Вход

View Full Version : Parannetaan maailmaa


Страницы : [1] 2 3

Шаман
29-04-2005, 01:52
"Puhutaan ja kirjoitetaan" paisui aika lailla. Jatketaan rupattelua täällä. :smile:

Ralphie
29-04-2005, 02:05
Ja korjataan ensin hieman otsikkoa: maailmaa :D

Katja
29-04-2005, 02:18
Шаман
Ihana otsikko:)


Minua väsyttää ja ahdistaa…… Joka päivä on samanlainen… Haluaisin mennä johonkin uuteen paikkaan, jossa en ole vielä käynyt. Vaikka täällä Suomessa. Mutta kun ei ole rahaa……… Kevät tulee, aurinko paistaa, allergia pahenee……….Tällaista on elämä :cry:

Шаман
29-04-2005, 02:38
Ja korjataan ensin hieman otsikkoa: maailmaa :D

He...oli niin kiire ryhtyä parantamaan muailmoo että yks kirjain tipahti syvään rotkoon tai lensi avaruuteen. :D Kiitos Ralphie! :smile:

Шаман
29-04-2005, 02:46
Шаман
Ihana otsikko:)


Minua väsyttää ja ahdistaa…… Joka päivä on samanlainen… Haluaisin mennä johonkin uuteen paikkaan, jossa en ole vielä käynyt. Vaikka täällä Suomessa. Mutta kun ei ole rahaa……… Kevät tulee, aurinko paistaa, allergia pahenee……….Tällaista on elämä :cry:

Sulla taitaa olla kevätväsymys. Yritä piristää itseäsi jollain tavalla. Keksi uusi harrastus. Kuntonyrkkeily on tosi hyvä konsti purkaa paineita. :wink: Mille olet allerginen?

Katja
29-04-2005, 02:52
Sulla taitaa olla kevätväsymys. Yritä piristää itseäsi jollain tavalla. Keksi uusi harrastus. Kuntonyrkkeily on tosi hyvä konsti purkaa paineita. :wink: Mille olet allerginen?
Jos se olisi vain kevätmasennus. Talvellakin olin niin väsynyt. Haluaisin mennä johonkin uuteen paikkaan, vaikka päiväksi. Olen allerginen koivun, jne. kukinnalle tai miten se sanotaan.

Ralphie
29-04-2005, 03:03
Minua väsyttää ja ahdistaa…… Joka päivä on samanlainen… Haluaisin mennä johonkin uuteen paikkaan, jossa en ole vielä käynyt. Vaikka täällä Suomessa. Mutta kun ei ole rahaa……… Kevät tulee, aurinko paistaa, allergia pahenee……….Tällaista on elämä :cry:

Ahdistus = ei hyvä. Joka päivä on kuitenkin erilainen, älä valehtele! :D Uusi paikka voisi olla vaikka Tampere.. Särkänniemessä on uusi laite - ihan varmasti kokeilemisen arvoinen. Raha-asiat ovat tärkeässä roolissa, mielestäni elämän laatu paranee rahan myötä.. Kuitenkin ei saa keskittyä ainoastaan fyffeen, maailmassa on paljon asioita joista voi nauttia ilman maksua! Allergiasta ei mitään kokemusta, mutta auringosta pitäisi nauttia!! ;) Kevät on ihmeellistä aikaa, kaikki herää eloon ja nyt on tullut Katjankin vuoro, joten - HERÄTYS!
:flirt:

Шаман
29-04-2005, 03:06
Jos se olisi vain kevätmasennus. Talvellakin olin niin väsynyt. Haluaisin mennä johonkin uuteen paikkaan, vaikka päiväksi. Olen allerginen koivun, jne. kukinnalle tai miten se sanotaan.

Juu...kyllä se vaihtelu virkistää mieltä. Matkustaminen on paras konsti. Allergikoille on tosi paha tää pölyinen aika. Mullakin on allergia pujolle. Se iskee joka vuosi heinäkuun lopussa ja kestää pari kolme viikkoa. Yhtä tuskaa...

Nyt iskee masennus...Tein virheen tään palstan aloituksessa ja nyt tää hiivatun systeemi ei anna korjata sitä! Apuvaa...

Katja
29-04-2005, 03:07
Heh. tietääkö kukaan miten ampiaisia häädetään? Meillä parvekkeen yläpuolella asuu hirveästi ampiaisia. Joskus ne lensivät pesäänsä parvekkeen kautta. Se oli hirveätä. Nyt meillä on kissa ja se luule, että ampiaisten kanssa voi leikkiä. Jos mä soittaisin huoltoyhtiöön, tulisiko sieltä huoltomies häätämään ampiaisia?:D

Ralphie
29-04-2005, 03:09
Nyt iskee masennus...Tein virheen tään palstan aloituksessa ja nyt tää hiivatun systeemi ei anna korjata sitä! Apuvaa...

Mmm, huomaan. Laita viesti tämän palstan moderaattorille, hänellä on valtuuksia siihen.

Adios, meikä painuu pehkuihin. Edessä rankka viikonloppu, hauskanpitoa ja MM-kisoja!
:agadou02:

Katja
29-04-2005, 03:14
Ahdistus = ei hyvä. Joka päivä on kuitenkin erilainen, älä valehtele! :D
Eikä ole.

Uusi paikka voisi olla vaikka Tampere.. Särkänniemessä on uusi laite - ihan varmasti kokeilemisen arvoinen. Raha-asiat ovat tärkeässä roolissa, mielestäni elämän laatu paranee rahan myötä.. Kuitenkin ei saa keskittyä ainoastaan fyffeen, maailmassa on paljon asioita joista voi nauttia ilman maksua! Allergiasta ei mitään kokemusta, mutta auringosta pitäisi nauttia!! ;) Kevät on ihmeellistä aikaa, kaikki herää eloon ja nyt on tullut Katjankin vuoro, joten - HERÄTYS!
:flirt:
Joo, viihdeuutisissa näytettiin tänään Särkänniemen uutta laitetta. Se on kyllä aika pelottava. Mutta mun poikaystävä tykkäsi, sanoi että pitää mennä sinne.
En mä keskittyy raha-asioihin, mutta kun rahaa ei ole, se ottaa päähään.
Pitäisi kai herätä, mutta en oikein tiedä miten sen tekisin.

Шаман
29-04-2005, 03:45
Heh. tietääkö kukaan miten ampiaisia häädetään? Meillä parvekkeen yläpuolella asuu hirveästi ampiaisia. Joskus ne lensivät pesäänsä parvekkeen kautta. Se oli hirveätä. Nyt meillä on kissa ja se luule, että ampiaisten kanssa voi leikkiä. Jos mä soittaisin huoltoyhtiöön, tulisiko sieltä huoltomies häätämään ampiaisia?:D

Viimeisessä Spektrissä oli pikku ilmoitus. Yks ryhmä tekee dokumenttia koti elukoista. Kuulemma torakat ja muurahaiset kihisee suomalaisissa asunnoissa. Ryhmä etsii näistä elukoista kärsiviä ihmisiä ja on valmis tulemaan himaan haastattelemaan. Jospa niitä kiinnostais ampiaisetkin? Pääsisit leffaan. :smile:

Katja
29-04-2005, 03:51
Ihan oikeastaan?:) Täyty katsoa onko minulla se lehti kotona.
Nyt iskee masennus...Tein virheen tään palstan aloituksessa ja nyt tää hiivatun systeemi ei anna korjata sitä! Apuvaa...
En ole muuten huomannut heti, että otsikossa on virhe.

По-душка
29-04-2005, 08:24
"Puhutaan ja kirjoitetaan" paisui aika lailla. Jatketaan rupattelua täällä. :smile:

Käykö kaikille "paisuvaisille" samalla tavalla?

Natalie
29-04-2005, 08:57
Katja, mulla on ollut sama ongelma ampiaisten kanssa yhdessä edellisistä asunnoistani. Niillä oli kolme (!) pesä meidän parvekkeella. Tarkkailin, sit irrotin varovasti (voi käyttää vaikka jotain pussia, johon sen pesän tavallaan upotetaan) ja heitin pois.. Siihen se ongelma loppui.. :)

Väsymyksestä kärsii suurin osa ihmisistä, valitettavasti. Mäkin kuuluun siihen joukkoon.
Kokemuksesta voin sanoa että vaikka väsyttäis, niin pitää koko ajan keksiä tekemistä. Silloin ei yksinkertaisesti jää aika miettimään miten väsynyt olet. Eikä sen tekemisen tartte välttämättä olla mitenkään rankkaa. Jotain pientä se saa olla, kunhan teet jotain koko ajan.
Matkustaminen on kans hyvä keino. Minä odotan aina niin innolla meidän seuraavaa matkaa! En jaksais ilman matkustamista. Nyt ollaan menossa esim. Kreetalee kahdeksi viikoksi toukokuun poisella puoliskolla. Edellisen kerran kävimme Egyptissa marraskuussa, mutta tuntuu että siitä on mennyt jo vuosia. Kallista se on, myönnetään. Tämän takia me matkustetaan "piikkiin", ja maksetaan jälkikäteen. Ei hullumpi keino, maksaa pitää joka tapauksessa, mutta ei kaikkea kerralla.

Tsemppia kaikille!

AlinaR
29-04-2005, 09:09
Kun katsoo maailmaa enkelin silmin...
Katri Helena

Mistä sais vuokrattua enkelin siimuja?

Ralphie
29-04-2005, 10:04
Heh. tietääkö kukaan miten ampiaisia häädetään?

En tiedä onko tarpeeksi hyvä keino... viime kesänä kun kävin Pohjois-Ranskassa siellä oli joku erikoisen paha ampiaistilanne. Niitä oli kaikkialla. Se oli oikeastaan todella ärsyttävää. Niin, ihmiset laittoivat tavalliset 1,5l kokispullot ulos, joissa oli noin 5cm kokista tai muuta limsaa. Siinä ne pörrää pullon ympärillä, ja lopulta "hukkuu" siihen kokikseen. Iltaisin yleensä pullot oli täynnä ampiaisia... :hsh:

Cielo
29-04-2005, 10:11
Ahdistus = ei hyvä. Joka päivä on kuitenkin erilainen, älä valehtele! :D Uusi paikka voisi olla vaikka Tampere.. Särkänniemessä on uusi laite - ihan varmasti kokeilemisen arvoinen.

Mikä uusi?? :simwot:
onks särkis muuten auki jo?siis kaikien laiteinnee

I wanna go to Särkäniemi !!! :)

Cielo
29-04-2005, 10:12
Kun katsoo maailmaa enkelin silmin...
Katri Helena

Mistä sais vuokrattua enkelin siimuja?

kysy Katjalt ;)

Ralphie
29-04-2005, 10:21
Mikä uusi?? :simwot:
onks särkis muuten auki jo?siis kaikien laiteinnee I wanna go to Särkäniemi !!! :)

Trombi (http://www.sarkanniemi.fi/tutustu/ikkunat/trombi.html) on uusi laite. Mä ainakin aion kokeilla! Huomenna Särkkis aukeaa.

Cielo
29-04-2005, 10:30
Trombi (http://www.sarkanniemi.fi/tutustu/ikkunat/trombi.html) on uusi laite. Mä ainakin aion kokeilla! Huomenna Särkkis aukeaa.

Ухх ты!!!
nii minäkin tuun kokeilemaan sitte, joskus kesäkuun alkun aikana :)
jihaaa!!!

D_F
29-04-2005, 11:43
Käykö kaikille "paisuvaisille" samalla tavalla?
ai että millä samalla?

~Aurora~
29-04-2005, 12:27
Katja, mulla on ollut sama ongelma ampiaisten kanssa yhdessä edellisistä asunnoistani. Niillä oli kolme (!) pesä meidän parvekkeella. Tarkkailin, sit irrotin varovasti (voi käyttää vaikka jotain pussia, johon sen pesän tavallaan upotetaan) ja heitin pois.. Siihen se ongelma loppui.. :)

Väsymyksestä kärsii suurin osa ihmisistä, valitettavasti. Mäkin kuuluun siihen joukkoon.
Kokemuksesta voin sanoa että vaikka väsyttäis, niin pitää koko ajan keksiä tekemistä. Silloin ei yksinkertaisesti jää aika miettimään miten väsynyt olet. Eikä sen tekemisen tartte välttämättä olla mitenkään rankkaa. Jotain pientä se saa olla, kunhan teet jotain koko ajan.
Matkustaminen on kans hyvä keino. Minä odotan aina niin innolla meidän seuraavaa matkaa! En jaksais ilman matkustamista. Nyt ollaan menossa esim. Kreetalee kahdeksi viikoksi toukokuun poisella puoliskolla. Edellisen kerran kävimme Egyptissa marraskuussa, mutta tuntuu että siitä on mennyt jo vuosia. Kallista se on, myönnetään. Tämän takia me matkustetaan "piikkiin", ja maksetaan jälkikäteen. Ei hullumpi keino, maksaa pitää joka tapauksessa, mutta ei kaikkea kerralla.

Tsemppia kaikille!

Sä oot todella hyvä kirjoittamalla suomeks. Mitä se tarkoittaa "me matkustetaan piikkiin" ?
Meillä on myöskin reissu Kreikkaan (pieni saari Tasos) kuukauden päästä. Ensimmäistä kertaa me matkustamme mummon kanssa ja hänellä on oma huone lapsineen. Ihaaanaa !
Me voidaan rentoutua ! :kuli:

~Aurora~
29-04-2005, 12:40
Kun katsoo maailmaa enkelin silmin...
Katri Helena

Mistä sais vuokrattua enkelin siimuja?


Ollaan me kaikki ihania ja täydellisiä ihmisiä enkelin silmin katsottuna. Maailman kauneus on katsojan silmässä. :angelo: Voi olla nain.

Natalie
29-04-2005, 13:04
Sä oot todella hyvä kirjoittamalla suomeks. Mitä se tarkoittaa "me matkustetaan piikkiin" ?
Meillä on myöskin reissu Kreikkaan (pieni saari Tasos) kuukauden päästä. Ensimmäistä kertaa me matkustamme mummon kanssa ja hänellä on oma huone lapsineen. Ihaaanaa !
Me voidaan rentoutua ! :kuli:

kiitos kohteliaisuudesta! :xdetka:

sanomalla "matkustetaan piikkiin" tarkoitin että varaushetkellä me maksetaan ainoastaan varausmaksun (meidän tapauksessa 100 eur/hlö, Aurinkomatkoilla), ja loppusumman maksetaan luottotilillä myöhemmin. Joka kuukausi kotiin tulee lasku ja siten sitä matkaa maksetaan pikkuhilja. Luotonrajoja voi olla erillaisia, kannattaa kysyä matkatoimistosta.

Kiva, että lähdette reissun! :) Ja kaiken lisäksi koko suvulla. Meidän Egyptin matkalla meillä oli mun äiti mukana. Hän varasi matkan erikseen, mutta samaan hotelliin. Niin se oli tosi kätevä, kun välillä saimme jättää poikamme hänen hoitoon ja mennä omia menoja! ;) Snorklattiin ensimmäistä kertaa elämässämme ja se oli unohtumaton kokemus. Ehkä Kreetalla kokeillaan uudestaan, jos hoitaja lapselle löytyy, vaik tuskin siellä on yhtä kaunis meri "sisältäpäin" kuin Punainen meri Egyptissä.

Tulipa nyt pitkä tarina.. :unik:

Sanoma
29-04-2005, 13:14
Kaikki lähtevät johonkin kesällä. Me ehkä käymme Ruotsissa, ehkä myös Norjassa. Edessä on remontti. Katsotaan sitten onko aikaa matkalle. :)

AlinaR
29-04-2005, 17:53
Matkustamien on ihana tapa rentoutua, olen sama mieltä. Etukäteen kannatta vähän miettiä ohjelmistoa jota paikan päällä ei tarttisi enää pähkäillä menisikö tuonne vai jäisi tänne. Sanonta "hyvin suunniteltu- puoliksi tehty" pätee kaikissa tilanteissa. Itse pidän retkesitä, missä tutustutaan paikkalliseen historiaan ja nähtävyksiin sekä maistetaan perinne ruokia ja viinitilojen antimisia. Viime kerralla Kyproksen Limassolilla otettiin tosi rennosti jä jättimme retket pois, vaan nautettiin auringosta ja merestä.
Aha, nyt tuli seura....jatketaan toiste :)

По-душка
30-04-2005, 01:00
Saanko muuten udella, millä vuosikymmenellä olet syntynyt? Kiinnostaa ihan pirusti.. ;) Ollaan tässä heitetty läppää jo aika kauan enkä mä vieläkään tiedä ootko alle vai yli kolmekymppinen.. Näistä muista, ihanista, palstan käyttäjistä olen nähnyt jopa kuvia. D_F:n nähnyt livenä.

By the way, nyt kun on paineita, enkä tarkoita haarojen välisiä, minun talossani tapahtuu merkittävä juttu. Naapuriin muutti kenties tyttö, joka soittaa viulua. Soittaa muuten todella hyvin. Herään mielelläni sen ihanaan viulunsoittoon viikonloppuisin ja se jopa jossain määrin lumoaa minua.. Mä oletan siis, että se on nainen ja hyvännäköinen sellainen, mutta mitään todisteita siitä ei ole. Viulua hän käyttää todella hyvin... kuuntelen mielelläni ja musiikki herättää paljon ajatuksia.. Kuka hän mahtaa olla? :xdaisy:

Ikäni ja ulkonäköni suhteen olen tuntemasi miss Tampereen täydellinen vastakohta.

Mitä tulee naapuriviulistiisi, tekisin sinuna seuraavaa: pistäisin hänelle postilokerosta lapun, jossa lukisi jotain tämän tyyppistä:
Hyvä naapurini,
Olet lumonnut minut ihanalla musiikillasi. Se herättää minussa paljon ajatuksia, mm. kuka sinä mahdat olla? Kuvittelen sinun olevan hyvännäköinen nainen. Erehdyinkö pahasti?
Epätoivonen naapurifanisi

По-душка
30-04-2005, 01:02
tässä tapauksessa yhteistyön ehdottomasti oltava tosi tiukka. vai mitä?

Nimenomaan.

По-душка
30-04-2005, 01:04
ai että millä samalla?

Joudutaan vaihtamaan kasvualustaa

Шаман
30-04-2005, 10:38
Klara Vappen! Hauskaa ja iloista Vappua kaikille! :urabd: :xondrink: :xdrinkers

По-душка
30-04-2005, 10:49
Sitä samaa! Onko mieli ja stanga ylhäällä?

D_F
30-04-2005, 12:50
Сообщение от Ralphie
Saanko muuten udella, millä vuosikymmenellä olet syntynyt? Kiinnostaa ihan pirusti.. Ollaan tässä heitetty läppää jo aika kauan enkä mä vieläkään tiedä ootko alle vai yli kolmekymppinen.. Näistä muista, ihanista, palstan käyttäjistä olen nähnyt jopa kuvia. D_F:n nähnyt livenä.

sä siis näit mut livenä?!

Ralphie
30-04-2005, 15:03
Ikäni ja ulkonäköni suhteen olen tuntemasi miss Tampereen täydellinen vastakohta

Ash, olet aina niin kiero. Nosta kissan pöydälle ja sano kerrankin kaiken suoraan.. :agree:

Mitä tulee naapuriviulistiisi, tekisin sinuna seuraavaa: pistäisin hänelle postilokerosta lapun

Vakavasti harkinnassa :val:

sä siis näit mut livenä?!

Kyllä. Mm. Hämeenkadun Rosson ulkopuolella, u know.. :bastard:

Vappu on täällä. Minun osaltani vappu alkoi jo eilen, tänään jatketaan. Yo-lakki pysyy kaapissa, en pidä siitä. Ohjelmassa luvassa palavaa absinttiä kreikkalaisittain, pullo Bacardi-rommia, ehkä muutama Kopparsbergin siideri, musiikkia, haleja, ja illan kruunaa kenties Güntherin You Touch My Tralalala -biisi.

Jos joku ei tiedä mistä on kysymys niin täällä sen voi nähdä: Günther - Ding Dong Song (You Touch My Tra-la-la) (http://www.mtvasia.com/Feature/Special/Gunther/)

Hauskaa vappua kaikille!

По-душка
30-04-2005, 15:20
Ash, olet aina niin kiero. Nosta kissan pöydälle ja sano kerrankin kaiken suoraan.. :agree:

Ihan kaikenko? Nimen, osoitteen, henkilötunnuksen, salaisen sähköpostin salasanan, velkojen ja varallisuuden määrän, rintaliivin kuppikoon?

D_F
30-04-2005, 16:43
oletko valmis kertomaan ton kaiken?! ;)

По-душка
30-04-2005, 16:49
mitä luulet?

D_F
30-04-2005, 16:51
se mitä mää luulen ei ole tärkeä, koska minun ajatukset ei muutu sun teoiksi. vai eikö se ole niin utopistinen idis ja sää oikesti teet niin kuin minä luulen??

По-душка
30-04-2005, 16:58
ajatuksesi voisivat määrätyissä olosuhteissa ja jossain määrin vaikuttaa tekoihini. mutta toisaalta olet ilopillerini ja hyvän olon tuottajani enkä halua pilata vapputunnelmaasi kertomalla em. tiedot, sillä niissä ei ole mitään hauskaa luettavaa.

D_F
30-04-2005, 17:05
just pelkäätkö että ilopilleri muuttuu sprozaciksi? ;) itse... pillerinä... en ole kiinostunut, niin paljon sähkäpostiosoitteesi salasanasta ja velkkojesi määrästä. ;)

По-душка
30-04-2005, 17:15
mikä hirviö se sprozac on?

~Aurora~
30-04-2005, 17:50
Klara Vappen! Hauskaa ja iloista Vappua kaikille! :urabd: :xondrink: :xdrinkers

Sanotaan... Optimistinaisen vappu: TOIVO on mennyt,

USKO on pettänyt ja ONNI on jättänyt, mutta onneksi OTTO on vielä jääkaapissa !


HAUSKAA VAPPUA ! :agadou02:

D_F
30-04-2005, 20:06
mikä hirviö se sprozac on?
se ei ole hriviö, se on kirjoitus virhe. tarkoituksena oli kirjoittaa "prozac", kuten hyvin tiesitkin. mut ei me sitä kerrota kellekään ;) ssssshhhsss

По-душка
01-05-2005, 18:09
juu, omista virheistä ei kannata kertoa muille - he tulevat liian kateellisiksi

Шаман
01-05-2005, 18:26
Mediaa uskoen Vappu oli "rauhallinen". Yks putos kalliolta, toinen jäi sporan (ratikan) alle ja kolmas sai puukosta peffaan Kuopiossa. Oulussa pidettiin hauskaa kunnolla. 20 nuorta miestä tappeli Vapun kunniaksi. http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101979348004

AlinaR
01-05-2005, 19:01
Hyvää Vappua näin jälkikäteen kaikille!
Minulla oli poikeuksellisesti lämmin tai oikeastaan HOT vappu.
Ette ikinä arvaa mitä olin tehnyt ;)

space_monkey
01-05-2005, 19:07
Kävit esittelymatkalla helvetissä?

AlinaR
01-05-2005, 19:15
Pieleen meni, smonkey ;)
Vastauksesi pani miettimään oletko itse käväisyt helvetissä, jos olet niin onnex otit "meno-palu lippuja" :)

space_monkey
01-05-2005, 19:25
Pah, kunhan esitän kyynikkoa.

Meillä on ainakin helvetin kylmä. Mutta missä olisit voinut viettää poikkeuksellisen kuuman vapun?

Kävit siis striptease-paikassa?

AlinaR
01-05-2005, 19:52
Taas meni päin mäntyä. ;) Idea käydä striptease-baarissa vappu-aatona on todella huomion arvoinen, eikä se sais olla mikään viiden minuutin esitys vaan kunnon show ja mieluummin pienpeppusia hyvärunkosia miehia sais siinä tempujansa näyttää. Esimerkiksi Hunksin pojat pistää minut williksi lähes joka kerta kun seuraan niitten showta.
http://www.scandinavianhunks.com/slide.php?slide=17&setti=5

space_monkey
01-05-2005, 21:38
:) Kaikki keskustelut täällä näyttää aina päätyvän miesten takapuoliin. :hsh:

По-душка
01-05-2005, 21:41
Hyvää Vappua näin jälkikäteen kaikille!
Minulla oli poikeuksellisesti lämmin tai oikeastaan HOT vappu.
Ette ikinä arvaa mitä olin tehnyt ;)

Oletko tehnyt sitä yksin vai onko se yhteispeliä?

По-душка
01-05-2005, 21:44
:) Kaikki keskustelut täällä näyttää aina päätyvän miesten takapuoliin. :hsh:

Käyttäjien ohjelmointivirhe

AlinaR
01-05-2005, 21:52
Yhteispeliä hyvinkin.
Yksin olisi tylsää hikoilla.

По-душка
01-05-2005, 22:20
Tarvitaanko siihen rahaa, suhteita, tahtoa, tuuria vai himoa?

AlinaR
02-05-2005, 08:53
Siihen tarvittiin muuta kun rahaa, suhteita, tahtoa, tuuria. Himo oli kyllä läsnä jossain vaiheessa minun hauskanpitoa, tai meidän, sitä ei varsinaisesti tarvittu, sitä vain oli.

Ralphie
02-05-2005, 13:27
Yeah, vappu on takana. Tapahtui ja sattui. Nyt voi keskittyä täysillä lätkän MM-kisoihin! :zaika:

D_F
03-05-2005, 10:51
Yeah, vappu on takana. Tapahtui ja sattui. Nyt voi keskittyä täysillä lätkän MM-kisoihin! :zaika:

mitesmietit finaalista, ketkä pelaa? oletko katsonut suomen ja venäjän pelit? mitä mieltä olet joukkueista? itse en pitänyt ensimmäisestä venäjän pelistä ollenkaan. tuntui siltä että joukkuet ovat saman tasaisia, välillä ettäitävalta oli edes paremmassa kunnossa. oli jotenkin huono ja laiska peli. suomen eka peli ei myöskään ollut huippua.

Ralphie
03-05-2005, 16:24
mitesmietit finaalista, ketkä pelaa? oletko katsonut suomen ja venäjän pelit? mitä mieltä olet joukkueista? itse en pitänyt ensimmäisestä venäjän pelistä ollenkaan. tuntui siltä että joukkuet ovat saman tasaisia, välillä ettäitävalta oli edes paremmassa kunnossa. oli jotenkin huono ja laiska peli. suomen eka peli ei myöskään ollut huippua.

Vahvoilla ovat mielestäni Kanada ja Slovakia. Olen katsonut jotain pelejä ja oikeastaan kukaan suosikeista ei ole toistaiseksi näyttänyt parasta osaamista. En ole Suomen tai Venäjän fani - kallistun enemmän Latvialle, Kanadalle ja Slovakialle. Taitojääkiekko on mun juttu. Olen muuten tosi kova Latvian kannattaja ja tänään jännittää (tosi paljon) USA-kamppailu. Jenkit lähtee suosikkeina peliin, mutta itse näen myös Latvian mahdollisuudet voittoon. Jos maalivahtipeli onnistuu... Irbe pelaa maalissa ja tilastot kertovat karun totuuden: Latvia ei ole koskaan hävinnyt USA:lle, kun Irbe on ollut maalissa (2 voittoa, 1 tasapeli). Toivottavasti historia toistaa itseään!

:xbe: :xbe:

D_F
04-05-2005, 10:27
Olen muuten tosi kova Latvian kannattaja ja tänään jännittää (tosi paljon) USA-kamppailu.


yepp yepp, nobody's perfect ;)

Irbe pelaa maalissa ja tilastot kertovat karun totuuden: Latvia ei ole koskaan hävinnyt USA:lle, kun Irbe on ollut maalissa (2 voittoa, 1 tasapeli). Toivottavasti historia toistaa itseään!



hyvä molari, kiva kypärä ;)

~Aurora~
05-05-2005, 21:57
No, mitäs on Suomi ja Ruotsi ? 1-5 Voi, voi se on katastrofi. :xboxx:

D_F
06-05-2005, 00:42
eihän se mikän katastroofi ole! pettymys enimmäkseen. en ole koskaan nähnyt niin huonoa suomen pelia. mutta tärkeät pelit on vaan edessä.

teekkari
10-05-2005, 23:10
Vahvoilla ovat mielestäni Kanada ja Slovakia. Olen katsonut jotain pelejä ja oikeastaan kukaan suosikeista ei ole toistaiseksi näyttänyt parasta osaamista. En ole Suomen tai Venäjän fani - kallistun enemmän Latvialle, Kanadalle ja Slovakialle. Taitojääkiekko on mun juttu. Olen muuten tosi kova Latvian kannattaja ja tänään jännittää (tosi paljon) USA-kamppailu. Jenkit lähtee suosikkeina peliin, mutta itse näen myös Latvian mahdollisuudet voittoon. Jos maalivahtipeli onnistuu... Irbe pelaa maalissa ja tilastot kertovat karun totuuden: Latvia ei ole koskaan hävinnyt USA:lle, kun Irbe on ollut maalissa (2 voittoa, 1 tasapeli). Toivottavasti historia toistaa itseään!

:xbe: :xbe:

Ruotsia vastaan oli Irbellä imuri päällä...

kisumisu
10-05-2005, 23:15
voi voi! te kaikki olette liimauttuneet telkkaan? ja minä kun en oo urheilufani, niin tein aivan muuta.
ja kuis siellä hurisee?

Brat-Kvadrat
11-05-2005, 00:25
Mitä tuo mahtaa tarkoittaa? Pumppu läksi poksiremonttiin. Kuka tietää?

space_monkey
11-05-2005, 00:28
А в каком контексте, если можно спросить?

Шаман
11-05-2005, 01:04
Mitä tuo mahtaa tarkoittaa? Pumppu läksi poksiremonttiin. Kuka tietää?

Varmaan sitä että-- насос отправлен на ремонт в боксы/мастерские. Vai oisko se POKSI joku osa siitä pumpusta?

Brat-Kvadrat
11-05-2005, 01:39
Vaikea sana oli: läksi. Mikä se on, perusmuoto?
Shaman, kylä, lähti, mutta onko se murre?
Poksi- venttiilin, pumpun osa työslengissa.

Шаман
11-05-2005, 01:47
Vaikea sana oli: läksi. Mikä se on, perusmuoto?
Shaman, kylä, lähti, mutta onko se murre?
Poksi- venttiilin, pumpun osa työslengissa.

No varmaan joku vaan kirjoitti puhemuodossa... Oikein olisi varmaan näin- pumppu on lähetetty/ viety poksiremonttiin.

Brat-Kvadrat
11-05-2005, 01:59
No varmaan joku vaan kirjoitti puhemuodossa... Oikein olisi varmaan näin- pumppu on lähetetty/ viety poksiremonttiin.
Siis, lähti muuttuu läksiksi?
Pystyisitkö tunnistamaan "läksi", jos ei olisi ollut "pumppua, remonttiin"?

Шаман
11-05-2005, 02:07
Siis, lähti muuttuu läksiksi?
Pystyisitkö tunnistamaan "läksi", jos ei olisi ollut "pumppua, remonttiin"?

Juu, läksi - sama kuin lähti. Kohta heräävät lukeneemmat opettajat ja selittävät paremmin... :)

лапочка
11-05-2005, 09:04
muistaakseni läksi on vanha muoto, nykyään esiintyy vain jossain murteissa ja puhekielessä. kuulin se miellä päinkin, länsirannikolla

лапочка
11-05-2005, 09:07
MM-lätkästä, ymmärtääkseni seuraavaksi Venäjä pelaa Suomea vastaan. Sitä tulee meillä kiihkeä kotiottelu!!! ei muuta kun Yashinin pelipidan päälle ja oma miestä kiusaamaan. toivottavasti joukkue antaa siihen aihettakin

D_F
11-05-2005, 11:22
ennustukset? 8-2 suomelle? koska on se ottelu?

AlinaR
12-05-2005, 00:25
Meilläkin sanotaan "läksin" kun kysymyksessä verbi "lähteä".
Missä on meidän älyväläys Po-dushechka? Ottiko ja läksi lomalle meille sanaa sanomatta.
No kivahan se on olla välillä poissa tästä touhusta. Hmmmm....ei muuten Ralphietakaan näkynyt.
Jotenkin sitä vaan kaipaa vanhaa keskustelujengeä....Noh, hyvää kannattaa odottaakin.

Brat-Kvadrat
12-05-2005, 02:12
Mikä siten on läksi:n perusmuoto?

Ralphie
12-05-2005, 02:29
Läksiä = lähteä. Varmaan puhekieltä.

Ruotsi pöllytti oikein kunnolla, mutta vika ei ollut maalivahdissa vaan pelaajissa. Seuraavaksi siis Suomi-Venäjä ja vain voittaja jatkaa välieriin. Itse uskon Venäjällä olevan enemmän syvyyttä ja ns. henk. koht. taitoa (Ovechkin/Malkin/Kovalchuk = aivan loistavia), jonka ansiosta ottelu päättyy 4-2 Venäjälle.

Missä on meidän älyväläys Po-dushechka? Hmmmm....ei muuten Ralphietakaan näkynyt.

Samaan aikaan poissa. Humm... joko arvoisa suomi.ru:n väki tajuaa, että meillä on salainen suhde? Ups, paljastin.

AlinaR
12-05-2005, 11:16
En kyllä, Ralphie, ikinä teistä olisi uskonut..hehheh.
Po-Dushka saa kyllä vahvistaa tätäkin suhdetta ;)

D_F
12-05-2005, 12:02
En kyllä, Ralphie, ikinä teistä olisi uskonut..hehheh.
Po-Dushka saa kyllä vahvistaa tätäkin suhdetta ;)

no mikä ettei? ;)

AlinaR
12-05-2005, 12:34
Ihan noin vaan tuon sanot...ilman pettymyksen tuntua.
;)

D_F
12-05-2005, 12:44
miksi ihmeessä olisin pettynyt?!

AlinaR
12-05-2005, 21:15
No vitsinä heitin, tarkoittaen että Ralphie saattaa viedä Po-dushkan huomion kokonaan muilta salaperäisyytensä ihailijoilta.

Minulla on lievä reissukuume, huomenna heti töiden jälkeen lähden miesystäväni kanssa kylpylään pariksi päiväksi rentoutumaan. Tänään piti ostella vähän sitä sun tätä matkaan, mm vedenkestävän ripsivärin ja uikkarit. Totesin että vanhat uikkarit ovat liian vanhoja, haalistuneita eikä enää niin trendikkäitä ja viruneita kaiken lisäksi, melkoinen sovitusurakka takana.

Oletteko viime aikana muistaneet levätä hyvin?

space_monkey
12-05-2005, 22:50
Kysymyksen pitäisi pikemminkin kuulua: Oletteko muistaneet tehdä töitä? :)

Mutta mihin hävisi По-душка? Olisiko peräti löytänyt järkevämpää tekemistä?

Шаман
13-05-2005, 03:20
Niin По-душка varmaan pitää lomaa tai pikku breikkia...
Se sana LÄKSI jäi pyörimään mielessä... Muodot on nämä - minä läksin, hän läksi, he läksivät, me läksimme. Sama kuin - minä lähdin, hän lähti, he lähtivät, me lähdimme. Puhekielessä on vielä lyhyempi versio- läks. esim. Onks Viljoo näkyny? Se läks jo himaan...Se läks dokaa...Se läks duuniin...Sil on nekru hugi pirssis... (yövuoro taksissa 18.00.- 6.00.) Hugi- vuoro. Pirssi- taksi. Hima- koti. Dokata- ryypätä. Duuni- työ, homma.

Harmittaa kun en nähny sitä matsia...kuuntelin pätkiä radiossa. Suomi-Venäjä tietenkin. Mahtoi olla fiilis viime hetkillä... Tänään on synkkä päivä suomen joukkuella...Ja varsinkin Ollilla. Selityksiä ja syyllisiä varmasti riittää.

Brat-Kvadrat
13-05-2005, 12:40
Se sana LÄKSI jäi pyörimään mielessä... Muodot on nämä - minä läksin, hän läksi, he läksivät, me läksimme. Sama kuin - minä lähdin, hän lähti, he lähtivät, me lähdimme. Puhekielessä on vielä lyhyempi versio- läks. esim. Onks Viljoo näkyny? Se läks jo himaan...Se läks dokaa...Se läks duuniin...Sil on nekru hugi pirssis... (yövuoro taksissa 18.00.- 6.00.) Hugi- vuoro. Pirssi- taksi. Hima- koti. Dokata- ryypätä. Duuni- työ, homma.

Kruto!, kak po-finski?
Make! Siisti!

D_F
13-05-2005, 12:44
oli kyllä hieno peli. venäjän paras peli turnauksessa. lähdin kavareiden kans baarin kattoo peliä, ensimmäisellä erätauolla piti lähteä kotiin kun en pystynyt hillitä tunteitäni. mutta vasta kotona huusiin ja hyppäsin.

По-душка
13-05-2005, 17:49
Samaan aikaan poissa. Humm... joko arvoisa suomi.ru:n väki tajuaa, että meillä on salainen suhde? Ups, paljastin.

Hei miehet!
Teihin ei todellakaan ole luottamista! Ensin D_F paljasti salaisen suhteemme ja sitten Ralphie teki saman tempun. Näiden paljastusten jälkeen tunnen itseni hyvin hyvin… paljaaksi.
Huomio kaikki muut salarakkaani! Ennen kuin rupeatte kertomaan lisätotuuksia, ilmoittakaa minulle, niin minäkin pysyn kärryillä.

Palasin muuten eilen työkeikalta Pietarista. Menomatkalla näin yhden julkkiksen. Istuttiin lähtöaulassa. Meidän ohi meni hyvin tutun näköinen nainen ja istuutui vastapäätämme. Kuiskasin matkakumppanilleni (salarakkaalleni): ”Eikö tuo nainen on hyvin Eeva Ahtisaaren näköinen?” Ja mies kuiskasi minulle takaisin: ”Hän ei ole näköinen, vaan hän on Eeva Ahtisaari”. Siinä se rouva, ex-presidentin puoliso istui odottamassa lentokoneeseen menoa muun rahvaan joukossa.
Toista on Venäjällä...

По-душка
13-05-2005, 17:54
Minulla on lievä reissukuume, huomenna heti töiden jälkeen lähden miesystäväni kanssa kylpylään pariksi päiväksi rentoutumaan. Tänään piti ostella vähän sitä sun tätä matkaan, mm vedenkestävän ripsivärin ja uikkarit. Totesin että vanhat uikkarit ovat liian vanhoja, haalistuneita eikä enää niin trendikkäitä ja viruneita kaiken lisäksi, melkoinen sovitusurakka takana.


Löytyivätkö sopivat uikkarit? Menikö miesystäväsi pää ihan sekaisin, kun näki sinut uuteen uimapukuun verhottuna ja pitkien vedenkestävien ripsien ympäröimänä?

По-душка
13-05-2005, 18:02
oli kyllä hieno peli. venäjän paras peli turnauksessa. lähdin kavareiden kans baarin kattoo peliä, ensimmäisellä erätauolla piti lähteä kotiin kun en pystynyt hillitä tunteitäni. mutta vasta kotona huusiin ja hyppäsin.

Estikö kohteliaisuutesi huutamasta ja hyppäämästä baarisssa? Vai tappelun uhka?
Kuinka usein ja missä tilanteissa et pysty hillitsemään tunteitasi?

Шаман
14-05-2005, 02:29
Kruto!, kak po-finski?
Make! Siisti!

Ei taida löytyä vastinetta samalla tasolla... Kova juttu, kova jätkä(krutoi), kovis- krutoi (lyhennetty versio) Siistiä, nastaa, kliffaa, makee, kuulia(cool)... muita ei tuu mieleen. Vedän ihan päästä(en sentään hatusta). Pitäis kurkistaa slangin sanakirjaan, ehkä sieltä löytyy lisää.

Ai По-душка kävi Pietarissa? Miten matka meni? Kerro fiilareista pliis. :smile:

D_F
14-05-2005, 11:58
Estikö kohteliaisuutesi huutamasta ja hyppäämästä baarisssaVai tappelun uhka?? joo, NÄÄS meillä täällä maalla on vain suomalaisia. baari oli tupatäynnä "leijona paitoja". en tiie oliko se ihan tappelun uhka, mutta en viittinyt huuta "ura", kuin kaikki muut kirjoilee ;)
Kuinka usein ja missä tilanteissa et pysty hillitsemään tunteitasi?

no comments ;)

По-душка
15-05-2005, 17:16
Ai По-душка kävi Pietarissa? Miten matka meni? Kerro fiilareista pliis. :smile:

Matka meni suunnitelmien mukaisesti. Isäntäväki piti meistä hyvää huolta, syötti ja juotti, myös järjesti kulttuuriohjelmankin. Käytiin Puhskinissa Katariinan palatsissa.
Kaikin puolin OK matka.

По-душка
15-05-2005, 17:20
no comments ;)

Miksi? Lupaan ja vannon, etten käytä saamiani tietoja vahingoksesi ja hyväkseni.

Ralphie
15-05-2005, 20:23
Wow, hieno peli Venäjältä pronssiottelussa! Ovechkin, Afinogenov... taitoa riittää! Onnittelut pronssista!

D_F
15-05-2005, 20:25
Miksi? Lupaan ja vannon, etten käytä saamiani tietoja vahingoksesi ja hyväkseni.
uskon. mutta mitä väliä siinä on?

Ralphie
15-05-2005, 20:47
Niin, ja tänä kylmänä sunnuntai-päivänä kävin ensimmäistä kertaa tänä kesänä Särkänniemessä. Tutustuin tulevaan hittiin Trombiin (http://www.sarkanniemi.fi/tutustu/ikkunat/trombi.html), joka ei minua henkilökohtaisesti vakuuttanut. Idea on ihan mielenkiintoinen, laitteessa maataan mahalla ja mennään eteenpäin ja pyöritään ikään kuin superman-asennossa, mutta... se jokin puuttuu. Heittää liikaa joka suuntaan. Edelleen Särkän parhaat laitteet ovat Tornado (http://www.sarkanniemi.fi/tutustu/ikkunat/tornado.html), Half Pipe (http://www.sarkanniemi.fi/tutustu/ikkunat/halfpipe.html) ja aina yhtä hauska Koskiseikkailu (http://www.sarkanniemi.fi/tutustu/ikkunat/koski.html)... :D

Nyt voi keskittyä MM-lätkän finaaliin! Veikkaan tiukkaa vääntöä ja Kanadan voittoa (jatkoajalla). Go Canada!

:xbud:

ps: По-душка, toivottavasti oli kiva matka. Mä kaipasin sinua todella paljon.. :hali:

D_F
15-05-2005, 20:51
Nyt voi keskittyä MM-lätkän finaaliin! Veikkaan tiukkaa vääntöä ja Kanadan voittoa (jatkoajalla). Go Canada!

:xbud:

ps: По-душка, toivottavasti oli kiva matka. Mä kaipasin sinua todella paljon.. :hali:

kandaliset ovat siitä mieltä että ne on ainoja, jotka osaa pelaa lätkää. hävitköön hopea (pronssi ja kulta voitetaan, hopea hävitään).

ps. ai hitto, sää oot herrasmies ;)

Ralphie
15-05-2005, 21:01
ps. ai hitto, sää oot herrasmies ;)

Pelimies :rolleyes:

kandaliset ovat siitä mieltä että ne on ainoja, jotka osaa pelaa lätkää. hävitköön hopea (pronssi ja kulta voitetaan, hopea hävitään).

Olen edelleen sitä mieltä, että Kanada dominoi tällä hetkellä jääkiekkoa ja on nimenomaan paras maa tässä lajissa. Taitoa + kovuutta = maailman parasta lätkää. On kaunista katsoa Thorntonin kaltaista isoa allround-pelaajaa tai nopeata Rick Nashia. Go Canada Go! :D

D_F
15-05-2005, 21:09
Pelimies :rolleyes:

more probable ;)

По-душка
15-05-2005, 21:50
uskon. mutta mitä väliä siinä on?

Ei ole väliä. Vaistoni kertoo, että koit asian arkaluonteisena, joten unohdetaan koko juttu.

D_F
15-05-2005, 21:53
en itseasiassa kokenutkaan, en vaan pysty vastaa mitään.

По-душка
15-05-2005, 21:56
ps: По-душка, toivottavasti oli kiva matka. Mä kaipasin sinua todella paljon.. :hali:

Niin minäkin sinua.
Missä muuten oleilit? Viehättävän naapuriviulistisi seurassako? :skalka:

AlinaR
15-05-2005, 22:05
No mitäs pojat vilkuilee silmää ;) ;)
Minäkin tulin viikonloppun kylpyläreissusta ja voitte uskoa että nautin lomastani täysin rinnoin.
Lähtöpäiväksi tuli SE 13 perjantai mutta mitään poikkeuksellista ei onneksi sattunut matkan aikana eikä loppusuoralla kylpylähotellin hissilläkään. Pelkäsin nimittäin että jumiudumme hissiin ja saisin ahtaan paikan kammon...
Uikkarit, Po-dushkani, toimineet loistavasti. Olin kylpylän allasosaston kuningatar minun miesystävän mielestä. Lahjani oli mieliksi myös hänelle.
Oli minulle sattunut pieni "vahinko" turkkilaisessa saunassa: olin istahtanut Eevan asussa vieraan miehen viereen kunnes oma miesystävä alkoi hätäilemään mihin minä oikein jäin ja se toinen mies kohteliaasti huomautti että nyt kävi tämmöinen pikku vahinko. Kaikilla kolmella oli hauska loppuen lopuksi....hih.

Ralphie
15-05-2005, 22:32
Missä muuten oleilit? Viehättävän naapuriviulistisi seurassako? :skalka:

Oleilin viikon Pohjanmaalla ja nyt olin viikonlopun eksoottisessa paikassa nimeltään Ylöjärvi täällä Tampereen lähellä. Naapuriviulisti on edelleen mysteeri mulle... :( ..mutta Pikku Kakkosen juontaja ei ole :D

D_F
15-05-2005, 22:37
..mutta Pikku Kakkosen juontaja ei ole :D
ohoh... kerro lisää!

Ralphie
15-05-2005, 23:06
ohoh... kerro lisää!

Eipäs ole kauheesti kertomista. Tapasin viikonlopun aikana kyseisen ohjelman nuoren juontajan. Ihan hauska tapaus.. :D Itse kun en ole koskaan Pikku Kakkosta katsonut..

Ralphie
16-05-2005, 00:24
Olen hieman pettynyt Kanadaan, mutta tunnustusta myös Tsekille! Ryan Smythin tajuton mailalla hakkaaminen pelin lopussa laski kyllä miehen respektiä minun silmissä todella rajusti. Idiootti.

Onnea Tsekki! :D :D

AlinaR
16-05-2005, 20:30
"Sataa kuin Esterin päivänä"- kuka selostaisi tätä sanontaa minulle?
Äsken yksi chattari kirjoitti sitä ylelle ja olen kuullut sen sanonnan ainakin 100 kertaa ennenkin.
Mikä jujuna?

space_monkey
16-05-2005, 20:34
Esterin päivänä?

Eikös se ole "sataa kuin Esterin perseestä"? Alkuperää en tosin tiedä.

AlinaR
16-05-2005, 20:38
no minäkin aiemmin kuulut nimenomaan sinun version sanonnasta, mutta juuri alkuperää minäkin haen tässä. Mitä pahaa Esteri oli tehnyt, kun vuoti niin pahasti siitä paikasta....

space_monkey
16-05-2005, 20:44
:o

En olis välttämättä halunnut kuvitella yksityiskohtia. :)

~Aurora~
16-05-2005, 21:17
"Sataa kuin Esterin päivänä"- kuka selostaisi tätä sanontaa minulle?
Äsken yksi chattari kirjoitti sitä ylelle ja olen kuullut sen sanonnan ainakin 100 kertaa ennenkin.
Mikä jujuna?

En minäkään ole kuullu tällaista.

Sataa, sataa ihanaaa, kun sataa vettä. Ja tuoksu, mikä tuoksu on sateessa ? Ainakin meidän parvekeella on lehmuksen tuoksu. :smile:

Шаман
17-05-2005, 17:27
Esterin päivästä en tiedä mitään.

Lätkästä lisää- kuuntelin radiosta selostusta ja oli tosi hauskaa kun selostaja huusi: Kiekko Kovalevylle! Kovalevy menettää kiekon... :smile:

D_F
18-05-2005, 11:52
niistä selostajistä kuulin, että ne sai potkut ylestä, kun suomen matsin jälkeen tuli kova kirjoilua radiosta. en kuullut sen kummepaa mitään, jos joku tietää, niin kertokaa mitä siellä oikein tapahtui?

Katja
18-05-2005, 13:19
niistä selostajistä kuulin, että ne sai potkut ylestä, kun suomen matsin jälkeen tuli kova kirjoilua radiosta. en kuullut sen kummepaa mitään, jos joku tietää, niin kertokaa mitä siellä oikein tapahtui?
Ne kuulema kirjoili lähetyksen jälkeen. Ja mikrofonit oli jätetty vahingossa päälle:) Kuuntelitkö radiota? Radiossa ja televisiossa on omat selostajat.

D_F
18-05-2005, 13:41
Ne kuulema kirjoili lähetyksen jälkeen. Ja mikrofonit oli jätetty vahingossa päälle:)

no siitä just itsekin kuulin.

~Aurora~
20-05-2005, 15:01
Miten suomeksi on lause "I recognise Swedish educational policy of mother tongue instruction as a very handsome gesture of the Swedish government."
Very handsome gesture se on mitä mä haluaisin tietää. Pliis help.

Ralphie
20-05-2005, 16:25
Very handsome gesture se on mitä mä haluaisin tietää. Pliis help.

Hieno ele (Ruotsin hallitukselta).

~Aurora~
20-05-2005, 17:10
Hieno ele (Ruotsin hallitukselta).

Kiitos. Onko tämä negatiivinen merkitys tai positiivinen ? Mun mielestäni, että "very" muuttaa lausetta negatiivisesti. :smile: No eipä muuta.

cheburashkin
20-05-2005, 17:15
Kysymyslauseessa sanotaan aina "vai".

~Aurora~
20-05-2005, 17:40
Kysymyslauseessa sanotaan aina "vai".

Ai niin. Enpä taida muistaa sitä.
No kumminkin kiitos, että sä muistat semmoista. :wink:

Ralphie
20-05-2005, 20:40
Huomenna Euroviisut.. :) Ukrainalainen lava on ilmeisesti nyt paikattu viimeisen päälle ja huomenna saadaan taas nauttia tästä niin hauskasta laulukilpailusta missä ratkaisee lähinnä paljas pinta ja hyvät suhteet naapurivaltioihin.. ;) Harmittaa hieman Suomen puolesta... Ei Geir kovin huono mielestäni ollut. Noh, ei voi mitään. Mä veikkaan, et Kreikka/Sveitsi tulee olemaan vähintään top kolmosessa.

Kiitos. Onko tämä negatiivinen merkitys tai positiivinen ? Mun mielestäni, että "very" muuttaa lausetta negatiivisesti. No eipä muuta.

Ole hyvä. Very-sanan merkityksestä voidaan olla monta mieltä, mutta itse näkisin tuossa ainoastaan positiivisen sävyn. Riippuu tietenkin hieman tuon pätkän kontekstistä. Eipä juuri muuta minullakaan.. :D

cheburashkin
20-05-2005, 21:19
Ai niin. Enpä taida muistaa sitä.
No kumminkin kiitos, että sä muistat semmoista. :wink:

Kiitos itsellesi.:) Se on ainoa sääntö joka minä muistan :D

Brat-Kvadrat
21-05-2005, 04:18
Uusi kysymys asiantuntujille: mitä tarkoita verbi vinksahtaa? Sillä määritellään ihmisiä, jolla on sairas kiinnostus lapsiin.

Шаман
21-05-2005, 04:40
vinksahtaa- tulla hulluksi, skitsoksi, kreisiksi...

~Aurora~
21-05-2005, 13:07
Uusi kysymys asiantuntujille: mitä tarkoita verbi vinksahtaa? Sillä määritellään ihmisiä, jolla on sairas kiinnostus lapsiin.

En mä ole suomen kielen mestari tuota tuota .... siis on kiinostavaa jos joku kysyi jostakin. Mä katoin sanan merkitys sanakirjasta ja mitä Shaman kirjoitti hm... :lamo: no niin paljon erilaisia merkityksiä. Se voi sanoa, että kuka tahansa voi vinksahtaa milloin vain. То есть кто угодно может свихнуться когда угодно.

Manantaina mulla on tentti taas. Se pitäs purkata lauseenvastikkeita ja kirjoittaa toisella tavalla eli käytä sivulausetta joka-, kun-, että.
Esimerkiksi: Presidentin valtaa voidaan legitimoida demokratiaperiaatteen kautta sanomalla presidentin käyttävän kansan luovuttamaa valtaa.
En mä pysty tähän. :crying:

AlinaR
21-05-2005, 13:20
Minä en ymmärtänyt Aurora, pitikö sitä koko lausetta yrittää jotenkin pilkkoa sivulauseiksi vai ?

~Aurora~
21-05-2005, 13:36
Minä en ymmärtänyt Aurora, pitikö sitä koko lausetta yrittää jotenkin pilkkoa sivulauseiksi vai ?

Kyllä on. Minulla on vastaus mutta en tiedä onko se oikein vai ei.
Presidentin valtaa voidaan legitimoida demokratiaperiaatteen kautta, että hän käyttää sanomalla valtaa, jonka kansa luovuttaa.

P.S. Otsä työssä ?

Harri
21-05-2005, 13:46
Demokratiaperiaatten kautta voidaan legimitoida presidentin valtaa, kun sanotaan presidentin käyttävän kansan luovuttamaa valtaa.

Demokratiaperiaatten kautta voidaan legimitoida presidentin valtaa, sanoessamme että presidentti käyttää kansan luovuttamaa valtaa.

Tätäkö tässä haetaan takaa? Vai pitääkö muodot pitää aivan identtisinä?

vivjen
21-05-2005, 13:55
:8: en ole löytänyt sanaa "kreisiksi" sanakirjassa. Mikä on perusmuoto :russia: ?

Harri
21-05-2005, 14:00
Mikä on perusmuoto?
'Kreisi' (eng: crazy) - slangisanakirjasta voisikin kenties löytyä. :)

Шаман
21-05-2005, 14:07
'Kreisi' (eng: crazy) - slangisanakirjasta voisikin kenties löytyä. :)

Aivan! :)

Moi Harri! Kiva nähdä pitkästä aikaa. :)

Harri
21-05-2005, 14:10
Joo ei ole tullut käytyä toviin. Ollut vähän hommia ja nettiaika muutenkin vähissä.

~Aurora~
21-05-2005, 14:11
Demokratiaperiaatten kautta voidaan legimitoida presidentin valtaa, kun sanotaan presidentin käyttävän kansan luovuttamaa valtaa.

Demokratiaperiaatten kautta voidaan legimitoida presidentin valtaa, sanoessamme että presidentti käyttää kansan luovuttamaa valtaa.

Tätäkö tässä haetaan takaa? Vai pitääkö muodot pitää aivan identtisinä?

Just niin, että tarvii purkata sanat käyttävän ja luovuttamaa, mitä minulla on, että kuin puuro päässäni. :xbangdesk

tai Ensimmäisen vääntönsä Ahtisaari kävi taklatessaan kumoon Koiviston kauden lopulla valmistellun valtiosääntöuudistuksen, joka olisi siirtänyt pääministerin valinnan eduskunnalle ja vahvistanut hallituksen ja pääministerin asemaa erityisesti EU-asioissa.

Jos tentillä on semmoisia lauseita... voi, voi minä voin vinksahtaa.

Harri
21-05-2005, 14:20
No tottakai sanajärjestystä pitää saada muuttaa ihan mielin määrin, kunhan sanoja ei oteta pois tai lisätä - muutenhan hommassa ei ole mitään järkeä. Ei sinne voi alkaa mätkiä 'kun' ja 'että' sanoja ihan summamutikassa. Luulisi myös että sijamuoissa sallitaan vastaavaa, jos lauseen merkitys ei muutu piirun vertaa?

Шаман
21-05-2005, 14:21
Jos tentillä on semmoisia lauseita... voi, voi minä voin vinksahtaa.


Kauheeta.... Mulla meni kieli solmuun lukiessa niitä skrivattuja hirviöitä... :lamo: :)

~Aurora~
21-05-2005, 14:44
No tottakai sanajärjestystä pitää saada muuttaa ihan mielin määrin, kunhan sanoja ei oteta pois tai lisätä - muutenhan hommassa ei ole mitään järkeä. Ei sinne voi alkaa mätkiä 'kun' ja 'että' sanoja ihan summamutikassa. Luulisi myös että sijamuoissa sallitaan vastaavaa, jos lauseen merkitys ei muutu piirun vertaa?

Suomalaisille on helppo nakki, että he tietävät ja ymmärtävät lauseen merkitystä. Ainakin meidän opettaja sanoi, että se ei ole mitään vaikeata muuttaa lauseita toisella tavalla, jos sinä ymmärrät kuinka ja miten. Minulla ei ole paljon kokemuksia tekstien lauseista sanomalehdistä. :lamo: No, ei se voi mitään.

AlinaR
21-05-2005, 14:51
2Aurora..oon mie töissä viel`vajaa 10 minuuttia.
Ulkona on niin upea keli, ihmiset ostelee kesäkukkia ja koristepensaita ja kaikkea muuta pihakrääsää...itsellä ei ole hajua millo kerkiän ostaa itelle mitään..tuntuu että en ehi omalle pihalle millään, nyt kun rakkauselämä on niin päällimmäisenä ..ja hyvä näin :)

Harri
21-05-2005, 14:54
Eivät suomalaisetkaan tajua kieliopista yhtään mitään - kirjoitetaan vain mikä tuntuu oikealta. :)
Ilmeisesti käytettävissä olevat sanat ovat että/jotta/koska/kun/jos/vaikka...kuin/kuten/kunnes ja niillä pitäisi pärjätä. Tuollaisen akateemistasoisen tekstin hahmottaminen voi toki olla hieman hankalaa, jos ei ole siihen tottunut. Toisaalta se on ihan hyvä että rima on korkealla, eikä kaikenmaailman urpoille lyödä todistusta käteen ihan tuosta vaan. ;)

По-душка
21-05-2005, 15:00
Minusta Auroran esittämiä tekstin pätkiä on ihania. Nautin niiden lukemisesta. Joku on nähnyt vaivaa niidenkin kirjoittamisessa. Lakiteksti on oma lukunsa. Kun saan käännettyä tällaiset tekstit venäjäksi yhtä monimutkaiseksi ja vaikeasti ymmärretäväksi saan melkein orgasmin....

По-душка
21-05-2005, 15:05
2Aurora..oon mie töissä viel`vajaa 10 minuuttia.
Ulkona on niin upea keli, ihmiset ostelee kesäkukkia ja koristepensaita ja kaikkea muuta pihakrääsää...itsellä ei ole hajua millo kerkiän ostaa itelle mitään..tuntuu että en ehi omalle pihalle millään, nyt kun rakkauselämä on niin päällimmäisenä ..ja hyvä näin :)

Kun oma rakkauselmä kukkii oman pihan hoidolla ei ole niin väliä...

AlinaR
21-05-2005, 15:05
Heh, voin vaan olla onnellinen puolestasi JOS niitä onnistuneita käännöksiä ollut paljon.
(ja nyt kotiin....wiuh....)

По-душка
21-05-2005, 15:10
Heh, voin vaan olla onnellinen puolestasi JOS niitä onnistuneita käänöksiä ollut paljon.
(ja nyt kotiin....wiuh....)

saa niitä olla enemmänkin...

~Aurora~
21-05-2005, 15:12
to rakastuneelle AlinaRille

Tropiikin alla (L. Onerva)

Yhden kerran elämässä tuliruusu aukee.
yhden yön se kukoistaa ja aamulla jo raukee;
sill' on syvä silmänluonti, kutsuva ja kuuma,
sill' on henkunheteillänsä keskiöiden huuma.

Sill' on lehti verinen ja purppurainen huuli,
sill' on tuoksu huumaava kuin kevät-aron tuuli.
Taita tulikukkanen ja juo sen kuuma mesi,
elä hetki, nauti hetki, kaadu paikallesi !

Katsotaan, mikä on aihe ja mikä on teema. :rose:

~Aurora~
21-05-2005, 15:20
Minusta Auroran esittämiä tekstin pätkiä on ihania. Nautin niiden lukemisesta. Joku on nähnyt vaivaa niidenkin kirjoittamisessa. Lakiteksti on oma lukunsa. Kun saan käännettyä tällaiset tekstit venäjäksi yhtä monimutkaiseksi ja vaikeasti ymmärretäväksi saan melkein orgasmin....

Tentillä minulla on aika 4 tuntia saadakseni lauseenvastikkeiden orgasmin. :shuffle: Oh, Oh !

По-душка
21-05-2005, 15:29
Tentillä minulla on aika 4 tuntia saadakseni lauseenvastikkeiden orgasmin. :shuffle: Oh, Oh !

tai jäädä ilman...

AlinaR
21-05-2005, 15:42
to rakastuneelle AlinaRille

Tropiikin alla (L. Onerva)

Yhden kerran elämässä tuliruusu aukee.
yhden yön se kukoistaa ja aamulla jo raukee;
sill' on syvä silmänluonti, kutsuva ja kuuma,
sill' on henkunheteillänsä keskiöiden huuma.

Sill' on lehti verinen ja purppurainen huuli,
sill' on tuoksu huumaava kuin kevät-aron tuuli.
Taita tulikukkanen ja juo sen kuuma mesi,
elä hetki, nauti hetki, kaadu paikallesi !

Katsotaan, mikä on aihe ja mikä on teema. :rose:
Kiitos, Avrorushka kauniista runosta :)
Tänään on muuten merkkipäivä minun ja miesystäväni ensitapaamisestä. En malta nyt jäädää kirjoittamaan tänne vaan syötyän välipalaani lennän luokseensa.
Toivotan teillekin, ihanat naiset, pilkettä silmäkulmaan ja tomintaa....mikä lienee vaan tulee teille mieleen ;)

~Aurora~
21-05-2005, 15:53
Kiitos, Avrorushka kauniista runosta :)
Tänään on muuten merkkipäivä minun ja miesystäväni ensitapaamisestä. En malta nyt jäädää kirjoittamaan tänne vaan syötyän välipalaani lennän luokseensa.
Toivotan teillekin, ihanat naiset, pilkettä silmäkulmaan ja tomintaa....mikä lienee vaan tulee teille mieleen ;)

Ok. Teema on carpe diem suomeksi tartu hetkeen ja nauti elämän hetkestä tai vaikkapa elä tätä päivää parhaimillaan :sun:

space_monkey
21-05-2005, 17:01
Minusta Auroran esittämiä tekstin pätkiä on ihania. Nautin niiden lukemisesta. Joku on nähnyt vaivaa niidenkin kirjoittamisessa. Lakiteksti on oma lukunsa. Kun saan käännettyä tällaiset tekstit venäjäksi yhtä monimutkaiseksi ja vaikeasti ymmärretäväksi saan melkein orgasmin....

Et siis varmaankaan panisi pahaksesi, jos pyytäisin apua seuraavan pätkän kääntämisessä?

Tämä on Perintö- ja lahjaverolaista ja viimeinen lause tuottanee paljon mielihyvää:

"...Suomessa asuvan henkilön saamasta muusta kuin 1 momentin 2 kohdassa tarkoitetusta omaisuudesta suoritettavasta perintöverosta vähennetäänn samasta perinnöstä tai testamenttisaannosta vieraalle valtiolle suoritettujen verojen määrä (ulkomaisen veron hyvitys). Tämä hyvitys ei saa olla suurempi kuin määrä, joka vastaa yhtä suurta osaa perintöverosta kuin vieraasta valtiosta saadun omaisuuden arvo on Suomessa perintöveron perusteena olevan omaisuuden arvosta..."

Olen jo vannonut itselleni että nypin kyseisen tekstin kirjoittajalta nenäkarvat pois, jos vaan joskus joudun sen kanssa tekemisiin.

Brat-Kvadrat
21-05-2005, 20:19
"...Suomessa asuvan henkilön saamasta muusta kuin 1 momentin 2 kohdassa tarkoitetusta omaisuudesta suoritettavasta perintöverosta vähennetäänn samasta perinnöstä tai testamenttisaannosta vieraalle valtiolle suoritettujen verojen määrä (ulkomaisen veron hyvitys). Tämä hyvitys ei saa olla suurempi kuin määrä, joka vastaa yhtä suurta osaa perintöverosta kuin vieraasta valtiosta saadun omaisuuden arvo on Suomessa perintöveron perusteena olevan omaisuuden arvosta..."

Olen jo vannonut itselleni että nypin kyseisen tekstin kirjoittajalta nenäkarvat pois, jos vaan joskus joudun sen kanssa tekemisiin.
En ole ihan varmaa ymmärtäväni esitettyä otetta, mutta sen tajuaminen minusta on suhteellisesti helppo. Sitä en voi sanoa puhekielestä, joka on todellakin vaikea minulle. Enkä puhu sujuvasti, en puhu edes tyydyttävällä tasolla. :(
Kaikille muille: teeskentelijät! Ihailen teidän kielen osaamista!

По-душка
21-05-2005, 20:40
Et siis varmaankaan panisi pahaksesi, jos pyytäisin apua seuraavan pätkän kääntämisessä?

Tämä on Perintö- ja lahjaverolaista ja viimeinen lause tuottanee paljon mielihyvää:

"...Suomessa asuvan henkilön saamasta muusta kuin 1 momentin 2 kohdassa tarkoitetusta omaisuudesta suoritettavasta perintöverosta vähennetäänn samasta perinnöstä tai testamenttisaannosta vieraalle valtiolle suoritettujen verojen määrä (ulkomaisen veron hyvitys). Tämä hyvitys ei saa olla suurempi kuin määrä, joka vastaa yhtä suurta osaa perintöverosta kuin vieraasta valtiosta saadun omaisuuden arvo on Suomessa perintöveron perusteena olevan omaisuuden arvosta..."

Olen jo vannonut itselleni että nypin kyseisen tekstin kirjoittajalta nenäkarvat pois, jos vaan joskus joudun sen kanssa tekemisiin.

Oletko saanut jättiperintöä? Kyseisen tekstin kirjoittajia on luultavasti paljon enemmän kuin yksi, joten sinua odottaa aikamoinen nenäkarvojen nyppismisurakka.
Onko tällä käännöksellä kiire? Olen nyt sellaisessa mielitilassa, ettei näiden lakiherkkujen pureskelu oikein maistu. Voidaanko palata asiaan myöhemmin vai jäätkö ilman perintöä?

Шаман
21-05-2005, 20:59
Kaikille muille: teeskentelijät! Ihailen teidän kielen osaamista!

Ei se oo ku reenistä kii...Harjoitus tekee mestarin. Niin kuin kaikissa muissakin asioissa.
Mulla on pelkkä puhekieli joten kuten hallussa. Kiitos vanhemmille ja isovanhemmille. Aika kauan olin täysin lukossa.Suomen kieli oli jossain syvällä pohjana kuitenkin. Vasta murrosiän jälkeen se alkoi tulla esille.Kirjoittamaan en opiskellu missään ja säännöistä en tiedä yhtikääs mitään. Aloitin kirjoittelun vasta näillä sivuilla. En ollenkaan yritä kehuskella...Pikemmin yritän oppia aina lisää. Ja tietenkin nostan hattua kaikille ketkä yrittää oppia suomen kielen täysin nollasta. Voin vain kuvitella miten vaikeata se on...:kruto:

Katja
21-05-2005, 21:34
Et siis varmaankaan panisi pahaksesi, jos pyytäisin apua seuraavan pätkän kääntämisessä?

Tämä on Perintö- ja lahjaverolaista ja viimeinen lause tuottanee paljon mielihyvää:

"...Suomessa asuvan henkilön saamasta muusta kuin 1 momentin 2 kohdassa tarkoitetusta omaisuudesta suoritettavasta perintöverosta vähennetäänn samasta perinnöstä tai testamenttisaannosta vieraalle valtiolle suoritettujen verojen määrä (ulkomaisen veron hyvitys). Tämä hyvitys ei saa olla suurempi kuin määrä, joka vastaa yhtä suurta osaa perintöverosta kuin vieraasta valtiosta saadun omaisuuden arvo on Suomessa perintöveron perusteena olevan omaisuuden arvosta..."

Olen jo vannonut itselleni että nypin kyseisen tekstin kirjoittajalta nenäkarvat pois, jos vaan joskus joudun sen kanssa tekemisiin.

Täällä kuulemma selitetään suomen lainsäädäntöä selkokielellä- http://www.laki24.fi
Itse en ole lukenut mitä siellä kirjoitettaan, joten en tiedä pitääkö väite paikkaansa.

Harri
21-05-2005, 22:03
Mikä siinä nyt muka on niin vaikeaa? ;) Eikös se ole vain hyvä että on vähän haastetta elämässä? Jonkin germaanisen kielenhän nyt oppii ihan kuka tahansa?

Englanti on sattuneesta syystä tämän hetken lingua franca - ei sikäli että se olisi mitenkään omaperäinen tai kovinkaan looginen kieli. Entinen LF, Ranska, sopii vielä ihan hyvin korkeakulttuuriin, vaikka onkin erittäin yliarvostettu. Venäjä on eittämättä omillaan runoudessa ja sänkykammarin puolella. Saksa sopii mainiosti käskyjen huutamiseen ja yleiseen rotin ylläpitämiseen. Espanja on mielestäni parhaimmillaan laulukielenä. Mihin suomi soveltuu parhaiten (paitsi hiusten päästä repimiseen)?

space_monkey
22-05-2005, 04:01
Oletko saanut jättiperintöä? Kyseisen tekstin kirjoittajia on luultavasti paljon enemmän kuin yksi, joten sinua odottaa aikamoinen nenäkarvojen nyppismisurakka.
Onko tällä käännöksellä kiire? Olen nyt sellaisessa mielitilassa, ettei näiden lakiherkkujen pureskelu oikein maistu. Voidaanko palata asiaan myöhemmin vai jäätkö ilman perintöä?

Ei se nyt päivän päälle ole. Eikä muuten ole perintöä tulossa ikinä. Olis vaan kiva saada tuo homma pois päiväjärjestyksestä.

Katja, kiitos linkistä.

Ja suomi soveltuu minun mielestäni parhaiten (vaikka onhan nuo brititkin sillä saralla kunnostautunut) sarkastisten kommenttien heittelyyn. Tulee lyhyitä jä ilmaisuvoimaisia, kun yhteenkin sanaan saa ympättyä ties kuinka monta affiksia.

Ralphie
22-05-2005, 11:37
Mihin suomi soveltuu parhaiten (paitsi hiusten päästä repimiseen)?

Teinien välienselvittelyyn. "Voi vitun vittu, sä oot ihan vitun tyhmä ämmä, vittu!". :D (Eilen illalla yritin rauhoittaa kännisiä lolitoja).

Kun saan käännettyä tällaiset tekstit venäjäksi yhtä monimutkaiseksi ja vaikeasti ymmärretäväksi saan melkein orgasmin....

Sääli, että melkein. Olisi paljon hauskempaa jos saisit aina käännettyään jonkun tekstin. .. :xdeal:

По-душка
22-05-2005, 12:28
Sääli, että melkein. Olisi paljon hauskempaa jos saisit aina käännettyään jonkun tekstin. .. :xdeal:

Niin minustakin. Nythän nautinto jää vain tyydytksen tasolle.
Huolesi orgasmeistani liikutti minua tosi paljon. Kiitos, Ralphie!

Ralphie
22-05-2005, 13:58
Kiitos, Ralphie!

Ole hyvä! ;) Olen aina ollut huolestunut susta :)

AlinaR
22-05-2005, 20:50
Mitä, missä, milloin?...:)
Olippa meilla kiva maalla ja keli oli lämmin ja aurinkoinen kuin tilauksesta. Eilen lämmittettiin rantasaunaa hyvissä ajoin ja nautettiin pehmeästä puukiukkaan löylystä ja uinnistä niin että pari tuntia siinä meni huomaamatta. Myöhemmin grillattiin Kabanossi-makkaraa pihagrillillä ja minulle maistui sidu, tai se oikeastaan alkoi maistumaan jo saunomisen vaiheessa ;)
Jo ennen saunaa ajoin ensimmäistä kerta moposkootterilla ja yllättyin miten isolta ja henkeä salpavalta vauhdilta tuntuu mokomat 20 km/tunnissa. Olisin ollut katsomatta vauhtimittariin ;)
Tänään jatkui minun ajoneuvojen "valtaus" ja kokeilin mönkijää sekä ajettavaa ruohonleikkuria. Maasto missä ajelin oli suht helppo vailla isoja mutkia ja monttuja ...tehtyän kolme lenkkia kaipasin jo vaihtelua ja aloimme lennättää isoa leijaa pojan kanssa. Se oli upea näky: iso ja värikäs, pitkällä raidallisella pyrstöhännällä komea leija nousi ainakin 40-50 metrin korkeudelle. Tuuli rakasti sitä ja patisteli yhä kauemmas ja kauemmas. Lopulta aloimme huolestua että kadottamme leijaa puiden taakse ja päättimme palauttaa sen maahaan. Nauratti ja säikäytti se että leijan häntä laskeutui tuuliviirin päälle ja pysäytti sen hyrrämisen.
Illalla innostuin omalla kotipihallani leikkamaan nurmikoa ihan perinteisesti vetävällä leikkurilla, sain sen tomintakuntoon puolessa tunnissa, mistä olen tosi iloinen. Joskus oli niin että en saanut ensinkään ja jouduin turvautumaan jonkun apuun.
Suihkussa huomasin miten hyvin ihoni otti auringon, niin hyvin että piti laittaa kylmävoidetta palaneisin käsivarteisin. Noh, kärventyminen kuuluu kesään vai kuinka :)
Ihana viikonloppu. Eläköön kesä!

~Aurora~
22-05-2005, 21:54
Juu, tänään oli aika lämmin päivä. Aurinko paistoi ja linnut lauloivat metsässä. Minä olin polkupyöräilemässä maastossa. Nyt mä ymmärrän miksi ihmiset olivat sataman rakentamista vastaan Vuosaaressa. Koko maaisema on muuttunut rakentamista varten. No, pitäs urbanisoitua.
Alinar--> missä sun kuvat on ? Se kuulostaa hauskalta mitä on tapahtunut sun kanssa viikonloppuna. :sun:

AlinaR
22-05-2005, 22:36
Kuvat tulee kun kaverini kerkeä vaan ne laittaa minulle omasta tietsikästä. Jotain saattaa päättyä näillekin palstoille, katotaan.
Just tänään ajattelin nurmikkoa leikatessa entisenä urbaaniasukkaana että minua onnisti tulla asumaan pieneen kaupunkiin ja vielä omakotitalomuodossa missä saa nauttia elämisestä paljon enemmin kuin kerrostalossa yksityisyyden ja vapauden vuoksi. Paljosta joituu huolehtimaan mutta ei jäämään.

По-душка
23-05-2005, 21:05
Et siis varmaankaan panisi pahaksesi, jos pyytäisin apua seuraavan pätkän kääntämisessä?

Tämä on Perintö- ja lahjaverolaista ja viimeinen lause tuottanee paljon mielihyvää:

"...Suomessa asuvan henkilön saamasta muusta kuin 1 momentin 2 kohdassa tarkoitetusta omaisuudesta suoritettavasta perintöverosta vähennetäänn samasta perinnöstä tai testamenttisaannosta vieraalle valtiolle suoritettujen verojen määrä (ulkomaisen veron hyvitys). Tämä hyvitys ei saa olla suurempi kuin määrä, joka vastaa yhtä suurta osaa perintöverosta kuin vieraasta valtiosta saadun omaisuuden arvo on Suomessa perintöveron perusteena olevan omaisuuden arvosta..."

Viimeinen lause on liian kova pähkinä meikäläiselle. Luulen ymmärtäväni mitä siinä tarkoitetaan, mutten ole varmaa siitä. Koska tämä on lakitekstiä, käännöksessä ei saa olla omia tulkintoja asiasta. Sinuna kääntyisin ensin suomalaiseen lakimieheen puoleen, Hän saa selittää ensin ko. asian tarkkaan, niin ettei tule ajatus- ja tulkintavirheitä.

Katjan vinkki on tosi hyvä. Varmaan sieltäkin löytyisi vastaus, jos on aikaa tutkia asia.

Sorry, etten voinut olla avuksi.
Jos ja kun saat sen pätkän käännettyä, julkaistaisitko luomuksesi. Alkoi se kiinnostaa nimittäin jonkun verran.

space_monkey
24-05-2005, 11:01
Juu, nettiin se on tulossa muutenkin.

Ralphie
25-05-2005, 12:54
Huh, aurinkoinen ilma tänään taas! Ei muuta kun menoksi beachille! :D

Onko joku teistä käynyt Pyynikin rannalla?

Ralphie
26-05-2005, 15:24
Ilmeisesti ei.

Tampereella on hämärä meininki nyt, kun kaupungin yläpuolella lentelee koko ajan hävittäjiä.. Pirkkalan lentokentällä on Adex-ilmapuolustusharjoitus. Katukuvassa on näkynyt ulkomaalaisia lentäjiä, mm. yöelämässä.. :D

Katsotaan tuleeko ketään Divan huomisiin vaahtobileisiin! :) Ihan mielenkiinnosta lähden katsomaan, koska en ole törmännyt Suomessa aikaisemmin vaahtobileisiin. Ulkomailla pari kertaa olen käynyt, mieleenpainuvimmat oli pari vuotta sitten Budapestissä loistavassa E-Club (http://www.e-klub.hu/index.php)issa. Porukka ihan sekaisin, paljasta pintaa ja todella märkää.. jee :D Pitää verrata Suomen meininkiin ja olen melko varma että täällä meno jää aika laimeaksi.

D_F
26-05-2005, 15:39
toe kuulostaa aika mielenkiintoiselta, pitäiskö tulla käymään. se on siis huomenna? oliko se diva hämeenkadulla? kävin siellä kerran aikaisemmin, paikka oli perseestä, mut teinäjä kyllä oli. ;)

Ralphie
26-05-2005, 16:47
Jep, ex-Kiva on nykyään Diva. Veikkaanpa että nimenvaihto ei auta sitä tosiasiaa, että paikka on edelleen täysin hanurista. Se on aina ollut. Tervetuloa, D_F, huomenna kastumaan! ;)

~Aurora~
26-05-2005, 17:31
Huh, aurinkoinen ilma tänään taas! Ei muuta kun menoksi beachille! :D

Onko joku teistä käynyt Pyynikin rannalla?

Ilmeisesti, jo! Minä kävin rannalla vain yhden kerran tällä viikolla. Voi.. harmi, että se oli vain pieni pala kesästä. No, odotaan vieläkin että tule oikea kesä. ;)

D_F
26-05-2005, 19:29
jaahas, huomenna pitäis muuttaa. jos sen jälkeen jaksan ja kaverit on näkyvillä niin mikähän ettei, kai näitä alastomia teinejä vois käydä kattoo. ;)

ralph wiggumista muuten, luin aforismikirjasta.

Ralph: my english is bad? it's unpossible!

Ralphie
26-05-2005, 20:42
se on siis huomenna?

Sori, mään. Väärä hälytys. Vaahtobileet vasta lauantaina (http://www.nightclubdiva.com/navin/data.php?id=6)! Eli lauantaina kastumaan, perjantaina muutat rauhassa ja katselet teinejä siellä omalla paikkakunnalla.. :D

AlinaR
26-05-2005, 20:45
Sori, mään. Väärä hälytys. Vaahtobileet vasta lauantaina (http://www.nightclubdiva.com/navin/data.php?id=6)! Eli lauantaina kastumaan, perjantaina muutat rauhassa ja katselet teinejä siellä omalla paikkakunnalla.. :D
Valitaanko niissä vaahtobileissä "miss märkää paitaa"???? Vai jaetaanko pelkästään paahdettuja vaahtokarkkeja shampanjan kera?

Ralphie
26-05-2005, 20:49
Valitaanko niissä vaahtobileissä "miss märkää paitaa"???? Vai jaetaanko pelkästään paahdettuja vaahtokarkkeja shampanjan kera?

Miss Wet T-Shirt olisi mielestäni luonnollinen lisä näissä bileissä, mutta en tiedä onko sitä luvassa. Toivotaan.. :D

AlinaR
26-05-2005, 21:00
Ibizassa tai Teneriffalla se olisi todella luonnollinen lisä, I hope. ;)

Ralphie
26-05-2005, 21:23
Ibizassa tai Teneriffalla se olisi todella luonnollinen lisä, I hope. ;)

Ibizalla - kyllä. Teneriffa taas on sen verran löysä mestä, että sieltä ei vaahtobileitä helpolla löydä. Ainoa paikka missä niihin voisi törmätä on Playa de Las Americas ja sekin on aika huono. Liikaa englantilaisia. Olisipa nimen mukaisesti paljon amerikkalaisia! :D Parempi huumorintaju eikä tarvitse katsella futispaitoja ja futistatskoja.. :(

D_F
26-05-2005, 21:24
miss wet t-shirt olisi hyvä idea jatkoille ;)

D_F
26-05-2005, 21:25
hei 14.7 bikini tour. mennäänkö silloin?

Ralphie
26-05-2005, 21:29
hei 14.7 bikini tour. mennäänkö silloin?

Se on huono, oon käynyt.. :) Sitä paitsi mä lähden USA:han kuukaudeksi ensi kuussa.

D_F
26-05-2005, 21:30
kiitos, pilasit koko tunnelman! ;)

Ralphie
26-05-2005, 21:33
kiitos, pilasit koko tunnelman! ;)

Soriii.. voit sä käydä tutustumassa toki. Viimeksi yksi äijä humalassa yritti päästä lavalle huonoin seurauksin. Sä voisit yrittää päästä pidemmälle! :D Uusi enkka!

AlinaR
26-05-2005, 21:36
Mitä sie USA:ssa teet?????
Mie haluun tietää hirveest. :)

D_F
26-05-2005, 21:37
Soriii.. voit sä käydä tutustumassa toki. Viimeksi yksi äijä humalassa yritti päästä lavalle huonoin seurauksin. Sä voisit yrittää päästä pidemmälle! :D Uusi enkka!
taidan olla liiankin ujo siihen suorituksen.

Ralphie
26-05-2005, 21:42
Mitä sie USA:ssa teet?????
Mie haluun tietää hirveest. :)

"Uteliaisuus tappoi kissan" :) Lähinnä chillaan pikkukaupungissa osavaltiossa Maine. Tarkoitus olisi käydä myös Portlandissa ja Bostonissa. Jos rahat riittää niin suuri unelma on päästä käymään New Yorkissa. Let's see then.

AlinaR
26-05-2005, 22:11
Let`s see then.
Hyvin sanottu.
Ja sanontaa "uteliasuus tappoi kissaan" ilmeisesti voi kääntää как "Любопытной Варваре на базаре нос оторвали". Mutta uskon että joku muu täällä olisi kysynyt ihan samaa, ja kun kerroit matkasta itse D_F:lle ylellä niin tieto herättää mielenkiintoa, you know ;)
Itse matkustan Uraliin viikoksi ja tuntuu että se olisi paljon mutkikkaampi kun lensisi USA:han.

Ralphie
26-05-2005, 22:15
Mutta uskon että joku muu täällä olisi kysynyt ihan samaa, ja kun kerroit matkasta itse D_F:lle ylellä niin tieto herättää mielenkiintoa, you know ;)
Itse matkustan Uraliin viikoksi ja tuntuu että se olisi paljon mutkikkaampi kun lensisi USA:han.

Kyllä, olet oikeassa. Mitä tarkoittaa kerroin ylellä? Haluaisin nähdä Uralin kauniita maisemia joskus... En ole koskaan käynyt sielläpäin. Moskovassakin olisi kiva käydä joskus. Viipuriin taas mä en lähde enää koskaan. Aika ruma kaupunki.

AlinaR
26-05-2005, 22:30
"Kertoa ylellä" on yleinen käsite ainakin Lpr chätissä, joka tarkoittaa julkisesti kirjoitettua lausetta. Toinen tapa kertoa henkkohtaisista asioista on Privatti keskustelu, joka on täällä päin ПС.
Uralilla varsinkin Bashkirijan Pohjoispuolella on todella kauniista ja kerrotaan että neovostolitolainen sarja "Тени исчезают в полдень" kuvattiin aikanaan juuri siellä eikä Siperiassa käsikirjoituksen mukaan.
Eteläpuolella taas paljon tasankoja ja peltoja. Saa nähdä onko Ufa pysynyt edelleen kukkijen kaupunkina niin kuin se jäänyt mieleeni lapsuuden ajoilta.

Ralphie
27-05-2005, 02:04
Onko täällä muita System of a Down -faneja? Space Monkey? ;) Kuuntelen Mesmorize-levyä ja en millään saa tarpeeksi. Fucking masterpiece.

:xapl: :xapl: :xapl:

space_monkey
28-05-2005, 16:46
Onko niiltae tullut uusi levy? En ole vaehaeaen aikan SOD:a kuunnellut/kuullutkaan. Onhan tuo eka levy jossain, ja vielaepae vinyylinae. Kakkoslevyn annoin ammoin kaverille. (Kaikki levyt tuntuu aina lainautuvan parempiin kaesiin.:)) Pitaenee tsekata se uusikin.

PS. Onko muuten kukaan kaeyttaenyt Lynx-nimistae selainta? Sillae saa aikaan tuollaista. ^^^ :)

Ralphie
28-05-2005, 18:53
Jep, uusi levy tuli kaupoihin just nyt.. :) En ole käyttänyt Lynxiä enkä ole kuullutkaan . Suosin Firefoxia = paras selain :D

Ralphie
02-06-2005, 13:02
По-душка, vahingossa törmäsin Nasun kuvaan! Damn, on kyl tosi söpö tapaus! :) Diggaan koirista aika paljon ja varsinkin bulldogit ovat mieleen. Meillä oli kolme mäyräkoiraa ja nekin on tosi södejä. Meidän vanhin, Issa, on voittanut paljon palkintoja ja on valittu mm. Ruotsin kauneimmaksi mäyräkoiraksi.. ;)

D_F
02-06-2005, 13:53
pessimisti ajattelee, että kaikki naiset ovat kevytkenkäisiä. optimisti taas toivoo heidän olevan.

По-душка
02-06-2005, 14:56
По-душка, vahingossa törmäsin Nasun kuvaan! Damn, on kyl tosi söpö tapaus! :) Diggaan koirista aika paljon ja varsinkin bulldogit ovat mieleen. Meillä oli kolme mäyräkoiraa ja nekin on tosi södejä. Meidän vanhin, Issa, on voittanut paljon palkintoja ja on valittu mm. Ruotsin kauneimmaksi mäyräkoiraksi.. ;)

Vai sinäkin olet koiraihmisiä. Meillä, ranskisten omistajilla on oma tiistainkerho lähikoirapuistossa. Siellä käyvät Nasun kaverit: Ville, Elli ja Tiko. Kerran rohkenin osallistua ranskisten kävelylle, jonne osallistui n. 40 ranskista. Se oli eka ja viimeinen kerta. Nasu ei osaa yhtään käyttäytyä toisten seurassa! Metsässä, jossa koirat laskettiin vapaaksi, se liimautui heti yhden ihastuttavan nartun perään (Nasulla on erityisen kova vietti tyttöihin), eikä se sietänyt yhtään kilpailijaa. Joten siitä tuli kunnon tappelu. Pari kertaa uhkaavan näköinen täti joutui nostamaan Nasua valjaista ilmaan ja huutamaan: "Kenen koira tää on?" Arvaa, nolottiko? Osaa se olla söpökin, kuten tässä liitekuvassa.
Näytä mäyräkoirasi! Miksi Issa on Ruotsin kaunein? Löytyykö Suomesta vielä kauniimpia?

По-душка
02-06-2005, 14:57
pessimisti ajattelee, että kaikki naiset ovat kevytkenkäisiä. optimisti taas toivoo heidän olevan.

Kaikki ystäväsi väittävät, että olet pessimisti...

D_F
02-06-2005, 14:59
oletko puhunut niiden kanssa? molempien vai? kumpi näin sanoi?? ;)

По-душка
02-06-2005, 15:04
se toinen.

D_F
02-06-2005, 15:13
arvasin, ei kenenkään voi luottaa.

По-душка
02-06-2005, 15:24
minuun saat aina luottaa

D_F
03-06-2005, 23:14
niin ne kaikki sanoo.

По-душка
03-06-2005, 23:29
ja mitä ne tekevät sen jälkeen?

aiven
03-06-2005, 23:32
niin ne kaikki sanoo.
Niin ne kaikki sanoVAT

Miss_X
03-06-2005, 23:35
Niin ne kaikki sanoVAT
"sanoo" on puhekieltä

D_F
04-06-2005, 17:32
ja mitä ne tekevät sen jälkeen?
ne kertoo juttuja, eikä kysy liikaa ;)

D_F
04-06-2005, 17:34
Niin ne kaikki sanoVAT
oikeesti vai? ;)

ok, niin HE kaikki sanoVAT :)

По-душка
04-06-2005, 18:50
ne kertoo juttuja, eikä kysy liikaa ;)

tykkäätkö sä niistä jutuista? mitä sä teet niille, jotka kysyvät liikaa?

D_F
04-06-2005, 18:59
mites sää haluat minun niille tekevän?

По-душка
04-06-2005, 19:07
no sitä, sä tiedät..., että saisit heidän pyytämään: lisää! lisää!

D_F
04-06-2005, 19:08
jaa mitä lisää?

По-душка
04-06-2005, 19:08
pitääkö taas vääntää rautalangasta?

D_F
04-06-2005, 19:09
ja "taas" vai?! ohoh.

Ralphie
05-06-2005, 16:52
Vai sinäkin olet koiraihmisiä. Näytä mäyräkoirasi! Miksi Issa on Ruotsin kaunein? Löytyykö Suomesta vielä kauniimpia?

Noh. Tykkään koirista, mutta en ole koskaan käynyt missään kilpailuissa tai näyttelyissä. Se ei kiinnosta. Laitan myöhemmin kuvan Issasta sit kun palaan kotiin, ehkä ensi viikolla. Issa on sairaan söpö, varmaan sen takia hänet valittiinkin Ruotsin kauneimmaksi. Kaiken lisäksi hän on todella fiksu narttu. Sairaan fiksu. Suomesta ei löydy kauniimpia ;)

D_F
06-06-2005, 19:15
ahkeruus palkitsee tulevaisuudessa, laiskuus heti.

AlinaR
06-06-2005, 19:34
Ja millähän laiskuus palkitsee?

Po-dushka
10-06-2005, 14:03
ahkeruus palkitsee tulevaisuudessa, laiskuus heti.

Kultaiset sanat. Laiskuus on edistyksen vetovoima. Oletko sinäkin laiskottelija kuten minä?
Olen laiskotellut nyt mökillä viikon verran. Joutilaisuus tekee kutaa. Hyvin palkitseva homma.
Sitten ikävää iski yllättäen, hyppäsin fillarin selkään ja pyöräilin lähimpään kirjastoon 40 km tarkistaakseen onko suomi.ru vielä pystyssä.
Pystyssä on ja tukevassa kunnossa.

D_F
10-06-2005, 14:53
Ja millähän laiskuus palkitsee?
luulisin että hyvällä ololla.

D_F
10-06-2005, 14:59
Kultaiset sanat. Laiskuus on edistyksen vetovoima. Oletko sinäkin laiskottelija kuten minä?

olen ihan samaa mieltä. muuten ei olis autoja, kännyköitä, aseita, yms.

pidän itseäni laiskana, mutta... näyttää siltä että on pahempiakin tapauksia. mm. en yhtään ihmettele että valko-venäjällä menee niin huonosti, kun siellä kukaan, näköään, ei ole töissä perjantaisiin.

Ralphie
12-06-2005, 14:58
Po-dushka on vaihtanut nikkiä.. höh. :lamo:

D_F
12-06-2005, 15:14
kirjastoissa ei tavallisesti asenneta venäjänkielistä näppäimistöä NÄÄS ;)

Ralphie
12-06-2005, 15:25
Kirjastossa toimii esim. tämä sivu (http://translit.ru) :xban:

Tämä ei niin talvinen ilma saa minut laiskottelemaan... aah.. :inc:

По-душка
12-06-2005, 23:11
pidän itseäni laiskana, mutta... näyttää siltä että on pahempiakin tapauksia. mm. en yhtään ihmettele että valko-venäjällä menee niin huonosti, kun siellä kukaan, näköään, ei ole töissä perjantaisiin.

Laiskotellaanko yhdessä? Mennään vaikkapa Valko-Venäjälle pitkälle viikonlopulle?

По-душка
12-06-2005, 23:14
Po-dushka on vaihtanut nikkiä.. höh. :lamo:

Ei hätää. Saat jatkossakin ihailla napaani.
Oletko vihdoinkin päässyt laiskotelemaan naapuriviulistisi kanssa?

D_F
13-06-2005, 09:41
Laiskotellaanko yhdessä? Mennään vaikkapa Valko-Venäjälle pitkälle viikonlopulle?
ilman muuta! mutta ei ihan nytten, täytyy tähdä paljon töitä että saa laiskotella sitten siellä valko-venäjällä. ;)

ps tuli vaan mielen, ehdotatko ... no ei mittää.

По-душка
13-06-2005, 14:06
ilman muuta! mutta ei ihan nytten, täytyy tähdä paljon töitä että saa laiskotella sitten siellä valko-venäjällä. ;)

ps tuli vaan mielen, ehdotatko ... no ei mittää.

löytyykö pessimisti-laiskottelijallekin töitä? ne ovat varmaan hyvin innostavia, ne työt.

p.s. sitä juuri ehdotankin

D_F
13-06-2005, 14:36
p.s. sitä juuri ehdotankin

brat-kvadrat, on muutenkin jo mustasukkainen ja sää ehrotat tommosta. sehän tappaa mut ;)

По-душка
13-06-2005, 14:53
brat-kvadratin viedään ensinnnäkin pesulaan pesemään sukkansa. ja toiseksi hän ei tapa sua, jos löydät hänen erogeeniset pisteensä

Brat-Kvadrat
13-06-2005, 15:08
1. Sukat on pesty.
2. En ole selainen, että antaisin D_F mahdollisuutta etsia minun erogeenisia pistteitäni!
3. Mutta, sinulle ehdottaisin mielelläni!

D_F
13-06-2005, 15:10
en ole sellainen että ruvettaisin siihen hommaan!

Brat-Kvadrat
13-06-2005, 15:16
D_F
Epäilemättä en odottanut toista vastausta!

D_F
13-06-2005, 15:21
valko-venäjällä on maanantaisinkin vapaapäivä :S

По-душка
13-06-2005, 15:21
1. Sukat on pesty.
2. En ole selainen, että antaisin D_F mahdollisuutta etsia minun erogeenisia pistteitäni!
3. Mutta, sinulle ehdottaisin mielelläni!

1. millä aineella? intohimolla? selibaatilla? meditaatiolla? tulivatko varmaasti puhtaaksi?
2. sinä et tunne vielä itseäsi riittävän hyvin. mitä jos antauduisit D_F hellään käsittelyyn?kokeilu avartaa.
3. ehdottaisin sinulle vaihta mieltäsi

По-душка
13-06-2005, 15:23
en ole sellainen että ruvettaisin siihen hommaan!

tyydyt siis kuolemaan?

D_F
13-06-2005, 15:25
se näyttää paremmalta vaihtoehdolta, tällä hetkellä.

По-душка
13-06-2005, 15:26
valko-venäjällä on maanantaisinkin vapaapäivä :S

tosi mesta paikka. valko-venäjän rajalla on varmaan kylti: VAIN VALKOISILLE

По-душка
13-06-2005, 15:27
se näyttää paremmalta vaihtoehdolta, tällä hetkellä.

toista hetkeä ei tulekaan

D_F
13-06-2005, 15:33
toista hetkeä ei tulekaan
onneks.

10 symbols

Brat-Kvadrat
13-06-2005, 15:38
1. millä aineella? intohimolla? selibaatilla? meditaatiolla? tulivatko varmaasti puhtaaksi?
2. sinä et tunne vielä itseäsi riittävän hyvin. mitä jos antauduisit D_F hellään käsittelyyn?kokeilu avartaa.
3. ehdottaisin sinulle vaihta mieltäsi
1. Mustasukaisuudeni on vain nimeltä musta, itse asiassa se on valkoista.
2. Provokaatiota! Sen väitteesi perustein (sinä et tunne vielä itseäsi riittävän hyvin) voisin ehdottaa sinulle paljön sekä hyvää, että pahaa.
3. Selvä! Lähden puuterhaan...

По-душка
13-06-2005, 15:46
1. Kerro, kerro lisää valkoisesta mustasukkaisuudestasi. En koskaan kuullut aikaisemmin sellaisesta. Onko se peräisin Valko-Venäjältä?
2. Se ei ole provokaatio, vaan stimulaatio. Arvaa, minkä?
3. Olet hyvin kiltti ja tottelevainen. Ainako?

Brat-Kvadrat
13-06-2005, 17:37
Jouduin palaamaan puutarhasta takaisin.
1. Valkosukaisuus perjasin puupäästäni. Se on toki mustasukaisuus, joka on alistunut oikeudulle jokaisille elää omaa elämää. Toisten kuunioitaminen tekee mustasta valkoista.
2. Minkä?
3. Se on totta, olen kiltti, mutta en kovin tottelevainen, se riipuu tilanteista...

По-душка
13-06-2005, 18:33
Oliko puutarhassa kaunista? Olitko siellä työn vai vapaa-ajan merkeissä?
1. Onko valkosukkaisuus välipitämättömyyttä toista kohtaan? (kun mustasukkaisuus on toisesta välittämistä)
2. Pään. Arvaa ylä- vai alapään?
3. Missä tilanteissa olet tottelevainen, muttei kiltti?

&#228 = ä

Brat-Kvadrat
13-06-2005, 18:48
En osa miettia suomeksi!...Apuaaaa!!!
Puutarhassa oli kaunista, mutta ikävää ja suurullistä, itkin...
1. Valkosukkaisuus ei ole välipitämättömyyttä, se on toisten oikeuksien kuunioitaminen. En pistä toista kerta sanaa vastaan, itken yksin ja lähden pois.
2. Onko päätavoite kielen tason kehitäminen?
3. "Missä tilanteissa olet tottelevainen, muttei kiltti?" Tarkoitin toista. En ole tottelevainen jos minua pakotetaan tekemään jotain minun tahtoani vastan.

По-душка
13-06-2005, 22:15
Kauneushan pelastaa maailman. Eikö siitä on sinunkin pelastajaksi? Mitä itkussasi oli enemmän: itsesääliä, voimattomuutta, maailmansurua? Vai jotain muuta?
Jos tällä rupattelullamme on ylipäänsä joku tavoite, se on minusta hauskan pitäminen mukavassa seurassa, nauttiminen toisen huumorintajusta ja/tai älykkyydestä, pientä kihelmöintiä, you know …
Tajusin ihan hyvin, mitä tarkoitit viimeisessä kohdassa. Käänsin jutun tarkoituksella päälaelleen. Leikin värillä. Mustalla ja valkoisella. Sinulla on kova tahto. Se näkyy kaikessa. Joskus se on niin kova, että muutut raskasmieliseksi, jäykäksi (arvostan kovasti jäykkyyttä määrätyissä tilanteissa…). Kerran väitit, että pystyt olemaan joustava kuin muovailumassa. Sitä en ole vielä päässyt toteamaan. Johtuneeko siitä, ettei oikeata veistäjää ole vielä löytynyt?

Brat-Kvadrat
14-06-2005, 02:34
Jos minun ei tarvitse lähteä enää puutarhaan jään tänne toistaiseksi. (odota, haen kirjat puutarhan penkistä...)
Kauneus pelastaa maailmaa eikä minua. Ei se vaikuta minuun paljon.
Itkussani oli yksinäisyys, itki kolme, meitä oli kolme, minä ja ystäväni: Lermpntov ja Shopengauer.
En minä nyt ole varma olenko joustava vai jäykkä, perkeles, se taas riippuu tilanteista.
En minä voi naura sinun kanssasi, joista syistä, ei siitä jota varmasti ajattelet sanani jälkeen. Se voi olla siksi, että olet minulle kuin tiukka opettaja. Pitää kontrolloida jokaista sanaa.
Et ole päässyt toteamaan, että olen joustava...vielä? Entäs minun valko-mustasukaisuus. Kuinka monta pystyisi samaan?

По-душка
14-06-2005, 13:20
Jää tänne luokseni. Jutellaan mukavia ja parannetaan maailmaa. Jos ei kauneus pelasta sinua, niin mikä? Tahtoko? Ystäväsi Schopenhauerin mukaan maailma on tahdon ilmentymä. Ihminen, tahto ja ruumis kuuluvat jollain sisäisellä tavalla yhteen, mutta tahto on kaiken ydin. Kun tahdot törmäävät, muodostuu tuska. Sitäkö tuskaa itkit puutarhassa ystäviesi kanssa?

Kerro, kuka on ystäväsi, niin kerron millainen olet. Onko ystäväsi Schopenhauer sellainen kuin se tässä kuvataan: http://personal.inet.fi/koti/vexom/arth.htm
Ajatteletko samalla tavalla?

Haluaisin, että nauraisit ja pitäisit hauskaa kanssani. En ole mikään tiukka pipo (avatarin mukaan se sopii enemmän sinulle). Pidän hengellisistä ja aistillisista nautinnoista. Ei sinun tarvitse kontrolloida jokaista sanaasi ja jokaista liikettäsi seurassani. Rentoudu. Ota iisisti. Päästä tahtosi virkistyslomalle. Antaudu mielihyvien valtaan. Saat paljon enemmän aikaan.
Haluatko, että autan sinua vapauttamaan tahdonlihaksesi jännityksestä? Vai kutsutaanko D_F:a apuun?

AlinaR
14-06-2005, 18:44
Onkohan forumissa ketään joka pystyisi vastaamaan tälle "mahdottomalle kakaralle" samalla mitalla (älykkyydellä ) . Sen haluaisi vielä nähdä...

Brat-Kvadrat
14-06-2005, 19:29
Te varmasti pystytte, olkaa hyvä!
Mustasukkaisuus on hyvä aihe.

Ralphie
14-06-2005, 19:33
Ei hätää. Saat jatkossakin ihailla napaani.
Oletko vihdoinkin päässyt laiskotelemaan naapuriviulistisi kanssa?

Pöh, jospa se olisikin sinun napasi... eikä minulla ole tapana ihailla navan kuvia.. Toivottavasti sinäkin ajattelet omaa napaasi pidemmälle.. :)

Naapuriviulisti on ja tulee olemaan aina se ns. backup-suunnitelma. Se on riski ja mysteeri. Viulistin edelle ovat nousseet paljon helpompia ja varmempia ehdokkaita.. :D

Blääh, selasin vähän keskustelua... По-душка alkaa käydä vähän levottomaksi. Sä tarvitset kuria, beibi! ...tai sit vähän hoitoa :)

Vai kutsutaanko D_F:a apuun?

:D :D

Btw, D_F, paljasta mulle mistä noi sun kirjaimet tulee? Ei taida liittyä mitenkään South Parkiin?

Ralphie
14-06-2005, 19:50
Te varmasti pystytte, olkaa hyvä!
Mustasukkaisuus on hyvä aihe.

Kukaan ei pysty vastaamaan tämän neidin vetovoimalle ja läpälle. Mä luovutan suosiolla... :D Livenä tosin voisin ottaa matsin!

Mustasukkaisuus on huono aihe. Se on liian laaja ja monimutkainen.

Brat-Kvadrat
14-06-2005, 20:06
Pardon!
Mitä läppä ja live tarkoittaa? Minulla on sanakirja missä 250000 sanaa, mutta siinä ei ole tilaa noille.

Roman28
14-06-2005, 20:28
Aihe MUSTASUKKAISUUS?-ok....
Mustasukkaisuus on oikein :xdiabloti pirumerrassa! Se pilaa hyvätkin välit ihmisten kesken. Lietsoo luulotautia....onko siihen aina aihettakaan.......mutta se istuu joidenkin luonteessa ja sitähän ei ees helposti myönetä että niin vain on! Se on omistushalua toiseen ihmiseen sairasta päästä! Tosin lisäähän se jännitystä ja antaa potkua-jotkut jopa pitävät siitä! Pahimillaan tai äärinmäisyyksiin mennessä se voi aiheuttaa jopa MURHIA!!!!!!!!!
Vielä mun mielestä mustasukkaisuus kutkuttaa ihmisillä :siski: ALAPÄÄTÄ! Se siitä...

Ralphie
14-06-2005, 20:32
Pardon!
Mitä läppä ja live tarkoittaa? Minulla on sanakirja missä 250000 sanaa, mutta siinä ei ole tilaa noille.

Läppä on slangia ja tarkoittaa lähinnä puhetta. Live tarkoittaa sitä samaa mitä englanniksikin. Tässä tapauksessa nähdä kasvotusten/oikeassa elämässä.. :)

Ralphie
14-06-2005, 20:38
Vielä mun mielestä mustasukkaisuus kutkuttaa ihmisillä :siski: ALAPÄÄTÄ!

Oh-hoh. Riippuu varmaan ihmisestä. Sitä paitsi valitsit väärän hymiön... ;)

Roman28
14-06-2005, 20:38
Pardon!
Mitä läppä ja live tarkoittaa? Minulla on sanakirja missä 250000 sanaa, mutta siinä ei ole tilaa noille.
===================================
LÄPPÄ:......no lesBot lyö läppää.....
LIVE: aito elämä (naturelli)