Вернуться   Финляндия по-русски » Жизнь в Финляндии » Suomenkielinen keskustelupalsta
Логин
Пароль

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Оценить тему Опции просмотра
Old 16-05-2006, 09:10   #1
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Mitä mieltä tästä?

"Joka aamu lähtee liikkeelle nollatilanteesta ja joka päivä joutuu uudestaan todistamaan itselleen, että on jotain." - Kaj Stenvall kertoo.

Musta tosi osuvaa...

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-05-2006, 13:55   #2
Reijo
Пользователь
 
Аватар для Reijo
 
Сообщений: 3,254
Проживание: Laukaa
Регистрация: 04-01-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Veonika
"Joka aamu lähtee liikkeelle nollatilanteesta ja joka päivä joutuu uudestaan todistamaan itselleen, että on jotain." - Kaj Stenvall kertoo.

Musta tosi osuvaa...

Mitä jotain ?Hän on jotain ,vai mailmassa on jotain?Saako nähdä koko lause?

-----------------
Viimeinen Kirjasalon puolustaja.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-05-2006, 14:36   #3
teekkari
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Eiköhän siinä ollut jo koko lause. Vai puuttuuko siitä jotain?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-05-2006, 14:38   #4
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Reijo
Mitä jotain ?Hän on jotain ,vai mailmassa on jotain?Saako nähdä koko lause?


Se oli koko lause. Sä saat sit ihan ite päättää, mitä on. Se just siinä mun mielestä niin houkuttelevaa onkin...

Oli siinä muutakin sanottu ennen tätä, mut mun idea oli ihan se, että keskitytään tähän.

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-05-2006, 15:33   #5
Valtteri
Registered User
 
Аватар для Valtteri
 
Сообщений: 2,392
Проживание: Espoo
Регистрация: 21-06-2005
Status: Offline
Mummielest voi sitä eilisestäkin vähän muistella, että on jotain. Tietenkin, jos eilen oikeesti oli jotain
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-05-2006, 15:39   #6
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Valtteri
Mummielest voi sitä eilisestäkin vähän muistella, että on jotain. Tietenkin, jos eilen oikeesti oli jotain


Niin ja oothan sä aina jotain... sä oot se ihminen joka oot. Sä heräät siis joka aamuun jonakin, raahaten samalla kaiken menneisyden taakkaa taas huomiseen. Et toisaalta ois ihan kivaa jos saisi ihan nollatilanteesta aloittaa...

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki

Последнее редактирование от Veonika : 16-05-2006 в 15:47.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-05-2006, 15:56   #7
Valtteri
Registered User
 
Аватар для Valtteri
 
Сообщений: 2,392
Проживание: Espoo
Регистрация: 21-06-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Veonika
Niin ja oothan sä aina jotain... sä oot se ihminen joka oot. Sä heräät siis joka aamuun jonakin, raahaten samalla kaiken menneisyden taakkaa taas huomiseen. Et toisaalta ois ihan kivaa jos saisi ihan nollatilanteesta aloittaa...


Toisaalta joitakin muistoja olisi ihan kiva huuhtoa pois
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-05-2006, 16:50   #8
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Aika depressiivinen ja synkkä muutenkin toi sitaatti. Mutta ihmeellisen osuva, mun mielestä. Kaverini kommentoi tänään ( on töissä psykiatrian suljetulla osastolla), että heiltä löytyy sieltä suljetulta suurimmaksi osaksi vain psykologeja ja taiteilijoita.

On kai se sitten joku ehto, että pitää olla sairas jotta lois jotain mahtavaa

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 16-05-2006, 17:51   #9
Radogost
...
 
Сообщений: 1,647
Проживание:
Регистрация: 08-01-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Veonika
"Joka aamu lähtee liikkeelle nollatilanteesta ja joka päivä joutuu uudestaan todistamaan itselleen, että on jotain." - Kaj Stenvall kertoo.

Musta tosi osuvaa...

On toi dementia aika pelottavaa...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 22:16   #10
mihkel
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Unhappy

Цитата:
Сообщение от Veonika
"Joka aamu lähtee liikkeelle nollatilanteesta ja joka päivä joutuu uudestaan todistamaan itselleen, että on jotain." - Kaj Stenvall kertoo.

Musta tosi osuvaa...

Haluaisin jakaa kokemuksia suomalais-venäläisestä avioliitosta,olen ollut 2 vuotta naimisissa venäläisen naisen kanssa,mutta olen tullut huomaamaan että kaikki ei olekaan miltä näyttää..eli ikäviä kokemuksia roppakaupalla!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 22:27   #11
DIK
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Talking

Just, lähden töihin joka aamu niin nolona, vain ruuhkaasssa herätään, ja tajuan, että edessä taas työpäivä, harmi, joka päivä....
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 22:30   #12
DIK
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Wink

Цитата:
Сообщение от Radogost
On toi dementia aika pelottavaa...

venäjäksi, склероз или старческий маразм!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 22:39   #13
DIK
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Wink

Цитата:
Сообщение от mihkel
Haluaisin jakaa kokemuksia suomalais-venäläisestä avioliitosta,olen ollut 2 vuotta naimisissa venäläisen naisen kanssa,mutta olen tullut huomaamaan että kaikki ei olekaan miltä näyttää..eli ikäviä kokemuksia roppakaupalla!

Ole varovainen, pari vuoden päästä, hän vielä näyttää sulle, kuin "terävät hampaat" hänellä...
Parka pojka...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 22:40   #14
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от mihkel
Haluaisin jakaa kokemuksia suomalais-venäläisestä avioliitosta,olen ollut 2 vuotta naimisissa venäläisen naisen kanssa,mutta olen tullut huomaamaan että kaikki ei olekaan miltä näyttää..eli ikäviä kokemuksia roppakaupalla!


Eli?...........................
onko sinulla siis kysyttävää/kerrottavaa/mainittavaa.....?

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki

Последнее редактирование от Veonika : 17-05-2006 в 22:42.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 23:12   #15
mihkel
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Veonika
Eli?...........................
onko sinulla siis kysyttävää/kerrottavaa/mainittavaa.....?


Kyllä kysymyksiä riittää,mainittavaakin. Tapasin ihanan tytön 2v sitten, rakastuin, tyttö kertoi rakastavansa, haluavansa kanssani vauvan, perheen, ikuisen onnen. Vauvaa ei ole kuulunut,päinvastoin.. 2viikkoa suomeenmuuttonsa jälkeen vaimoni ilmoitti haluavansa asuvan erillään.. harrastaisimme seksiä silloin tällöin.. eli
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 23:18   #16
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от mihkel
Kyllä kysymyksiä riittää,mainittavaakin. Tapasin ihanan tytön 2v sitten, rakastuin, tyttö kertoi rakastavansa, haluavansa kanssani vauvan, perheen, ikuisen onnen. Vauvaa ei ole kuulunut,päinvastoin.. 2viikkoa suomeenmuuttonsa jälkeen vaimoni ilmoitti haluavansa asuvan erillään.. harrastaisimme seksiä silloin tällöin.. eli


No ¤¤¤tu erotkaa sitten. Nainen on ilmeisesti aika pahassa pulassa jos näin teette.

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 23:20   #17
DIK
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от mihkel
Kyllä kysymyksiä riittää,mainittavaakin. Tapasin ihanan tytön 2v sitten, rakastuin, tyttö kertoi rakastavansa, haluavansa kanssani vauvan, perheen, ikuisen onnen. Vauvaa ei ole kuulunut,päinvastoin.. 2viikkoa suomeenmuuttonsa jälkeen vaimoni ilmoitti haluavansa asuvan erillään.. harrastaisimme seksiä silloin tällöin.. eli

Jos asutte erikseen pitkä aikaa, ja ei lapsiä, saat pyydä lakkamaa oleskelulupaa, älä ota riskiä. Vaikka DNA analyzii!
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 23:30   #18
mihkel
Гость
 
Сообщений: n/a
Проживание:
Регистрация:
Status:
Цитата:
Сообщение от Veonika
Eli?...........................
onko sinulla siis kysyttävää/kerrottavaa/mainittavaa.....?


Hänellä on kaksi lasta edellisestä avioliitosta,11 ja 14 vuotiaat pojat,vanhempi pojista on huostaanotettuna varkauksien ja ilkivallan takia perhekodissa,itse vaimoni opiskelee aikuiskoulutuskeskuksessa suomen kieltä, minä olen ammatiltani opettaja ja yrittäjä.
Alkoholia käytän satunnaisesti,en ole väkivaltainen mutta siitä huolimatta vaimoni on kutsunut poliisit hyvin usein kotiimme,valehdellut poliisille ja sosiaaliviranomaisille minusta.
Nyt ei sosiaaliviranomaiset enää halua keskustella hänen kanssaan,eikä poliisi enää usko hänen puheitaan.
Minusta tuntuu että kaikki tapahtunut on hyvin suunnitelmallista, vaimoni yrittää mustamaalata minua jotta hänellä olisi syy avioeroon ja omaan asuntoon ja tietenkin oleskelulupaan. Olen ajatuksisani päätynyt siihen tulokseen että kaikki on ollut vain valhetta,vauva,rakkaus,avioliitto,k aikki vain jotta hän pääsisi asumaan suomeen.
Olen jättänyt avioerohakemuksen,vaimoni ei sitä halua,vaan lupaa että tulevaisuudessa voimme taas tehdä vauvaa ja asua yhdessä.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 17-05-2006, 23:44   #19
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от mihkel
Minusta tuntuu että kaikki tapahtunut on hyvin suunnitelmallista, vaimoni yrittää mustamaalata minua jotta hänellä olisi syy avioeroon ja omaan asuntoon ja tietenkin oleskelulupaan. .


Niinhän minustakin tuntuu. Kyllä Venäjällä naiset osaa semmoista... ja aika kurjalta tämä lapsi - tarina kuulostaa. Siis onko hänen oma lapsensa alkanut täällä Suomessa varastella? jos näin on, niin hitto kauheata se kyllä on!

Mut mitäs nyt sitten teet. En suosittele että uskot hänen lupauksiin lapsesta ja uudesta alusta ja haet sen eron mahdollisimman nopeasti..

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 18-05-2006, 02:01   #20
MUDRII CAA
hui daah
 
Сообщений: 315
Проживание: Hkl
Регистрация: 04-04-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от mihkel
Kyllä kysymyksiä riittää,mainittavaakin. Tapasin ihanan tytön 2v sitten, rakastuin, tyttö kertoi rakastavansa, haluavansa kanssani vauvan, perheen, ikuisen onnen. Vauvaa ei ole kuulunut,päinvastoin.. 2viikkoa suomeenmuuttonsa jälkeen vaimoni ilmoitti haluavansa asuvan erillään.. harrastaisimme seksiä silloin tällöin.. eli



ja nyt sä oot käytetty esine.huono kauppa eiko niin?
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 18-05-2006, 10:04   #21
Radogost
...
 
Сообщений: 1,647
Проживание:
Регистрация: 08-01-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от DIK
venäjäksi, склероз или старческий маразм!

Kyllä mä tiiän miten se venäjäksi on, mutta eikö tämä ole "suomenkielinen keskustelupalsta"
Mutta jos vakavasti puhutaan, niin ei noissa Stenvallin sanoissa mitään erityistä ole. Vastaavanlaista kuulee tietyissä piireissä jatkuvasti. Mutta jos sen tavallinen "sekopää" sanoo, niin eipä siitä mitään melua nosteta.
Kertoo vaan äijän taipumuksesta melankoliaan/masennukseen...
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 18-05-2006, 11:05   #22
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Radogost

Mutta jos vakavasti puhutaan, niin ei noissa Stenvallin sanoissa mitään erityistä ole. Vastaavanlaista kuulee tietyissä piireissä jatkuvasti. Mutta jos sen tavallinen "sekopää" sanoo, niin eipä siitä mitään melua nosteta.
Kertoo vaan äijän taipumuksesta melankoliaan/masennukseen...


Kyllä tiedän, ja samaa mieltä tosta olen.Eikä mulla muuta mielessä ollutkaan kuin käyttää näitä sanoja, sanoipa niitä Stenvall tai joku äijä kadulta vaan, pohtimiseen. Pääpiste ei siis ole Stenvall. Ne vaan herätti hitosti ajatuksia kun mä oon ne lukenut.

Ja totta, olen mä sitäkin miettinyt että jotta sun sanasi tulee kuuluisiksi, sun pitää ite olla kuuluisa. Jos mä heitän nyt vaikka jonkun viisaan lausahduksen niin tuskin sitä kukaan edes huomioon ota. Tämä maailma on siis tosiaan hämähäkin verkostoja päällekkäin, ja joku pienenpienikin tapahtuma, vaikkapa sana, on monen ja taas monen verkon ristiinkutomista, ei tää millään muulla periaatteella näköjään mene.

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 18-05-2006, 11:22   #23
Radogost
...
 
Сообщений: 1,647
Проживание:
Регистрация: 08-01-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Veonika
Kyllä tiedän, ja samaa mieltä tosta olen.Eikä mulla muuta mielessä ollutkaan kuin käyttää näitä sanoja, sanoipa niitä Stenvall tai joku äijä kadulta vaan, pohtimiseen. Pääpiste ei siis ole Stenvall. Ne vaan herätti hitosti ajatuksia kun mä oon ne lukenut.

Ja totta, olen mä sitäkin miettinyt että jotta sun sanasi tulee kuuluisiksi, sun pitää ite olla kuuluisa. Jos mä heitän nyt vaikka jonkun viisaan lausahduksen niin tuskin sitä kukaan edes huomioon ota. Tämä maailma on siis tosiaan hämähäkin verkostoja päällekkäin, ja joku pienenpienikin tapahtuma, vaikkapa sana, on monen ja taas monen verkon ristiinkutomista, ei tää millään muulla periaatteella näköjään mene.

Ja mikä pahinta, jos heität jonkun viisaan lausahduksen (joka olisi periaatteessa oma ajatuksesi), niin alkaa hirveä kaivaminen ja etsiminen ja lopuksi ilmoitetaan, ettei ajatus ole sinun, vaan joku kuuluisa on joskus näin sanonut. Sitä ei taas mietitä, että ne kuuluisatkin toistaa toisiaan.
Hämmätyttää myös ihmiset, jotka pröystäilevät tiedoillaan, kun lainaavat kuuluisien ajatuksia - niin kuin Stenvall on sanonut "bla-bla-bla" ja Churchillin sanoin "bla-bla-bla". (En tarkoita nyt sinua, mutta joskus koulussa on kehuttu aineita, jotka olivat täynnä siteerattuja ajatuksia, mutta moitittu, kun on oma ajatus sattunut muistuttaa jonkun kuuluisan ajatusta).
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 18-05-2006, 11:32   #24
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Radogost
(En tarkoita nyt sinua, mutta joskus koulussa on kehuttu aineita, jotka olivat täynnä siteerattuja ajatuksia, mutta moitittu, kun on oma ajatus sattunut muistuttaa jonkun kuuluisan ajatusta).


Siis koulun aineet ei ole se paikka jossa kauheesti sun omiasi kannata laittaa. Sehän kirjoitetaan niinkuin todistukseksi että sä tiedät jotain ja olet sivistynyt. Mieti vaikka historian esseetä: ei sinne voi omia tulkintoja tunkea, vaan se pitää olla ihan johdonmukaista muiden tutkijoiden siteeraamista. Sitten kun sinusta tulee kuuluisa historioitsija, silloin voit omiasi sinne laittaa Samoin ne koulun aineet.

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-12-2006, 18:29   #25
Radogost
...
 
Сообщений: 1,647
Проживание:
Регистрация: 08-01-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Veonika
Siis koulun aineet ei ole se paikka jossa kauheesti sun omiasi kannata laittaa. Sehän kirjoitetaan niinkuin todistukseksi että sä tiedät jotain ja olet sivistynyt. Mieti vaikka historian esseetä: ei sinne voi omia tulkintoja tunkea, vaan se pitää olla ihan johdonmukaista muiden tutkijoiden siteeraamista. Sitten kun sinusta tulee kuuluisa historioitsija, silloin voit omiasi sinne laittaa Samoin ne koulun aineet.

Silloin keväällä oli opinnäytetyö niin pahassa vaiheessa, etten ehtinyt enää vastaamaan tähän. Asia on vaivannut, joten:
Ensinnäkin tarkoitin äidinkielen aineita, en historian esseitä. Mielestäni niissä pitäisi todistaa, ettää osaat kielioppiasiat, tuotat johdonmukaista tekstiä yms. yms. Ja henkilökohtainen mielipiteeni on, että äikän aineissa pitää tähdätä luovuuteen. Toki siinä voi olla (ja on suotavaakin) siteerauksia ja lainauksia, mutta koulu on se paikka, jossa on vielä mahdollista oppia itsenäistä ajattelua. Jos koko kouluaika menee pänttäämisillä ja siteerauksilla, niin tuskin opit itsenäistä ajattelua myöhemminkään.

-----------------
Любовь помогает убить время, время помогает убить любовь.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-12-2006, 18:40   #26
Veonika
SLAVA UKRAINI
 
Аватар для Veonika
 
Сообщений: 15,442
Проживание: Espoo
Регистрация: 20-09-2004
Status: Offline
Wink

Цитата:
Сообщение от Radogost
Silloin keväällä oli opinnäytetyö niin pahassa vaiheessa, etten ehtinyt enää vastaamaan tähän. Asia on vaivannut, joten:
Ensinnäkin tarkoitin äidinkielen aineita, en historian esseitä. Mielestäni niissä pitäisi todistaa, ettää osaat kielioppiasiat, tuotat johdonmukaista tekstiä yms. yms. Ja henkilökohtainen mielipiteeni on, että äikän aineissa pitää tähdätä luovuuteen. Toki siinä voi olla (ja on suotavaakin) siteerauksia ja lainauksia, mutta koulu on se paikka, jossa on vielä mahdollista oppia itsenäistä ajattelua. Jos koko kouluaika menee pänttäämisillä ja siteerauksilla, niin tuskin opit itsenäistä ajattelua myöhemminkään.


Kyllä!
Yhdyn tähän. En ajatellut silloin äikän aineita: mulla ei ollut koskaan ongelmia niiden kanssa, varmaankin oli hyvä opettaja: luovuutta kannustettiin kaikin keinoin. Muistaakseni kirjoitin jopa lopputyönä (IB- lukiossa tehdään sellaisia aika isoja) jatkoa eräälle romaanille.

Tuli mieleen kandiseminaaristamme: eräs kysyi ohjaajalta, että mitä jos lähteenä toimii oma pää? Ohjaaja vastasi ettei se sitä meinaa, että lähde olis huono, muttei sitä silti saa käyttää kirjallisessa katsauksessa.

Toisaalta, tiede eroaa taiteesta erittäin paljon. Jokaiselle omansa.

-----------------

"You have to sit by the side of a river a very long time before a roast duck will fly into your mouth." -G. Kawasaki
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 06-12-2006, 18:51   #27
Radogost
...
 
Сообщений: 1,647
Проживание:
Регистрация: 08-01-2006
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Veonika
Kyllä!
Yhdyn tähän. En ajatellut silloin äikän aineita: mulla ei ollut koskaan ongelmia niiden kanssa, varmaankin oli hyvä opettaja: luovuutta kannustettiin kaikin keinoin. Muistaakseni kirjoitin jopa lopputyönä (IB- lukiossa tehdään sellaisia aika isoja) jatkoa eräälle romaanille.

Tuli mieleen kandiseminaaristamme: eräs kysyi ohjaajalta, että mitä jos lähteenä toimii oma pää? Ohjaaja vastasi ettei se sitä meinaa, että lähde olis huono, muttei sitä silti saa käyttää kirjallisessa katsauksessa.

Toisaalta, tiede eroaa taiteesta erittäin paljon. Jokaiselle omansa.

Meillä vaan oli yksi opettaja, joka etsimällä etsi, kenen ajatuksia on aineessa "varastettu". Kai hän vain oli sitä mieltä, ettei täysin uusia ajatuksia voi enää ihmisille syntyä (eikä hän ihan väärässä olekaan), joten on aina lainattava muiden ajatuksia viittaukseineen.

-----------------
Любовь помогает убить время, время помогает убить любовь.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-01-2007, 01:09   #28
vikulja
девушка с претензиями
 
Аватар для vikulja
 
Сообщений: 2,792
Проживание:
Регистрация: 12-05-2003
Status: Offline
mihkel, Veonika puhuu asiaa - eroon heti, naista takaisin syntymämaahan!
opi vioillasi! älä edes koskaan usko naisille näin helposti! Venäläiset sanovat "usko, mutta tarkista!"

-----------------
случаюсь здесь
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-01-2007, 06:59   #29
Apollon
Dreamer...
 
Аватар для Apollon
 
Сообщений: 4,088
Проживание: Vantaa
Регистрация: 05-03-2006
Status: Offline
Red face

Цитата:
Сообщение от Veonika
"Joka aamu lähtee liikkeelle nollatilanteesta ja joka päivä joutuu uudestaan todistamaan itselleen, että on jotain." - Kaj Stenvall

Kyllä, se on munkin mielestä ihan hyvä sitaatti, vaikka ei voi ihan heti tietää mitä se juuri tarkoittaa. Nollatilanne - voi olla herätys, ja "on jotain" - (ehkä jokainen ymmärtää omalla tavalla), elämä, Jumala, ajatukset, tunteet, yms.

-----------------
«Человека делают счастливым три вещи: любовь, интересная работа и возможность путешествовать.»
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Old 13-01-2007, 11:42   #30
Arthurio
Belkin Actually
 
Аватар для Arthurio
 
Сообщений: 1,907
Проживание: Turku
Регистрация: 11-04-2005
Status: Offline
Цитата:
Сообщение от Veonika
"Joka aamu lähtee liikkeelle nollatilanteesta ja joka päivä joutuu uudestaan todistamaan itselleen, että on jotain." - Kaj Stenvall kertoo.

Musta tosi osuvaa...

Pitäiskö minunkin näyttää, että osaan kieltä
Niin, minulla on oma näkemys tähän sitaattiin:
PART 1
Aamu - nollapiste, pää puhtaana, kaikki ajatukset on mietitty eilen. Lähdet kotoa pois, poikeat matkalla kahvilan, juot kuppi kahvia, poltat savukkeen...ja alkaa! Alkaa tulla ne eiliset paineet, ja loppuen lopuksi olet varma, että vielä rakastat eksaa, että avaruusohjelma on liian hidas, ilmastoo lämpenee (se muuten ensimmäinen, mitä nyt osuu silmään), ja että kohta eduskuntavalit, ja niin edelleen...Otat sanomalehden, luet uutiset, käsittelet ne työpiirissä, kuuntelet muiden näkemyksiä, esität omia, jossain vaiheessa tulee mieleen soittaa, tai edes lähettää viestin eksalle, koska ajattelet siitä enemmän ja enemmän... Sitten lounaalla käyt jonkun kanssa syömässä, kuulet, muun henkilön elämädraamaa, juttelet ystävän kanssa tästä sun eksasta, sitten töissä on actionia, ja loppuen lopuksi illalla, kun menet nukkumaan vielä kerran tupakan ääressa parvekellä muistat kaikki hyvät ja huonot eksan puolet, muistat, minkä takian erottiin... Kuun valossa sanot jälleen kerran itselleen, että huomenna et enää muistat hänet, löydät jonkun toisen ja niin edelleen...

PART 2 ...
Aamu...

Последнее редактирование от Arthurio : 13-01-2007 в 11:45.
 
0
 
0
    Ответить с цитированием
Ответ


Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра Оценка этой теме
Оценка этой теме:

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете прикреплять файлы
Вы не можете редактировать сообщения

vB коды Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.



» Объявления на Doska.fi

» Галерея Финляндии

» Реклама на Doska.fi

» Реклама на Russian.fi


Часовой пояс GMT +3, время: 23:29.

Russian.fi - Финляндия по-русски © Suomitech Oy, 2002-2024 При использовании материалов с сайта указание ссылки на russian.fi обязательно