ikävän tarinan taksikuskista, joka on tullut asiakkaan pahoinpitelemäksi... Mies sai mm. aivovamman, meni kaikki... työ, terveys... Todella ikävää.

Шаман, pidä huolta itsestäsi ja tarkkaile asiakkaita.. Hulluja riittää. Turvallisia työpäiviä!

Ralphie
29-09-2005, 22:39
Mitä luulet, onnistunko tällä kertaa viattomassa lempipuuhassani?

Onnistut, jos uskot tarpeeksi itseesi! ;)

Шаман
29-09-2005, 23:05
Poliisi-tv:ssä näytettiin aika ikävän tarinan taksikuskista, joka on tullut asiakkaan pahoinpitelemäksi... Mies sai mm. aivovamman, meni kaikki... työ, terveys... Todella ikävää.

Шаман, pidä huolta itsestäsi ja tarkkaile asiakkaita.. Hulluja riittää. Turvallisia työpäiviä!

Kyllä niitä liikkuu aina. Ja kyydissäkin on ollu. Loppu hyvin- kaikki hyvin. En viitsinny kirjoittaa niistä taksi storeissa. Vaistojen varassa välillä mennään... Tarkkailen aina. Kiitos!

По-душка
30-09-2005, 00:05
Tuskin... Sä oot liian fiksu. :) Sekavan vanhuksen höpinöihin ei kannata suhtautua liian vakavasti. :)

Tuli mieleen yks kaks... Taksissa olen kuskannu paljon ikäihmisiä. Monet höpötti koko matkan. Alkumetreillä luulin: Mummo/vaari on ihan sekaisin. Matkan loppumetreillä olin ihan toista mieltä: Jumalauta... Tässä hä oli koko elämän suola ja viisaus...

En halua olla LIIAN fiksu. Liika on aina liikaa, fiksuudessakin.

Kyllä ikäihmisillä on arvokasta elämän viisautta ja kokemusta, mutta mielestäni heiltä usein puuttuu rohkeus tehdä uusia juttuja. Eli riskinottokyky heikkenee iän myötä. Mitä mieltä "sekava vanhus" on ko. asiasta?

Шаман
30-09-2005, 01:09
En halua olla LIIAN fiksu. Liika on aina liikaa, fiksuudessakin.

Kyllä ikäihmisillä on arvokasta elämän viisautta ja kokemusta, mutta mielestäni heiltä usein puuttuu rohkeus tehdä uusia juttuja. Eli riskinottokyky heikkenee iän myötä. Mitä mieltä "sekava vanhus" on ko. asiasta?

Rohkeus ja riskinottokyky? Sekin on hyvin yksilöllistä. Toiset istuskelee himassa ja toiset seikkailee pitkin mailmaa. Mahdollisuudet ja kiinnostus tietenkin vaikuttaa.

OpiskelijaParka
30-09-2005, 05:09
пока не изучил/выучил русский язык.

Kiitoksia korjauksesta, mutta mitä noissa kahdessa viimeisessä on korjattu.

Onko tässä 'прежде, чем'-ilmauksessa tyyli- vai kielioppivirhe?

Tuo aspektin valinnan ymmärtäminen aiheuttaa minulle taas päänsärkyä. Miksi tuossa on nyt perfektiivinen aspekti parempi? Tai mikä noiden merkitysero on tuossa?

Ralphie
30-09-2005, 18:27
Onko tässä 'прежде, чем'-ilmauksessa tyyli- vai kielioppivirhe?

Mä en siis ole mikään venäjän kielen asiantuntija ja teen itsekin paljon kielioppivirheitä... :)

'Прежде чем' kuullosti sun lauseessa todella oudolta. Varmaan tyylivirhe, se ei vaan sovi sinne. 'Пока' kuullostaa paljon paremmalta.

Tuo aspektin valinnan ymmärtäminen aiheuttaa minulle taas päänsärkyä. Miksi tuossa on nyt perfektiivinen aspekti parempi? Tai mikä noiden merkitysero on tuossa?

Выучил = oppia
изучил = tutkia, tarkastella, katsastaa

Se vaan kuullostaa paremmalta, mutta voit toki sanoa 'изучил' mikä tarkoittaisi sitä, että olet tehnyt aika syvällistä tutkimustyötä venäjän kielen rakenteesta.

~Aurora~
01-10-2005, 21:43
Jos nainen on hyvännäköinen tai muuten vaan kiinnostava.

Hm...jos ei muuten niin ? ;)

Выучил = oppia
изучил = tutkia, tarkastella, katsastaa

Se vaan kuullostaa paremmalta, mutta voit toki sanoa 'изучил' mikä tarkoittaisi sitä, että olet tehnyt aika syvällistä tutkimustyötä venäjän kielen rakenteesta..
Ahaaa! O'key выучил или изучил on ihan oikein mutta jos выучила или изучила :)
Onko tässä 'прежде, чем'-ilmauksessa tyyli- vai kielioppivirhe? Mun mielestäni eihän tässä ilmauksessa kielioppivirhettä. Se ihan sama miten tavalla ihminen puhuu. Venäjän kielessä on myöskin puhekieli ja yleiskieli. Puheessa voi olla erilaisia tyyliä (riippuu ihmisesta) ja yleiskielessä on omat tavat. No suuri virhe on lauseessa. Kuka sä ot mies tai nainen ? Kun sä kirjoitit tuon изучил kaikki ymmärtävät että sä ot mies. Onko totta ? Jos sä ot nainen sun pitää kirjoittaa изучила. Kysy pois ! :girla2:

Ralphie
01-10-2005, 22:27
Hm...jos ei muuten niin ?;)

Silloin seksi ei ole mielessä. Siitä oli kysymys, Aurora...

Ahaaa! O'key выучил или изучил on ihan oikein mutta jos выучила или изучила :)

OpiskelijaParka on mies mikä on käynyt ilmi jo kauan sitten. Mikä teitä tyttöjä oikein vaivaa? ADHD..? :D

Katja
02-10-2005, 12:23
Kuka tietää mikä on venäjäksi mahasuolisto ja sitten toiseenpäin, mikä on suomeksi дисбактериоз?

~Aurora~
02-10-2005, 13:38
Silloin seksi ei ole mielessä. Siitä oli kysymys, Aurora...
Eikos niin ? Voi harmi juttu. :gi:

Osaatko flirttailla ?

OpiskelijaParka on mies mikä on käynyt ilmi jo kauan sitten. Mikä teitä tyttöjä oikein vaivaa? ADHD..? :D
Jos kun näin mä on hyvin pettynyt :cry: , koska kuvittelen, että hän on nainen, joka opiskelee jossakin yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa. Mulla on niin paljon kysymyksiä. No eri asia sitten on, että jos hän on mies.

Ralphie
02-10-2005, 21:38
Osaatko flirttailla?

Onko tämä haaste? :) Olen lukenut Superflirtti-kirjan! ;)