PDA

View Full Version : Puhutaan ja kirjoitetaan.


Страницы : [1] 2 3 4

SEGE
16-01-2004, 22:48
Mitä jos tässä rupatellaan ihan mistä vaan. Annetaan mielikuvituksen lentää...Kaikki elämän alueet hipaistaan ja ehkä syvennytään.

Törmäsin hiljättain suomen kielen ihanuuteen ja vaikeuteen... Yrittäkää lausua tosi nopeasti (скороговорка) seuraavat lauseet:
- Vesihiisi sihisi hississä.
- Kas vain, sanoi kasvain ja kasvoi vain.
- Ärrän kierrän orren ympäri, ässän pistän taskuun.
- Kirkon peräpilarilla Lauri löysi ruplan rahan jyrkän penkereen reunalta.
- Appilan pappilan apupapin papupata.
-Älä rääkkää sitä kääkkää! - En mä rääkkääkään.
-Mustan kissan paksut posket.
- Käki istui keskellä keskioksaa.
- Yksiskeskö istuskelet, itsekseskö yskiskelet.

По-душка
16-01-2004, 23:10
SEGE
Muistatko kuka kirjoitti seuraavan tekstin:

Jatkuu...

Nurkassa pyöreän pöydän ympäri istuivat Valkosukka Jukka,Aurinkolasi Pasi,Nenäliina Justiina ja Kovismuija Tuija.
-No niin!-aloitti Tuija-se on pikkupalaverin paikka! Nyt kerrotte miksi molemmilla on silmäkulmat mustina ja miksi olitte yötä putkassa?
-Hyvä kysymys...-murjahti Pasi-emme tiedä itsekään.
-Ainoa mitä muistan-jatkoi Jukka-menimme Pasin kanssa vanhassa kaupungissa kuselle nurkan taakse,kun te olitte siellä vaatekaupassa. Kun me tarpeemme teimme niin Pasi huusi:Eläköön vapaus ja demokratia! Samantien meitä vedettiin turpaan,vintti pimeni ja me herättiin putkassa.
-Pitihän sen arvata! Kyllä kulman löysitte! Se oli Raatihuoneen aukio! Ettekö tajua että Tallinnan kaduilla ei saa kuseskella ja örveltää? Siellä on omat säännöt. Helsingissä saatte tehdä mitä vaan! Pitäähän nyt aivoja vähän käyttää! Oikein tekivätkin kun turpaan vetivät. Siperia opettaa!
-Kyllä ne virolaiset ovat vielä kaukana demokratiasta.-sanoi vakavana Pasi- Jukkis! Mennään baariin,ei tarvitse kuunnella tätä narinaa ja huutoa. Muutenkin on kauhea krapula ja morkkis.

Tanssilattialla muutama pari yritti tanssia. Bändi esitti "Queenin" kappaleen ja solisti veti: SHOW MUST GO OOOOOOON!!!!!!!!!.......


Minusta tarina jäi kesken. Vai olenko väärässä?
SHOW MUST GO OOOOOOON!!!!!!!!!.......

SEGE
16-01-2004, 23:31
По-душка
Kiitos! Kyllä muistan... Välillä luulin että ne on menneen talven lumet. Kyllä se SHOW ehkä jossain ON...ja tottakai se MUST.

По-душка
16-01-2004, 23:44
SEGE
Mistä kiikastaa? Miksi äänessä epävarmuutta?

Servo
17-01-2004, 00:58
Kielipähkinä
Oletteko törmänneet tällaiseen? Ratkaisua en valitettavasti tiedä. Pähkinä tuli
pureskeltavaksi perjantaispammin osalta, mutta jospa täältä löytyisi nokkelia
vastauksia:

---

Tässä pieni pähkinä. Seuraavasta virkkeestä puuttuu neljästä kohdasta sama ja
kussakin kohdassa samalla tavalla kirjoitettu seitsemänkirjaiminen
suomenkielinen sana. Mikä se on?

"Älä _______ , että _______ meni rikki, vaan _______ _______ pois".

AlinaR
17-01-2004, 09:45
Servo
дай подсказку, это пропущенное слово глагол или имя существительное переходящее и в глагол?

SEGE
17-01-2004, 16:45
Aika vaikea pähkinä. Ei tule mitään mieleen... Ja ratkaisu on varmaan ihan helppo (jos sen tietää).

Шаман
17-01-2004, 23:24
Vuosi oli 1995. Silloin olin rekkakuskina. Ajoin Suomesta keikkaa Venäjälle. Yksi niistä keikoista jäi ikuisesti mieleen...
Tehtävänä oli hakea kemikaaleja eräästä pikkukaupungista mikä sijaitsee Volgan rannalla. Jonotus rajalla kesti monta tuntia. No , siitä selvittiin ja ei ku hanaa... Pietarin ruuhkassa hermoilin 2 tuntia. Selvittyään Moskovaan johtavalle tielle oli pakko vetää tupakkaa ja pitää pieni kahvitauko. Ja sitten taas hanaa...Lälläri(radio toimiva kaikkien rekkoen välillä 3 kilsan läheisyydellä) suomalaisten kanavalle ja ei ku Moskovaan. Vastaan tulevat suomalaiset kertoivat miliiseista, tilanteesta Moskovassa ja kyselivät rajan jonoista. Välillä meidän aallolle eksyi miliisien keskustelu. Se oli hauskaa. Ne kiroili lahjakkaasti...
Jatkuu...

Шаман
19-01-2004, 14:27
Pakkasta oli -20. Scania toimi kuin unelma, vaikka olikin niellyt kilometreja jo kymmenen vuotta. Ajelin t-paidassa ja sandaaleissa.
Hirveät määrät venäläisiä rekkoja ja kuorma autoja oli jämähtäneenä tien pientareelle. Naftan (polttoaine) kesälaatu ja neuvostoajan tekniikka tuottaa ongelmia pakkasilla.
Kuskit poltteli nuotioita ja yrittivät lämmitellä laitteet ja jämähtäneen naftan tankeissa. Kesälaatu parafinoituu pakkasessa ja muistuttaa puuroa.
Koko touhu näytti sotaalueelta. Tulta , savua ,kuollut tekniikka ja likaiset, vihaiset miehet.
Varmaan ärsytin niitä, paahtajen ohi. Ja vieläpä t-paidassa... Ne katseet on mahdoton unohtaa...

Shveshka
19-01-2004, 14:35
Tehtävänä oli hakea kemikaaleja eräästä pikkukaupungista mikä sijaitsee Volgan rannalla.

Шаман, oliko tuo pikku kaupunki Novocheboksarsk?

Шаман
19-01-2004, 15:42
Shveshka

Kyllä. Onko tuttu paikka ?

Shveshka
19-01-2004, 15:55
Шаман
On. Anoppini asuu siellä. :)

D_F
20-01-2004, 11:01
Servo nyt olis aikaa kertoa se sana. kun eei enää arvauksia tule.

Шаман
20-01-2004, 12:38
Shveshka

Aika pitkä matka. Käyttekö välillä sielläpäin ?
Toisaalta, pidempi matka - paremmat välit. :)

D_F

Ei se tiedä itsekään.

D_F
20-01-2004, 12:43
Шаман ai meinaatko et se vain kysyi toivoen et ees joku tiie ja kertois? :)

Шаман
20-01-2004, 12:51
D_F , siltä se vaikuttaa...
Kielipähkinä
Oletteko törmänneet tällaiseen? Ratkaisua en valitettavasti tiedä.

D_F
20-01-2004, 13:02
siltä vaikuttaa että se on joku "V":lla alkaava sana :) tai jotain vastaava.
joo sitä quoteetta en ole huomannut aikaisemmin. :)

Shveshka
20-01-2004, 17:53
Шаман
Joo, on pitkä matka. Mutta mieheni ei pelkää mennä kotikaupunkiin omalla autolla joka vuosi. Minä en käynyt siellä 12 vuotta. Entä sinä? Kävitkö Chuvashijassa vain työsi vuoksi?

Шаман
21-01-2004, 12:23
Entä sinä? Kävitkö Chuvashijassa vain työsi vuoksi?
Se olikin ainoa kerta kun kävin siellä työmatkalla.

Шаман
21-01-2004, 14:07
Ja keikka jatkuu...

Matkalla Pietarista Moskovaan piti suorittaa satoja ohituksia ja selviytyä muutamasta "läheltä piti" tilanteesta. Aina oli jaloissa joku rähjäinen neukku kuormuri tai viimeisiä vetelevä "siperian mersu"- LADA. Välillä jostain kylätieltä yllättäen hyökkäsi hassu traktori. Kuski oli varmaan kännissä. Reippaasti ne tuli rekan eteen ja hoiperteli pitkin tietä.
Onneksi SCANIAssa ei ollut nopeuden rajoitinta. Se auttoi ohitus tilanteissa. Uusissa rekoissa on rajoitin. Se ei anna kihdyttää kuin 85- 90 km/t. Venäjän liikenteessä se häiritsee ja tuottaa ylimääräistä sydämmen tykytystä.

Vähän ennen Moskovaa päätin nukkua. Jonotus rajalla kerrytti univelkaa. Vartioituja parkkipaikkoja lähistöllä ei ollut. Piti pysähtyä miliisi kopin viereen. Siinä oli jo parkissa venäläisiä kolleegoja . Varmaan 30-40 KAMAZia ja MAZia. Ne jyskytti tyhjäkäynnillä ja niitten yllä leijäili hirveä sininen pilvi. Huonosti palava dieseli huonosti rakennetuissa moottoreissa.

Muutama tölkki olutta rentoutti kummasti. Sitten keitin teetä. Jääkaappi tarjosi kinkkua, makkaraa, juustoa ja muuta mukavaa leivän päälle.
Viritin herätyskellon aamu viideksi. Huomenna on taas pitkä päivä. Pitää suoriutua Moskovan kehätieltä ja painaa Itään päin vielä melkein 700 km.

Ja keikka jatkuu...

~Aurora~
21-01-2004, 15:01
Saisinko kysyä ?

Miksi italialainen on kiinnostunut suomen kielestä ?:)

SEGE
21-01-2004, 15:28
~Aurora~
Miksi italialainen on kiinnostunut suomen kielestä ?

Onko se vitsi vai kielipähkinä?

Italialaiset tykkää sienistä. Yks ki osti Suomesta kappaleen kaunista metsää ja joka kesä käy keräämässä sieniä. Italiassa hän on suuri sankari. Eräässä kapakassa on seinällä isokokoinen valokuva missä hän poseeraa mahtavan kokoisen tatin kanssa.

~Aurora~
21-01-2004, 16:37
SEGE
Italialaiset tykkää sienistä.

Just niin. Mutta he tykkäävät vielä .... se on vastaus. Tänään illalla minä voin kirjoittaa vastauksen. :)

~Aurora~
21-01-2004, 22:23
SEGE

Miksi italialainen on kiinnostunut suomen kielestä ?

ilmaiSEKSI, tällaiSEKSI, samanlaiSEKSI ....
siksi :rolleyes:

SEGE
22-01-2004, 12:23
~Aurora~

Аika hyvä ! :) Ei tullu mieleenkään että suomen kieli tihkuu seksiä...

Meinaatko että syntynyt italialaiSEKSI on paljon parempi kuin syntynyt suomalaiSEKSI, venäläiSEKSI, kiinalaiSEKSI ...? :rolleyes:

D_F
22-01-2004, 12:27
SEGE se vaikuttaa anakin, eiköhän mielenkiintoista miksi kaikki naiset tykkää "etelänmiehistä"? :) (huom. jos joku on erimieltä, suurin osa, tai sitten iso joukkuoe vastakkaisen sukupuolen edustajista)

SEGE
22-01-2004, 12:40
D_F
naiset tykkää "etelänmiehistä"?

Väärä sanavalinta. Sanoisin että naiset ovat ihan hulluina etelänmiehiin... Erotiikan eksotiikkaa...

D_F
22-01-2004, 12:41
SEGE olen... yritin olla poliittisesti korrektinen.

SEGE
22-01-2004, 12:47
D_F , ymmärrettävää... Yritin liittää hymiöitä edelliseen, mutta ei se onnistu jostai syystä. Gljuchit...

~Aurora~
22-01-2004, 13:04
SEGE
Meinaatko että syntynyt italialaiSEKSI on paljon parempi kuin syntynyt suomalaiSEKSI, venäläiSEKSI, kiinalaiSEKSI ...?

Ihan sama mistä maasta, se johtuu italialaisesta vitsistä.

Miksi .........lainen on kiinnostunut suomen kielestä ?
Se voi sanoa toisella tavalla, se riippuu vain ihmisesta. ;)

Шаман
22-01-2004, 13:05
naiset ovat ihan hulluina etelänmiehiin... Erotiikan eksotiikkaa...Nostetaan kissa pöydälle.
Kysymys naisille: miksi "etelänmies" viehättää enemmän kuin "pohjoismies" ? Perustelut ja huumori sallitaan...

Tämän vuoden "mies" on muuten "apinamies". Karvainen ja tuoksuva...

SEGE
23-01-2004, 02:44
~Aurora~
Ihan sama mistä maasta, se johtuu italialaisesta vitsistä.

Miksi .........lainen on kiinnostunut suomen kielestä ?
Se voi sanoa toisella tavalla, se riippuu vain ihmisesta.

Osaatko italiaa?

Шаман
26-01-2004, 00:31
Keikka jatkuu...

Aurinko nousi ja alkoi uusi hieno pakkaspäivä. Lähestyin Moskovan kiertotietä. Katsellessa mahtavia betonilähiöitä, mietin sitä ihmismäärää täällä asuvaa. Kauhea määrä. Kiehuva kattila.
Vihdoin pääsin itään päin vievälle tielle. Mitä kauemmas Moskovasta liikuin, sitä idyllisemmäksi muuttui maisemat.
Pienet kylät, vanhat talot ja mummot kantamassa vettä ämpäreissä. Tuntui siltä kuin olisin siirtynyt 50 vuotta taakseppäin. SCANIA oli minun aikakoneeni.

~Aurora~
26-01-2004, 10:28
SEGE

Opsista ! Minä en osaa italiaa. Se on hyvä, että minä osaan suomea. :)

Шаман

Jatkuuuuu ! Se on tosi upee !

D_F
26-01-2004, 12:46
Шаман
missä päin toe Ландэ niminen paikka oo?

Шаман
26-01-2004, 12:51
D_F
missä päin toe Ландэ niminen paikka oo?

Se on Euroopan laidalla oleva kylä. Finlande. :)

D_F
26-01-2004, 12:53
Шаман ai siis tää :lol: kukapa voisi arvata :P

Шаман
26-01-2004, 20:58
Ja keikka jatkuu...

Jossain puolessa välissä matkaa Moskovasta Niznij Novgorodiin SCANIA pysähtyy kauhean auto jonon perään. Jotain siellä tapahtui. Liikutaan pienillä nykäisyillä pari tuntia. Kun pääsin tapahtumapaikalle syy selvisi. Vanha silta pienen kuivuneen joen yli oli romahtanut ja uusi silta oli vasta rakennusvaiheessa.
Sivussa oli vedetty väliaikainen ylitys polku. Se näytti panssarivaunuen harjoitus alueelta. Piti laskeutua kuoppaista polkua alas ja sitten liukasta mäkeä ylös. Ei helkkari! - ajattelin- miten tästä selviän... Toisella puolella oli KIROVETS traktori mikä veti ylös kaikki hyytyneet mäkeen rekat. Hyytyi kaikki KAMAZit ja MAZit. KRAZit (täysvetoiset) selvisi itse.
Minun vuoro. No kultaseni - sanoin SCANIAlle- älä petä. Napin painalluksella pistin "on spotit" päälle. (liukkaan kelin lisävaruste. Vetopyörien sisäiseen alaosaan puristuu rautaiset pyörät. Niistä roikkuvat ketjun palaset heittäytyy vetopyörän alle ja estää liukumisen). Kakkonen silmään ja eiku menoks. Kauhea kolina. Luulin että perävaunu irtoaa vetopöydästä. Mäki ylös, rattia ja hampaita puristaen. Nouse, nouse, ole hyvä... Ja SCANIA hiitaasti mutta varmasti nousee toiselle puolelle jokea. Traktori kuski hymyilee ja näyttää peukaloa. Kiitän nostamalla kättä ja hymyilen.
Turbo iloisesti viheltää ja matka jatkuu. Edessä on Niznij Novgorod, entinen Gorkij.

Шаман
26-01-2004, 23:25
Tie muuttui vaan kapeammaksi ja sillat rähjäisemmiksi. Joka kerta ylittäessä sillan mietin kestääkö se vai romahtaa. Vastaan tulevien rekkoen perävaunut heilui kuin koiran häntä. Välillä ne hipaisi muutamassa sentissä SCANIAn peilistä.
Niznij Novgorod oli jo pimeän vallassa kun ohitin sen. Oli pakko painaa. Piti olla lastauksessa aamulla.
Sitten alkoi tapahtua. Pieni kaupunki Niznin jälkeen. Melkein pääsin sen ohi. Yhtäkkiä vastaan tuleva LADA yrittää törmätä minuun ja hipaisee milleissä puskurista oikealle puolelle. Huh, en ehtiny edes jarruttaa. Katson sivuikkunaan ja peiliin minne se meni. Oikealla oli iso parkkis. Et kai saakeli... Kyllä vaan... LADA tekee ympyrän ja törmää SCANIAn perävaunuun. Näen sen peilistä. Onneksi se osuu perävaunun keskimmäiseen pyörään ja pompahtaa takaisin parkkikselle. Siltä hajoaa vasen etukulma ja puskuri. Onneks se ei menny perävaunun alle. Sekunnin mietin mitä teen. Ja painan kaasua. En tiedä kuka on LADAn ratissa , enkä halua tietää. Varmaan umpikännissä. Ja selvisi elossa.
Kaasu pohjaan. Viiden minuutin kuluttua näen peilistä siniset vilkut. Millarit ohittaa ja pysäyttää minut. No joo...

D_F
30-01-2004, 11:57
замели... (как по фински будет? ;)) замол4ал. pääsitkö pois sieltä?

Шаман
31-01-2004, 22:01
D_F
замели... (как по фински будет? )
Liemessä tai kusessa...

Hetken mietin mitä kieltä puhun. Päätän puhua venäjää.
Miliisi esittäytyy ja vaatii paperit. Suomalainen ajokortti ja venäjää puhuva kuski vaikuttaa pikku shokilta. Pieni hämmennys ja sitten hän palautuu todellisuuteen. "toveri kuljettaja, te olitte osallisena kolariin" Heittäyidyin tyhmähksi. Mä en nähny mitään, mä en tiijä mitään. Mennään tutkimaan kolarin jälkiä. Onneksi pyörässä ei ole mitään jälkeä. Millari on paniikissa. Mielessäni vilahtaa - järjestetty juttu... Millari tekee päätöksen: Ajetaan toimistolle ja siellä selvitetään tilanne. Okei, pakko. Käännän rekan , ja kiltisti seuraan.
Toimistossa millari taas hermostuu. Mistä helvetistä olet tullut ? Mistä? Finlandia? Mikä se on ja missä? Selitän rauhallisesti että se on kaukana pohjoisessa. Ei hän tiedä. Hän on paniikissä.
No, kabinetti ja johtajan nojatuoli rauhoittaa kummasti. Yks,kaks, hän hoksaa: kirjoita selitys paperille.

Шаман
31-01-2004, 23:01
Totta helkkarissa. Kirjoitan selvällä venäjän kielellä selityksen. Tapahtui näin ja ja näin , ja minulla ei ole vaatimuksia. Millari painotti että mulla ei ole vaatimuksia. Sillä hetkellä toimistossa istui syyllinen. Umpikännissä oleva LADAN kuski. Kauhukseni hän oli millarin kaveri. Ne kutsui toisiaan nimillä. Spektaakkelin huippu oli siinä ,että kaveri ei pystynyt kirjoittaa, kun kaveri millari sitä yritti vaatia. No, sitten millari löi mulle ajokortin käteen ja toivotti hyvää matkaa. Jumalauta, äkkiä rattiin ja kaasua....

Илья
31-01-2004, 23:38
Шаман
Jatka vaan. Ihan mielenkiintoista.

Миша
31-01-2004, 23:52
Aika krutaa jos järkätty juttu... (l. kamikaze touhua ladan ratin takana), toivottavasti kaikki kuitenkin meni okey.
Oliko allasi ulkolaiset kilvet? oliko miliisin viime palkkapäivästä jo aikaa? =paljonko kysy? ja missä sen kaveri oli? (ei tiedä missä finlandia on? vai ei halua tietää.... uskoisin, jos ton sanois joku jenkki pelle, L. (eihän ne tunne edes omaa maataan) mutta kuten tiedmme niin Venäjällä on yleensä saanut opiskella, eli kenellä halua, tahtoa ja lahjakkuutta vain on riittänyt.

Шаман, missä päin (Venäjää) tällähetkellä vaikutat? itse tulin pohjois-karjalasta helsinkiin viime yönä- ha-lla ajelin ensin pientä sivutietä ja perkkeleen liukasta oli. aikasemmin suolasivat teitä enemmän nyt tuskin ollenkaan.

--
turvallisia kmetrejä

Шаман
01-02-2004, 00:37
Миша
Tällä hetkellä vaikutan pääkaupunkiseudulla. Lopetin rekka hommat. Suomalaiset rahtarit sanoi: Tää on koiran elämää- asut kopissa, kuset renkaalle ja haukut pikkuautoja. Se on rahtarin todellisuus. Mulle riitti 1 vuosi sitä elämää. Tässä elämässä on paljon vaihtoehtoja. Jokainen valkkaa omat kuviot.
Rahtarin mailma on kova juttu. Nostan hattua niille. Tapasin monta hyvää ihmistä siinä mailmassa.

Шаман
04-02-2004, 23:15
No, sitten millari löi mulle ajokortin käteen ja toivotti hyvää matkaa. Jumalauta, äkkiä rattiin ja kaasua....

Yö oli synkän pimeä. Välillä ,kun painelin pitkää alamäkeä, tuntui kun syöksyisin pimeään helvettiin. Edessä oli vaan pimeä syvyys.
Miliisi auto ohitti jossain vaiheessa. Muutaman kilsan jälkeen sama auto oli millari kopin edessä. Millarit tervehti käsiä vilkuttaen ja näyttäen rekan yläpuolelle. Tajusin: näytä pitkät valot. Vilautin pitkiä ja ne iloitsi. Neljä mahtavaa valaisinta hytin katolla läpäisi pimeyden puoli kilsaa eteenpäin. Kerrankin näin. Ei sakkoja eikä rahastusta. Ihme juttu.
Chuvashiassa oli pakko taas jäädä nukkumaan millari kopin lähelle. Heti tuli päälikkö neuvottelemaan. Neuvottelu oli lyhyt. Maksa ja saat nukkua rauhassa. Rahat kourassa millari hymyili: nyt sinua ei koske kukaan. Maassa maan tavalla. Keitän teetä ja juhlin iltapalalla. Olen melkein perillä...

По-душка
14-02-2004, 19:12
Olet nuori
ja minä rakastan vain sinua
Vanhenet
ja minä vain rakastan sinua
Olet vanha
ja vain minä rakastan sinua

Шаман
14-02-2004, 19:42
По-душка
Hienoa. Kenen teos?

По-душка
14-02-2004, 19:54
Шаман
Tekijää en muista. Se on hyvin vanha juttu. Jäi mieleen opiskeluajasta. Esimerkkinä sinajärjestuksen tärkeydestä.
Tuli mieleen tänään varmaan ystävänpäivän takia.

Шаман
14-02-2004, 19:59
По-душка
Joo, sanajärjestys vaikuttaa sisältöön ja merkitykseen.

Шаман
15-02-2004, 04:23
Шупошкары колосят...
Vihdoin pääsin tehtaan portille. Tietenkin lastaus siirtyi seuraavaan päivään. Tehdas oli tosi rähjäisessä kunnossa. Lastauksesta vastaava mestari esitti maisemiä. "Nyt mennään syömään" - hän sanoi. Mentiin läpi tehtaan. Putkista valui nestettä. "Varo - sanoi mestari- tää on tosi paha myrkky! Täällä ei saisi kulkea ilman kaasunaamaria". Hän hymyili ja hyppeli putkien ja lätäköiden yli. Kauhistuneena seurasin hänen vilkasta menoa.

D_F
27-02-2004, 21:14
"Yhden matkan tarina"

Шаман
28-02-2004, 16:45
Parempi aloitettu tarina kuin ikuinen hiljaisuus.

Suomalainen ja ruotsalainen istuivat ryyppäämään. Kossu pullo pöydällä. Istuivat tunnin hiljaisuudessa.
- Skool ! - sanoi ruoatsalainen.
- Ei tänne puhumaan tultu- tokaisi suomalainen ja täräytti paukun kurkusta alas. :)

AlinaR
28-02-2004, 17:11
Шаман
;)

Илья
28-02-2004, 21:14
... Kaadan sinut sänkyysi,
kiusaan ja kidutan sinua,
voihkit ja valitat,
hikoilet ja huohotat,
anelet turhaan armoa:
jatkan ainakin viikon

T: Infulenssavirus. ;)

По-душка
28-02-2004, 21:20
Илья

:lol:

Шаман
28-02-2004, 21:37
Илья
No joo. Mua just kiusaa flunssa. Yritän selvittää onko se sittenkin influenssa.

Илья
28-02-2004, 22:16
Шаман
Tarpeeksi alkosta torjuntaaineetta ... kyllä se siitä! ... lisäksi pitkä ja lievä kuiva sauna ennen desinfiointia. :gy:

Шаман
28-02-2004, 22:38
Илья
Hyvät lääkkeet aina kelpaa. Huumori ja seksi ovat parhaita! :D

- Menen tervehtimään vaimoni parasta ystävää - sanoi mies kun kuselle meni.

- Vihdoin saat lihaa! - sanoi vaimo omalle pillulle kun palasi veganien kerhosta . :)

D_F
28-02-2004, 22:44
Hämäläisten esileikkejä; mies vaimolle:

- menen kuselle, vetele sä ittes valmiiks.

Шаман
28-02-2004, 23:05
Vie sie - mie vikisen! - karjalaisen naisen asenne. :)

- Karjalasta piirakan mä löysin - lauleskeli sulho nauttijen morsiamen venuksen maisemista. ( itse keksin. Päässä pyöri laulu: Karjalasta heilin minä löysin...)

Шаман
13-03-2004, 03:24
"Varo - sanoi mestari- tää on tosi paha myrkky! Täällä ei saisi kulkea ilman kaasunaamaria". Hän hymyili ja hyppeli putkien ja lätäköiden yli. Kauhistuneena seurasin hänen vilkasta menoa.
No joo, keikka vaan jatkuu.
Mestari oli tosi ystävällinen ja eloisa ihminen. Hän järjesti suihkun ja lounaan. Suihku herätti armeijan muistoja. Likaiset laatat ja ruostuneet hanat. Ei se mitään. Lämmin vesi tekee ihmeitä. Vau! Ihanaa... Sitten syömään! Kauhea määrä pikku lautasia. Ruoka oli ihan hyvä. Mutta en missään Venäjällä nähnyt sellaista määrää lautasia. Valikoima oli kummalisen runsas. Ja kaikilla oli vino pino lautasia tarjottimilla.
Tyytyväisenä palasin omaan pikku mailmaan. Odota - kuului käsky. OK. En voi muuta...Istun ja odotan. Ohikulkija kiinostuu autosta ja kyselee. Hämmästyy ja iloitsee kun puhun venäjää. Kutsun kupposelle teetä. Keskustellaan. Mahtavaa! Hän on vuorikiipeilija. Ja Neuvostoliitossa oli huipulla. Monet huiput oli saavuttanu. Rupateltiin varmaan 4 tuntia. Hän kertoi siinä ajassa koko oman elämän. Niin minäkin hänelle. Uskomatonta! Miten avoin on ihminen syntynyt Siberiassa! Avoin ja rehellinen. Valera oli hänen nimi. Nostan hattua ja muistelen. Hän opetti neljassa tunnissa paljon enemmän kuin monet vuodet omia kokemuksia.

По-душка
16-03-2004, 22:38
Первоначальное сообщение от Шаман
.... Hän opetti neljassa tunnissa paljon enemmän kuin monet vuodet omia kokemuksia.

Mitä esimerkiksi?

Шаман
20-03-2004, 22:18
По-душка
No joo, ehkä liioittelin. Se keskustelu pisti miettimään omaa ihmisyyttä ja elämän arvoja. Ystävyyttä, rohkeutta, rakkautta ja rajojen etsimistä.

Illalla tuli toinen mies. Rekkakuski myös. Tais olla latviasta. Venäläinen kuitenkin. Hän sanoi :Älä nuku tässä paikassa. Täällä ryöstettiin yksi suomalainen kuski. No jooo. Hyvä tietää. Myöhemmin Suomessa se kuski kertoi tapahtumasta. Tuli pari jätkää ja iloisesti kyselivät jotain. Kuski ei ymmärtäny mitään. Ne tuli istumaan hyttiin ja hän tarjosi kahvit. Yllättäen yksi sieppasi puukon mikä oli ulottuvilla paneelissa(suomalaisen kuskin paha virhe) ja pisti sen kuskin kurkulle. Sitten ne putsas rahat, puhelimen ja muuta arvokasta. Lähtivät karkuun. Onneks eivät vahingoittaneet kuskia.
Sain vihdoin kuorman. Kaasu pohjaan kohti Suomea. Taas pysähdyn nukkumaan Niznij Novgorodissa millari kopin edessä. Taas kauhea määrä venäläisija rekkoja synnyttää sinisen pilven taivaalle. Tähdet ja kuu näkyy himmeästi. Teetä ja nukkumaan. Just ehdin nukahtaa ja herään paniikissa . Lähellä ammutaan sarjatulella. Tunnistan äänestä "Kalashnikovin" armeijasta tutun äänen. Ei , helvetti... Katson ikkunasta... Millarit leikkii. Valaistut kuulat lentää pitkin taivasta. Ehkä ne oli kännissä tai se oli varoitus bandiiteille. 10 minuutin kuluttua ne rauhoittuu ja nukahdan rauhassa.

Шаман
26-03-2004, 22:39
Keskustelu jatkuu kaikesta huolimatta. Lupaan että en kiusaa teitä kauan.

Paluu matka oli pelkkää iloa. Ei mitään kolareitä ja muuta hermoja koettalevaa.
Nyt muistelen... Ajoin Moskovasta Pietariin ja ohitin pienen kylän. Kyltissä luki : НОВОЕ БАБИНО. Hassu nimi, naureskelin. Ja nyt, paljon myöhemmin, taas muistelen... Seuraava keikka oli Moskovaan. Silloin tutustuin suomalaiseen rahtariin toisessa polvessa. Harri. Mikä huumori, mikä elämän voima! Me lähdettiin ajamaan elektronikkaa Moskovaan. Ne keikat oli "Erotikkaa". Nimitys tuli elektroniikasta ja vaarallisuudesta. Kontti oli täynnä telkkareita, videoita ja kasetteja. Kuskin henki Venäjällä ei kiinnostanut ketään. Moskovassa oltiin parkissa vartioidussa häkissä K-2 . Onneton paikka. Yksi suihku ja vessa. Istutaan autoissa. Pakkanen -30. Yöllä tulee asiakkaat kello 2.00. Ajetaan niitten perässä pitkin Moskovaa. Puretaan kuorma. Ympärillä on on 5-6 mersua ja bemaria. Aseistautuneet miehet nahkatakeissa kontroloi tilannetta. Kaikki hyvin. Saimme paperit ja jatketaan matkaa.
Sitten Harri kysyy: Mitä se "hobo -hobo" ( Новое бабино)tarkoittaa? Tulkkaan huumorilla: Uusi akkojen kylä... Nauretaan molemmat. Keskustelu tapahtui ajossa rekkojen välisellä kanavalla. Lälläri lauloi... Ja oli hauskaa...
Sen jälkeen oli monta muuta hauskaa keikkaa. Mutta tuskin ne ketään kiinnostaa . Ymmärrän että eksyin kertomaan näitä juttuja täysin väärään paikkaan. Tää virtuali porukka on niin kaukana todellisesta elämästä .Niin viisaita ja lukeneita. Ymmärän että eksyin väärään pöytään. Kiitos ja hyvästi. Palaan todelliseen elämään. Hyvää jatkoa kaikille.

Harri
27-03-2004, 00:10
No voi voi. :( Älä nyt ihan pienestä hetkahda, hyvä mies. Olisin niin halunnut vielä annoksen shamaanista viisautta ja valtavaa elämänkokemusta (lukeneisuudesta puhumattakaan) jota kontista epäilemättä löytyy. Kerrankos sitä joku töyssy tulee vastaan rekkamiehelle - ei muuta kuin Matti Eskoa blaupunktiin ja hanaa. Ei niitä töyssyjä niin henkilökohtaisesti kannata aina ottaa, katsos.

По-душка
30-03-2004, 23:00
Hei Шаман!
Tässä on pöytä vapaana. Tule tänne ja kerro lisää. Tämä virtuaaliporukka on ihan siedettävää. Ei haise eikä röyhtäile. Mistä todellisesta elämästä löydät niin kilttejä kuuntelijoita? Kuuntelevat mielenkiinnolla, ovat hiljaa eivätkä väitä vastaan. Joskus jopa tulee ke*ляп**ляп**ляп*a
Come on, Shaman! Näytä taikasi!

P.S. Hassua. Kone on niin herkkä ja sivistynyt, ettei se hyväksy sanaa kehu moniikon partitiivissä. Lieneekö johtuu venäjänkielisestä kirosanasta?:D

space_monkey
31-03-2004, 08:16
Se "Ei tänne puhumaan ole tultu, perkele!" -juttu taisi osua nappiin. :(
Älä ihmeessä lopeta, herkät ja sivistyneet virtuaalineidit ovat linjoilla. :)

yurasik
23-04-2004, 12:58
Anteksi!

AlinaR
13-05-2004, 00:25
Kukaan ei puhu eikä kirjoittaa, Sege lähti tuntemattomaan suuntaan ja mitä nyt sitten tehdään.....

По-душка
21-06-2004, 02:27
Palasin juuri yölenkiltä koirani kanssa.
Ihanaa kävellä valkoisina kesäöinä nukkuvan
kaupungin katuja. Valoisaa, hiljaista eikä
ristin sielua.
Nähtiin jänis. Koirani reagoi kuten
kuuluikin - se ryntäsi pupun perään. Minä
sen metsästysviettinsä kunnioittaen,
liityin takaa-ajajien joukkoon, koska 8-
metrinen fleksi rajoitti tuntuvasti koirani
liikkumista. Emme tietenkään saaneet
jänistä kiinni, mutta sen nurmikolle
jättämät tummanruskeat papanat maistuivat
kyllä hauvalleni. Aikaisemmin ihmettelin
kovasti hallini turmeltunutta makua, kunnes
sain tietää, että kyseinen tuote sisältää
paljon kuitua ja on hyväksi lemmikkimme
suolistolle.
Lapseni eivät ymmärrä minun ja koiramme
metsästysleikkejä.
- Taasko jahtasitte oravia? – pudistaa
moittivasti päätään vanhempi tytär ennen
kuin kerkiän avata suutani. Välillä minusta
tuntuu, että roolimme ovat vaihtuneet....

Zoja
24-06-2004, 08:14
Шаман
Sä kirjotat siis aivan pirun - anteeksi karkea ilmaisuni - hyvää venäjää... Mahtava sanavarasto. Wau... Respect...tai jotain... ;)

space_monkey
24-06-2004, 11:16
OK: Шаман lähti, eikä pyynnöistä huolimatta suostu tulemaan takaisin. Vallan surullista ja (oikeastikin) iso menetys foorumille: aiosti kaksikielisiä ihmisiä foorumilla on melko vähän.

Zoja
24-06-2004, 12:25
space_monkey
Beilasi??? Onko toi jotain helsingin kieltä??? Puhu suomee...lol...

AlinaR
24-06-2004, 13:01
Kiva-kiva!
Tämäkin mesta alkaa heräilemään hiljaisuudestaan ja sepä ihanaa! Jee!

По-душка
24-06-2004, 13:04
Первоначальное сообщение от Zoja
Шаман
Sä kirjotat siis aivan pirun - anteeksi karkea ilmaisuni - hyvää venäjää... Mahtava sanavarasto. Wau... Respect...tai jotain... ;)

Yksi tarkennus: venäjää vai suomea?

Ralphie
24-06-2004, 16:01
Aivan loistava pelimiesteoria (City-lehti by Walter da Camp, 13/2004) ... siis loistava mun mielestä, naisista en tiedä ;)

http://www.city.fi/artikkelit/artikkeli.php?seskey=&id=1211&area=ilmiot

Ralphie
24-06-2004, 16:04
Первоначальное сообщение от По-душка
P.S. Hassua. Kone on niin herkkä ja sivistynyt, ettei se hyväksy sanaa kehu moniikon partitiivissä. Lieneekö johtuu venäjänkielisestä kirosanasta?:D

Oli pakko tarkistaa ja here we go: ke*ляп**ляп**ляп*a.. :eek:

Ralphie
24-06-2004, 16:05
What da fuck!? Sori chat...

Шаман
08-07-2004, 00:53
Ihan hävettää... Sanoin näkemiin ja kuitenkin palaan... Näin se elämä vaan pyörittää välillä. Olin pyörryksissä enkä tienny missä mennään. Pitkästä aikaa kurkistin tänne ja ilahduin... Elämä jatkuu. Kiitos kaikille!

Minulla on kaksi äidinkieltä. Venäjä ja suomi. Yritän kommunikoida molemmilla. Välillä ne sekoittuu päässä. Yritän tulla toimeen niitten kanssa...

space_monkey
08-07-2004, 14:16
Eipä usko, että kukaan olisi epäillyt, ettetkö olisi sanasi mittainen mies. Tervetuloa takaisin, yritä kirjoitella useammin. :)

Шаман
08-07-2004, 17:42
Myrskyiset tuulet,
Heittelee mua,
Sun lempeät huulet,
Kuiskaa: tuu vaa...

Ohho... Mistä hä toi ki pulpahti päähän. Taidan olla loman tarpeessa...

space_monkey Pittee kahtoo...Yritän eres... Kiitos !

Ralphie
15-07-2004, 12:09
Первоначальное сообщение от Шаман
Ohho... Mistä hä toi ki pulpahti päähän. Taidan olla loman tarpeessa...

..tai lääkityksen :D

Шаман
24-07-2004, 13:51
icecubus

Kokeilin erilaisia lääkkeitä. Ei ne tepsi. Sivuvaikutukset sotkee elämän vielä pahemmin. :insane: Kyllä se loma taitaa olla paras lääke.:) Ja siitä nautitaan NYT! :)

Шаман
21-08-2004, 14:16
"Parinvaihto on vaihtoehto pettämiselle"

"28-vuotiaalla Harrilla ja 27-vuotiaalla Marilla on yksi lapsi, kuukauden kesäloma ja hiukan epätavallinen harrastus. Harri ja Mari ovat swingereitä; he harrastavat parinvaihtoa.

Tähän mennessä Harri ja Mari ovat vaihtaneet kumppaneitaan hetkeksi kuuden eri pariskunnan kanssa. Heidän arvioidensa mukaan Suomessa on satoja parinvaihdon harrastajia.

- Parinvaihto ehkäisee pettämistä. Olemme olleet Marin kanssa yhdessä 11 vuotta. Siinä ajassa alkaa kaivata piristystä parisuhteeseen, Harri perustelee. " (Ilta Sanomat)

Oho... Tuntee ko ne kaikki toisiaan? :confused:

Harri
21-08-2004, 15:34
:confused:

Katja
21-08-2004, 16:01
Harri on tullut takaisin:)

Harri
21-08-2004, 16:12
Näin on nännit. Kirjoitin oikein pitkästä aikaa viestin, mutta joko messulaudan tietokanta söi sen (koko systeemi oli jumissa vähän aikaa) tai joku kansankynttilä poisti sen.

Шаман
21-08-2004, 16:40
Harri


Moi! Mitä mieltä olet siitä "harrastuksesta"? Ei kai juttu ollu sinusta...?:)

space_monkey
21-08-2004, 16:45
:lol: Aika suora kysymys.

Tuskin nuo nimet on edes aitoja. Toisaalta, aika harvat taitaa käyttää nikkinään omaa nimeään. :)

Шаман
21-08-2004, 16:53
space_monkey Aika suora kysymys.

Toivottavasti Harri ei loukkaannu. Mun huulenheitto on välillä rajua...Oletan että ihmisillä on huumorin taju kohdallaan...:)

Harri
21-08-2004, 17:05
No ei olisi kyllä minun juttuni.

Tietysti kyseinen pariskunta on ollut yhdessä jo 17- ja 16-vuotiaasta asti, joten eiköhän kumpikin toisensa aika hyvin tunne. Ihmiset nyt on vaan erilaisia, mutta siitä huolimatta en oikein tajua homman psykologiaa... mitä ne oikein puhuu kotimatkalla?

Mari: Juu kyllä Pertillä oli huomttavasti isompi kuin sinulla ja neljä tuntia kesti, käytiin kaikki mahdolliset asennot läpi ja tulin vartin välein. Oli kyllä mahdoton ori!
Harri: No sepä kuullosti hyvältä! Eipä ollut Tiinakaan mikään turha mimmi, tiukka kuin teinityttö ja joka luukkuun sopi paukututtaa! Huomattavasti kiimaisempi kuin sinä kymmenen vuotta sitten!
Mari: Ainiin muistathan huomenna että Pikku-Leenan baletti loppuu kuudelta, käyhän hakemassa kun en itse ehdi?
Harri: No tottakai. Mutta oli kyllä mukava parinkunta tänä viikonloppuna, eikös vain?
Mari: No kyllä oli, rakas!

En minä oikein tajua. Onko tämä jonkunlaista narsismia vai olenko itse vain liian traditionaalinen ja estoinen ihminen, kun vaadin itse kummaltakin ehdotonta lojaalisuutta?

space_monkey
21-08-2004, 17:10
Kai ne kelaa, että jos toinen kuitenkin hakee lohtua muualta, miksei hommaa voitais toteuttaa valvotuissa olosuhteissa. Tai jotain...

Harri
21-08-2004, 17:13
Niinnojoo se on tietysti totta. Kuitenkin toinenkin pari on etsimässä ihan samaa, joten sinänsä siinä on jotain "turvallista" verrattuna jos pitäisi lähteä ehdottamaan jollekin parikunnalle ravintolassa ex tempore parinvaihtoa, meille vai teille.

Шаман
21-08-2004, 18:46
"Ihmiset nyt on vaan erilaisia, mutta siitä huolimatta en oikein tajua homman psykologiaa... mitä ne oikein puhuu kotimatkalla?"

Jos se onkin salainen kerho? Naiset tuttuja keskenään ja miehet keskenään...Tapahtuneesta sängyssä ei puhuta...

По-душка
21-08-2004, 19:14
Первоначальное сообщение от Harri


Mari: Juu kyllä Pertillä oli huomttavasti isompi kuin sinulla ja neljä tuntia kesti, käytiin kaikki mahdolliset asennot läpi ja tulin vartin välein. Oli kyllä mahdoton ori!
Harri: No sepä kuullosti hyvältä! Eipä ollut Tiinakaan mikään turha mimmi, tiukka kuin teinityttö ja joka luukkuun sopi paukututtaa! Huomattavasti kiimaisempi kuin sinä kymmenen vuotta sitten!
Mari: Ainiin muistathan huomenna että Pikku-Leenan baletti loppuu kuudelta, käyhän hakemassa kun en itse ehdi?
Harri: No tottakai. Mutta oli kyllä mukava parinkunta tänä viikonloppuna, eikös vain?
Mari: No kyllä oli, rakas!


:lol:
No comments.

AlinaR
22-08-2004, 00:44
Harri
anna mielikuvitukses lentää.....
:)

Шаман
22-08-2004, 02:50
[QUOTE]Первоначальное сообщение от Harri
[B]No ei olisi kyllä minun juttuni.



Mari: Juu kyllä Pertillä oli huomttavasti isompi kuin sinulla ja neljä tuntia kesti, käytiin kaikki mahdolliset asennot läpi ja tulin vartin välein. Oli kyllä mahdoton ori!

Tässä kohdassa naisten hengitys kiihtyi...lisäää lisääää...aaaaa...ooooo....h
:)

Harri
22-08-2004, 12:07
Kyllähän se tänään selvinpäin tarkasteltuna vaikuttaa aika rivolta tekstiltä. Sellaista sattuu.

AlinaR
22-08-2004, 12:42
Harri
niih :(

Шаман
22-08-2004, 14:03
Harri

Se on vain elämää...ei sen enempää...

Aiheesta toiseen... Taitelija Markku Waulakorpi pyörii julkkispiireissä ja aina kauniiden naisten, viinin ja laulun ympäröimänä. Ikää äijällä 56. Iso maha, leveä naama ja kultaa täynnä lihavat sormet. Hän maalaa. Hän on ökyrikas. Kaikki alkoi vankilassa. Nuorena sai kakun. Siellä hän alkoi tehtailla muille tatuointeja omien piirrostensa pohjalta. Vankilasta päästyään Markku ryhtyi kaidan tien kulkijaksi sekä aloitti ammatimaisen uransa taiteilijana. Markku on maalannut asetelmia, kaupunkimaisemia, muotokuvasarjan Mannerheim ristin ritareista sekä muotokuvia kauniista naisista. Ja julkkiksistä. Markun makuuhuone on täynnä upeita töitä, joihin hän on ikuistanut naiskauneutta. - Naisethan ovat elämän suola ja upea maalauskohde, sanoo Markku hymyillen.

Sillä lailla! Suomalainen versio Amerikkalaisesta unelmasta. :)

Harri
22-08-2004, 14:22
http://www.waulakorpi.com/

En ole kuullutkaan aikaisemmin. Ei ihmeemmin säväyttänyt, ei tyyli eikä tekniikka. Tosin ei noita kuvia kovin montaa ollut tarjolla, ehkä siitä ei saa kovin hyvää käsitystä.
Hyvin lähellä mummoni tyyliä, silloin kun vielä pysyi pensseli kädessä (nyt ikää jo 94) ja varsinkin samanlaisia akverelliteoksia on koko meidän kellarikomero puolillaan. Hedelmäasetelmista puhumattakaan.

Шаман
22-08-2004, 15:13
Tyylistä ja tekniikasta huolimatta tuli menestys. Äijä osaa myydä taitojaan. Fyrkkaa on taskut täynnä. Hiljattain hän putosi veneestä mereen. Pohjaan meni. "Ei tämän kokoinen mies kovin äkkiä nousekaan, varsinkin kun kaikki vaatteet oli päällä. Takkianikaan en halunnut heittää pois, sillä se oli rahaa täynnä." Markku on vanhan polven mies, joka maksaa vain käteisellä. Ja sitä pitää olla mukana paljon.

Et silleesti.

сам:)всёзнаю
26-08-2004, 09:36
servo kirjoitti:
Tässä pieni pähkinä. Seuraavasta virkkeestä puuttuu neljästä kohdasta sama ja
kussakin kohdassa samalla tavalla kirjoitettu seitsemänkirjaiminen
suomenkielinen sana. Mikä se on?

"Älä _______ , että _______ meni rikki, vaan _______ _______ pois".

Vastaukseni: kantele =) Eikö oo?
Onko jo joku kerinnyt vastaamaan?

По-душка
05-09-2004, 01:15
Первоначальное сообщение от сам:)всёзнаю
servo kirjoitti:


Vastaukseni: kantele =) Eikö oo?
Onko jo joku kerinnyt vastaamaan?

Minusta vastauksesi näyttää oikealta. Onnitteluni!

AlinaR
05-09-2004, 11:45
сам:)всёзнаю
По-душка
Ette voi kuvitella miten kauan pähkäilin tuota sanaa ja tututkin mukanani. Nyt se ratkesi sitten. Kiva!!!

Шаман
05-09-2004, 12:41
Первоначальное сообщение от сам:)всёзнаю
servo kirjoitti:


Vastaukseni: kantele =) Eikö oo?
Onko jo joku kerinnyt vastaamaan?

Taitaa olla oikea vastaus. :) Pähkinä oli tosi kova. Ratkaisijalle palkinto- :beer: :)

AlinaR
05-09-2004, 14:04
Niin monta totuutta kun ihmisiäkin. Kaikkia ei voi ymmärtää ja vaatia tulla ymmärretyksi.

сам:)всёзнаю
07-09-2004, 09:29
AlinaR, Шаман, po-Dushka!

Kiitos kaunis tunnustuksesta ja onnitteluista! =)

Samasta sarjasta uusi pähkinä: Keksikää lause, jossa on kolme täysin samaa sanaa, mutta lauseessa niillä on eri merkitys.

По-душка
07-09-2004, 10:46
сам:)всёзнаю

Tulee heti mieleen se tunnettu KOKO-juttu, eli
Isännän ja rengin, nimeltään Kokko, heinäpellolla käymää keskustelua:
"Kokko, kokoo kokoon koko koko! Koko kokoko? Koko koko."
Siinä "koko" ei tarkoita kokkoa vaan kasaa eli kekoa.

Tämä on varmaan väärä vastaus, koska se olisi liian helppo.

Spetsnaz
07-09-2004, 23:22
Topikin aihe on suomen kieli, eikä suomalaisten ja venäläisten väliset suhteen. Kaikki ”offtop” vastaukset on poistettu.

сам:)всёзнаю
08-09-2004, 13:52
По-душка

Se pitäisi olla muodossa: KOKO KOKO KOKO! -
Ei taida olla hirveästi merkitystä tällä koko-lauseella =)
Tai olisko tä laihduttjan rukous.

Sorry, väärin.

Miettikää vielä... =)

Harri
08-09-2004, 23:19
Первоначальное сообщение от По-душка
сам:)всёзнаю
"Kokko, kokoo kokoon koko koko! Koko kokoko? Koko koko."


"Kokko, kokoo kokoon koko kokko! Koko kokkoko? Koko kokko."

Tuplakonsonantit ovat aina vaikeita. :)

сам:)всёзнаю
09-09-2004, 08:32
Harri
Pitää olla vain kolme sanaa, mutta samassa muodossa, muut seikat ovat toisarvoisia. he-he :)

Miettikää hyvät ihmiset, miettikää!

=)

По-душка
09-09-2004, 10:10
Первоначальное сообщение от Harri
"Kokko, kokoo kokoon koko kokko! Koko kokkoko? Koko kokko."

Tuplakonsonantit ovat aina vaikeita. :)

Jos ollaan tarkkoja...
Nykysuomen sanakirjan mukaan sana koko tarkoittaa kekoa, kasaa eli on olemassa sekä kokko, että koko sana, ja ne molemmat tarkoittavat samaa asiaa.

Harri
09-09-2004, 10:43
En minä ainakaan ole koskaan kuullut sanojen 'koko' ja 'keko' olevan synonyymejä. Tiedän vain kaksi merkitystä: 'koko' tarkoitettaessa vaikkapa vaatteen kokoa ja 'koko' tarkoittaen määrää. Missäpäin 'koko' tarkoittaa kasaa tai kekoa?

Zoja
09-09-2004, 12:32
:lol: Todellakin, sanat koko ja keko ja lisäksi kokko ovat kaikki erimerkityksisiä ja tarkoittavat eri asioita. "Koko" ei missään liene tarkoittavan kasaa tai kekoa. Pieni kysely lähipiirissä vahvisti asian. Ainoastaan mikä tulee mieleeni on, että "kokko" voisi tarkottaa kekoa, sillä onhan esim juhannuskokko muodoltaan varsin kekomainen. Mutta koko on määrää.

По-душка
09-09-2004, 21:33
Lainaus Nykysuomen sanakirjasta:
"koko 1. kasa, läjä, keko, röykkiö...
Iso koko risuja.
Kivet kasataan kokoihin.
Jyvät kootaan riihen lattialle isoon kokoon.
Voutti ... otti kuomin taskusta pussillisen hopeariksejä ja luki niitä ison koon Pannulle (Juhani Aho)
Tuli tuhkia läjänen, koko kuivia poroja (Kalevala)
Pienemmälle pienempi koko, suuremmalle suurempi (kansansatu)"

On mielenkiintoista, että Suomen kielen perussanakirjassa, joka ilmestyi n. 10 vuotta Nykysuomen sanakirjan jälkeen ja kuvasi suomen nykyisen yleiskielen keskeiset sanavarat, sanan koko kohdalla ei ole enää mainintaa ko. sanan tarkoittavan kasaa, läjää, kekoa, röykkiötä. Eli näyttää siltä, että nykykielessä sanaa koko ei enää käytetä merkityksessä kasa, keko jne.

Zoja
09-09-2004, 22:53
По-душка
Okei, myönnetään, etät olet todistettavasi oikeassa. Mutta tässäpäp sinulle vileä yksi filologinen fakta: sanakirja on jo syntyessään vanhentunut. Kyseinen "koko" sana ei enää ole käytössä tuossa merkityksessä Merkityksen siirtoa tapahtuu sanoilla ajan mittaan. Kalevalaan on turha vedota, se on jo muinaiseepos.

По-душка
09-09-2004, 23:15
Zoja

Kyllä, kieli on elävä olento. Vanhat sanat kuolevat ja uudet syntyvät. Sanojen merkitys voi myös muuttua ajan kuluessa. Mikään sanakirja ei pysty pysymään tahdissa mukana. Se on selvä.

Sanasta KOKO puheen olleen saattaa olla, että joissakin murteissa sen "vanha" merkitys on säilynyt ja on edelleen käytössä. En tiedä, en ole Suomen murteiden asiantuntija.

Yleiskielessä kyseistä KOKOA ei enää käytetä, kuten Harrin kanssa asian totesitte.

Harri
09-09-2004, 23:35
Perusmuodossaan "koko" on hävinnyt, mutta se elää vielä monissa johdannaisissa, kuten "kokous", et cetera. En ole koskaan ajatellutkaan koko (heh) sanaa ennen tätä keskustelua.

Zoja
09-09-2004, 23:41
Semantiikan ihmeellinen maailma. Olipa hyvä, että löysitte sanan. =)

Nyt minulla onkin uusi pähkinä purtavaksi. Nimittäin suomen sanat mustasukkainen ja mustankipeä. Onko kenelläkään muulla aavistustakaan mistä suomen kieleen on reväisty tuo mustaSUKKAINEN? Mustankipeähän tarkoittaa samaa, mutta mistä ne sukat?

space_monkey
10-09-2004, 09:06
Первоначальное сообщение от Zoja
Semantiikan ihmeellinen maailma. Olipa hyvä, että löysitte sanan. =)

Nyt minulla onkin uusi pähkinä purtavaksi. Nimittäin suomen sanat mustasukkainen ja mustankipeä. Onko kenelläkään muulla aavistustakaan mistä suomen kieleen on reväisty tuo mustaSUKKAINEN? Mustankipeähän tarkoittaa samaa, mutta mistä ne sukat?

Tulee muuten tiettävästi ruotsin sanasta svartsjuk. Mutta enpä puhu ruotsia, enkä juuri harrasta etymologisia tutkimuksia, joten saatan hyvinkin olla väärässä.

По-душка
10-09-2004, 18:19
сам:)всёзнаю
Pähkinäsi on niin kova, en millään saa kolmen sanan lausetta, enintään kaksi: tuo tuo, tee tee jne.
Antaisitko vihjeen. Mistä sanaluokista kyseinen lause koostuu (esim pronomini +verbi + substantiivi)?

karlusha
10-09-2004, 18:53
Tulee muuten tiettävästi ruotsin sanasta svartsjuk.
Aivan oikein! Svart-musta, sjuk-sairas

Harri
10-09-2004, 20:39
Luulen että se on ehkä kyökkisuomen aikainen leikillinen käännös tms. Vaikea kuvitella että 'sjuk' olisi vahingossa muuttunut 'strumpa'ksi.

Zoja
10-09-2004, 22:22
Niin, ruotsistahan se. Kuulemma sanan loppu -sjuk on meillä kotoistettu muotoon "sukka"- Ehkä se on kuultu väärin, ehkä kyökkisuomessa on tavoiteltu äänteellistä vastaavuutta. En tiedä tarkasti. Minusta etymologia oli vain huvittava.

Шаман
11-09-2004, 18:13
Первоначальное сообщение от сам:)всёзнаю


Samasta sarjasta uusi pähkinä: Keksikää lause, jossa on kolme täysin samaa sanaa, mutta lauseessa niillä on eri merkitys. [/B]

Pitäiskö se lause olla pelkästään niistä kolmesta sanasta? Tyyliin: Voi , voi , voi!
Vai saako se olla näin: Voi leivällä voi olla epäterveellistä. Voi sinua! Älä laita sitä niin paljon.

Veto ei ole mikään veto- se on veto.
1. Läpiveto
2.Vedonlyönti
3. Nenästä veto :)

По-душка
11-09-2004, 18:58
Шаман!
Pointisi on hyvä veto, mutta luepas сам:)всёзнаю:n
viestit uudestaan. Niissä on vastaus kysymykseesi:

Первоначальное сообщение от сам:)всёзнаю

Se pitäisi olla muodossa: KOKO KOKO KOKO! -


Pitää olla vain kolme sanaa, mutta samassa muodossa, muut seikat ovat toisarvoisia.

Ei kun miettimään!

сам:)всёзнаю
13-09-2004, 14:03
По-душка
Шаман

Vinkki: Liittyy saunomiseen? =)

сам:)всёзнаю
26-10-2004, 10:29
VastauS!

=) VIHDOIN VIHDOIN VIHDOIN! =)

1- VIHDOIN
2- VIHTOA
3-VIHTA

По-душка
02-11-2004, 17:02
сам:)всёзнаю

Kun annoit vinkin, että se liittyi saunomiseen, kehittymättömät aivoni juuttuivat heti. Mieleeni tuli vain sana vasta (vasta = vihta ja vasta= ei ennen), mutta siitä ei tullut kolmen sanan lausetta, joten luovuin.

Missä kasvaa se pähkinäpuu,
josta poimit nämä pähkinäsi?

Шаман
13-11-2004, 04:08
сам:)всёзнаю
No jooo. Pähkinä olikin aika helppo.

Tässä on pähkinä toisin päin: Mikä on DOKUMENTTI?

По-душка
13-11-2004, 14:04
Шаман
Doku = juoppo, kännikala, dokari
mentti = menttiin
Dokumentti = dokuun menttiin eli otettiin kännit

Anna please lyhyt kommentti,
edes joku pätkä, lyhyt fragmentti.
Onhan se vaikea elementti,
vai päättääkö tästäkin parlamentti?
Liittyykö se jotenkin testamenttiin?
Onko se kova kuin nykysementti?
Vai yhtä herkkä kuin instrumentti?
Vaatiiko tarkkuutta kuin vääntömomentti?
Pyyntöni varmaan on huono argumentti
Mutta enää en jaksa pohtia pitkään,
sano Shaman vihdoin, mikä on dokumentti?

Шаман
13-11-2004, 20:09
По-душка

Kärsivällisyyttä pliis. DOKU meni oikein. Mutta se sanan loppu tarkoittaa paljon enemmän.
Tässä lisää pähkinöitä: KARVALOLL ja JULLIKKA
Vinkki: kaikissa sanoissa on maantiede mukana. Itä, Länsi ja Etelä.

AlinaR
13-11-2004, 20:46
mentti- lyhenne mentaliteetista?

Шаман
13-11-2004, 20:51
Ei. Asiaan liittyy vain puhekieli. Ja kolme itsenäistä maata.

Ralphie
03-12-2004, 00:09
Huh, osaisko joku tulkita tämän? Ei silleen, että mua kiinnostaisi....mutta, damn, mitä tekstiä!! :D

Finlex-skeidaa (http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2004/20040778)

D_F
03-12-2004, 00:20
i know that you know that i know that you know that i know... :) hitto...pitäisi kai yrittää kääntää.

Zoja
03-12-2004, 07:07
icecubus
lähinnä kai tautologiaa...

По-душка
03-12-2004, 10:44
Lakikieltä parhaimillaan.
Kannattaa varmaan kysyä Homme39 :lta. Hän on maa- ja metsätalousministeriössä töissä ja harrastaa mm. kielileikkiä kollegojensa kanssa.

Ralphie
03-12-2004, 12:17
Ei mua kiinnosta! :) Tämä oli vain esimerkki aina niin vaikeasta virkamieskielestä. Tuntuu siltä, että jotkut virkkeet joskus eivät tarkoita yhtään mitään..

Poliitikot ja virkamiehet tunnetusti vokottelevat äänestäjiä puheaktien (lupausten) sekä wittgensteinilaisten kielipelien avulla. Vai olisiko tässä sittenkin kysymys intiimimmistä leikeistä? ;)

Шаман
04-12-2004, 06:19
Tuftologiaa. Se ministerion pumaska. Sanaripuli. Mikä on "wittgensteinilaisten kielipeli"? Ilmeisesti olen missanu tosi tärkeän teoksen.
Tulkitsin sen nopeasti luettua näin: Wittgensteinin naisten kielileikki.
Varmaan joku saksmanni-seksipeto. :)

Ralphie
04-12-2004, 14:12
Первоначальное сообщение от Шаман
Mikä on "wittgensteinilaisten kielipeli"? Ilmeisesti olen missanu tosi tärkeän teoksen.

En tiedä oliko seksipeto, mutta hyvin kiero mies kuitenkin :)

Wittgensteinin kieliopillinen filosofia (http://www.netn.fi/398/398_netn_witt4.html)

Ralphie
12-12-2004, 20:03
Heh :) Dissataan vähän tamperelaisia:

Tamperelainen meni kodinkoneliikkeeseen.
-Mää tahtoisin ostaa ton television!
-Ei myyrä tamperelaisille, myyjä sanoi.
Tamperelainen naamioitui venäläiseksi ja meni takaisin myymälään.
-Haluaisi ostaa tjuo televiizio!
-Ei myyrä tamperelaisille!
Sitten ostaja naamioitui ruotsalaiseksi:
-Ville köpa tuå televisiå!
-Ei myyrä tamperelaisille!
-Mistä hitosta sää tiärät, että mää oon Tampereelta?
-Kun se ei ole televisio. Se on mikroaaltouuni.

Шаман
15-12-2004, 21:35
icecubus
Hauskaa! Monet suomalaiset asiakkaat taksissa kertoilee vitsejä. Juuri tästä aiheesta. Tampere, Turku, Savo ja n.e. Sääli että en muista niitä. Mulla on hyvä muisti...Mutta lyhyt.

Ilmeisesti me (minä eturivissä) toruttiin ja haukuttiin liikaa suomalaisia. Kaikki hävisivät jonnekin...Ikävä iski...
Hei supisuomalaiset! Tulkaa ulos simpukoista. Me pyydämme anteeksi ja yritämme olla kilttejä.

AlinaR
15-12-2004, 22:57
Шаман
entäs se kielipähkinäsi missä on ne maat ? Kertoisit jo mistä oli kyse...minusta se on vaikea, tai ainakin kuulostaa vaikealle.

Ralphie
15-12-2004, 23:08
Первоначальное сообщение от AlinaR
Шаман
entäs se kielipähkinäsi missä on ne maat ? Kertoisit jo mistä oli kyse...minusta se on vaikea, tai ainakin kuulostaa vaikealle.

Mikä kielipähkinä? Mäkin haluun nähdä!:) ..en jaksa selata sivuja.

Tosiaan, tää on aika hiljainen threadi nykyään.. :(

AlinaR
15-12-2004, 23:58
Первоначальное сообщение от Шаман
По-душка

Kärsivällisyyttä pliis. DOKU meni oikein. Mutta se sanan loppu tarkoittaa paljon enemmän.
Tässä lisää pähkinöitä: KARVALOLL ja JULLIKKA
Vinkki: kaikissa sanoissa on maantiede mukana. Itä, Länsi ja Etelä.

kato tässä :)

Шаман
16-12-2004, 00:10
No joo...kielipähkinät oli aika omituisia(vai -omituisija?aina funtsaan näitä sanojen oikein kirjoituksi...a...jä...en mä tiij...ääää) Kuka keksi tämän kielen? Varmaan joku Agrikola...:)
Kuitenkin. Tässä ne mun keksimät(yritän olla nokkela ja näytän että osaan tosi monta kieltä. Vaikka osaan niistä vain muutaman sanan) typerät pähkinät:
Dokumentti - juopotteleva miliisi. Tahallaan väänsin loppupuolelle(hauska ja tosi vaikea sana) kirjaimen I. Muuten se olis liian helppo arvata. Подушка oli tosi lähellä arvausta.
Jullikka- joulu tyttö. Jul- ruotsiksi on joulu. Likka - suomeksi tyttö. Voisi olla suomalaisen pikkujoulun tuote. Jullikka taksi slangilla tarkoittaa maksamatta jäänyttä kyytiä.
Karvaloll- karvainen tyhmä mies. Loll- eestin kielellä - дурак. En tiedä miten suomeksi on DURAK...

AlinaR
16-12-2004, 00:13
Durak- turak(ki) :)
Vai sillä tavalla eri maita pähkinässä..hmmm...tosi paha..ei kun hyvä :)
Lisäääää

Ralphie
16-12-2004, 01:31
Ai ne on tälläisiä :) Onpas vilkas mielikuvitus! Pistä nyt joku paha :)

Шаман
02-01-2005, 02:55
Asiasta kolmanteen. Onko vesivärit ja akvarellivärit sama asia?

Elki-Palki
02-01-2005, 05:15
Первоначальное сообщение от Шаман
Asiasta kolmanteen. Onko vesivärit ja akvarellivärit sama asia?
Kyllä
Ё!

AlinaR
02-01-2005, 15:59
Первоначальное сообщение от Шаман
Asiasta kolmanteen. Onko vesivärit ja akvarellivärit sama asia?

ясен перец!! kYLLÄ :)
vai onko se jokin testi, Shamaani? ;)

kisumisu
04-01-2005, 02:37
durak on suomeksi myös pölja tai tollo tak dorkka - molemmat puhekielesta. dorkka on helsingin slangista.
sana durakki on aika uusi suomen kielessä ja vähän vaikea suomalaiselle, koska suomen kielessä D kirjainta käytetään vähän, lähinnä ruotsin kielestä peräisin olevissä sanoissa. ja dorkka on tullut eng. kielestä jerk.

minä olin ihmetellyt aikaisemmin miski suomen kielessä kengät jalassa ja hattu päässä? vaikka kirjaoppin mukaan jos on jotain pällä, niin pääte on -lla/llä no ope sanoi että se on poikkeus. no seuraava sellaista mitä ihmettelin oli(sorry rumasta lauseesta) :
miksi otetaan suihin (monikko) eikä suuhun? ei kukaan pystynyt selittämään minulle miksi se on näin. eikö rikas kieli oo?

Ralphie
05-01-2005, 01:29
Первоначальное сообщение от kisumisu
durak on suomeksi myös pölja tai tollo tak dorkka - molemmat puhekielesta. dorkka on helsingin slangista.
sana durakki on aika uusi suomen kielessä ja vähän vaikea suomalaiselle, koska suomen kielessä D kirjainta käytetään vähän, lähinnä ruotsin kielestä peräisin olevissä sanoissa. ja dorkka on tullut eng. kielestä jerk.

Dorka. Kiitos näistä :) Mikä ihmeen durakki? Ei sitä kyl haukkumanimenä käytetä ja googletus kertoo, että jossain tapauksissa käytetään kun puhutaan venäläisestä durak-korttipelistä...

Первоначальное сообщение от kisumisu
minä olin ihmetellyt aikaisemmin miski suomen kielessä kengät jalassa ja hattu päässä? vaikka kirjaoppin mukaan jos on jotain pällä, niin pääte on -lla/llä no ope sanoi että se on poikkeus. no seuraava sellaista mitä ihmettelin oli(sorry rumasta lauseesta) :
miksi otetaan suihin (monikko) eikä suuhun? ei kukaan pystynyt selittämään minulle miksi se on näin. eikö rikas kieli oo?

Rikas kieli, joo. Hyviä kysymyksiä... Oisko vain kieliopin kiemuroista kysymys..?

AlinaR
05-01-2005, 01:35
kisumisu
siitä sinun "suihinotosta" tuli mieleen toinen vastava sananmuoto.
Maihin nousu...samalla tavalla "maihin" vaikka kysymyksessä yksi maanperä.

Ralphie
05-01-2005, 02:55
Первоначальное сообщение от AlinaR
siitä sinun "suihinotosta" tuli mieleen toinen vastava sananmuoto.

Tuli mieleen, miksi ihmeessä se on englanniksi blow job, vaikka hmmm... isot pojat ovat kertoneet minulle siinä tapahtuvan juuri toisensuuntaista liikennettä? :D :D :D

Hyviä kysymyksiä!

AlinaR
05-01-2005, 03:30
Mielyttäviä... suorastaan...:gy:
Mutta...mitä jos avataan "Suomen slangit" -teeman ja kirjoitetaan sinne paikakuntijen slangit, missä asutaan..??

Ralphie
05-01-2005, 04:35
Mä en osaa valitettavasti Tampereen slangia.. :( 'Dösä' tulee ainoana mieleen...

AlinaR
05-01-2005, 04:36
icecubus
no mikä se on,,se dösä?

Ralphie
05-01-2005, 04:39
Первоначальное сообщение от AlinaR
no mikä se on,,se dösä?

Linja-auto...brrum-brum.. :hej:

AlinaR
05-01-2005, 04:44
no minun pitää selvittää miten imatralla sanotaan linja-auto paikallisella slangilla...mutta siihen saakka..näkemiin...lähetys päättyy tähän. :)

kisumisu
05-01-2005, 20:17
no maihin nousu voin vielä ymmärtää - maata on paljon jalkojensa alla, kun astutaan maaperälle, mutt kun yksi tyttö ottaa suihin uhdeltä mieheltä ja kun miehellä on kuitenkin vain yksi penis- niin olisikö asia niin että kieli-kiemurat. toisaalta voi ottaa suihin monilta - niin silloin kieli-oppillisesti oikein

ja muuten - dösä on helsingissäkin dösä ja ratikka - spora

По-душка
05-01-2005, 23:21
kisumisu
Suuhun voi ottaa monenlaista tavaraa, vaikka vettä. Mutta suihin voi ottaa vain siittimen. Ja suomen kieli elävänä olentona päätti erottaa nämä kaksi asiaa yksiköllä ja monikolla. Ja tämän lisäksi suihinotto on varmaan hyvin herkullista hommaa, koska sanonnassa pistää parempiin suihin myös käytetään monikkoa.

По-душка
06-01-2005, 00:16
Kysymys:
Mikä on naisen vahvin eroottinen elin?

kisumisu
06-01-2005, 00:18
varmasti eroottisin on rinta.
vai voiko sanoa mikä on naisen eroottisin paikka vartalolla?

wildcard
06-01-2005, 00:32
Первоначальное сообщение от По-душка
Kysymys:
Mikä on naisen vahvin eroottinen elin?

Onkohan kysymyksen tarkoituksena paljastaa foorumilla kirjoittelevat perverssit? :) (Eikä muuten kannata tulkita äskeistä kirjaimellisesti...)

Epäilen silmiä, mutta olisiko se vahvin elin?

kisumisu
06-01-2005, 00:38
no elinhän se on niin kuin ihokin. ja se on suurin ihmisen elin, vaikka sitä elimeksi ei voi kuvitellakaan. entäs miehen erootisin osa? voiko se olla tiukka täyden kymppin peppu?

По-душка
06-01-2005, 01:12
kisumisu
Olet terävä tyttö.
Naisen vahvin eroottinen elin on juuri iho. Sitä älköön yksikään mies ikinä unohtako. Hitaita hyväilyjä, helliä kosketuksia...
Kosketa, kosketa mua...

По-душка
06-01-2005, 01:30
Первоначальное сообщение от kisumisu
entäs miehen erootisin osa? voiko se olla tiukka täyden kymppin peppu? [/B]

Miksi ei? Joidenkin mielestä varmaan.
Hei miehet! Mikä on teidän herkin paikkanne?

kisumisu
06-01-2005, 01:31
nam . kosketus on kaikesta paras, varainkin ensimmäinen kosketus, ja suutelu niskaan...

Ralphie
06-01-2005, 01:53
Alkaa mennä aika kosteaksi tämä keskustelu. По-душкаlle kymmenen pistettä. Naisen seksikkäin osa on tietenkin peppu. Sitähän kaikki miehet aina ekana tuijottaa. Miehen eroottisin osa...hmmm.. en osaa sanoa. Eikös naiset tykkää yleensä vahvoista hartioista?

Toi suihinotto on kyl tosi outo tapaus. Pitäiskö soittaa jopa Kielitoimistoon?

Kielitoimisto (http://www.kotus.fi/kielitoimisto/)

Ralphie
06-01-2005, 01:56
Первоначальное сообщение от По-душка
Hitaita hyväilyjä, helliä kosketuksia...
Kosketa, kosketa mua...

Tuu tänne.. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

kisumisu
06-01-2005, 02:14
miksi hartiat miehillä ja peppu naisilla? olen lukenut jossain että eri maailmaan kolkissa miehet tuijottavat eri naisten osia: euroopassa - rinnat, silmat, jalat, etelässä ja latino maissa - peppu on number samoin afrikassa, koska peppu kielii naisen hedelmällisyydestä. ja urokset tietysti haluavat parhaan mahdollisen naaraan omalle jälkikasvulle. latinalaisessa amerikassa on tavanomaista laitaa implantit peppuun.
ja isot boobs kertoo että naisella on paljon maitoa - hän voi imettää lasta, vaikka rinnan koolla maidon tuotannossa ei ole merkitystä.

olia
06-01-2005, 02:39
Первоначальное сообщение от kisumisu
no elinhän se on niin kuin ihokin. ja se on suurin ihmisen elin, vaikka sitä elimeksi ei voi kuvitellakaan. entäs miehen erootisin osa? voiko se olla tiukka täyden kymppin peppu?

Hartiat, kaula .. . olkap??t, huulet.........

muur........... =) :D

kisumisu
06-01-2005, 02:45
silmät: sellaiset jossa pilke kulmassa, isot kädet, joilla otetaan naista syliin, himokkaat huulet, joilla suudellaan ja... karvainen rinta? vai onko karvainen mies seksikäs?

olia
06-01-2005, 02:53
Первоначальное сообщение от kisumisu
silmät: sellaiset jossa pilke kulmassa, isot kädet, joilla otetaan naista syliin, himokkaat huulet, joilla suudellaan ja... karvainen rinta? vai onko karvainen mies seksikäs?

Minun mielest?ni silm?t- romanttisin osa.

Karvainen mies on seksik?s! (Ja karvaton) Mutta jos mies ajaa karvoja niin..... ei oo kovin seksik?st?.


K16 :)

Ralphie
06-01-2005, 04:45
Первоначальное сообщение от olia
Mutta jos mies ajaa karvoja niin..... ei oo kovin seksik?st?

Hmmm.. tarkenna mitä karvoja mies EI saa ajella säilyttääkseen seksikkyytensä?

Ralphie
06-01-2005, 04:48
Первоначальное сообщение от kisumisu
silmät: sellaiset jossa pilke kulmassa

<--- Tykkääksä mun silmistä? :drug:

olia
06-01-2005, 05:04
Первоначальное сообщение от icecubus
Hmmm.. tarkenna mitä karvoja mies EI saa ajella säilyttääkseen seksikkyytensä?

Jaloilla, bikinirajoilla.... ja siell?kin, mist? en viitti kirjoittaa... sitten rintakarvoja ei kannata ajaa..

Ralphie
06-01-2005, 05:32
Первоначальное сообщение от olia
bikinirajoilla.... ja siell?kin, mist? en viitti kirjoittaa... sitten rintakarvoja ei kannata ajaa..

Ööh.. onneksi mun ei tarvitse huolehtia bikinirajoista! :D Miksi ei siellä saa muuten ajella? Perustele.

kisumisu
06-01-2005, 11:05
oot sä niin söpö kuin ralphie? niin sitten tykkän sun silmistä. onks ne siniset (niin kuin lemmikit), vihreät niin kuin sammakot vai punaiset niin kuin pikku pirulla?
ja muuten - älä ajaa rintakarvoja - kutittaa niin kamalasti kun ne kasvaa takaisin. muut karvat voi kuitenkin vähän siistiä - kainalot ja muut paikat, bikini rajat voit jättää rauhaan

wildcard
06-01-2005, 12:54
Jihaa! Nythän päästiin asiaan! Puheenaheenamme tänään: tiukat täyden kympin MIESTEN perseet. :obzor:

Enkä muuten taida enää vaivautua ajamaan mitään karvoja:

kisumisu
06-01-2005, 13:00
onks tää sun kuva on, WILDCARD? WOW, en nähnyt sellaista karvaista miestä ennen entäs missä peppu?

wildcard
06-01-2005, 13:13
Kas tässä:

Ralphie
06-01-2005, 15:28
Первоначальное сообщение от kisumisu
oot sä niin söpö kuin ralphie? niin sitten tykkän sun silmistä. onks ne siniset (niin kuin lemmikit), vihreät niin kuin sammakot vai punaiset niin kuin pikku pirulla?

Vähintään yhtä söpö ja fiksu. Mulla on oikeastaan ruskeat simmut niin kuin....jotain.

kisumisu
06-01-2005, 19:32
jahaa ruskeat niin kuin... niin minullakin. sitten ollaan molemmat p...? vai mitä ralphie?

AlinaR
06-01-2005, 20:23
Hei taas!
Tulin romanttiselta reissulta just äsken ja huomasin että täällähan keskustelu kääntynyt jännään suuntaan...hmmm...
Mitä mieskarvoitukseen niin henkkohtaisesti tykkään ja suosiin vähänkarvaisia ja liki karvattomia miehia...."apinamiehille" en jätä pientäkään mahdolliuutta olla kosketuksessa minuun...enää ;)

Mitä miehissä seksikkäintä...niin minulle- kokonaisuus. En voi nähdä pelkästään pientä peppua ja vahvoja hartioita, taika ihailla pelkkä sixpäkkiä vatsaseudulla tai ihania silmiä....kokonaisuus on IN. Toi sixpäk on kiva juttu, mutta ei välttämätön...

Luulen että moni mies pitää naisen tuoksua eroottisena elementtina ihon lisäksi. Eikä aina parfyymissä juju ole ;)

Jahontova
06-01-2005, 20:55
Ääni on kovin seksikäs osa henkilön kokonaisuudesta:)
Älykäs katse silmissään, iloinen hymy, avoin mieli, rento pukeutuminen.
Mutta jokaisella on oma ihanne ja jokainen on omalla tavallaan seksikäs.
Uups!

Ralphie
06-01-2005, 21:02
Первоначальное сообщение от kisumisu
jahaa ruskeat niin kuin... niin minullakin. sitten ollaan molemmat p...? vai mitä ralphie?

Ollaan mitä? p... hmm.. parempia kuin muut! :D

Первоначальное сообщение от AlinaR
Luulen että moni mies pitää naisen tuoksua eroottisena elementtina ihon lisäksi. Eikä aina parfyymissä juju ole


Niin. Juju on siinä kuinka usein käy siellä suihkussa :D

Näin nainen käy suihkussa.

1. Riisuu vaatteet ja laittaa ne pyykkikoriin - jaetteluna valko- ja kirjopyykkiin.
2. Pukee päällensä kylpytakin ja menee kylpyhuoneseen. Matkalla hän kohtaa poikaystävänsä, kiristää vähän kylpytakkia ja puolijuoksee loput matkasta.
3. Jää seisomaan peilin eteen ja tarkistelee itseään tarkasti. Rentouttaa vatsaansa ja valittaa kun hänestä on tullut niin lihava.
4. Menee suihkuun, ottaa esille kasvojen, käsien, jalkojen ja selän pesusienet!
5. Pesee hiukset erikoisshampoolla joka sisältää avokaadoa, hunajaa ja 83 vitamiinia!
6. Pesee hiukset uudestaan samalla shampoolla!
7. Käyttää erikoishoitoainetta, joka sisältää avokaadoa ja hunajaa, antaa sen vaikuttaa 15 min.
8. Pesee kasvoja tarkasti 10 min sikakalliilla saippualla, joka sisältää omenoita. Sen jälkeen kasvoilla on sama väri kuin keitetyillä ravuilla.
9. Pesee kehon toisella yhtä kalliilla saippualla, joka sisältää pähkinöitä ja viinimarjoja.
10. Tämän jälkeen hän huuhtelee hoitoaineen pois - tämä kestää 10 min. Hänhän haluaa vain olla varma, että kaikki hoitoaine on poissa, muuten hiuksista tulee raskaita ja litteitä.
11. Ajaa kainalo- ja säärikarvat.
12. Kirkuu, kun poikaystävä - leikillään - sammuttaa lämminvesihanan.
13. Sammuttaa suihkun.
14. Ravistaa kaiken veden pois päältään suihkussa.
15. Astuu suihkusta ulos Afrikan kokoisessa pyyhkeessä kuivattaakseen kehon.
16. Käärii hiukset superimutehoiseen pyyhkeeseen.
17. Menee takaisin makuuhuoneeseen edellä mainitussa kylpytakissa.
18. Kohtaa poikaystävänsä matkalla, kiristää kylpytakkia lisää ja juoksee huoneeseen. Käyttää 1 ½ tuntia pukemiseen.


Näin mies käy suihkussa

1. Riisuu vaatteet kun hän istuu sängyllä, levittää vaatteensa ympäri lattiaa.
2. Kävelee alastomana kylpyhuoneseen. Matkalla kohtaa tyttöystävänsä, ylpeänä näyttä ****nsa ja huutaa kuin elefantti.
3. Jää seisomaan peilin eteen ja vetää mahansa sisään. Tarkistaa *****ensa koon, rapsuttaa niitä ja sen jälkeen haistaa käsiään.
4. Menee suihkuun.
5. Ei etsi pesusientä, koska hän ei moista käytä.
6. Pesee kasvot hänen myrkynvihreällä saippualla.
7. Pieraisee ja repeää nauruun, koska kylpyhuoneessa on mukava kaiku.
8. Rauhoittuu, mutta repeää kohta taas nauruun kuin haju savuttaa hajuaistin.
9. Pesee hänen sukukalleudet ja ympärillä olevan alueen.
10. Pesee takapuolen saippualla ja jättää vähän karvoja saippuaan.
11. Pesee hiukset jollain shampoolla eikä käytä hoitoainetta.
12. Tekee punkkari kampauksen.
13. Ihailee uutta hiusmuotiaan peilissä
14. Pissii tyytyväisenä kaivoon suihkussa.
15. Huuhtelee shampoon ja saippuan ja astuu heti pois suihkusta, mutta ei huomaa, että oli jättänyt vetämättä suihkuverhoa eteen kun meni suihkuun. Joten nyt koko kylpyhuone - vessapaperia myöten - on läpimärkä.
16. Kuivattaa itseään nopeasti ja kevyesti.
17. Katsoo taas peiliin ja jäykistää lihaksensa ja tarkistaa ****nsa koon.
18. Unohtaa sammuttaa valon jälkeensä.
19. Menee takaisin makuhuoneeseen pieni pyyheliina ympärillään. Kohtaa tyttöystävänsä matkalla, repii heti pyyhkeen pois ja näyttää ylpeänä ****nsa ja huutaa kuin elefantti.
20. Heittää märän pyyhkeen sängylle ja antaa sen olla, pukee päällensä kahdessa minuutissa.


:D :D :D :D :D

kisumisu
06-01-2005, 21:08
totta että jokaisellä on oma ihanne mikä on seksikästä. mutta en näe silmistä älykkyyttä - täytyy keskustella ennen kun päätän onko se karvainen/karvaton älykäs. mut seksikäs katse voi olla, samoin hymy ja avoin flirtailu. sitten hyvä kroppa antaa lisää pisteitä samoin siisti pukeutuminen - elikkä kokonaisuus todella ratkaisee. minusta hugo bossin mainoksissa miehet ovat tosi seksikkäitä - ku ne ei oo liian nuoria, vaan miehikkaita miehia,

kisumisu
06-01-2005, 21:13
raplhie- oli hauska lukea tätä, sain makeat naurut. oot sä semmoinen?

По-душка
06-01-2005, 21:52
Первоначальное сообщение от AlinaR

Luulen että moni mies pitää naisen tuoksua eroottisena elementtina ihon lisäksi. Eikä aina parfyymissä juju ole ;)

Ja toisinpäin. Naisen hajuaisti on herkkä. Jos nainen inhoaa miehen tuoksua, mies on väärä.

Hiki on mielenkiintoinen. Piintynyt, pesiytynyt hiki on vastenmielistä, tuore, juuri iholle purskahtanut miehinen hiki on monesta naisesta kiihottavaa.

"Sinun tuoksusi
minussa monta päivää,
monta päivää rakastan itseäni."
(Eeva Kilpi)

AlinaR
06-01-2005, 22:05
Vaikka kävin saunassa...miehen tuoksu on läsnä...ja se on rakas.

kisumisu
06-01-2005, 22:29
täytyy nyt mennä saunaan haistelemaan...
ja mies on jo siellä...

AlinaR
06-01-2005, 22:40
Первоначальное сообщение от По-душка
Ja toisinpäin. Naisen hajuaisti on herkkä. Jos nainen inhoaa miehen tuoksua, mies on väärä.

Totta, Po-Dushechka sekin...Parempi ei voi sanoa.

Ralphie
06-01-2005, 23:37
Первоначальное сообщение от kisumisu
raplhie- oli hauska lukea tätä, sain makeat naurut. oot sä semmoinen?

Kohdat 2, 3, 6 ja 10 eivät juurikaan kuvaa minua.. :D

Mitä mieltä te olette ns. herkistä miehistä? Saavatko miehet mielestänne ilmaista tunteensa itkemällä kuin pikkuvauvat vai pitääkö aina tukahduttaa tunteensa, koska olet Äijä ja "Miehet ei itke". Itse olen todella eri mieltä, enkä ole itkupilli :D

wildcard
07-01-2005, 00:07
Первоначальное сообщение от AlinaR

...Luulen että moni mies pitää naisen tuoksua eroottisena elementtina ihon lisäksi. Eikä aina parfyymissä juju ole ;)

Dalin Dalissime-tuoksussa (enkä muuten tunne muita:)) on jotain käsittämätöntä vetovoimaa.

kisumisu
07-01-2005, 00:32
kyllä mies voi itkeä- naisen rinnalla - niin nainen voi lohduttaa, minä mielellään lohduttaisin itkevää miestä, mut ei kukaan itkee mun rinnalla.

ja muuten tuoksuista: chanel 5 ei voita mikään

miehille vinkiksi: marilyn monroe puki ylleen yöksi vain chanel viitosta. oliko teidän naisenne haluneet sellaista yöpukua?

По-душка
07-01-2005, 01:35
icecubus
Sitä minäkin ihmettelen, miksi miehet eivät itke. ”Itkisin, jos osaisin”, sanoi kerran yksi tuttavani vaikeassa tilanteessa.
Onko itkeminen niin vaikeaa?

AlinaR
07-01-2005, 01:36
Miehet itkevinä vauvoina...hmmm.....En ole nähnyt että olisi miesten tutteja kaupoissa myynnissä.
Olipa vertailu ;) Mieli tekee antaa itkevälle miehelle tikkarin.

Onhan niitä tunteellisiakin tapauksia, enkä näe siinä mitään väärää, jos itkettää silloin kuin menettä jotain tärkeä, jotain rakasta, jotain itsensä takia. Olen nähnytkin elämässäni yhtä itkevää miestä. Hän itkii epätoivosena turhamaisuudensa, hölmöydensä, onnen loppua...
Ja tunnen miehen, joka herkistyy kun näkee jotain todella ihanaa ja kaunista, näkee tyttären tanssivan ja kukan kukkivan.

По-душка
07-01-2005, 01:37
Первоначальное сообщение от kisumisu

ja muuten tuoksuista: chanel 5 ei voita mikään

miehille vinkiksi: marilyn monroe puki ylleen yöksi vain chanel viitosta. oliko teidän naisenne haluneet sellaista yöpukua?

Erään foorumin ”kreivittären” mielipide Chanel viitosesta:
Chanel 5 muuten haiskahtaa vanhalle viinalle - varsinainen fiiliksentappajatuoksu, yäk.

AlinaR
07-01-2005, 01:43
"Naisen tuoksu"....upea leffa...suosittelen

Ralphie
07-01-2005, 02:41
Первоначальное сообщение от По-душка
Onko itkeminen niin vaikeaa?

Joillekin "äijille" on. Mielestäni ei siinä ole mitään pahaa, jos ihminen purkaa tunteensa itkemällä. Yleensähän siitä seuraa helpottunut olo... niin miksi ei saisi itkeä!? Mikä naisten etuoikeus se on? :spy:

Näistä tuoksuista. Mielestäni ei Chanelin numero 5 ole mikään kauhean erikoinen. on niitä paljon muitakin hyviä.. :p

Itse olen käyttänyt Hugo Bossin Natural Spraytä ja täytyy sanoa, et aika hyvin se uppoaa naisiin. On aika usein tullut baareissa kommenteja, että tuoksun hyvälle.. :D Säälittäviä iskuyrityksiä.. :D Toinen suosikkini on Carolina Herreran 212 For Men, joka toimii kanssa hyvin.

Muistakaa, että vain juntit käyttää Scorpion-nimistä tuoksua! :ass:

По-душка
07-01-2005, 02:54
Первоначальное сообщение от icecubus
Joillekin "äijille" on. Mielestäni ei siinä ole mitään pahaa, jos ihminen purkaa tunteensa itkemällä. Yleensähän siitä seuraa helpottunut olo... niin miksi ei saisi itkeä!? Mikä naisten etuoikeus se on? :spy:

Oletko itse koskaan itkenyt?

kisumisu
07-01-2005, 02:57
mikä vika chanelissa? itse käytän erilaisia tuoksuja mielialojen mukaan, en oon piintynyt yhteen hajuun.
ja se että se haiskahtaa vanhalle viinalle - niin mikä semmoinen viina on ja missä sitä myydään? ei tuoksuista voi riidellä - jokaisella on oma mieli tuoksu. nyt olen ostanut ysl cinema, ennen sitä ostin beyong the paradize ja sita ennen glamorous ja ties mitä. ja vaihtelen niitä sen mukaan mihim menen, mikä mieli ja millä haluan tuoksua tänään. en laitta niitä mieliin määriin niin että toiselle tulee paha olo, vaan sopivasti.
ja miesten tuoksuista: en muista mikä mille tuoksuu, mutta jotkut tuoksut korostavat miehikkyyttä, toiset taas tappavat sen tunnen, ainaskin minulle

Ralphie
07-01-2005, 03:29
Первоначальное сообщение от По-душка
Oletko itse koskaan itkenyt?

Kyllä, olen joskus itkenyt. Why?

Hmmm.. mitä vielä kysyisin? Mitä mieltä tämän palstan venäjänkieliset olette esim. Eppu Normaalin "Suolaista sadetta" -biisistä? Kuka teistä kuuntelee suomalaista musiikkia ja mitä?

AlinaR
07-01-2005, 03:59
Minä kuuntelen...Lapseni kuuntelee...
Eput on OK, Apulanta, Tommi Läntinen, Anna Eriksson, Agents, Jonna Tervomaa, Mari Rantasila,CaiChydenius,Kristiina Halkola, Juice, Hector...ei kaikkia äkkiseltään muista mistä tykkään todella...

kappalesta numero 9 "Suolaista sadetta" 5`28
..takaisin sateeseen astelen...
Ihanan kaipua ja miehen itkua täynnä kappale...

Ralphie
07-01-2005, 04:20
Первоначальное сообщение от AlinaR

..takaisin sateeseen astelen...
Ihanan kaipua ja miehen itkua täynnä kappale...

Laulu alkaa: pitäisi mennä nukkumaan...

Mä ajattelin vähän samaa :D

wildcard
07-01-2005, 20:30
Первоначальное сообщение от icecubus
...Kuka teistä kuuntelee suomalaista musiikkia ja mitä?

Voidaanko Jefferson Airplane:a pitää suomalaisena bändinä sen perusteela, että siinä oli suomalainen kitaristi? :)

CMX olisi vissiin ainut suomenkielinen bändi, josta jaksaisi innostua. (Joskin yhä vähenevässä määrin äijien uran edetessä.) Liekillä taisi olla hyviä biisejä, ja MC Taagibörstalla hauskoja sanoituksia. (Kyllä, olen älykääpiö.:))

Kingston Wall on pitänyt tsekata jo kauan, mutta muuten ne taitaisi olla siinä.

Harri
12-01-2005, 13:40
Kuka teistä kuuntelee suomalaista musiikkia ja mitä?

No jos suomalaisella musiikilla tarkoitetaan suomenkielistä musiikkia, niin se nyt mitä radio suoltaa tulee toki kuunneltua. Jos lontoon murre sallitaan suomalaisessa musiikissa, niin raskaampaa tavaraa on hylly täynnä. Paskimmillankin hevi on parasta. :gy: Tosin viime aikoina on tullut ihan kohtalaista hevanderia härmäksikin: Mokoma, Nicole, Stam1na... Jotain Nikalaakia ja Kotiteollisuutta ei jaksa hyvällä tahdollakaan kuunnella. Viikate nyt vielä menee sellaisena after-sauna musiikkina (Moonsorrowkin ehkä).

kisumisu
12-01-2005, 23:27
harry, diggat sä heviä?

eks muu musiikki oo kiva? mun mielestä nyt suomalaisessa musiikissa on paljon hyviä bändeja ja hyviä lauluja. itse tykkään jokaisesta bändistä jotain

Harri
13-01-2005, 12:00
eks muu musiikki oo kiva? mun mielestä nyt suomalaisessa musiikissa on paljon hyviä bändeja ja hyviä lauluja. itse tykkään jokaisesta bändistä jotain

Kyllähän musiikkia tulee kuunneltua ihan laidasta laitaan, pelkästään yleissivistyksenkin vuoksi. Mutta en ole oikein jaksanut kunnolla paneutua jokaiseen suomalaiseen bändiin, silloin tällöin tulee aina jotain Magyar Possen tapaista yllättäjää josta voi innostua, mutta jotenkin veri vetää aina takaisin raskaampaan tavaraan. Harmittaa että suomesta on lähes kokonaan kuollut pois kunnon tanssi- ja iskelmämusiikki - siis ei elektroninen musiikki - ja minkäänlaisesta lavakulttuuristakaan ei voi täällä pääkaupunkiseudulla paljoakaan puhua. Erehdyin eilen kuuntelemaan Iskelmä FM-kanavaa ja oli tulla tippa linssiin - joskus vuonna miekka ja kypärä sentään panostettiin ihan tosissaan kyseiseen genreen, mutta nykyään vain laikkaa-liimaa meiningillä sutaistaan jotain täysin yhdentekevää midipimputusta ja laitetaan sitten joku tangokuningatar vetämään nuotinvierestä latteuksia. Ei näin.
Suomirokki nyt onneksi on sentään elossa, mutta luovuuden saralla Love Recordsin kultapäiviinkään on kai turha haikailla. Suomessa julkaistaan kyllä helvetin paljon musiikkia suhteessa väkilukuun ja siksi on hieman hankala pysyä kärryillä kaikista bändeistä. Mitään Ruotsin kaltaista popmusiikin supervaltaa Suomesta tuskin koskaan tulee ja ehkäpä ihan hyvä niin. Yksi Ruotsi kyllä riittää ihan hyvin tähän maailmaan.

Ralphie
13-01-2005, 19:06
Ehkä hieman ohi aiheesta, mutta halusin kertoa hassun tapauksen joka sattui mulle tänään. Mä nimittäin pyöräilin tänään kohti kämppää yksisuuntaista katua pitkin, kun watun maija tuli viereen ja ilkeä poliisi-setä antoi tylysti 20€:n sakon. Syy: Ajoin polkupyörällä vasten sallittua ajosuuntaa. Uskomatonta.

Vituttaa. Eikä niillä ole parempaa tekemistä?! :mad:

AlinaR
13-01-2005, 20:08
icecubusik...huono päivä...sellaista sattuu..ja lisäksi kyllä se siitä...tai tämä on tätä. Eikös olikin jo tarpeeksi lohtua näin alkuun :)

Harri
13-01-2005, 20:18
Itse fillaroin miltei kesät talvet ja rikesakkoja ei ole koskaan tipahtanut, vaikka rikonkin liikenneturvallisuutta varmaankin puolet matkasta. Lähinnä omaa turvallisuuttani. Voi olla että Tammergradin poliisikoulun nuoremmilla konstaapeleillä on vähemmän tähdellisempää tekemistä kuin täällä kehäykkösen sisäpuolella. Helpommin rikosakko räpsahtaa kännissä kadulle kusemisesta kuin yksisuuntaista vastaan polkemisesta. Joskus tulee jotain "kypärä päähän!" huutoja kajareista.

AlinaR
13-01-2005, 20:35
vitsi, jos minä ajelisin fillarilla, olisin varmaan omissa ajatuksissaan ja jos yhtä-äkkiä kajarista kuuluisi huutoja niin ihan taatusti olisin ajanut päin seinää, puuta, vastatulijaa, ojaa.....Säikähdän nimittäin tosi helposti. Onneksi ajelen autolla :)

Ralphie
13-01-2005, 23:19
icecubusik...huono päivä...sellaista sattuu..ja lisäksi kyllä se siitä...tai tämä on tätä. Eikös olikin jo tarpeeksi lohtua näin alkuun :)

ooohh.. Olen otettu :p Ei mua enää potuta niin paljon! Elämä taas hymyilee!! :sun:

AlinaR
14-01-2005, 20:10
huvahuva!:)

Mutta ....kuka tietää mistä sanonta "helppo nakki" sai alkuunsa?

Ralphie
14-01-2005, 20:24
huvahuva!:)

Mutta ....kuka tietää mistä sanonta "helppo nakki" sai alkuunsa?

Buahaha.. Oletko sellainen? :D Taas tulee näitä ihmesanontoja, joiden alkuperää ei varmaan kukaan tiedä..
:p

Tässä nyt on jotain muitakin esimerkkejä (http://www.saunalahti.fi/~eaa/Hamarat.htm)

AlinaR
14-01-2005, 20:32
Hieno saitti, kiitos Icecubusik!
Itse rinnastan "helppo nakki"-sanontaa venäläiseen "проще паренной репы", jonka tarkoitusperää on myös epäselvä, jos äkkiseltä miettii...

Heh...en ole "helppo nakki"....oletko sinä? ;)

Ja vielä, suomalaiset kutsuvat hiiren pyydyksen hiiren nakiksi myös.

Ralphie
14-01-2005, 20:38
Heh...en ole "helppo nakki"....oletko sinä? ;)

Viehättäville naisille - kyllä. :rolleyes:

Ralphie
14-01-2005, 20:40
Itse rinnastan "helppo nakki"-sanontaa venäläiseen "проще паренной репы", jonka tarkoitusperää on myös epäselvä, jos äkkiseltä miettii...

Hmm.. tuli vaan mieleen.. Oisko juju siinä, että näitä molempia on niin helppo valmistaa? Ei tarvi kuin keittää ja se on siinä.. hm. Tavallaan helppo homma.. :spy:

Harri
14-01-2005, 21:21
"Nakki" on ainakin yleistä armeijaslangia ja tarkoittaa yleensä epämukavaa, tai ei ainakaan kovin mielekästä tehtävää, joka nyt vain syystä tai toisesta täytyy suorittaa vaikka ei huvittaisi. Aika yleinen ilmaisu myöskin miehisessä duunarikulttuurissa. "Pomo nakitti mulle ja Penalle nää roskien roudaamisen lavalle, pakko jäädä ylitöihin, prkl!" "No kävipä äijillä paska nakki!". Eli "nakittaminen" on työtehtävien jakamista ja "nakki" se tehtävä itsessään.
En tiedä mistä "nakki" ilmaisu tulee, mutta niitähän on eri pituisia, paksuisia ja makuisia. Eikä se nyt mitään kovin hääviä ruokaa ole, mutta kyllähän se paremman puutteessa menee. :)
"Helppo nakki" on tietysti helppo juttu / duuni / tehtävä / etc.

AlinaR
14-01-2005, 21:28
googlesin "helppo nakki" ja löysin partiosanastosta:
" Nakki, homma, usein epämiellyttävä, joka täytyy tehdä. Sana on luultavasti peräisin sanonnasta "helppo nakki".
nakittaa, antaa homma jollekin muulle henkilölle. "

kisumisu
14-01-2005, 21:31
entäs ruuvit löysäällä?

Harri
14-01-2005, 21:48
"Ruuvit löysällä" on käännössanonta englannista. "Nevermind that old geezer, he's a few screw loose."

Idiom:

have a screw loose Slang

1. To behave in an eccentric manner.
2. To be insane.

kisumisu
14-01-2005, 21:55
nice harri, nice. kiva että joku selittää. olen sanonut tää "ruuvit löysällä" mun kavereille, ne eivät tajuneet. sitten kun selitin, nauroivat makeasti. mun mies latelee näitä sanontoja joka päivää.

entäs heittää huulta? ja vitsi tähän: missä huuli lentää? noh... lepran kokouksessa....

Ralphie
14-01-2005, 22:07
Niin tosiaan, se nakki-juttu liittyy varmaan armeijaan. En muistanut, vaikka palvelusaikana on joskus "nakitettu". :)

kisumisu
19-01-2005, 22:16
niin hiljaista ollut tässä - niin tuli taas mieleen ne suomen kielen kiemurat, joista olisi kiva saada selitystä. kuten

olla pihalla tai ulalla ja

olla pihkassa

Шаман
20-01-2005, 04:21
Entä nämä: Meni yli hilseen(kun ei ymmärrä). Kupla otsassa(kun kusettaa). Kyrpä otsassa(kun vituttaa).
Ihmettelen aina näitä. Mistä ne tulee?

Olen pihalla kuin lumiukko- en ymmäärrä asiasta yhtikääs mittään. Ulalla- sama juttu kun pihalla. Pihkassa- rakastunut. Eli - liemessä...

AlinaR
20-01-2005, 09:52
Liemessä kun ollaan niin ei välttämättä rakastunut, vaan muuten hankalan tilanteen edessä.
Nyt telkkussa pyörii "liemessä"-niminen ohjelma. Ja siinä ammattikokit näyttää tavallisille julkkiksille useita ruoanteko-ohjeita minkä vierailioiden pitää valmistaa samalla tavalla, tai ainakin yrittää. Homma on haastava mutta mielenkiintoinen.

kisumisu
21-01-2005, 18:13
entäs

ällikällä lyötty

olla kuin paita ja peppu

kuin rasvattu

ryssä on ryssä vaikka voissa paistais - tää on varmasti meille ei ole mieluisa ilmaisu, mutta
kotiryssä kuulostaa paremmalta. eikö niin?

teekkari
21-01-2005, 23:00
entäs


olla kuin paita ja peppu



Ei se näin ihan oikein mene. Toi on vähän siistity versio. Oikeasti se on

kuin paita ja perse


Tarkoittaa yleensä esim. kahdesta ihmisestä sanottuna, että he ovat jatkuvasti yhdessä tai lähellä toisiaan.

kisumisu
22-01-2005, 14:41
kyllä mä tiedän mitä noi kaikki tarkoittaa, halusin vaan tiedä niiden alkuperä- mistä moisia sanontoja tullut

Шаман
22-01-2005, 22:32
Juu...Muakin vaivaa näitten kielikukkasien alkuperä. Tuskin kukaan osaa selittää. Juuret johtaa varmaan syvään kieli historiaan. Tai rumimmat versiot ovat nykysuomea?

Harri
26-01-2005, 16:33
"Olla ulalla" on sen verran vaikea, ettei sitä varmasti keksi moni suomalainenkaan: se on itseasissa olla ULA.:lla, joka on vanhemmisssa radioissa käytetty lyhenne Ultra-LyhytAalloista. Joskus aikoinaan Yleisradiossa tiedotettiin että se ja se ohjelma tulee joltain ULA-taajuudelta sillon ja silloin. En tiedä minkä takia "olla ULA:lla" tarkoittaa olla ymmällään - ehkä sieltä tulee harvoin mitään tai se vain kuullostaa hauskalta. Vähän sama kuin "olla pihalla (kuin lumiukko)" - sekään ei oikeastaan tarkoita mitään, kuvaa vain jonkinlaista olotilaa. "Kupla otsassa" tietysti tarkoittaa sitä että on joutunut pidättämään virtsaa niin kauan, että otsaan alkaa muodostua paineesta kupla. "Kyrpä otsassa"... no siihen en oikein osaa sanoa mitään...
"Ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi" on varmaan ollut olemassa sanontana, mutta muistaakseni se taitaa olla myös Tuntemattomassa Sotilaassa, joten se on varmaankin yleistynyt viimeistään sitä kautta. Vaikea sanoa, kun se on nyt hieman ennen minun aikaani.
"Paita ja perse" tietysti kuvaa paidan(taka)helman ja takapuolen intiimiä suhdetta, mutta kuten monissa näistä sanonnoista on kenties täysin mahdotonta etsiä niiden alkuperä - jotkin sanonnat vain tarttuvat helposti mieleen ja yleensä ne päätyvät kansan käyttöön populaarikulttuurin ja arjen kautta. Taitaa olla ihan sama kaikissa kielissä.

D_F
27-01-2005, 12:10
ryssä on ryssä vaikka voissa paistais - tää on varmasti meille ei ole mieluisa ilmaisu, mutta
kotiryssä kuulostaa paremmalta. eikö niin?

meinaatko että on?! ooksä ihan tosissaas?!

kisumisu
27-01-2005, 12:27
kotiryssä kuulostaa niin kotoisalta! ha-ha-ha

Harri
27-01-2005, 18:50
"Ryssä" se vain aina jaksaa innostaa barrikaadeille.
Muuten: kuinka moni tietää mikä on "kotiryssä"?

D_F
27-01-2005, 18:56
ketä on kutsuttu siis, tarkoitat vai? ;)

AlinaR
27-01-2005, 21:00
no kukaan ei kotiryssäksi ääneen kutsunut, kotiryssä itse tietää mikä tarkoitus siihen sanaan on kätketty. Itse en tiedä enkä ikinä yrittänyt ottaa selvää sanan merkityksestä, vaan aavistan intuitiivisesti että kysymyksessä saattaa olla neuvosto-karjalainen, tai niitä ensimmäisiä venäläisiä maahanmuuttajia..en tiedä.
Harri..voisitko valaistaa hieman mistä kotiryssä on kotoisin :)

По-душка
27-01-2005, 22:25
Kotiryssä ymmärtäkseni tarkoittaa ikioma venäläistä ”ystävää”. Jokaisella merkittävällä suomalaisella poliitikolla tai korkeassa asemassa olevalla henkilöllä on ollut sellainen.
Hoettiin suorastaan ystävyyttä, mutta takanapäin ryssiteltiin. Tiedettiin hyvin, että kaikki nuo miehet olivat kolmenkirjaimen miehiä. Olo on ollut turvallinen, kun tiedettiin kuka on kuka.

AlinaR
27-01-2005, 22:32
Po-Dushka! Niin se taitaa ollakin. Tästä samasta asiasta joskus aikaisemmin keskusteltiinkin,eri foruumissa vaan.
Mutta olisi mielenkiintoisa tietää mitä Harrilla on tähän lisättävä.

По-душка
27-01-2005, 22:38
Tottakai AlinaR. Harrille puheenvuoro!

Harri, onko sinulla on ollut tai on ihan ikioma koriryssä? (Älä vain sano, ettet ole merkittävä persoona).

~Aurora~
28-01-2005, 16:55
Harri..voisitko valaistaa hieman mistä kotiryssä on kotoisin :)

KGB: sta :spy:

Harri
28-01-2005, 17:02
Juu eli se on tosiaankin termi politiikan maailmasta ja YYA-sopimuksen ja idänkaupan kultakaudelta vuonna sirppi ja vasara. Parhaimmilla poliitikoilla oli useampikin kotiryssä, mutta niinpä oli rajan toisellakin puolella. En kyllä tiedä miksi heitä kutsuttiin. Nykyään kotiryssä on pikemminkin leikkisä ilmaisu sukuun tai perheeseen tulleesta venäläisestä. Tosin se on aika harvinainen ilmaisu - ainakin sen venäläisen kuullen... :)

~Aurora~
28-01-2005, 17:42
Juu eli se on tosiaankin termi politiikan maailmasta ja YYA-sopimuksen ja idänkaupan kultakaudelta vuonna sirppi ja vasara. Parhaimmilla poliitikoilla oli useampikin kotiryssä, mutta niinpä oli rajan toisellakin puolella. En kyllä tiedä miksi heitä kutsuttiin.

"Kotiryssä" - oli KGB yhteysmies. Heidän tehtävänään oli luoda luottamukselliset suhteet politiikan ja talouselämän keskeisiin vaikuttajiin. Kotiryssä (http://verkkolehti.peda.net/oulu/print.php3?DB=kuusiluoto&article_id=33) :smoke: