Просмотр одиночного сообщения
Old 16-03-2010, 14:10   #17
olden
здecь мoй дoм
 
Аватар для olden
 
Сообщений: 2,493
Проживание:
Регистрация: 04-11-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от olden
я в каком то магазине видел как раз для этого некий прибор, который как раз было написано "понижает нагрузку"-названия не заполнил цена где то 30е. наверно такие есть надо спросить в магазине

нашел в hong-kong 25e (norm.79e)
On paljon paikkoja, joissa auton saa kyllä lämmitystolppaan, mutta sisätilanlämmitintä ei saa käyttää. Kymmenen astetta pakkasta, väsyneenä lähdet töistä tai kotoa raaputettuasi ensin sormet kohmeessa jääkerroksen tuulilasista. Ja sivuikkunasta. Ja toisesta. Ja …

Mutta nyt ongelmaan on ratkaisu, ja se on

LEEVI LÄMMITYKSEN OHJAUSYKSIKKÖ
Leevi lämmityksen ohjausyksikkö on täysin suomalainen keksintö. Se mahdollistaa sisätilan lämmittimen käytön paikoissa, joissa sen käyttö on kielletty, tai sitä on rajoitettu.

Sen toiminta perustuu termostaatti ohjaukseen, mistä johtuen sen ollessa asennettuna sisätilan lämmitin ja moottorin lämmitin ei koskaan ole yhtä aikaa päällä.

Leevi lämmityksen ohjausyksikkö antaa ensin virran moottorin lämmittimelle, kunnes se saavuttaa määrätyn lämpötilan. Kun määrätty lämpötila on saavutettu katkaistaan moottorin lämmitys, ja virta siirretään sisäpistokkeelle. Moottorin taas jäähtyessä, katkaistaan virta sisäpistokkeelta ja siirretään virta moottorin lämmittimelle. Näin toimien moottori pysyy aina yli +5 asteen jota pidetään riittävänä käynnistys lämpötilana. Myöskin auto voidaan pitää jatkuvasti kytkettynä tolppaan, koska moottori ei pääse ikinä ylikuumentumaan, mikä sekään ei ole suositeltavaa.

http://www.leevi.org/

-----------------
"I want to believe"
 
0
 
0
    Ответить с цитированием